abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221267898
https://nos.nl/artikel/26(...)pelen-na-besluit-ioc

quote:
Russische atleten en ploegen weer welkom op Olympische Spelen na besluit IOC

Het Internationaal Olympisch Comité heeft de schorsing van het Russisch Olympisch Comité (ROC) voorlopig opgeheven. De aanbeveling van het IOC aan de internationale sportfederaties om Russische atleten te weren van sportevenementen is niet langer van toepassing.

Dat maakt het voor Russische atleten en ploegen mogelijk deel te nemen aan de komende Olympische Spelen, onder de voorwaarde dat ze zich via de officiële kwalificatieweg plaatsen. In 2028 zijn de Zomerspelen in Los Angeles, in 2030 de Winterspelen in de Franse Alpen en Heerenveen.

Nog geen eigen vlag en volkslied
Op een later tijdstip wordt bekendgemaakt of Russische atleten op toernooien onder eigen vlag en volkslied mogen aantreden, liet het IOC dinsdag weten.

De schorsing van het Russisch olympisch comité was sinds 12 oktober 2023 van kracht. De internationale sportkoepel strafte destijds Rusland voor het opnemen van geannexeerde Oekraïense gebieden in de eigen nationale sportkoepel. Door de schorsing mocht het ROC niet langer als nationaal olympisch comité optreden.

IOC schrapt noordse combinatie
Het IOC heeft de noordse combinatie geschrapt van het programma van de Winterspelen van 2030, die aan de Franse Alpen zijn toegewezen. De noordse combinatie is een tak van de skisport waarbij schansspringen en langlaufen worden gecombineerd.

Een reden voor het schrappen van het onderdeel heeft het IOC niet gegeven. De noordse combinatie is de enige sport op de Olympische Spelen die alleen door mannen werd beoefend.

De noordse combinatie maakte sinds de eerste editie van de Winterspelen, die van 1924 in Chamonix, onafgebroken deel uit van het olympisch programma.

Tot voor kort kwamen enkele Russische atleten wel als neutrale deelnemers in actie tijdens de Zomerspelen van 2024 in Parijs en de Winterspelen van 2026 in Milaan en Cortina d'Ampezzo. Er waren op die Spelen geen Russische ploegen actief.

Atleten die aanspraak maken op deelname aan de Olympische Spelen zullen wel moeten deelnemen aan het nationaal antidopingprogramma. Mocht het Russisch olympisch comité in de aanloop naar de Zomerspelen van Los Angeles door het wereldantidopingagentschap WADA als niet-conform worden beschouwd, dan zal het IOC erop toezien dat gekwalificeerde atleten uit Rusland onafhankelijk worden getest.
Goede zaak. De racistische schorsing had in eerste instantie nooit moeten gebeuren.
Benieuwd naar het besluit over meedoen onder eigen vlag.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:09:10 #2
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221267933
Ik vond het aanvankelijk een prima beslissing, maar toen kwamen landen als Israël en de VS er niet bij en toen werd het wel wat lastig. Logisch dat ze nu maar weer een neutrale vorm aannemen, want de halve wereld uitsluiten gaat ook zo lastig.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221267934
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:06 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)pelen-na-besluit-ioc
[..]
Goede zaak. De racistische schorsing had in eerste instantie nooit moeten gebeuren.
Het was geen racisme. Rusland had het heel druk met bommen gooien en verraders uit ramen 'laten vallen'.
pi_221267960
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het was geen racisme. Rusland had het heel druk met bommen gooien en verraders uit ramen 'laten vallen'.
Wat hadden die benadeelde atleten daarmee te maken? Benadeeld vanwege hun Russische nationaliteit.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221268035
quote:
88s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:10 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wat hadden die benadeelde atleten daarmee te maken? Benadeeld vanwege hun Russische nationaliteit.
Precies. Je slaat de spijker op zijn kop. Het zijn Russen, Ze vertegenwoordigen Rusland.
Het was even een reminder van Putin aan de in het buitenland verblijvende Russen dat de Russische arm heel ver rijkt.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 juli 2026 @ 20:20:32 #6
284411 crew  heywoodu
pi_221268085
quote:

[..]
Poetin's oorlog aanmoedigen werd terecht niet zo gewaardeerd inderdaad.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:24:40 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221268144
quote:

[..]
Benadeelde atleten trots met een Z op hun borst :')

Ze vertegenwoordigen Poetins oorlog. Bovendien zijn veel atleten ook actief in het leger. Optyfen met die teringhonden

pi_221268273
Politiek en sport.
Muziek en politiek

Een pot nat en politiek.

En wij maar vakjes aankruisen of rood kleuren. En dan denken dat hiermee de democratie gediend is.

:')
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:34:28 #9
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221268275
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik vond het aanvankelijk een prima beslissing, maar toen kwamen landen als Israël en de VS er niet bij en toen werd het wel wat lastig. Logisch dat ze nu maar weer een neutrale vorm aannemen, want de halve wereld uitsluiten gaat ook zo lastig.
Waarom zouden die dan uitgesloten moeten worden?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:36:47 #10
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221268301
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik weet het,ik weet het, het enige belangrijke in de hele wereld:

FRIE PELLESTAIN!!!!!!! GEENONSIDUHHH!!!!!! *O*.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221268314
quote:

[..]
Gebrek aan talent. Hoewel ik dat ernstig betwijfel, gezien het talent van de laatste jaren op het ES.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 21:02:36 #12
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221268553
quote:

[..]
Onder dezelfde voorwaarden waar Rusland voor uitgesloten werd.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 21:12:00 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221268687
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:02 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Onder dezelfde voorwaarden waar Rusland voor uitgesloten werd.
Israël en de VS zijn niet zonder enige aanleiding een land binnengevallen. Volgens diezelfde rare logica moeten we Oekraïne uitsluiten omdat die ook afvuren op Rusland.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 7 juli 2026 @ 21:23:30 #14
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_221268839
Gelukkig duurt het niet heel lang totdat alle Russische mannen gesneuveld zijn aan het front.
pi_221268891
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:23 schreef Jahr00n het volgende:
Gelukkig duurt het niet heel lang totdat alle Russische mannen gesneuveld zijn aan het front.
Wel weer een stuk langer als ze straks lopend of op de fiets naar het front moeten omdat de benzine op is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221269155
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik weet het,ik weet het, het enige belangrijke in de hele wereld:

FRIE PELLESTAIN!!!!!!! GEENONSIDUHHH!!!!!! *O*.
Ik heb je post maar geplust
pi_221269233
quote:

[..]
Die konden gewoon meedoen alleen niet onder de Russische vlag. Met een voorwaarden dat ze (redelijk) schoon van doping waren. We lijken allemaal alweer vergeten te zijn dat Rusland tot recent (misschien tot nu) een door de staat georganiseerd dopin programma had met absoluut dieptepunt de Olympische spelen van Sotsji. Ze beflikkeren a decennia de boel
pi_221269235
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
@Mikeytt prijst in een ander topic het buitenlandbeleid van Rusland, oftewel de oorlog in Oekraïne.

Dus dan zijn dit soort fratsen te verwachten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 7 juli 2026 @ 23:44:00 #19
117098 Hathor
Effe niet
pi_221270685
Eerst Poetin weg, dan eerst lang praten, en dan misschien weer mee doen. Tot die tijd...doei Ruzzen. :W
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221270843
quote:
De schorsing van het Russisch olympisch comité was sinds 12 oktober 2023 van kracht. De internationale sportkoepel strafte destijds Rusland voor het opnemen van geannexeerde Oekraïense gebieden in de eigen nationale sportkoepel.
Maar de aanleiding voor het IOC om Rusland te sanctioneren, de door Rusland gestarte oorlog in Oekraïne, gaat onverminderd door...
  dinsdag 7 juli 2026 @ 23:57:40 #21
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221270876
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die konden gewoon meedoen alleen niet onder de Russische vlag. Met een voorwaarden dat ze (redelijk) schoon van doping waren. We lijken allemaal alweer vergeten te zijn dat Rusland tot recent (misschien tot nu) een door de staat georganiseerd dopin programma had met absoluut dieptepunt de Olympische spelen van Sotsji. Ze beflikkeren a decennia de boel
Dat zit bij hen in de genen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 8 juli 2026 @ 00:00:10 #22
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_221270903
Dat jullie nog steeds reageren op de slechte trollpogingen van TS _O-
Laffe huichelaar
  woensdag 8 juli 2026 @ 00:01:31 #23
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221270919
Welke mongolen hebben dit goedgekeurd?
pi_221271868
Mooi
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 8 juli 2026 @ 05:37:30 #25
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221271896
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël en de VS zijn niet zonder enige aanleiding een land binnengevallen. Volgens diezelfde rare logica moeten we Oekraïne uitsluiten omdat die ook afvuren op Rusland.
Wat zit jij me nu weer dom te zwetsen? Met diezelfde rare logica moeten we Venezuela en Iran uitnodigen voor het Eurovisie Songfestival.

[ Bericht 7% gewijzigd door SebbeSwensje op 08-07-2026 05:43:34 ]
pi_221271968
Je moet hier of een lijn doortrekken dat ze niet welkom zijn maar dan moet je dat doortrekken naar de westerse landen die oorlog voeren of je kapt met die onzin om landen uit te sluiten om welke reden dan ook. Wat je nu doet is meten met twee maten.
pi_221272065
Weer zo'n toeval dat de volgende OS in LA zijn.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221272131
Prima. Die uitsluiting sloeg sowieso al nergens op.
pi_221272232
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:23 schreef Jahr00n het volgende:
Wat gaat er veranderen dan?
pi_221272256
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 08:24 schreef PurifieR het volgende:
Prima. Die uitsluiting sloeg sowieso al nergens op.
Eens, maar waarom mochten ze toen niet meedoen en nu ineens wel? En gezien het feit dat ze nu wel mee mogen doen, was dat eerdere besluit dan wel te rechtvaardigen? En zo ja, waarom is dat nu niet meer te rechtvaardigen dan? Hypocriet much?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_221272279
quote:
[..]
Ongeveer hetzelfde als de team van nazi ondersteunende sporters uit Duitsland tijdens WO2 zouden worden toegelaten tot de evenement.

FYI
Alle sporters in Rusland horen bij een of andere militaire eenheid.

CSKA Moskou: CSKA staat oorspronkelijk voor de "Centrale Sportclub van het Leger"

Dynamo Moskou: Historisch gezien de sportclub van de veiligheidsdiensten (de KGB en de politie).

Enz enz enz

Een heleboel sporters zijn gewoon in dienst en hebben een militaire rang. Ze representeren massa moordenaars en terroristische staat. Ze hebben geen afstand genomen van het staat.

Van mijn persoonlijk: Fok jullie allemaal die ze ondersteunen. Ze hebben Oekraïense bloed op hun handen. En jullie dus nu ook.

[ Bericht 13% gewijzigd door DavidAZ op 08-07-2026 09:08:36 ]
I carried the fire before I knew its name.
pi_221272323
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dan kun je nog wel even door gaan, China, Irak, Pakistan, Nigeria.
pi_221272374
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 06:52 schreef Chadi het volgende:
Je moet hier of een lijn doortrekken dat ze niet welkom zijn maar dan moet je dat doortrekken naar de westerse landen die oorlog voeren of je kapt met die onzin om landen uit te sluiten om welke reden dan ook. Wat je nu doet is meten met twee maten.
Oorlog voeren is geen misdaad. Misdaad is agressieve oorlog voeren.
pi_221272535
quote:

[..]
Er zijn wel sporters die publiek afstand hebben genomen van de Russische staat. Die mogen gewoon meedoen in een andere team onder andere vlag.

De sporters die geen afstand hebben genomen van het staat en vlag, ondersteunen de oorlog en doen er letterlijk aan mee.

quote:
Sporters die voor deze clubs uitkomen, worden vaak in dienst genomen als militair of ambtenaar. Hierdoor behalen zij door hun sportprestaties officiële militaire rangen (bijvoorbeeld luitenant, majoor of zelfs kolonel). In ruil daarvoor vertegenwoordigen ze de strijdkrachten tijdens nationale en internationale militaire kampioenschappen.
  woensdag 8 juli 2026 @ 09:39:45 #35
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221272638
opheffen die spelen, van mijn part mogen die er alleen zijn als er vrede is in de wereld.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 8 juli 2026 @ 09:48:49 #36
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221272772
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 05:37 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wat zit jij me nu weer dom te zwetsen? Met diezelfde rare logica moeten we Venezuela en Iran uitnodigen voor het Eurovisie Songfestival.
Waarom zouden we die landen uitnodigen voor het Songfestival?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 06:52 schreef Chadi het volgende:
Er wordt niet met twee maten gemeten.
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:05:34 #37
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221272863
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 09:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zouden we die landen uitnodigen voor het Songfestival?
[..]
Er wordt niet met twee maten gemeten.
Omdat ze zielig zijn net als Israël. Waarorm zouden we Oekraïne moeten uitsluiten van de OS?
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:08:43 #38
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221272877
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:05 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Omdat ze zielig zijn net als Israël. Waarorm zouden we Oekraïne moeten uitsluiten van de OS?
Dat is niet de reden dat Israël meedoet aan het Songfestival en waarom zouden we Oekraïne moeten uitsluiten?
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:15:11 #39
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221272918
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is niet de reden dat Israël meedoet aan het Songfestival en waarom zouden we Oekraïne moeten uitsluiten?
Oh, vertel. Waarom doet Israël mee aan het ESF? En die laatste vraag stel ik jou juist. Jij beweert dat Oekraïne ook uitgesloten moet worden, omdat ik vind dat, in navolging van het uitsluiten van Rusland, de VS en Israël ook uitgesloten dienen te worden.
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:49:39 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221273961
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:15 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Oh, vertel. Waarom doet Israël mee aan het ESF? En die laatste vraag stel ik jou juist. Jij beweert dat Oekraïne ook uitgesloten moet worden, omdat ik vind dat, in navolging van het uitsluiten van Rusland, de VS en Israël ook uitgesloten dienen te worden.
Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Ik stelde dat de VS en Israël uitsluiten van sportevenementen zoals jij voorstelde in post #2 van dit topic raar is en hetzelfde als Oekraïne uitsluiten.

De realiteit is namelijk dat net zoals Oekraïne is aangevallen door de Russen, Israël is aangevallen door het Iraanse regime gefinancierde en getrainde terreurgroeperingen, het Iraanse regime een openlijk streven voor vernietiging heeft voor Israël en zich ook al decennialang vijandig uitlaat over de VS, terwijl men ondertussen aan kernwapens en steeds betere ballistische raketten sleutelt.

Dáárom hebben de VS en Israël militaire actie ondernomen. Dat is dus onvergelijkbaar met de Russen die vanuit geopolitieke belangen (namelijk om de eigen invloedssfeer in tact te houden) Oekraïne hebben binnengevallen.
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:55:11 #41
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221274000
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Ik stelde dat de VS en Israël uitsluiten van sportevenementen zoals jij voorstelde in post #2 van dit topic raar is en hetzelfde als Oekraïne uitsluiten.

De realiteit is namelijk dat net zoals Oekraïne is aangevallen door de Russen, Israël is aangevallen door het Iraanse regime gefinancierde en getrainde terreurgroeperingen, het Iraanse regime een openlijk streven voor vernietiging heeft voor Israël en zich ook al decennialang vijandig uitlaat over de VS, terwijl men ondertussen aan kernwapens en steeds betere ballistische raketten sleutelt.

Dáárom hebben de VS en Israël militaire actie ondernomen. Dat is dus onvergelijkbaar met de Russen die vanuit geopolitieke belangen (namelijk om de eigen invloedssfeer in tact te houden) Oekraïne hebben binnengevallen.
Rusland is Oekraïne binnengevallen wegens de nazistische dreiging die ervan uitging, dus dan mogen die ook wel weer meedoen.
pi_221274017
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Rusland is Oekraïne binnengevallen wegens de nazistische dreiging die ervan uitging, dus dan mogen die ook wel weer meedoen.
Nee, verzonnen redenen rechtvaardigen een invasie niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')