Waarom moet die boom dood, die kon er toch niks aan doen?quote:Op zondag 5 juli 2026 21:54 schreef Idisrom het volgende:
PS: die boom moeten ze helemaal wegkappen.
Ik heb jarenlang nog langs een beschadigde boom gefietst waarbij een broer van een vriend van mij omkwam, ook met een frontale botsing in een eenzijdig ongeluk.
Zijn zes kerels tussen de 20 en 50.quote:Op zondag 5 juli 2026 21:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
De burgemeester zegt dat hij jonge kinderen achterlaat, die zaten dan hopelijk niet in de auto.
Inzittenden waren 6 volwassen mannen.quote:Op zondag 5 juli 2026 21:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
De burgemeester zegt dat hij jonge kinderen achterlaat, die zaten dan hopelijk niet in de auto.
Als de boom te beschadigd is zullen ze dat doen.quote:
Die beschadigde schors zie je jaren later nog. En elke keer denk je er weer aan.quote:Op zondag 5 juli 2026 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom moet die boom dood, die kon er toch niks aan doen?
Ook voor mensen die denken dat 30 kmp/u met de fiets of 60 kmp/u met de auto wel meevalt; beeld je even in dat je heel hard kan rennen en dan met 20 per uur vol tegen een stenen muur aan rent.quote:Op zondag 5 juli 2026 21:50 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Eindpositie voertuig is naast de boom. Dus totaal geen energie kwijt hebben kunnen raken.
Vol frontaal er in.
Alle kinetische energie in 1 keer omgezet. De inzittenden ook van Vmax naar 0 in een flits.
Dat trekken je organen ook voor geen meter. Zie het als waterbalonnen die je tegen een muur gooit.
Wijze les voor andere wannabe-coureurs.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:01 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Die beschadigde schors zie je jaren later nog. En elke keer denk je er weer aan.
Gezopen, weinig gegeten en weer op weg naar het feest.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:04 schreef littlemindy het volgende:
Waarom ze zo hard reden is de grote vraag.
Bij 6 onervaren 18-jarigen die elkaar opfokken kun je je nog iets voorstellen.
Maar als je 38, 39, 50 bent? En dan ook nog 3 gasten van eind twintig/begin dertig in je auto hebt.
Zou genoeg rijervaring en verantwoordelijkheidsgevoel bij moeten zitten zou je zeggen.
Zij is niet de eerste die dat nieuws brengt.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:08 schreef GerryDV het volgende:
Yvon Jaspers laat weten dat 1 van de slachtoffers een ex-deelnemer van Boer zoekt vrouw was. Weet niet of de familie zo blij is dat mevrouw Jaspers hier gelijk mee op de voorpagina staat.
Ik denk dat elk takje dat je op de weg ziet liggen het gevolg van de crash is.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:08 schreef Tengano het volgende:
Het ziet er wel uit als een hele smalle weg voor zo'n snelheid. Als je er daar over een tak rijdt of meerdere stukjes tak (zoals je daar rechts ziet liggen en waar hij langs, maar waarschijnlijker overheenis gereden) dan hebben je banden zodra ze die takken raken geen grip op de weg maar aan de andere kant van je voertuig wel. En dan gaat je auto dus een klein beetje in de slip als je nog steeds fullblown aan het accelereren bent.
[ afbeelding ]
Maar met die snelheid heb je op dat kleine weggetje geen ruimte om te corrigeren en kom je zelfs met je banden (waarschijnlijk rechts) in het gravel aan de rechterkant van de weg terecht en wordt je auto met die snelheid onbestuurbaar. Je linker banden hebben dan meer grip op het asfalt en je rechterbanden hebben weerstnd in het gravel, waardoor je auto naar rechts gaat draaien. De rest mag je raden.
Ik denk zelf dat dat is wat er gebeurd is.
Ah, zo diep zit ik er niet in. Mea culpa.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:09 schreef maily het volgende:
[..]
Zij is niet de eerste die dat nieuws brengt.
Om dat op te lossen hebben moderne een leuk trucje dat ESP heet. De juiste wielen worden afgeremd, het gas wordt geknepen en de auto gaat helemaal niet draaien.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:08 schreef Tengano het volgende:
Het ziet er wel uit als een hele smalle weg voor zo'n snelheid. Als je er daar over een tak rijdt of meerdere stukjes tak (zoals je daar rechts ziet liggen en waar hij langs, maar waarschijnlijker overheenis gereden) dan hebben je banden zodra ze die takken raken geen grip op de weg maar aan de andere kant van je voertuig wel. En dan gaat je auto dus een klein beetje in de slip als je nog steeds fullblown aan het accelereren bent.
[ afbeelding ]
Maar met die snelheid heb je op dat kleine weggetje geen ruimte om te corrigeren en kom je zelfs met je banden (waarschijnlijk rechts) in het gravel aan de rechterkant van de weg terecht en wordt je auto met die snelheid onbestuurbaar. Je linker banden hebben dan meer grip op het asfalt en je rechterbanden hebben weerstnd in het gravel, waardoor je auto naar rechts gaat draaien. De rest mag je raden.
Nee, dat kan niet, want hij kwam vanuit die richting waar de takken op de weg liggen. Hij is dus over die takken heen gereden en die hebben hem genekt. Het is ook de enige plek waar ik die takken zie liggen. Verderop ligt niets.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:10 schreef GerryDV het volgende:
Ik denk dat elk takje dat je op de weg ziet liggen het gevolg van de crash is.
Al die takjes die daar liggen die liggen daar waarschijnlijk omdat de auto ze van de boom gestuiterd heeft.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:08 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, dat klopt. Maar zelfs dat heeft een reaktiesnelheid is is niet helemaal 100% perfect.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Om dat op te lossen hebben moderne een leuk trucje dat ESP heet. De juiste wielen worden afgeremd, het gas wordt geknepen en de auto gaat helemaal niet draaien.
Ja dat zal allemaal wel, die gozer reed er dagelijks in weer en wind. Met sneeuw en modder op de weg, dan rij je niet ineens drie anderen dood.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:08 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Maar die takjes die daar liggen zijn toch het gevolg van de crash. Zo'n XM van 2,5 ton boeit zo'n takje echt geen reet.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar zelfs dat heeft een reaktiesnelheid is is niet helemaal 100% perfect.
Je ziet toch ook onderdelen van de auto op de weg liggen?quote:Op zondag 5 juli 2026 22:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet, want hij kwam vanuit die richting waar de takken op de weg liggen. Hij is dus over die takken heen gereden en die hebben hem genekt. Het is ook de enige plek waar ik die takken zie liggen. Verderop ligt niets.
Het reageert sneller dan Max Verstappen ooit zal kunnen.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar zelfs dat heeft een reaktiesnelheid is is niet helemaal 100% perfect.
Ja. En die was al gewaarschuwd door een vriendin om niet meer auto te rijden. Gisteravond zelfs nog.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Bij dat ongeluk bij het plaatsje Zeeland zat trouwens een 15 jarige achter het stuur…
Ja hoor....quote:Op zondag 5 juli 2026 22:08 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Knettergek. Dat vriendje naast hem konden ze niet 1,2,3 meer identificeren, heel die wagen uitgebrand…quote:Op zondag 5 juli 2026 22:17 schreef maily het volgende:
[..]
Ja. En die was al gewaarschuwd door een vriendin om niet meer auto te rijden. Gisteravond zelfs nog.
Elke BMW heeft gewoon een EDR en zo'n XM wss ook nog wel een Drive Recorder, dus de basisdata (snelheid, gordels, G-krachten bij impact) hebben ze zo.quote:Op zondag 5 juli 2026 21:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er is nog kans dat 1 of 2 mensen kunnen na vertellen wat er nou ongeveer gebeurd is. Ben benieuwd of we daar nog wat van meekrijgen.
Als je hard genoeg gaat kan ESP ook weinig meer bijsturen aan 3 ton als je een fout maakt en 20 meter verder op die boom knalt.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Om dat op te lossen hebben moderne een leuk trucje dat ESP heet. De juiste wielen worden afgeremd, het gas wordt geknepen en de auto gaat helemaal niet draaien.
Komkommertijd, dus de Fok Forensisch Verkeersongevallen onderzoekers kunnen zich nu hier op storten.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:18 schreef GerryDV het volgende:
Topic gaat trouwens wel heel hard voor een ordinair eenzijdig ongeval.
Ik heb het filmpje net bekeken en het klopt wat jij en @Leandra zegt. De auto kwam vanaf de andere kant en de takken zijn dus waarschijnlijk van de impact van de botsing. Net als dat spatbord wat ook zo'n 15 meter verder ligt en die is doorgevlogen.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja hoor....
Die takken komen van die boom waar hij tegenaan is geknald.
Met 60 km/h raakt deze auto sowieso niet onbestuurbaar hierdoor oid...
Je stapt ook ongeschonden uit deze auto als die met 60 km/h tegen een boom rijdt hoor...
Ohja, er is geen actieve vermissing of Amber alert.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Komkommertijd, dus de Fok Forensisch Verkeersongevallen onderzoekers kunnen zich nu hier op storten.
Die telefoon gaat vast nog uitgelezen worden.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:24 schreef ootjekatootje het volgende:
O God wat een muts, how can i make this about me…
https://www.ad.nl/show/yv(...)-meer-bent~aae804e7/
Appen tijdens het rijden,
Is toch behoorlijk smaakloos als een Yvon Jaspers om op deze manier de media te woord te staan/op te zoeken terwijl er net families uit elkaar gerukt zijn. Maargoed, ze zal het wel nodig hebben, is ze ook weer heel even relevant.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:24 schreef ootjekatootje het volgende:
O God wat een muts, how can i make this about me…
https://www.ad.nl/show/yv(...)-meer-bent~aae804e7/
Appen tijdens het rijden,
Nee dat verzint ootjekatootje er gewoon ff bijquote:Op zondag 5 juli 2026 22:26 schreef maily het volgende:
[..]
Die telefoon gaat vast nog uitgelezen worden.
Maar John zou toch niet onder het rijden die foto van de nieuwe stal hebben gestuurd
Yvon Jaspers onbedoeld medeplichtig, als Yvon Jaspers je appt dan moét je wel even kijken, of je nou 120 op een landweggetje rijdt of niet!quote:Op zondag 5 juli 2026 22:26 schreef maily het volgende:
[..]
Die telefoon gaat vast nog uitgelezen worden.
Maar John zou toch niet onder het rijden die foto van de nieuwe stal hebben gestuurd
Jij spoort ook echt voor geen meter.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:08 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Verkeerde aanname. Sorry
quote:Op zondag 5 juli 2026 22:29 schreef Magica het volgende:
[..]
Nee dat verzint ootjekatootje er gewoon ff bij
Misschien had die wel een crash crush op Yvonne.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:30 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Yvon Jaspers onbedoeld medeplichtig, als Yvon Jaspers je appt dan moét je wel even kijken, of je nou 120 op een landweggetje rijdt of niet!
Ze staan wel leuk (vrij close) op die foto inderdaad. Heb haar zelf een keer ontmoet op een dorpsfeest waar ze woont.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Misschien had die wel een crash crush met Yvonne.
Dat hadden volgens mij zowat alle boeren. Maar wat een afschuwelijk ongeval!quote:Op zondag 5 juli 2026 22:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien had die wel een crash crush op Yvonne.
Ja voor de overige inzittenden zeker.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat hadden volgens mij zowat alle boeren. Maar wat een afschuwelijk ongeval!
Sarcasme? Is toch gewoon een verlept wijf man. Of ben je zelf ook al op leeftijd en een beetje saai?quote:Op zondag 5 juli 2026 22:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze staan wel leuk (vrij close) op die foto inderdaad. Heb haar zelf een keer ontmoet op een dorpsfeest waar ze woont.
Kan me goed voorstellen dat je daar op valt.
[ afbeelding ]
Eerste wat ik me afvroeg hoe je met 6 man in die auto past? En dat het ongelofelijk hard moet zijn gegaan.quote:Op zondag 5 juli 2026 16:35 schreef Tengano het volgende:
Graag de mening/expertise van @:de_boswachter svp.
Twee voorin, twee op de achterbank en twee los achterin, daar zal een flink achterbak ingezeten hebben.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Eerste wat ik me afvroeg hoe je met 6 man in die auto past? En dat het ongelofelijk hard moet zijn gegaan.
Triest. Vier man de dood in gejaagd.
Mijn favoriete boer was ie ook niet met zijn miljoenen kippenfabriek, als ie achter het stuur zat was ie wel verantwoordelijk voor de andere drie, maar dat weet je niet.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja voor de overige inzittenden zeker.
Het mag natuurlijk niet, tenzij het een 7-zitter is. Maar in een Polo pas je ook wel met 6 man als het echt moet.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Eerste wat ik me afvroeg hoe je met 6 man in die auto past? En dat het ongelofelijk hard moet zijn gegaan.
Triest. Vier man de dood in gejaagd.
Los achterin? Dat is normaal?quote:Op zondag 5 juli 2026 22:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Twee voorin, twee op de achterbank en twee los achterin, daar zal een flink achterbak ingezeten hebben.
Of twee voorin, drie op de achterbank en een in de achterbak.
In een Polo met 6 man?quote:Op zondag 5 juli 2026 22:48 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Het mag natuurlijk niet, tenzij het een 7-zitter is. Maar in een Polo pas je ook wel met 6 man als het echt moet.
Ik kan je garanderen dat dit niet zo is. Zelfs met 30 is die wagen al flink naar de gallemiezen en heb je een flinke opdonder gehad. Er wordt altijd enorm veel onderschat hoe groot een impact daadwerkelijk is.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja hoor....
Die takken komen van die boom waar hij tegenaan is geknald.
Met 60 km/h raakt deze auto sowieso niet onbestuurbaar hierdoor oid...
Je stapt ook ongeschonden uit deze auto als die met 60 km/h tegen een boom rijdt hoor...
Hij was vanmiddag thuis en heeft Yvonne Jadpers nog een foto van zijn stal geappt, schreef Yvonne ergens op internet.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gezopen, weinig gegeten en weer op weg naar het feest.
Die feesten van de schut beginnen al in de morgen. Met van die grote biertenten, en 30 verenigingen.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:50 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Hij was vanmiddag thuis en heeft Yvonne Jadpers nog een foto van zijn stal geappt, schreef Yvonne ergens op internet.
Kan natuurlijk wel dat ze op weg waren naar dat feest als dat vandaag was. Maar denk niet dronken.
Zou het zelf nooit doen, maar heb na het uitgaan wel vaker een persoon of 6 in een heel klein autootje zien stappen ja. Knettergek, oncomfortabel en onveilig natuurlijk maar sommige mensen maken zich daar niet zo druk om.quote:
Bedoel jij het OLS?quote:Op zondag 5 juli 2026 22:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die feesten van de schut beginnen al in de morgen. Met van die grote biertenten, en 30 verenigingen.
Jij weet er dus helemaal niets vanaf. Dat feest was 20 KM verderop en al lang aan de gang.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die feesten van de schut beginnen al in de morgen. Met van die grote biertenten, en 30 verenigingen.
Nou, vlak mij ook niet uit hequote:Op zondag 5 juli 2026 22:54 schreef de_boswachter het volgende:
Jij weet er dus helemaal niets vanaf. Dat feest was 20 KM verderop en al lang aan de gang.
Je bent wel kampioen speculeren hier van het forum, opnieuw.
Ik ben het over het algemeen wel met je eens dat mensen het onderschatten. Maar je onderschat ook hoeveel kreukelzones, airbags, gordelaanspanners en weet ik veel wat zo’n auto heeft, plus dat met een auto van bijna 3 ton de meeste obstakels een stukje meebewegen. In deze zou ik dan toch wel zeggen dat je met specifiek deze auto en 60 per uur er toch best weinig last van zou moeten hebben.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik kan je garanderen dat dit niet zo is. Zelfs met 30 is die wagen al flink naar de gallemiezen en heb je een flinke opdonder gehad. Er wordt altijd enorm veel onderschat hoe groot een impact daadwerkelijk is.
Zelfs bij lagere snelheden.
Bekijk deze YouTube-video
We gaan het zien, jij komt uit de stad zeker?quote:Op zondag 5 juli 2026 22:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jij weet er dus helemaal niets vanaf. Dat feest was 20 KM verderop en al lang aan de gang.
Je bent wel kampioen speculeren hier van het forum, opnieuw.
Groot schutterfeest OLS was in Melick. Boerendorp thv Roermond.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We gaan het zien, jij komt uit de stad zeker?
Neen.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We gaan het zien, jij komt uit de stad zeker?
Dat doen ze helemaal niet. En klopt het is Nicky, betwetertje.quote:Op zondag 5 juli 2026 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die ouders kotsen op dat dorp… en het is Nicky.
Slappe aannames.quote:Op zondag 5 juli 2026 21:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Krijgen we dit weer...
Als je de foto's ziet lijkt het me duidelijk dat er veel te hard gereden is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |