Een groot verlies voor vele detectives en thrillers.quote:Op maandag 6 juli 2026 11:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn bad heeft gewoon een overloop, waardoor je de kraan kunt laten lopen zonder dat de boel overstroomt?
quote:Op maandag 6 juli 2026 19:09 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Een groot verlies voor vele detectives en thrillers.
Het kan ook zijn, zoals in Baantjer, dikke ruzie en zij overlijdt per ongeluk.quote:Op maandag 6 juli 2026 01:14 schreef Blues het volgende:
En.. dat hij die appjes stuurde; ik heb zin in je en foto van kaarsjes e.d. was lijkt allemaal vooropgezet.
Dan zou het niet eens doodslag, dus ongelukkig gedoe qua een ruzie of zo zijn, maar moord met voorbedachte raad.
Hoe hij zich opstelt, wat hij wel of juist niet zegt, voorgeschiedenis, psyche, financieel motief, blablabla.
Ik kan geen ander scenario bedenken dan dit.
Of zitten we hier met zijn allen in een dikke tunnel?
Dat zou ook zomaar kunnen, alleen zijn voortdurende zwijgen is best apart. Begint op The staircase te lijken, ook nooit bewijs gevonden. Kan ie het nog gaan uitmelken op Netflix..quote:Op maandag 6 juli 2026 21:44 schreef W00fer het volgende:
[..]
Het kan ook zijn, zoals in Baantjer, dikke ruzie en zij overlijdt per ongeluk.
Ik Adviseer je ook te zwijgen als je verdacht word van moord, veel mensen hebben geen idee hoe recht werkt in Nederland, je moet wel ontzettend naieef zijn als je denkt dat de politie het beste met je voor heeft in Nederland, genoeg zaken waar ze er met boter en zuiker in gaan. Gewoon je smoel houden, in de rechtbank kun je alsnog je verhaal doen.quote:Op maandag 6 juli 2026 21:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat zou ook zomaar kunnen, alleen zijn voortdurende zwijgen is best apart. Begint op The staircase te lijken, ook nooit bewijs gevonden. Kan ie het nog gaan uitmelken op Netflix..
Hmm ja ok, maar hij was toch niet gelijk verdachte en hij zweeg al vanaf het begin.quote:Op maandag 6 juli 2026 22:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik Adviseer je ook te zwijgen als je verdacht word van moord, veel mensen hebben geen idee hoe recht werkt in Nederland, je moet wel ontzettend naieef zijn als je denkt dat de politie het beste met je voor heeft in Nederland, genoeg zaken waar ze er met boter en zuiker in gaan. Gewoon je smoel houden, in de rechtbank kun je alsnog je verhaal doen.
Dat zou elke fatsoenlijke advocaat aanraden, je kunt altijd nog een verklaring geven.quote:Op maandag 6 juli 2026 22:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hmm ja ok, maar hij was toch niet gelijk verdachte en hij zweeg al vanaf het begin.
Geef is een voorbeeld dan?quote:Op maandag 6 juli 2026 22:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik Adviseer je ook te zwijgen als je verdacht word van moord, veel mensen hebben geen idee hoe recht werkt in Nederland, je moet wel ontzettend naieef zijn als je denkt dat de politie het beste met je voor heeft in Nederland, genoeg zaken waar ze er met boter en zuiker in gaan. Gewoon je smoel houden, in de rechtbank kun je alsnog je verhaal doen.
In ieder geval totdat je met je advocaat hebt gesproken en het dossier op tafel ligt.quote:Op maandag 6 juli 2026 22:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zou elke fatsoenlijke advocaat aanraden, je kunt altijd nog een verklaring geven.
Moord in Putten van stewardess, Lucia de Berk, en nu geen zin om nog 50 zaken op te noemen, ben je zelf wel eens vehoord in een serieuse zaak?quote:
Ik geef altijd als tip:quote:Op maandag 6 juli 2026 22:10 schreef nostra het volgende:
[..]
In ieder geval totdat je met je advocaat hebt gesproken en het dossier op tafel ligt.
Precies. Kijk, in sommige gevallen waar bepaald gedrag om een verklaring sméékt, kan het uiteindelijk wel wijs zijn om te praten - of beter gezegd: kan niet praten meewegen in de strafmaat - maar dan is eigenlijk al een randvoorwaarde dat je overduidelijk schuldig bent, of dat het tegenovergestelde juist vrij eenvoudig aan te tonen zou moeten zijn.quote:Op maandag 6 juli 2026 22:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik geef altijd als tip:
-Of hou je bek en bespreek alles met je advocaat
-Als je echt ontschuldig bent ga niet lopen liegen en vertel alles eerlijk.
Maar goed zelfs in geval van nummer 2 adviseer ik eerst met je advocaat te overleggen.
Die heeft in alle verhoren juist gezwegen slimjurk. Op advies van er advocaat nota bene.quote:Op maandag 6 juli 2026 22:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moord in Putten van stewardess, Lucia de Berk, en nu geen zin om nog 50 zaken op te noemen, ben je zelf wel eens vehoord in een serieuse zaak?
Ik kan ook adviseren om nooit te liegen in verhoren, men is bij de recherche ook niet achterlijk en ze hebben meestal wel slimme maniertjes om een tegenstrijdheid te vinden, het is ontzettend moeilijk om een valse verklaring vol te houden, niet voor niets vinden ze het leuk om je 10 dagen lang door te zagen en als je moe bent verlies je je concentratie en maak je fouten.quote:Op maandag 6 juli 2026 22:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies. Kijk, in sommige gevallen waar bepaald gedrag om een verklaring sméékt, kan het uiteindelijk wel wijs zijn om te praten - of beter gezegd: kan niet praten meewegen in de strafmaat - maar dan is eigenlijk al een randvoorwaarde dat je overduidelijk schuldig bent, of dat het tegenovergestelde juist vrij eenvoudig aan te tonen zou moeten zijn.
Maar goed, ik heb ook wel eens wat verschillen van mening met het OM gehad - niet al te zwaar - maar stil blijven is toch nog best een kunst.
Wie Lucia? Ga je echt beweren dat ze gezwegen heeft?quote:Op maandag 6 juli 2026 22:18 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Die heeft in alle verhoren juist gezwegen slimjurk. Op advies van er advocaat nota bene.
In de politieverhoren ja, in de rechtbank niet.quote:Op maandag 6 juli 2026 22:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wie Lucia? Ga je echt beweren dat ze gezwegen heeft?
Hoe kom je hier bij man, je lult poep.quote:Op maandag 6 juli 2026 22:20 schreef XLVNB het volgende:
[..]
In de politieverhoren ja, in de rechtbank niet.
https://nos.nl/artikel/15(...)nitief-vrijgesprokenquote:Verder viel het op dat De Berk leugenachtige verklaringen had afgelegd, en dat zij zich in alle gevallen verdacht had gedragen. Zo zou ze overdreven bezorgd zijn geweest, en geen of slordige aantekeningen in het verpleegdossier hebben gemaakt.
Wat moet ik uit dit artikel halenquote:Op maandag 6 juli 2026 22:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe kom je hier bij man, je lult poep.
[..]
https://nos.nl/artikel/15(...)nitief-vrijgesproken
Nee ik begin helemaal niks, hij vraagt om een bron, ik geef letterlijk de bron, quote ook nog eens het relevante stukje en dan komt hij met: Wat moet ik daar mee.quote:
Als het op The Staircase Murder lijkt moeten ze vooral onderzoeken of hij al eerder een relatie had met iemand die "toevallig" in bad overleed.quote:Op maandag 6 juli 2026 21:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat zou ook zomaar kunnen, alleen zijn voortdurende zwijgen is best apart. Begint op The staircase te lijken, ook nooit bewijs gevonden. Kan ie het nog gaan uitmelken op Netflix..
Hoe fokking moeilijk is het verschil tussen “is” en “eens” nou.quote:
Lul niet zo dom, kijk even in mijn PH ik draag voldoende ibj, ja ik kan soms iets te fel uit de hoek komen, maar dat doe ik wel bij mensen die daar zelf om vragen, en in geval van mijn opmerkingen aan OotjeKadootje heb ik daar ook mijn excuses over aangeboden.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Die komt overal topics verzieken, daar kickt ie op
Even samenvattend, jouw punt was dat je altijd moet zwijgen als je vermoedt dat je verdacht wordt, zo niet dan worden je woorden verdraaid en loop je grotere kans op een beschuldiging?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lul niet zo dom, kijk even in mijn PH ik draag voldoende ibj, ja ik kan soms iets te fel uit de hoek komen, maar dat doe ik wel bij mensen die daar zelf om vragen, en in geval van mijn opmerkingen aan OotjeKadootje heb ik daar ook mijn excuses over aangeboden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |