Blijkbaar is zo'n 90% van de melk uit de supermarkt sloopmelk. Vind ik best veel.quote:'Sloopmelk' is een term van dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier voor koemelk en zuivel zonder een erkend dierenwelzijnskeurmerk, zoals Beter Leven of biologisch. De organisatie stelt dat deze koeien extreem veel melk moeten produceren, vaak kampen met gezondheidsproblemen en daardoor vroegtijdig worden geslacht
ohh, wacht, mijn karnemelk en volle melk is meestal biologisch, dus geen sloopmelk...quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:03 schreef Mikeytt het volgende:
Ik wissel best vaak af.
- Sojamelk
- Sloopmelk (karnemelk)
- Sloopmelk (volle melk)
Havermelk vind ik echt smerigquote:Op donderdag 2 juli 2026 18:37 schreef Moonah het volgende:
Havermelk.
Sloopmelk vind ik echt heel erg zielig.
Melk is goed voor elkquote:
Welnee, dat is een mythe. Dat zijn schilfers van het uierweefsel en wat witte bloedcellen, geen pus.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:13 schreef -Spring het volgende:
In elke liter melk schijnt trouwens ongeveer een vingerdopje pus te zitten
Die koop ik alleen niet vanwege de misleidende naamquote:Op donderdag 2 juli 2026 19:23 schreef miss_sly het volgende:
Als ik een liter verse nodig heb, koop ik kalverliefde.
Jij jouw keuzes, ik de mijne.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die koop ik alleen niet vanwege de misleidende naam
Vrouwelijke kalveren worden al na 2-3 maanden alsnog bij de moeder weggehaald.
Mannelijke kalveren na een maand
En je product dan Kalverliefde noemen...
Alsnog een stuk beter dan direct weggehaald wordenquote:Op donderdag 2 juli 2026 19:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens het argument gehoord dat het juist erger is, omdat de band na die 2 maanden veel sterker is dan direct na de geboorte.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mwuah, haal dat ding dan gewoon direct weg. Een moeder eerst haar zoon laten leren kennen en het dan alsnog meenemen voor de slacht lijkt me erger.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:31 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Alsnog een stuk beter dan direct weggehaald worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |