quote:
Lijkt me niet bepaald een ideale vakantiebestemming.quote:Volendam of Colonia Volendam is een in 1947 gestichte mennonietenkolonie, gelegen in het departement San Pedro in de regio Chaco in Paraguay. De nederzetting heeft 550 inwoners en is genoemd naar het schip Volendam dat de Rusland-Duitsers naar Zuid-Amerika bracht. In de kolonie wordt door een groot deel van de bevolking Plautdietsch gesproken. De mennonitische gemeenschap in Paraguay staat bekend om haar strenge geloofsregels. De gezinnen zijn groot, trouwen buiten de eigen gemeenschap wordt niet geaccepteerd, hoewel de regels de laatste jaren minder streng worden toegepast dan voorheen.
Klinkt wel als Volendam.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me niet bepaald een ideale vakantiebestemming.
Altijd goed dit.quote:
Sinds het begin van de coronapandemie hebben enkele duizenden Duitsers hun toevlucht gezocht in Paraguay om zo de coronamaatregelen te ontlopen. Dat is te zien in een reportage van de BBC. De Duitse gelukszoekers hebben zich gevestigd in dorpen die van oudsher werden gekoloniseerd door nazi’s die na de Tweede Wereldoorlog hun heil aan de andere kant van de oceaan zochten.
In Paraguay hopen de Duitsers vrij te zijn van vaccinaties en andere maatregelen bedoeld om de coronapandemie in te dammen. De Paraguayanen zelf zijn daar niet al te happig op. Volgens een lokale burgemeester zijn de Duitsers op zich welkom, maar maken de dorpsbewoners zich zorgen dat de nieuwkomers wellicht het virus verspreiden terwijl ze zelf al zo veel naasten zijn verloren aan corona.
Behalve de coronamaatregelen is er nog een andere reden dat de Duitsers huis en haard hebben verlaten om een nieuw bestaan op te bouwen in een ander werelddeel: immigratie. Volgens de gelukszoekers heeft Duitsland te veel voornamelijk islamitische migranten opgenomen waardoor ze zich thuis niet langer comfortabel voelden. ‘We hadden immigratie meer moeten reguleren,’ aldus een Duitse immigrant.
Die kregen in de kwali wel bijzonder weinig goals tegen. En maakten weinig.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:38 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ik heb begrepen dat sommigen Paraguay als het Atlético onder de landenteams zien. Ik ben benieuwd. Alleen hun pot tegen USA gezien waar ze al vroeg uit de stellingen moesten komen.
quote:
Enciso had heel goed moeten worden, maar dat is er niet helemaal uitgekomen.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:47 schreef Dale__Cooper het volgende:
Almiron vond ik bij Newcastle altijd wel een leuke speler. Hopelijk kan die zich nu in positieve zin laten zien.
De hele rubriek van het emigreren omdat je tegen immigratie bent is altijd wel lachwekkend.quote:
Ze waren er het dichtst bij anders.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:55 schreef DeeBee het volgende:
Dit is echt een walgelijk slecht Duitsland, maar Paraguay gaat nooit een doelpunt maken...
Voetballen zonder buitenspelers is niet makkelijk tegen een gesloten defensie.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:55 schreef DeeBee het volgende:
Dit is echt een walgelijk slecht Duitsland, maar Paraguay gaat nooit een doelpunt maken...
Het is dat ie buitenspel stond. Anders had ie gescoord. Oh nee, toch niet.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben echt weer aan het genieten van Leroy Sane.
Schijnt ooit een voetballer te zijn geweest.
Vroeger schoot de keeper er nog wel eens een vrije trap in.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:55 schreef DeeBee het volgende:
Chilavertquote:Op maandag 29 juni 2026 22:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Vroeger schoot de keeper er nog wel eens een vrije trap in.
Lijkt me ook wel ongemakkelijk als met Müller en Klopp twee voetbaliconen van de jaren '10 altijd je wedstrijd omkaderen, terwijl je jezelf aardig onder druk zet met rare keuzes.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ieder beeld van Nagelsmann langs de kant is ook wel geestig, man is volledig overspannen.
Dat laatste doet hij wel echt zelf, dus.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:06 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel ongemakkelijk als met Müller en Klopp twee voetbaliconen van de jaren '10 altijd je wedstrijd omkaderen, terwijl je jezelf aardig onder druk zet met rare keuzes.
Die had blijkbaar omdat ze een nummer 3 gingen treffen (en nog niet wisten wie) alle wedstrijden teruggekeken tot diep in de nacht.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ieder beeld van Nagelsmann langs de kant is ook wel geestig, man is volledig overspannen.
Hij had het bij zijn staf onderverdeeld, toch?quote:Op maandag 29 juni 2026 23:07 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die had blijkbaar omdat ze een nummer 3 gingen treffen (en nog niet wisten wie) alle wedstrijden teruggekeken tot diep in de nacht.
Niet helemaal alleen natuurlijk maar toch. Coach anno 2026 zijn lijkt mij sowieso voor het gros geen fijn bestaan. Zou het elke oud-speler die binnen is afraden.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:08 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Hij had het bij zijn staf onderverdeeld, toch?
En dan moeten wij het doen met Van Hooijdonk en Raffie als huisanalisten, verschrikkelijk.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat laatste doet hij wel echt zelf, dus.
Rabiot met Frankrijk tegen de gesloten defensie van Paraguay. Dat wordt lachen.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Nederland wel in het makkelijke deel met Paraguay.
Slechts 11x balverlies.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
We noteren weer balverlies van Sane. Heeft iemand statistieken voor me?
De rest speelt ook kut, daar niet van. Fenomeen Undav komt ook niet lekker uit de verf, die staat nooit meer in de basis.
Kan je dat Undav echt verwijten?quote:Op maandag 29 juni 2026 23:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
We noteren weer balverlies van Sane. Heeft iemand statistieken voor me?
De rest speelt ook kut, daar niet van. Fenomeen Undav komt ook niet lekker uit de verf, die staat nooit meer in de basis.
Die was behoorlijk enthousiast over de goal!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |