abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221272828
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 09:00 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ja, zodra Kramatorsk, Slovjansk en Druzhkivka zijn ingenomen door de Russen. De Russische legerleiding kan het niet maken om hierin te falen, terwijl de rebellen in 2014 er wel in slaagden om deze steden voor ongeveer drie maanden in te nemen. Totdat het (West-)Oekraïense leger toen ingreep.
Geen rebellen, maar de bewapende buitenlandse strijdkrachten, met Russische paspoorten en in dienst van de Russische speciale diensten. Plus collaborateurs uit Oekraïne zelf, ook geen rebellen maar separatisten.

Er bestaat geen West-Oekraïense leger. Dat narratief van Russische propaganda laat je voor je vrienden en famillie.

Wat betreft Kramatorsk innemen, dat gaat nog zo'n 50 jaar duren. Die tijd heeft Rusland niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door DavidAZ op 08-07-2026 10:11:05 ]
I carried the fire before I knew its name.
pi_221272851
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 09:59 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Geen rebellen, maar de bewapende buitenlandse strijdkrachten, met Russische paspoorten en in dienst van de Russische speciale diensten. Plus collaborateurs uit Oekraïne zelf, ook geen rebellen maar separatisten.
Is hem al tig keer verteld he.

Maar meneer de "onafhankelijke denker" zuigt nu eenmaal hard aan de kremlin desinformatie pijp.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221272865
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Is hem al tig keer verteld he.

Maar meneer de "onafhankelijke denker" zuigt nu eenmaal hard aan de kremlin desinformatie pijp.
Ik onthoud de namen van die mafkezen niet eens als ik erop reageer. Die zijn er veel te goedkoop voor.
pi_221272879
Nieuwe episode van "Gasstation Gladiators". Maar begint ondertussen alweer bijna te vervelen.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:15:42 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221272921
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:08 schreef ExTec het volgende:
Nieuwe episode van "Gasstation Gladiators". Maar begint ondertussen alweer bijna te vervelen.

[ x ]
Hopelijk kan de druk op de burgers door worden gezet. Er niet veel ruimte voor burgers om ongenoegen te tonen, maar zelfs in Rusland gaan ze zich wel roeren als het hun eigen leven treft.
pi_221272945
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Hopelijk kan de druk op de burgers door worden gezet. Er niet veel ruimte voor burgers om ongenoegen te tonen, maar zelfs in Rusland gaan ze zich wel roeren als het hun eigen leven treft.
Zeker, maar behalve dat heeft het natuurlijk ook het voordeel dat het de resten van de normale civiele economie compleet vernietigd.
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:29:01 #182
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221273013
TT is wel echt zielig, Zelensky heeft zo ongeveer 20 keer zoveel ballen als TS.
pi_221273177
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:29 schreef Momo het volgende:
TS is geen sul.

Edit: Even kleine éénletterige aanpassing gedaan, anders tegen topicregels.
pi_221273738
quote:
TS heeft een voorliefde voor despoten.
Zij is daarin niet de enige in dit topic.
En dat mag in een land met vrijheid van meningsuiting.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221273784
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Poetin is een dommerd. Absoluut geen strategische inzicht en ook geen kennis van de geschiedenis. Hij herhaalt precies hetzelfde fouten die de laatste Tzar had begaan. Resultaat: 1917.
pi_221273908
quote:
Dat is ook wel het probleem. Testosteronbommen die het leuk vinden om oorlog te voeren en andermans kinderen gebruiken om die oorlog voor ze te vechten terwijl ze zelf veilig opgesloten zitten in hun veel te grote huis.

De politiek heeft meer eierstokken nodig,
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:43:44 #187
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221273922
quote:
88s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:41 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dat is ook wel het probleem. Testosteronbommen die het leuk vinden om oorlog te voeren en andermans kinderen gebruiken om die oorlog voor ze te vechten terwijl ze zelf veilig opgesloten zitten in hun veel te grote huis.

De politiek heeft meer eierstokken nodig,
Hou als man gewoon je klep over eierenstokken ok? Maakte je maar druk over de gene die deze oorlog begonnen is.
pi_221273936
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Hou als man gewoon je klep over eierenstokken ok?
Geen man :9 ik praat zoveel over eierstokken als ik wil.
quote:
Maakte je maar druk over de gene die deze oorlog begonnen is.
Zelensky's ellenlange uitlokkerij en de illegitieme regering van Oekraïene die de Russische bevolking onderdrukt.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:46:59 #189
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221273947
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 09:59 schreef DavidAZ het volgende:

[..]

Er bestaat geen West-Oekraïense leger. Dat narratief van Russische propaganda laat je voor je vrienden en famillie.

Wat betreft Kramatorsk innemen, dat gaat nog zo'n 50 jaar duren. Die tijd heeft Rusland niet.
Er waren wel degelijk pro-Russische seperatisten in en voor 2014. Die werden in toenemende mate gesteund door Rusland. Maar het volledig ontkennen doet ook geen recht aan de historie van met name Donetsk en Luhansk.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:53:37 #190
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221273986
quote:
88s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:45 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Geen man :9 ik praat zoveel over eierstokken als ik wil.
[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 18:56 schreef Mikeytt het volgende:
Ik heb echt uit het niets sinds een maand ofzo plasangst. :') wel alleen in bepaalde gevallen. Op een festival oid geen enkel probleem. Dan plas ik als het ware nog net niet over iemands schouder als het moet.

Maar heb ineens in een kroeg of op het werk dat ik niet meer kan plassen in een urinoir als er andere mensen zijn.
Ik probeer te plassen, maar er komt niets uit tot iedereen de toiletten heeft verlaten. Daardoor moet ik steeds een hokje gebruiken of op een rustiger moment gaan plassen.

Lees dat het vaak voor komt, maar iemand die weet waar het vandaan komt?

Komt blijkbaar ook vaker bij mannen voor dan bij vrouwen:
https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/plasangst/item41487
Van plassen in een urinoir tot het hebben van eierstokken?
pi_221273991
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:53 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Dat ik eierstokken zou hebben verzin je er ter plekke bij. :9
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:57:09 #192
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221274014
Mag die discussie over elkaars biologie in DM? Ik moet zo nog lunchen.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221274015
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:53 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Hij is net een rus. Wanneer liegt'ie? Wanneer die iets zegt.
pi_221274035
BNR _O-

quote:
Zelensky: Poetin zou in 2027 navo-land kunnen aanvallen
Rusland kan de oorlog ook buiten Oekraïne uitbreiden als succes op het slagveld uitblijft. Dat zegt de Oekraïense president Volodymyr Zelensky tegen zakenkrant Financial Times. Hij stelt zijn westerse partners daar al voor te hebben gewaarschuwd.

Volgens de president en inlichtingen die met de krant zijn gedeeld, zou er in 2027 al een Russische inval in een navo-land kunnen plaatsvinden. Een bron die bekend is met de inlichtingen zegt dat de Russische president Vladimir Poetin waarschijnlijk de inschatting heeft gemaakt dat hij beter kan toeslaan terwijl de Amerikaanse president Donald Trump nog aan de macht is, schrijft de krant. Trump heeft herhaaldelijk zijn frustratie uitgesproken over zijn navo-bondgenoten.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221274126
The war in Ukraine, now in its fifth year, has reached another inflection point. Russian forces are visibly struggling on the battlefield as Kyiv’s strategy of making the war futile for Russia is working. But the future of European security does not hinge on the outcome of this war alone. Even if defeated, Russia will remain the primary threat in Europe for years to come. Despite its stagnating economy, poor demographics, and ossifying authoritarian regime, Russia remains the main power capable of and invested in upending the continent’s security architecture. Moreover, Russian military reconstitution after the war is not a question of if but of when.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.foreignaffair(...)ED&check_logged_in=1
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221274145
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:46 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Er waren wel degelijk pro-Russische seperatisten in en voor 2014. Die werden in toenemende mate gesteund door Rusland. Maar het volledig ontkennen doet ook geen recht aan de historie van met name Donetsk en Luhansk.
Dat zeg je goed. Separatisten. Geen rebellen.

Vertel me over historie. Inclusief massale deportatie van de etnische Oekraïners en Turken van Donbas en Krim naar Siberië en verplaatsing van etnische Russen van Rusland naar Donbas en Krim.
pi_221274152
Ik merk ook in de Russische telegramchatgroepen dat het redelijk normaal wordt om ook gewoon klaar te zijn met Poetin.

Dit is 1 van de vele reacties bijv in Saratov op wat er vannacht gebeurde:

(grandfather = putin)

De bevolking is het zat. Ze kunnen alleen vrij weinig doen.
pi_221274182
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:10 schreef nostra het volgende:
But the future of European security does not hinge on the outcome of this war alone. Even if defeated, Russia will remain the primary threat in Europe for years to come.
Niet perse. Rusland uit elkaar. Nucleaire wapens afpakken. Kees is klaar.
  woensdag 8 juli 2026 @ 12:26:22 #199
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221274256
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:12 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Dat zeg je goed. Separatisten. Geen rebellen.

Vertel me over historie. Inclusief massale deportatie van de etnische Oekraïners en Turken van Donbas en Krim naar Siberië en verplaatsing van etnische Russen van Rusland naar Donbas en Krim.
Seperatisten zijn rebellen die zich af willen scheiden. Allemaal semantiek en doet er verder ook niet toe.

Er was klaarblijkelijk een clubje wat een andere toekomst voor zich zag dan andere westengezinde Oekraïners. Uiteraard springen de Russen hier graag op in. Net zoals wij dat ook hebben gedaan.

Ik snap ook niet waarom daar zo spastisch over gedaan moet worden.
pi_221274293
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Seperatisten zijn rebellen die zich af willen scheiden. Allemaal semantiek en doet er verder ook niet toe.

Er was klaarblijkelijk een clubje wat een andere toekomst voor zich zag dan andere westengezinde Oekraïners. Uiteraard springen de Russen hier graag op in. Net zoals wij dat ook hebben gedaan.

Ik snap ook niet waarom daar zo spastisch over gedaan moet worden.
Het is aangewakkerd en opgestart door de Russen. initiatief kwam van Russische FSB.

Het oosten van Oekraine stemde 92% voor onafhankelijkheid en voor oekraine. Er was alleen een partij toen aan de macht in 2013 die pragmatisch met rusland wild eomgaan (maar die partij was zo corrupt als de pest en loog tegen het volk bleek later).

En wat hebben wij precies gedaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')