Ja, ik vind het ook sneu. Ik ga nu dan mee als ik hem breng en blijf dan even (half uur of zo). Maar als ik dan wegga, dan is het weer vervelend. Hij begroet z'n moeder ook niet en trekt eigenlijk de hele tijd aan mijn hand om mij richting de voordeur te trekken (om weg te gaan).quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:37 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dan is het helemaal vervelend. Sneu als kinderen ergens met tegenzin heengaan
Maar een band houden met beide ouders is wel van belang, is mijn mening
Ze kunnen als ze zelf alles kunnen overdenken zelf kiezen wat ze willen
Ik heb mijn kinderen altijd wel gestimuleerd om hun vader te blijven zien. Verbreek je al jong het contact en ze zien elkaar lang niet is de band weg en die komt nooit meer helemaal terug. Ik heb altijd gezegd deze keus kan je pas maken als je volwassen bent dan is het een bewuste keus.
Zelfs met de verjaardagen was hij hier thuis welkom.
Maar nu ze volwassen zijn hebben er twee zo goed als geen contact meer en 1 een beetje hoe het hem uitkomt
Ja, snap ik en wellicht is dat voor hem ook wel de beste optie. Maar zij wil dat niet. Als het voor hem het beste is, dan ben ik ertoe bereid, maar het is niet mijn ideale oplossing. En als we echt lang bij elkaar zitten, dan gaat dat geheid spanningen opleveren.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik dacht vanuit de behoeften van je zoontje. Niet vanuit de wensen van papa en mama. Zeker als ass heeft en nog weinig kan duiden zul je het wiel steeds opnieuw moeten uitvinden.
Heb je geen deskundige naast je die je advies kunnen geven.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook sneu. Ik ga nu dan mee als ik hem breng en blijf dan even (half uur of zo). Maar als ik dan wegga, dan is het weer vervelend. Hij begroet z'n moeder ook niet en trekt eigenlijk de hele tijd aan mijn hand om mij richting de voordeur te trekken (om weg te gaan).
Maar heb ook geen alternatief eigenlijk. Volgens de regeling moet hij daarheen. Als ik hem niet breng, dan levert dat problemen op.
Een beperktere regeling wil zij niet, anders zou je een keer in de week of desnoods twee keer in de week met mij erbij, kunnen overwegen. Niet dat ik dat heel geweldig vind, maar misschien is dat voor hem beter.
Geen idee wat daar precies aan de hand is. Heb in elk geval niks concreets waarvan je kunt zeggen dat hij daar beter niet meer komt. En zoals je al zegt, je kunt de band maar een keer verbreken.
Dat is niet het enige wat er zo speelt als ik alles lees. Want zo te zien denkt mama alleen aan zichzelf, en heeft ze vanwege haar eigen beperkingen waarschijnlijk niet de rust en geduld om een kleuter met ass te handelen. Zeker als ze een nieuwe partner belangrijker vind dan haar kind, en ruzie maakt waar hij bi is, dan is de enige logische gevolgtrekking dat hij zich daar onveilig en onbegrepen voelt dat zich op deze manier uit. Puur zelfbehoud gedrag van het joch.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Heb je geen deskundige naast je die je advies kunnen geven.
Het komt waarschijnlijk door zijn ASS ( wat een groot begrip is valt alles onder) De regels en de manier van leven zullen anders zijn bij haar en bij jou. Dan komt hij buiten zijn gewone ritme vermoed ik
Ik weet niet wat er in zijn koppie omgaat, als papa het al niet weet kan ik het helemaal niet wetenquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
Dat is niet het enige wat er zo speelt als ik alles lees. Want zo te zien denkt mama alleen aan zichzelf, en heeft ze vanwege haar eigen beperkingen waarschijnlijk niet de rust en geduld om een kleuter met ass te handelen. Zeker als ze een nieuwe partner belangrijker vind dan haar kind, en ruzie maakt waar hij bi is, dan is de enige logische gevolgtrekking dat hij zich daar onveilig en onbegrepen voelt dat zich op deze manier uit. Puur zelfbehoud gedrag van het joch.
Klopt. Daarom adviseerde ik ook een orthopedagoog.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:01 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er in zijn koppie omgaat, als papa het al niet weet kan ik het helemaal niet weten
Ik vind het ook moeilijk advies geven in deze. Heb het Henk net gevraagd die heeft met dit soort kinderen op school gewerkt en heeft er ook een opleiding voor gehad.
Maar je moet het kid en de situatie kennen. Je kan niet zo maar advies gaan geven wat goed of niet goed is.
En dat wil ik ook niet dat laat ik liever aan mensen over die er voor geleerd hebben
Ieder geval van ASS is anders en iedere situatie is anders.
Bitte bitte die rechter tiete, die linker is von leer und functioneert niecht meerquote:
Heef5 Mario je gehackt?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Bitte bitte die rechter tiete, die linker is von leer und functioneert niecht meer
Kent @mario390 deze?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Bitte bitte die rechter tiete, die linker is von leer und functioneert niecht meer
Lolquote:
Geen ideequote:
Nog wat leuks gedaan vandaag?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |