abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 1 juli 2026 @ 20:42:34 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221208701
Als je echt niets te doen hebt kun je lekker om 5 uur in de nacht opstaan om te genieten van het edele voetbalspel.. Of gewoon de hele nacht wakker blijven. Dat is de strekking van dit WK. Maar dan heb je liefst wel een beetje mooie affiches. Nu gaan we namelijk kijken naar Zwitserland tegen Algerije, dat is niet direct de meest aansprekende pot van de laatste 32.

Maar ja, Europa heeft het wel lastig. Zwitserland moge favoriet zijn, maar vele Europese landen zijn al onderweg naar huis. Zwitserland was zowaar groepswinnaar, maar had wel een van de makkelijkste groepen van dit WK. Groep B, alleen Groep A leek simpeler dan dat. Canada was aanvallend wel aardig, Qatar was echt lachwekkend en Bosnië is matig maar wel extreem effectief. Zwitserland liet zich wel piepelen door Qatar door te vertegen te scoren, maar dat lukte wel tegen Bosnië en Canada. Maar het huidige Zwitserland, met Xhaka als enige echt serieuze naam, voelt toch niet als het tiem van 10 jaar geleden met een ijzersterk middenveld. Ze hebben wel redelijk gunstig geloot voor deze en misschien zelfs de volgende ronde, al zou ik Colombia niet onderschatten, mochten die doorgaan.

Algerije vind ik namelijk geen topland. Ze wonnen van Nederland in de oefencampagne en wisten Oostenrijk bijna te verrassen met een late 3-2 in de verwachte salonremise, maar het werd toch nog 3-3. Ze deden ook af en toe wel aardig mee tegen Argentinië, al waren ze wel écht de mindere in de onderlinge ontmoeting. Maar toch, geen topland. Hier moet Zwitserland van kunnen winnen. Maar het is niet een simpele 3-0. Dat ligt niet alleen maar aan Algerije. Ik bedoel, slechts 2-1 tegen Jordanië. Dat is ook weer niet om over naar huis te schrijven. Nee, het ligt aan de kwaliteit van beide teams dat dit spannend kan worden, en dan niet in de meest positieve zin.

Kort na de slechte ervaring van Algerije met West-Duitsland en Oostenrijk waren ze wel toe aan een neutraal Duitstalig land, want 2x oefenden ze in de jaren 80 tegen Zwitserland. 2x verloren ze ook. Dat lijkt me nu weer de meest waarschijnlijke uitkomst. Echt NIEMAND gaat hier wakker voor blijven, maar ook deze pot hoort bij het WK. Achja.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 1 juli 2026 @ 20:43:32 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_221208709
Ja dit gaan we NIET kijken op zulk goddeloze tijdstip
  Moderator woensdag 1 juli 2026 @ 20:44:01 #3
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_221208713
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Toch maar reeksen voor de zekerheid _O-
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_221208754
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wekker staat om 6. Dus ms pik ik een stukje mee.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')