abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221287766
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 19:36 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Haha ok. Tering jantje wat bestaan er toch trieste mensen. En dan doel ik niet op die bestuurder. Kwaadaardig vind ik je wereldbeeld zelfs. Totaal geen empathie. 'REGELS ZIJN REGELS EN ANDERS DOOD'.
En dan ook nog iets zeggen over de chaufeur zijn auto. Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Hij mag dood vanwege zijn autokeuze? Te stoer of duur voor jou?

Die bomen hadden er nooit moeten staan. Dat is ooit een idee geweest om ze daar te plaatsen om de mensen een verhoogd gevoel van snelheid te geven. Maar dat faalt dus, zeker nu auto's steeds hoger / beter geisoleerd worden en mensen totaal geen gevoel van snelheid meer ervaren.

Dus dat is een tactische fout geweest. Met als bijgevolg dat er tig doden vallen door die kutbomen. Niet alleen door hardrijders overigens. Er zijn tal van redenen waarom iemand van de weg kan geraken.
:') 8)7
pi_221287820
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 22:12 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Haha ik snap niet waarom jij nou mijn eigen argument tegen me gebruikt. De logica ontgaat me.

Dat is toch supergoed dat ze er bij nieuwe wegen rekening mee houden? Dat is precies wat ik hoopte. Ben blij dit te lezen.

Echter hebben we in dit land ook nog god weet hoeveel 'oude' wegen waar deze nieuwe veiligere boomafstand dus niet het geval is.

Dan lijkt het mij dus ook een goed idee om die aan te pakken waar het kan. Ze geven dus eigenlijk zelf toe dat het onveilig is om de bomen dicht bij de weg te plaatsen. Maar door het zo te laten, is het vragen om problemen.

En dat zie je dan ook met grote regelmaat voorkomen.
Nou, dat gebeurt dus door de oude (smalle) wegen met bomen te dicht op de weg te voorzien van drempels, wat is daar nu fout aan?
  donderdag 9 juli 2026 @ 22:40:20 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221288449
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 22:16 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou, dat gebeurt dus door de oude (smalle) wegen met bomen te dicht op de weg te voorzien van drempels, wat is daar nu fout aan?
Plus dat die wegen ook door wandelaars en fietsers gebruikt worden, die nog meer gevaar lopen als de bestuurders zich niet druk hoeven maken om bomen langs de weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221288495
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 22:16 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Die oude wegen met bomen zijn ook leuk om te rijden, en idd niet geschikt als racebaan. Het argument van klapband of overstekend wild lijkt me in dit geval ook niet relevant. Als je ziet hoe de auto en de boom er aan toe zijn kan een leek zelfs zien dat het met hoge snelheid is gebeurt.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_221288666
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 21:04 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Alsof er alleen mensen in het verkeer (en aan bomen) dood gaan die te hard hebben gereden.

Er zijn tig redenen om van de weg te geraken. Bomen naast de weg planten (die zijn bewust geplant voor de verkeersveiligheid) vergroten de kans op fatale verwondingen in het geval van van de weg geraken. Dus die bomen hadden er nooit moeten staan.

Overigens ben jij dus weer zo iemand die vindt dat 4 (!) mensen dood mogen gaan omdat een chauffeur even een domme fout / actie maakt in zijn leven.

Ik zit hier echt met mijn oren te klapperen. Niet alleen om jouw reactie, maar om vele.

Misschien waren dit wel 4 hele goede, fijne mensen met gezinnen die het beste voor hadden met de samenleving. En dan rijd de chauffeur 1 keer te hard in zijn net nieuwe auto (ik heb geen idee wat het scenario is) en dan loopt het fataal af en zijn misschien wel 4+2 mensenlevens verwoest + nog veel meer van de mensen erom heen.

En dat had voorkomen kunnen worden wegen zouden worden aangelegd op basis van verkeersveiligheid. En dat doe je met een strook van 5 meter zand of gras aan beide kanten van de weg. Niet met fucking bomen om de 5 meter. Dat is gewoon vragen om problemen.

Ja, deze chaufeur vroeg ook zelf om problemen. Klopt. Snap ik allemaal wel. Maar dan nog blijft het feit staan dat er veel meer mensen zijn die doodgaan door tegen een boom te knallen. Er zijn veel meer redenen waarom iemand van de weg af geraakt dan alleen te hard rijden. En met 60 of 80 tegen een boom kan het ook afgelopen zijn.
Je snapt hopelijk wel dat als die bomen weggehaald zouden worden, die weg helemaal als racebaan wordt gebruikt he?
pi_221288684
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 22:50 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Je snapt hopelijk wel dat als die bomen weggehaald zouden worden, die weg helemaal als racebaan wordt gebruikt he?
Blijkbaar niet. :')
pi_221288739
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 22:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Plus dat die wegen ook door wandelaars en fietsers gebruikt worden, die nog meer gevaar lopen als de bestuurders zich niet druk hoeven maken om bomen langs de weg.
Haha, hier zijn de fietsers de baas, fietsen ze op die smalle weggetjes (waar je dus max 60 mag rijden) naast elkaar en met grote ergernis van hun die ze duidelijk laten blijken gaan ze eventueel, als je aan komt rijden, achter elkaar rijden zodat je er hooguit stapvoets langs kunt.

Zit mij ineens af te vragen of die motorrijder hun niet al eerder tegemoet reed, daar hadden ze misschien voor moeten uitwijken :?
pi_221288823
quote:
Haha ok. Tering jantje wat bestaan er toch trieste mensen. En dan doel ik niet op die bestuurder. Kwaadaardig vind ik je wereldbeeld zelfs. Totaal geen empathie. 'REGELS ZIJN REGELS EN ANDERS DOOD'.
Nee hoor, het is gewoon pure domheid om de regels te overtreden op een plek waar je jezelf en anderen in in gevaar kan brengen. Natuurlijke selectie noemen we dat.

quote:
En dan ook nog iets zeggen over de chauffeur zijn auto. Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Hij mag dood vanwege zijn autokeuze? Te stoer of duur voor jou?
Nee, het feit dat je jezelf in zo'n auto (2700 kg, merk totaal irrelevant verder) dood rijdt tegen een boom zegt veel over de snelheid waarmee dat is gebeurd. De foto's zeggen dat overigens ook. Play stupid games, win stupid prices.

quote:
Die bomen hadden er nooit moeten staan. Dat is ooit een idee geweest om ze daar te plaatsen om de mensen een verhoogd gevoel van snelheid te geven. Maar dat faalt dus, zeker nu auto's steeds hoger / beter geisoleerd worden en mensen totaal geen gevoel van snelheid meer ervaren.
Haha! Ga toch weg joh mafketel.

quote:
Dus dat is een tactische fout geweest. Met als bijgevolg dat er tig doden vallen door die kutbomen. Niet alleen door hardrijders overigens. Er zijn tal van redenen waarom iemand van de weg kan geraken.
Daarom is er dan ook een maximum snelheid ingesteld op diverse wegen, kijkend naar de weginrichting. En daarom mag je op de snelwegen ook wat harder, aangezien daar die kut bomen van je niet staan.
pi_221289122
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 21:56 schreef matigeuser het volgende:
Dan verandert er niks want je hebt niet eens gereageerd op mijn hoofdargument: Namelijk dat de meeste mensen die doodgaan aan bomen, helemaal niet te hard rijden.
Zoek even op hoeveel mensen de afgelopen vijf jaar zijn omgekomen bij een verkeersongeval waarbij de auto tegen een boom is beland en waarbij geen sprake is geweest van een te hoge snelheid en/of drank/drugsgebruik. Of de telefoon in de klauwen hebben, dat is tegenwoordig ook niet uitgesloten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Accordtje op 10-07-2026 02:03:05 ]
pi_221289797
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 10 juli 2026 @ 08:24:23 #87
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221291003
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 23:40 schreef Soury het volgende:

[..]
Die laatste dat lijkt wel een fietspad zo smal, vind het nog knap om zo tegen een boom te knallen.
Ziet er voor mij, als leek, uit als rechts naast de weg gekomen. Geschrokken en een ruk naar links aan het stuur. En hallo boom.
Drop you like an ill, bad habit
pi_221291005
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 23:14 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Zoek even op hoeveel mensen de afgelopen vijf jaar zijn omgekomen bij een verkeersongeval waarbij de auto tegen een boom is beland en waarbij geen sprake is geweest van een te hoge snelheid en/of drank/drugsgebruik. Of de telefoon in de klauwen hebben, dat is tegenwoordig ook niet uitgesloten.
Precies. Snelheid is niet de enige factor.
pi_221291385
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 22:50 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ah kijk, eindelijk een keer een goed tegenargument.

Dat is een interessante vraag. De meeste mensen houden zich echter 'gewoon' aan de snelheid, ook op wegen waar geen bomen staan, dus ik durf dat wel te betwijfelen. Aan de andere kant rijden genoeg mensen ook nog steeds te hard op zowel wegen met als zonder bomen, dus de bomen 'remmen' mensen ook niet af.

Zou jij een stuk harder gaan rijden zonder bomen?
pi_221291394
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 22:51 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Blijkbaar niet. :')
Rijd jij harder 80 wegen zonder bomen dan die met?
pi_221291473
Blijkbaar kunnen veel mensen zelfs niet meer inschatten wat een veilige snelheid is bij een bepaalde weg inrichting en moeten we maar altijd het maximum rijden wat wettelijk daar mag om bij een botsing daarna de bomen de schuld te geven. :')
pi_221291643
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 09:32 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Rijd jij harder 80 wegen zonder bomen dan die met?
Ik rijd 80 waar dat mag, met of zonder bomen. Maar meestal zijn dat soort wegen 60 km wegen. Wat ik dan ook braaf doe. Ik ben geen race monster.
pi_221291670
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 21:24 schreef matigeuser het volgende:
Luister je begrijpt het nog steeds niet.
Of is het gewoon niet met je eens. Is dat nooit in je arrogante kop opgekomen, dat mensen het gewoon niet met je eens kunnen zijn?

Dus nee, die bomen hoeven niet weg. En verder ga ik niet meer op iemand als jij reageren.
pi_221291761
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:12 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Of is het gewoon niet met je eens. Is dat nooit in je arrogante kop opgekomen, dat mensen het gewoon niet met je eens kunnen zijn?

Dus nee, die bomen hoeven niet weg. En verder ga ik niet meer op iemand als jij reageren.
Ik ben helemaal niet arrogant.

Ze reageert gewoon niet op de argumentatie en derhalve heb je ook geen discussie. Zeg mag het best met me oneens zijn, natuurlijk. Maar we zitten op een discussieforum. En dan zou je kunnen zeggen 'punt 2 wat je zegt klopt niet want blablabla'. Dat is toch mooi? Zo komen we verder in het leven. Komen we tot een betere wereld en oplossingen voor problemen.

Met dooddoeners (letterlijk) zoals 'als je te hard rijdt, dan ga en mag je dood'. Tja. En dat blijven herhalen op elke andere argumenten zonder er op in te gaan. Wat ben je dan aan het doen? Niet aan het discussieëren in ieder geval. Dat is gewoon als een papegaai je ongefundeerde mening (want dat is het) ventileren.

Prima, ik kap er ook mee. Dit is en was verspilde moeite voor ons allemaal.
pi_221291770
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:08 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik rijd 80 waar dat mag, met of zonder bomen. Maar meestal zijn dat soort wegen 60 km wegen. Wat ik dan ook braaf doe. Ik ben geen race monster.
En dus gaat dat argument over de bomen weghalen = meer snelheid niet helemaal op. Als de meeste mensen, net zoals jij dus, hun snelheid niet laten afhangen van bomen.
pi_221291808
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:35 schreef matigeuser het volgende:

[..]
En dus gaat dat argument over de bomen weghalen = meer snelheid niet helemaal op. Als de meeste mensen, net zoals jij dus, hun snelheid niet laten afhangen van bomen.
Gebruik gewoon je gezonde verstand in het verkeer. Bomen weghalen omdat bepaalde types in bepaalde type auto's zich niet normaal kunnen gedragen is kolder natuurlijk.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2026 @ 10:42:26 #98
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_221291814
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 19:03 schreef matigeuser het volgende:
Wanneer halen ze die kutbomen die naast de weg staan eens weg?
Waarom zouden we bomen kappen voor een paar zwakzinnige weggebruikers?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_221291845
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:42 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Waarom zouden we bomen kappen voor een paar zwakzinnige weggebruikers?
De wereld lelijker laten worden omdat bepaalde types zich lelijk willen blijven gedragen op de weg. Jank dan ook niet als je een boom pakt. Wel zonde van de boom.
pi_221291859
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:46 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
De wereld lelijker laten worden omdat bepaalde types zich lelijk willen blijven gedragen op de weg. Jank dan ook niet als je een boom pakt. Wel zonde van de boom.
Dus iedereen die een boom raakt / door een boom wordt geraakt is een te hard rijdende josti die terecht aan zijn einde komt?

Ik kap er nu echt mee. Wat een ongelofelijke kortzichtigheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')