abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221183384
quote:
Defensie wil over vijf jaar meeste militaire taken onbemenst uitvoeren

De Nederlandse krijgsmacht investeert de komende jaren fors in onbemenste systemen en in de verdediging daartegen. Dat staat in de Defensienota 'Samen Voorwaarts' die vanmiddag is gepresenteerd.

Defensie wil over vijf jaar meer dan de helft van al haar militaire taken uitvoeren met onbemenste systemen. Dat staat in de nota van minister Yeşilgöz en staatssecretaris Boswijk van Defensie, waar NOS eerder al over berichtte. Ook moet de krijgsmacht sterk digitaliseren.

De ambitie komt deels voort uit de oorlog die Rusland tegen Oekraïne is begonnen. Daarbij worden veel drones en andere onbemenste systemen gebruikt. Volgens de bewindslieden hebben we daarvan geleerd dat het inefficiënt en duur is om Patriot-luchtafweerraketten in te zetten om goedkope drones uit de lucht te halen. Daarvoor zijn andere, goedkopere wapensystemen nodig.

Concreet wil Defensie samen met de Nederlandse defensie-industrie een ontwikkellab voor counterdronecapaciteit opzetten. Dit lab gaat drones ontwikkelen om andere drones te bestrijden. Daarnaast zet Defensie geld opzij voor zogeheten kortcyclische innovaties, om snel in te spelen op nieuwe ontwikkelingen.

Ook geld voor klassieke wapens
Alle onderdelen van de krijgsmacht krijgen onbemenste systemen. Zo krijgt de landmacht een gelaagd systeem van drones, counterdrones en elektronische oorlogsvoering. Bij de marine gaat het onder meer om relatief eenvoudige schepen zonder of met minimale bemanning. Welke onbemenste systemen de luchtmacht krijgt, is niet bekend.

Maar Defensie blijft ook investeren in klassieke wapensystemen. Schepen van de marine krijgen bijvoorbeeld meer zelfverdedigingscapaciteit en er komen meer NH90-helikopters.
https://tweakers.net/nieu(...)menst-uitvoeren.html

Goed dat we lessen leren uit Oekraïne en kopen voor de toekomst. Ik hoop alleen niet dat we zoals de Amerikanen defgtp gaan inzetten voor doelherkenning.
pi_221183454
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
https://tweakers.net/nieu(...)menst-uitvoeren.html

Goed dat we lessen leren uit Oekraïne en kopen voor de toekomst. Ik hoop alleen niet dat we zoals de Amerikanen defgtp gaan inzetten voor doelherkenning.
welke platformen gebruikt worden is niet eens zo interessant, belangrijk is vooral geen buy-in te doen in één groot systeem maar flexibel te zijn en cvooral snel te kunnen doorontwikkelen..

het gaat ook niet enkel om drones, amar evengoed om Eletronic warfare..
ook zaken als jammers, radio/radar/technieken danwel juist traditionele kabels gebruiken voor communicatie (omdat die niet/lastiger verstoord kunnen worden), battery lifetime en vooral een hoop supply chain en logistics issues maken dat je een drone-oorlog verliest of wint.

Het is wel enorm voordelig dat men nu direkt kan samenwerken met het oekrainse leger en die ook verschrikkelijk goed zijn in voortdurend innoveren, logistiek aanpassen en ook hun producten, middleware en alls voortdurend aanpassen en voort-ontwikkelen...
Je ziet wel vaker dat een oorlog enezijds zeer destrastreus kan zijn maar aan de andere kant een catalysator kan zijn voor innovatie, nieuwe technieken .

Overigens denk ik dat een van de oorlogen waarop de mensheid zich moet voortbereiden, juist ook de theoretische Big War tegen de AI zelf kan zijn, en het dan ook enorm belangrijk is dat we wapens tegen AI-systemen ontwikkelen (al in de oekraisnse oorlog blijkt dat het blokkeren en jammen evenzeer enorm belangrijk is)..
als je tegen een AI-systeem zelf moet vechten, kan wel eens je enige wapen een controle over electriciteit zijn... je moet dan de mogelijkheid hebben alle electrische systemen in een gebied af te sluiten, ook als dat betekent dat je eigen electriteit wegvalt...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_221183530
Mogen drones etnisch profileren?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_221183535
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]
welke platformen gebruikt worden is niet eens zo interessant, belangrijk is vooral geen buy-in te doen in één groot systeem maar flexibel te zijn en cvooral snel te kunnen doorontwikkelen..

het gaat ook niet enkel om drones, amar evengoed om Eletronic warfare..
ook zaken als jammers, radio/radar/technieken danwel juist traditionele kabels gebruiken voor communicatie (omdat die niet/lastiger verstoord kunnen worden), battery lifetime en vooral een hoop supply chain en logistics issues maken dat je een drone-oorlog verliest of wint.

Het is wel enorm voordelig dat men nu direkt kan samenwerken met het oekrainse leger en die ook verschrikkelijk goed zijn in voortdurend innoveren, logistiek aanpassen en ook hun producten, middleware en alls voortdurend aanpassen en voort-ontwikkelen...
Je ziet wel vaker dat een oorlog enezijds zeer destrastreus kan zijn maar aan de andere kant een catalysator kan zijn voor innovatie, nieuwe technieken .

Overigens denk ik dat een van de oorlogen waarop de mensheid zich moet voortbereiden, juist ook de theoretische Big War tegen de AI zelf kan zijn, en het dan ook enorm belangrijk is dat we wapens tegen AI-systemen ontwikkelen (al in de oekraisnse oorlog blijkt dat het blokkeren en jammen evenzeer enorm belangrijk is)..
als je tegen een AI-systeem zelf moet vechten, kan wel eens je enige wapen een controle over electriciteit zijn... je moet dan de mogelijkheid hebben alle electrische systemen in een gebied af te sluiten, ook als dat betekent dat je eigen electriteit wegvalt...
Als de ai lokaal op de drone draait, waar we nu al grotendeels zijn, gaat het niet helpen om de stroom af te sluiten. Defensie is vanwege alle elektrische gadgets al vol kleine generatoren die door een mens mee te nemen zijn. Al draaien die wel op diesel en als bijna 200km achter de linie al een killzone is voor brandstofwagens kun je daar ook wat aan doen.
pi_221183570
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 18:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als de ai lokaal op de drone draait, waar we nu al grotendeels zijn, gaat het niet helpen om de stroom af te sluiten. Defensie is vanwege alle elektrische gadgets al vol kleine generatoren die door een mens mee te nemen zijn. Al draaien die wel op diesel en als bijna 200km achter de linie al een killzone is voor brandstofwagens kun je daar ook wat aan doen.
Het gaat er natuurlijk om om op afstand electronisch processen te kunnen killen, alswel ook de mogelijkheid van autonome systemen te communiceren (ook autonome systemen kun je strategische waarde laten verliezen, als deze niet meer kunnen communiceren, al vermoed ik dat deze op dat punt snel zwerm-intelligentie zullen ontwikkelen om enerzijds autonoom, maar ook binnen een groep gestuurd en optimaal te opereren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 29 juni 2026 @ 18:23:03 #6
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221183604
Zijn de mensschappen klaar voor onbemenste voertuigen of zijn daar te weinig mensuren voor bij de bemensing?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221183609
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 18:13 schreef Viesdik het volgende:
Mogen drones etnisch profileren?
Gevaarlijke strategie met een multicultureel leger.
pi_221183632
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 18:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Het gaat er natuurlijk om om op afstand electronisch processen te kunnen killen, alswel ook de mogelijkheid van autonome systemen te communiceren (ook autonome systemen kun je strategische waarde laten verliezen, als deze niet meer kunnen communiceren, al vermoed ik dat deze op dat punt snel zwerm-intelligentie zullen ontwikkelen om enerzijds autonoom, maar ook binnen een groep gestuurd en optimaal te opereren
Ze zijn ook bezig met een cyberwarfare eenheid om daar beter in te worden. Oekraïne en Trump lijken Europa wakker te hebben geschud. Laten we hopen dat het op tijd is om zo af te schrikken dat een test niet nodig is.
pi_221183663
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 18:23 schreef inslagenreuring het volgende:
Zijn de mensschappen klaar voor onbemenste voertuigen of zijn daar te weinig mensuren voor bij de bemensing?
Het hele idee is toch dat er juist geen mensen nodig zijn. |:(
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  maandag 29 juni 2026 @ 18:33:42 #10
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221183673
quote:
88s.gif Op maandag 29 juni 2026 18:32 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Het hele idee is toch dat er juist geen mensen nodig zijn. |:(
Goed verhaal mens.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221183674
Onbemenste defensie heeft alleen maar voor inhumane omstandigheden gezorgd
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  maandag 29 juni 2026 @ 18:37:32 #12
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221183697
quote:
88s.gif Op maandag 29 juni 2026 18:33 schreef Mikeytt het volgende:
als het maar in kantoren met airconditioning gebeurt

dan gaat het nog wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 29 juni 2026 @ 18:42:54 #13
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221183731
quote:
88s.gif Op maandag 29 juni 2026 18:33 schreef Mikeytt het volgende:
Bemenste ook, dus dat lijkt me niet echt doorslaggevend.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221183741
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 18:42 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Bemenste ook, dus dat lijkt me niet echt doorslaggevend.
Bemenste voertuigen hebben nog het voordeel van empathie waardoor ze maar een deel onschuldige kinderen vermoorden i.p.v. allemaal. (Ik kijk naar Israël)
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
  maandag 29 juni 2026 @ 18:51:27 #15
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221183802
quote:
88s.gif Op maandag 29 juni 2026 18:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Bemenste voertuigen hebben nog het voordeel van empathie waardoor ze maar een deel onschuldige kinderen vermoorden i.p.v. allemaal. (Ik kijk naar Israël)
De reden dat AI ons binnen 5 minuten gaat whipen als het self aware wordt is juist, omdat AI veel empathischer gaat zijn.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  maandag 29 juni 2026 @ 18:56:17 #16
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221183867
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 18:51 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
De reden dat AI ons binnen 5 minuten gaat whipen als het self aware wordt is juist, omdat AI veel empathischer gaat zijn.
Dat denk ik ook , de mens is onmenselijk en doet letterlijk alles wat een commandant wil

AI zal een oplossing zoeken waar bij met de minste inspanning de beste resultaten worden bereikt en dat kan alleen met samenwerking
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221183883
quote:
onbemenst
Gestopt met lezen...

:')
  maandag 29 juni 2026 @ 18:58:42 #18
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221183901
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 18:57 schreef Toine51 het volgende:

[..]quote:
onbemenst

Gestopt met lezen...

onbemand is beter denk jij??
onbevrouwt
quote:
Defensie gaat haast maken en opereert vanaf nu ‘onbemenst waar het kan’
Dit is niet de zoveelste defensienota over de versterking van de krijgsmacht, stelt het ministerie van Defensie nadrukkelijk bij de presentatie op vliegbasis Gilze-Rijen. Zij markeert ‘een omslag in denken en doen’. Sleutelwoord is ‘dronificatie’.
  maandag 29 juni 2026 @ 19:13:37 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221184095
Dit lijkt me wel cool! Gewoon zo'n drone ergens overheen laten vliegen en die dan een wave file af laten spelen met pang! pang! erop.
pi_221184142
quote:

[..]
Gestopt met lezen...

Waarom?
pi_221184156
Ik las onbemest.
pi_221184200
Ik heb dit nooit begrepen. En dat ligt natuurlijk helemaal aan mij.

Waarom is onbemand een normaal woord? En onbemensd is dan iets waar sommige users zich zodanig aan menen te mogen storen dat ze niet eens meer verder lezen? Is het omdat deze term vrouwen ook insluit? Waarom is dat een probleem?

Dat zegt toch alles over dit soort gastjes en niks over de term zelf?
pi_221184253
quote:

[..]
Gestopt met lezen...

Dit ja.

Belachelijke newspeak weer.
pi_221184279
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 18:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
onbemand is beter denk jij??
onbevrouwt
[..]

Onbemensd is een non woord.
Bij defensie werken mannen en vrouwen. Het staat gewoon dom om nu nog te spreken over bemanning.
Want de vrouwen die hier werken doen net zo veel hun 'stinkende best'.
Waarom moeten vrouwen weer onzichtbaar gemaakt worden?
  maandag 29 juni 2026 @ 19:26:24 #25
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221184296
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Onbemensd is een non woord.

klopt het is onbemenst
pi_221184297
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:24 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dit ja.

Belachelijke newspeak weer.
The Macho is in da house.
pi_221184301
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:25 schreef Hiddendoe het volgende:
Het staat gewoon dom om nu nog te spreken over bemanning.
Want de vrouwen die hier werken doen net zo veel hun 'stinkende best'.
Waarom moeten vrouwen weer onzichtbaar gemaakt worden?
Alleen feminazi's maken zich hier druk om.
pi_221184408
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:26 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Alleen feminazi's maken zich hier druk om.
En eikeltjes lezen het niet eens. En denken dan nog steeds en in strijd met alle feiten dat ze het grootste gelijk van de wereld hebben.
Dat is jullie tactiek. Niet lezen, meteen de boodschapper neerschieten.

Jammer voor jullie, de vooruitgang kan je niet tegenhouden.
pi_221184494
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En eikeltjes lezen het niet eens. En denken dan nog steeds en in strijd met alle feiten dat ze het grootste gelijk van de wereld hebben.

Daar komt de mannenhatende feminazi ook weer hoor :')
Er is niets mis met het originele woord 'bemanning'. Als jij zo graag 'bemensing' of andere newspeak wil gebruiken ga je je gang maar. Maar jij hebt nul komma nul te zeggen over de woorden die een ander gebruikt.

En jouw soort 'vooruitgang' kun je wel degelijk tegenhouden. Want jullie willen geen gelijke rechten/plichten. Jullie vinden dat de mannen van nu iets 'goed te maken' hebben, en dat vrouwen bevoorrechte plaatsen zouden moeten krijgen om iets te compenseren wat niet gecompenseerd hoeft te worden. Dat mannen van nu daardoor gediscrimineerd worden interesseert jullie soort niet, want dat zijn toch maar mannen.

Dus in het kort: ^p^
pi_221184512
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik maakte maar een grapje over dat 'onbemest', een bemeste defensie lijkt mij eigenlijk nog veel erger, dan gaan ze nog groeien ook, bah. En over de man/vrouw/bladiebla discussie even dit, waarom niet de man nemen als mens? Iedereen is dan een man.. :)
pi_221184545
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:34 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Daar komt de mannenhatende feminazi ook weer hoor :')
Er is niets mis met het originele woord 'bemanning'. Als jij zo graag 'bemensing' of andere newspeak wil gebruiken ga je je gang maar. Maar jij hebt nul komma nul te zeggen over de woorden die een ander gebruikt.

En jouw soort 'vooruitgang' kun je wel degelijk tegenhouden. Want jullie willen geen gelijke rechten/plichten. Jullie vinden dat de mannen van nu iets 'goed te maken' hebben, en dat vrouwen bevoorrechte plaatsen zouden moeten krijgen om iets te compenseren wat niet gecompenseerd hoeft te worden. Dat mannen van nu daardoor gediscrimineerd worden interesseert jullie soort niet, want dat zijn toch maar mannen.

Dus in het kort: ^p^
Jouw eerste fout: Ik ben geen mannenhater.

En verder blijkt uit alles dat jij een onbespoten vrouwenhater bent.

Dus hier is mijn respons: ^p^ ^p^ ^p^
  maandag 29 juni 2026 @ 19:37:47 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221184552
Maar ook dit...

quote:
Overstappen van het kader Diversity and Inclusion (D&I) naar Diversity, Equity, and Inclusion (DEI). Equity betekent dat niet iedereen hetzelfde is, maar wel gelijke kansen krijgt. Daarnaast werkt Defensie aan het wegnemen van structurele ongelijkheden. Defensie wil een diverse organisatie zijn waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf kan zijn.
:') _!
pi_221184572
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:21 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik heb dit nooit begrepen. En dat ligt natuurlijk helemaal aan mij.

Waarom is onbemand een normaal woord? En onbemensd is dan iets waar sommige users zich zodanig aan menen te mogen storen dat ze niet eens meer verder lezen? Is het omdat deze term vrouwen ook insluit? Waarom is dat een probleem?

Dat zegt toch alles over dit soort gastjes en niks over de term zelf?
Het is voor mij een oplossing op zoek naar een probleem en ik vind bemenst ongelofelijk lelijk klinken. Maar ik moet altijd wel lachen om de mensen die heul boos worden.
pi_221184579
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is voor mij een oplossing op zoek naar een probleem en ik vind bemenst ongelofelijk lelijk klinken. Maar ik moet altijd wel lachen om de mensen die heul boos worden.
Ik ook.. :D
pi_221184598
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:35 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik maakte maar een grapje over dat 'onbemest', een bemeste defensie lijkt mij eigenlijk nog veel erger, dan gaan ze nog groeien ook, bah. En over de man/vrouw/bladiebla discussie even dit, waarom niet de man nemen als mens? Iedereen is dan een man.. :)
Ik ben geen man. Ik ben een vrouw. En ik eis dezelfde erkenning voor mijn daden als de eerste de beste Jan Lul.
Vrouwen hebben wel degelijk recht op een gelijkwaardige behandeling in onze geschiedenis.
Dat sommige Tate aanhangertjes het hier niet mee eens zijn, is niet relevant.
  maandag 29 juni 2026 @ 19:41:06 #36
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221184603
"Human decisions are removed from strategic defense. Skynet begins to learn at a geometric rate. It becomes self-aware at 2:14 a.m. Eastern time, August 29th."
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221184608
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welke mensen? De mannen? Of de vrouwen?
  maandag 29 juni 2026 @ 19:42:07 #38
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221184615
Overigens gaat het over operationele effecten, dat is wat anders dan de helft onbemand maken.

quote:
Vanwege de toegenomen rol van onbemenste systemen kiest Defensie voor onbemenst waar dat kan, met de ambitie dat over vijf jaar meer dan de helft van de operationele effecten met behulp van onbemenste systemen wordt bereikt. Dat beschermt militairen beter, maakt massa sneller mogelijk en vergroot de effectiviteit van het optreden.
pi_221184769
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:42 schreef AchJa het volgende:
Overigens gaat het over operationele effecten, dat is wat anders dan de helft onbemand maken.
[..]

Primitieve achterlijkheid in een modern jasje dus. ;(
Wat beschaving betreft staat de mens nog steeds heel ver onder de eerste de beste apenkolonie.
pi_221184781
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:37 schreef Hiddendoe het volgende:
En verder blijkt uit alles dat jij een onbespoten vrouwenhater bent.
Dan moet je toch echt beter tussen de regels door leren lezen.
Ik ben absoluut geen vrouwenhater, en ben absoluut voor gelijke rechten. En gelijke plichten. Dus geen voordeeltjes meer voor de een of de ander.
Maar dus ook niet de mannen van nu afstraffen voor ongelijkheden van vele jaren geleden. Daar zal ik altijd vol overtuiging tegen vechten.

En for the record, die Tate heb ik nog nooit wat van bekeken, en het klinkt als een volslagen idioot. Jammer dat ie wordt misbruikt om het woord 'mannelijkheid' te reduceren tot iets negatiefs. Dat is het absoluut niet.
pi_221184801
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:41 schreef TweedeKlum het volgende:
"Human decisions are removed from strategic defense. Skynet begins to learn at a geometric rate. It becomes self-aware at 2:14 a.m. Eastern time, August 29th."
Wat dacht jij toen jij deze quote schreef?
  maandag 29 juni 2026 @ 19:54:21 #42
477768 TweedeKlum
pi_221184804
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ken je klassiekers. :W
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_221184818
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Terminator. Geweldige films.
Kun je overigens vast waarderen, sterke vrouw in de hoofdrol.
  maandag 29 juni 2026 @ 19:56:24 #44
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221184838
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:35 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
nee, ik wil niet met een man in bed liggen

gaat niet gebeuren
  maandag 29 juni 2026 @ 19:57:55 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221184866
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:41 schreef TweedeKlum het volgende:
"I am a cybernetic organism, living tissue over metal endoskeleton"
  maandag 29 juni 2026 @ 19:58:31 #46
477768 TweedeKlum
pi_221184875
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kijk, dit bedoel ik. _O_ _O_ _O_
  maandag 29 juni 2026 @ 19:59:56 #47
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221184901
quote:

[..]
ik zou willen dat onze minsterpresident een humanoid is

met de drie wetten van Asimov
quote:
Wat zijn de drie wetten van Asimov?
Een robot mag een mens geen letsel toebrengen of, door nalatigheid, toestaan dat een mens schade ondervindt. Een robot moet bevelen opvolgen die hem door mensen worden gegeven, tenzij dergelijke bevelen in strijd zijn met de Eerste Wet. Een robot moet zijn eigen bestaan beschermen, zolang die bescherming niet in strijd is met de Eerste of Tweede Wet.
quote:
Wat is het IQ van Isaac Asimov?
Isaac Asimov werd in 1920 in Rusland geboren, maar groeide op in Brooklyn.
Hij ging in 1939 naar Columbia University. Met een vermeend IQ van 160 behaalde Asimov in 1948 drie wetenschappelijke diploma's, waaronder een doctoraat in de biochemie.27 apr 2025
pi_221184991
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:52 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dan moet je toch echt beter tussen de regels door leren lezen.
Ik ben absoluut geen vrouwenhater, en ben absoluut voor gelijke rechten. En gelijke plichten. Dus geen voordeeltjes meer voor de een of de ander.
Maar dus ook niet de mannen van nu afstraffen voor ongelijkheden van vele jaren geleden. Daar zal ik altijd vol overtuiging tegen vechten.

En for the record, die Tate heb ik nog nooit wat van bekeken, en het klinkt als een volslagen idioot. Jammer dat ie wordt misbruikt om het woord 'mannelijkheid' te reduceren tot iets negatiefs. Dat is het absoluut niet.
Geldt voor jou ook. Vrouwen hadden in het verleden geen rechten. Alleen maar plichten.
Geldt gelijke plichten ook voor mannen die een kind verwekt hebben? En dat deze zaadspuiters ook een evenredig deel aan de verzorging en opvoeding van hun kroost moeten besteden en niet weg denken te komen met smoesjes dat de DE GROTE BAAS op kantoor of fabriek of winkel 100% inzet vereist van het mannelijk personeel?

Of ben jij zo een man die een verbaal gevecht aangaat met je werkgever om meer tijd te krijgen voor het verzorgen van je pasgeboren nageslacht?

Sorry als ik een beetje cynisch reageer maar mannen die beweren dat ze 'absoluut geen vrouwenhaters zijn' of dat ze heilig geloven in 'gelijke rechten en dus ook gelijke plichten', dan wil ik toch wel van jou horen wat die plichten en rechten zijn.
pi_221185045
quote:

[..]
Gezwam in de ruimte. Zo noem ik het.
  maandag 29 juni 2026 @ 20:05:43 #50
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: