Nee, omdat de overheid een monopolie heeft op bouwrijp verklaren en er al decennia te weinig gebouwd wordt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Woningen in Nederland zijn niet onbetaalbaar omdat we Oekraïne financieel steunen, maar omdat we met zijn allen de hoofdprijs vragen en bieden bij de verkoop van een woning.
Omdat er een te kort is. Schaarste drijft de prijs omhoog. Nieuwbouw zou dit oplossen, maar kost geld. Geld dat nu naar Oekraïne gaat. Economie 101quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Woningen in Nederland zijn niet onbetaalbaar omdat we Oekraïne financieel steunen, maar omdat we met zijn allen de hoofdprijs vragen en bieden bij de verkoop van een woning.
Ook, en stikstof, bouwmaterialen die duurder zijn geworden, te weinig arbeidskrachten, immigratie,...quote:Op vrijdag 10 juli 2026 10:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, omdat de overheid een monopolie heeft op bouwrijp verklaren en er al decennia te weinig gebouwd wordt.
100.000 voor 21m².quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:26 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik zeg 280 miljard naar Oekraïne en 10% naar defensie!
Waarom zou de overheid huizen moeten bouwen voor als die losers? We zijn toch geen communisten? Er staat zat te koop! Kijk hier 100.000 euro voor prima woonruimte in Den Haag notabene!
Dat is onzin, nieuwbouw wordt gefinancierd door de kopers van de woningen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:16 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Omdat er een te kort is. Schaarste drijft de prijs omhoog. Nieuwbouw zou dit oplossen, maar kost geld. Geld dat nu naar Oekraïne gaat. Economie 101
de witte vrouwen kunnen ook een goed pak slaag krijgen van hun vaders zodat ze niet om de domste reden gaan scheiden. Zou 50% meer huizen opleveren.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:16 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Omdat er een te kort is. Schaarste drijft de prijs omhoog. Nieuwbouw zou dit oplossen, maar kost geld. Geld dat nu naar Oekraïne gaat. Economie 101
Wat doe een onzin, enige wat de overheid hoeft te doen is grond bouwrijp te verklaren en bestemmingsplannen te wijzigen. Rest is voo project ontwikkelaars en bankenquote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:16 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Thanks. Maar door hoge interesse geen plek meer voor mij, om te mogen komen bezichtigen. Helaas.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:26 schreef mcmlxiv het volgende:
Waarom zou de overheid huizen moeten bouwen voor als die losers? We zijn toch geen communisten? Er staat zat te koop! Kijk hier 100.000 euro voor prima woonruimte in Den Haag notabene!
Overheid kan subsidiëren en bouw aanjagen. Veel projecten stoppen omdat overheid niks doet of via stikstof juist restricties op gaat leggen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is onzin, nieuwbouw wordt gefinancierd door de kopers van de woningen.
De overheid bouwt geen huizen.
En dat doet de overheid dus niet. Er is geen enkele prikkel.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat doe een onzin, enige wat de overheid hoeft te doen is grond bouwrijp te verklaren en bestemmingsplannen te wijzigen. Rest is voo project ontwikkelaars en banken
Waarom hebben we eigenlijk een overheid? Bedrijven weten veel beter wat goed voor ons is.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:26 schreef mcmlxiv het volgende:
Dat heeft niets met Oekraïne te maken.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:34 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Overheid kan subsidiëren en bouw aanjagen. Veel projecten stoppen omdat overheid niks doet of via stikstof juist restricties op gaat leggen.
[..]
En dat doet de overheid dus niet. Er is geen enkele prikkel.
Oh duidelijk. Geld is eindeloos, wat je aan Oekraïne uitgeeft, kun je ook in andere dingen investeren. Vraag me af waarom de overheid dan vaker bezuinigd, als je toch eindeloos geld kan pompen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat heeft niets met Oekraïne te maken.
Niet ver onder de WOZ waarde vermoed ik?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb mijn huis onder de WOZ waarde gekocht.
Maar dat terzijde: woningen worden over het algemeen boven de WOZ aangeboden, en kopers bieden daar weer overheen.
En WOZ wordt weer afgeleid van de waarde van verkochte woningen uit de omgeving.
De WOZ van mijn woning is daardoor aardig gestegen.
Zo drijft het elkaar op.
Ver is subjectief.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:48 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Niet ver onder de WOZ waarde vermoed ik?
Ligt aan de onderbouwing van de lagere verkoopprijs. Vooral bij familie zullen ze snel argwaan krijgen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ver is subjectief.
Hoe ver mag je eigenlijk voordat de belastingdienst vragen gaat stellen?
Onderbouwing: ik wilde niet meer betalen en de verkoper wilde het wel een keertje kwijt na 3 maanden...quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:00 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ligt aan de onderbouwing van de lagere verkoopprijs. Vooral bij familie zullen ze snel argwaan krijgen.
Om ons te verdedigen, niet om suikerklontjes te pamperen. Vandaar oneindige fondsen voor Oekraïne en minimaal 10% naar defensie.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Waarom hebben we eigenlijk een overheid? Bedrijven weten veel beter wat goed voor ons is.
10% is overdreven: geen enkel buurland gaat ons aanvallen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Om ons te verdedigen, niet om suikerklontjes te pamperen. Vandaar oneindige fondsen voor Oekraïne en minimaal 10% naar defensie.
Jaren 30 belde, ze willen hun illusie terugquote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
10% is overdreven: geen enkel buurland gaat ons aanvallen.
Spanje heeft het tenminste begrepen.
Hetzelfde Spanje dat net 1 miljoen illegalen heeft gelegaliseerd?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
10% is overdreven: geen enkel buurland gaat ons aanvallen.
Spanje heeft het tenminste begrepen.
Ons te verdedigen? Dat doet defensie. Ik denk dat defensie veel beter weet wat ze doen dan Dilan fucking Yezilgoz.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Om ons te verdedigen, niet om suikerklontjes te pamperen. Vandaar oneindige fondsen voor Oekraïne en minimaal 10% naar defensie.
Hebben ze niet gedaan...quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hetzelfde Spanje dat net 1 miljoen illegalen heeft gelegaliseerd?
Jij verwacht een Duitse invasie?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jaren 30 belde, ze willen hun illusie terug
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |