abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 8 juli 2026 @ 20:47:42 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221277800
Is het een leuk toernooi? Ja, op zich wel. We hebben de afgelopen 2 speelrondes genoeg drama, comebacks, lastminute overwinningen en gezeik gehad. Maar de echte verrassingen blijven toch wel uit. Ja, Duitsland naar huis door Paraguay, dat was een verrassing. En vooruit, Noorwegen dat Brazilië uitschakelde is misschien geen enorme verrassing, maar het is toch wel een kleiner voetballand dat hét grootste voetballand uitschakelt.

En toch ben ik niet helemaal tevreden. Dat komt vooral omdat we pole position naar halve finales met Argentinië, Engeland, Frankrijk en Spanje lijken te gaan. Vier teams kunnen dat tegenhouden, de winnaar is misschien wel dé verrassing van het toernooi. Marokko is de eerste kanshebber. Het schakelde al Nederland uit, maar had het 45 minuten lang moeilijk met Canada. Een vroege goal in het tweede bedrijf zorgde voor de ommekeer. Daarna was Marokko heer en meester en werd het uiteindelijk 3-0.

Maar ja, Marokko heeft ook last van blessures. Saibari, is ie wel fit? Verdediger Riad heeft wel vaker last van blessures en nu is geen uitzondering. Er waren al vooraf personele problemen. Maar Marokko heeft één goed ding: Een fantastisch middenveld. Naast de vorige WK doorgebroken Ounahi ook de jonge Bouaddi, dit jaar een van dé doorbraakspelers. Als dat nog levert, wie weet kan het dan tegen Frankrijk.

Want ja, Frankrijk is toch wel dé titelfavoriet. Zij kwamen in de vorige twee ronden eigenlijk niet in de problemen. Een simpele 3-0 tegen Zweden. De 1-0 tegen Paraguay was niet heel overtuigend, maar je had nooit het gevoel je zorgen te hoeven maken. Dat is wel anders dan Marokko, wat tegen Nederland op de rand van uitschakeling leverde. Frankrijk heeft eigenlijk alles. Geweldige snelle aanvallers, een fantastische defensie (al kregen ze er wel al 2 tegen in de groepsfase).. de keeper is misschien niet de allerbeste en het middenveld is wat minder. Dat maakt deze pot nog wel interessant: Hoe gaat Frankrijk om met het misschien wel betere middenveld van Marokko. Gelukkig kunnen ze altijd leunen op de kwaliteit van Dembele, Olise en Mbappé.

Vier jaar geleden was dit de halve finale, nu noopt het schema ons dit een rondje eerder te aanschouwen. Toen scoorde Theo Hernandez heel vroeg, nu is het maar de vraag of hij speelt. Sinds zijn rode kaart tegen Feyenoord is het bergafwaarts gegaan. Kolo Muani scoorde de 2-0, maar die spits heeft deze keer geen rol in de selectie. Het is voor Marokko te hopen dat ze nu langer de nul kunnen houden, want bij een goal van Frankrijk wordt het lastig. Sowieso won het land ook in de vijf ontmoetingen daarvoor niet. En dan is er nog die andere vraag: Blijft Parijs heel? We zullen het zien.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221278508
Ja hoor. FIFA heeft voor een Argentijns scheidsrechtersteam gekozen.

twitter
  woensdag 8 juli 2026 @ 21:52:05 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221278624
Blijft bijzonder dat ze in de kwartfinales nog arbiters inzetten wiens land nog in het toernooi zit. Dat zou toch gewoon niet meer moeten kunnen in deze fase.
  woensdag 8 juli 2026 @ 22:06:01 #4
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_221278767
Wie er ook wint rip Franse en Nederlandse steden
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_221278818
Dima Maroc

Hopelijk is Saibari fit
pi_221278891
Maar deze wedstrijd heeft toch nul invloed op een mogelijke pot tegen Argentinië, want dat is op z'n vroegst in de finale. Om nog maar af te vragen of zo'n arbiter echt met die gedachte de wedstrijd ingaat om hun land te helpen, die fluiten toch allemaal hun eigen ego omhoog. Zie het probleem daardoor niet zo eigenlijk, wel echt de laatste ronde waarin het kan.
  woensdag 8 juli 2026 @ 22:23:18 #7
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_221278922
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Maar deze wedstrijd heeft toch nul invloed op een mogelijke pot tegen Argentinië, want dat is op z'n vroegst in de finale. Om nog maar af te vragen of zo'n arbiter echt met die gedachte de wedstrijd ingaat om hun land te helpen, die fluiten toch allemaal hun eigen ego omhoog. Zie het probleem daardoor niet zo eigenlijk, wel echt de laatste ronde waarin het kan.
Een Franse scheidsrechter heeft ook net Argentinië gefloten en mensen zeiden hoogstens dat Argentinië juist geholpen werd. Dan zou andersom ook geen probleem moeten zijn.
  woensdag 8 juli 2026 @ 22:23:25 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221278923
Als Marokko weer zo gaat verdedigen als tegen Canada walst Frankrijk eroverheen.
pi_221278948
In de topictitel staat dat deze wedstrijd om 21.00 uur begint. NOS zegt dat het om 22.00 uur begint. Ik hoop dat je gelijk hebt, maar vrees van niet.
pi_221278958
Het is inderdaad 22:00!
pi_221279108
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dat klopt en partijdigheid is wat ver gezocht, maar het is wel onhandig van de FIFA want met deze keuze introduceer je een hoop zeikdiscussies.Ik snap dat je geen Europese scheidsrechter op dit duel wilt zetten, maar kies dan gewoon voor Alireza Faghani ofzo, dan ben je overal van af.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 8 juli 2026 @ 22:54:56 #12
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_221279116
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dat klopt en partijdigheid is wat ver gezocht, maar het is wel onhandig van de FIFA want met deze keuze introduceer je een hoop zeikdiscussies.Ik snap dat je geen Europese scheidsrechter op dit duel wilt zetten, maar kies dan gewoon voor Alireza Faghani ofzo, dan ben je overal van af.
Of die gast uit El Salvador die Zwitserland - Colombia deed. Die vond ik goed.

Wel een beetje snel na elkaar.
pi_221279139
Ben benieuwd hoe Frankrijk voor de dag komt.
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 23:01:24 #14
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_221279177
Gereekst :)
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_221279196
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Nah, de FIFA kijkt in deze ronde natuurlijk ook al vooruit naar de arbiters die de halve finale en finale gaan fluiten. Iedereen die een kwartfinale fluit kan er eigenlijk wel vanuit gaan dat ze geen potje meer krijgen dit WK.

En ik heb veel liever dat de FIFA daar een weloverwogen keuzes in maakt en als dit het dan is, dan is het maar dit. Overal van af raken met je arbiterskeuzes is hedendaags onmogelijk dus hoeft voor mij geen reden te zijn om mee te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')