abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 1 juli 2026 @ 21:06:58 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221208837
Ja, er is veel gezegd en geschreven over de route van Argentinië naar een potentiële nieuwe wereldtitel. Doorgestoken kaart, zo gestoken door de FIFA, enzovoorts. Natuurlijk onzin. Ja, ze hebben mazzel. Maar ze hebben vooral mazzel dat Uruguay en Turkije niet leveren. Omdat Turkije niet leverde wordt een eventuele volgende wedstrijd tegen Australië (of Egypte). En Uruguay.. nouja, dat zien we zo wel.

Eerst Argentinië. Argentinië is misschien wel meer Messi dan ooit. 5 goals in de eerste 2 wedstrijden, 5 keer Messi. 3-0 tegen Algerije, 2-0 tegen Oostenrijk. Messi sjokt soms over het veld, maar hij is er iedere keer toch bij als die teruggetrokken voorzetten vallen. En dan is hij er als de kippen bij. In de laatste groepspot tegen Jordanië invaller, maar wel een goal. Aardig op dreef voor de Just Fontaine-index.

Maar goed, dan is Kaapverdië stiekem niet de simpelste opponent. Ja, Kaapverdië is een klein land. Maar het hield wel Spanje op 0-0. Tegen Uruguay scoorden ze zelfs 2 keer, een verre vrije trap en een grote blunder van Muslera zorgden voor 2 doelpunten. 0-0 tegen Saoedi-Arabië was genoeg omdat Uruguay daar ook al niet van had gewonnen en Kaapverdië in de molen van gelijke spelen als enige ook tegen Spanje een puntje had gepakt. Knap, al vond ik de wedstrijd tegen de Saoedi eigenlijk wel armoedig.

Dit is dus leuk zolang het 0-0 blijft. Kan doelman Vozinha zich nog een keer onderscheiden? Of is het feest snel voorbij voor Kaapverdië en moeten we het telraam zoeken? Ik vrees voor het laatste, al heeft Argentinië vooral laten zien heel degelijk te zijn. Ik verwacht dus geen goals van Kaapverdië in de eerste ontmoeting tussen de landen.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221212174
Als Argentinie redelijk snel scoort, zullen ze er daarna wel overheen walsen. 4-0.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')