abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221176566
quote:
Hoogoplopende spanningen in Apeldoornse raad: PRO Apeldoorn en PvDD kondigen structurele boycot aan tegen alle voorstellen waar FvD bij betrokken is

De politieke verhoudingen binnen de kersvers geïnstalleerde gemeenteraad van Apeldoorn zijn direct op scherp komen te staan. PRO Apeldoorn en PvDD hebben besloten om vanaf nu steevast tegen elk motie of voorstel te stemmen waar Forum voor Democratie bij betrokken is, ongeacht wat er inhoudelijk in staat. Deze principiële boycot heeft direct tot een felle en emotionele discussie geleid tijdens de raadsvergadering.

De politieke aanvaring vond afgelopen donderdag plaats aan het einde van de raadsbijeenkomst. Het agendapunt leek aanvankelijk onschuldig en klein van aard: een gezamenlijk ingediende motie om via overleg de toekomst van het jaarlijkse Apeldoornse bevrijdingsfestival veilig te stellen. Dit initiatief werd breed gedragen en was ondertekend door een diverse coalitie van partijen: Beter voor Apeldoorn, de SP, 50Plus én Forum voor Democratie (FvD).

Hoewel wethouder Peter Messerschmidt namens het college liet weten dat de gemeente positief tegenover de motie stond, werd er alsnog overgegaan tot een formele stemming. Dit vormde het startschot voor een opmerkelijke wending in het debat.

Sipan Kelani, raadslid namens PRO — met zes zetels de grootste oppositiepartij in Apeldoorn — nam het woord om een principiële grens te trekken. Hij verklaarde resoluut dat zijn fractie weigert om nog langer voorstellen te steunen die (mede) zijn ingediend door Forum voor Democratie, volledig los van de feitelijke inhoud. Kelani motiveerde dit door FvD te betichten van het aanhangen van 'fascistisch gedachtegoed' en wees daarbij specifiek op standpunten rondom de omvolkingstheorie en remigratie. Volgens hem botsen dergelijke opvattingen fundamenteel met kernwaarden als inclusiviteit, gelijkwaardigheid en de democratische rechtsstaat.

Niet veel later sloot Yvonne Zonderland van de Partij voor de Dieren (PvdD), die beschikt over één zetel, zich onvoorwaardelijk bij dit standpunt aan. Zij gaf aan de boycot te delen en verklaarde de woorden van haar collega Kelani niet beter te kunnen formuleren.

"Allemaal partijpolitiek," reageerde Dennis Kanselaar scherp namens Forum voor Democratie. "Ik vind dit inhoudelijk heel erg zwak. Als er straks hele groene en sociale thema’s voorbij komen, zal ik ervoor zorgen dat het FvD-logo erop staat. Dan komen jullie nergens mee weg. Ik vind het een schande, dit."

De discussie verhardde vervolgens snel. Sunita Biharie van de SP sprak haar diepe teleurstelling uit over de ontstane situatie in de Apeldoornse politiek. Zij benadrukte dat ware vrijheid juist betekent dat men elkaar op de inhoud moet bestrijden, in plaats van partijen bij voorbaat categorisch uit te sluiten en af te serveren.

Hierop nam Yvonne Zonderland (PvdD) opnieuw het woord om haar standpunt te verdedigen. Zij herinnerde de raad eraan dat het bevrijdingsfestival juist in het leven is geroepen vanwege een historische wereldoorlog die werd veroorzaakt door rechts-extremistisch en fascistisch gedachtegoed. Het feit dat uitgerekend FvD de motie voor dit festival had meeondertekend, maakte het voorstel in haar ogen 'volkomen ongeloofwaardig'.

Deze historische vergelijking schoot bij Sunita Biharie (SP) in het verkeerde keelgat en wekte grote woede op. Biharie reageerde fel en verklaarde dat ze in haar achtjarige loopbaan binnen de gemeenteraad nog nooit zoiets 'ranzigs' had aangehoord.

Om de gemoederen te bedaren en de rust in de zaal terug te brengen, greep burgemeester Ton Heerts in. Hij kapte de discussie af en initieerde direct de stemming. Uiteindelijk werd de motie over het bevrijdingsfestival aangenomen met 26 stemmen voor en 10 stemmen tegen.
Dit artikel is een samenvatting van een artikel van AD en gemaakt door AI. In de link naar het artikel van AD kan je ook het betreffende filmpje zien waar Sipan Kelani van PRO Apeldoorn te zien waar hij spreekt.

https://www.ad.nl/apeldoo(...)vd-plannen~ad0f43eb/

Dit lijkt mij vooraf afgesproken werk tussen PRO Apeldoorn (voormalig GroenLinks/PvdA) en de PvdD om FvD bewust te isoleren en gewoon altijd tegen te stemmen ook als het voorstel waar FvD bij betrokken is op zich prima is.

Ik verwacht dat we deze tactiek vaker gaan zien in andere gemeenten. Ik betwijfel echter of deze aanpak van PRO gaat werken om partijen buitenspel te zetten. Landelijk zien we een vergelijkbare strategie om JA21 te isoleren, maar ik vrees dat dit averechts werkt en zich uiteindelijk tegen PRO zelf zal keren
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 28 juni 2026 @ 20:29:38 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221176594
Je kunt het ze niet kwalijk nemen dat ze niet met een nazistische partij samen willen werken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 28 juni 2026 @ 20:30:45 #3
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221176602
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 20:29 schreef Harvest89 het volgende:
Je kunt het ze niet kwalijk nemen dat ze niet met een nazistische partij samen willen werken.
Oh vertel?
  zondag 28 juni 2026 @ 20:36:15 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221176644
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 20:30 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Oh vertel?
Negeer die troll. :O
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 juni 2026 @ 20:40:02 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221176670
Kinderachtig, godverdomme.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 juni 2026 @ 20:40:34 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221176681
quote:
Autoluwe binnenstad?

Ja, nee, tegen, FvD was voor.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221176683
PRO is dat lelijke dikkertje in de klas dat zich altijd buitengesloten voelde, gaat janken bij de leraren, om vervolgens daarna hetzelfde te doen bij anderen.
pi_221176699
quote:
zijn fractie weigert om nog langer voorstellen te steunen die (mede) zijn ingediend door Forum voor Democratie, volledig los van de feitelijke inhoud. Kelani motiveerde dit door FvD te betichten van het aanhangen van 'fascistisch gedachtegoed' en wees daarbij specifiek op standpunten rondom de omvolkingstheorie en remigratie. Volgens hem botsen dergelijke opvattingen fundamenteel met kernwaarden als inclusiviteit, gelijkwaardigheid en de democratische rechtsstaat.
En voorstellen van gekozen volksvertegenwoordigers niet op inhoud beoordelen botst niet met kernwaarden zoals een democratische rechtsstaat?
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_221176702
Dat je niet met ze in een coalitie wilt oid is iets heel anders en te begrijpen bij sterk botsende overtuigingen, maar als je elk voorstel afschiet vanwege een van de betrokken partijen, ongeacht of het erachter liggende idee goed is of niet, dan is dat niet inhoudelijk en zeer mogelijk ook niet productief voor de burgers in wiens belang je zou moeten werken. Het is toch wel wat treurig dat na zo'n 25 jaar van opkomend populisme PvdA/GL/Pro nog steeds aanmoddert met dit soort kinderachtige symboliek, en ook niet lijkt te leren dat het ze weinig brengt.
pi_221176715
quote:
PRO ziet FvD als rechts-extremistische partij en FvD ziet PRO als links-extremistische partij, dus dat zij elkaar niet liggen is duidelijk. PRO kiest er nu voor om altijd dwars te gaan liggen, ook bij voorstellen die goed en belangrijk zijn voor de bevolking, als FvD erbij betrokken is.

Denk jij niet dat er gevaar bestaat dat PRO vooral zichzelf zal isoleren en marginaliseren? Als het volgend jaar bij de Provinciale Staten verkiezingen weer fors gaat tegenvallen voor PRO dan kan dit effect nog verstrekt worden.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_221176724
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 20:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Autoluwe binnenstad?

Dat soort flauwekul ga je krijgen. PRO is met deze beslissing een ronduit antidemocratische partij.
  zondag 28 juni 2026 @ 20:45:52 #12
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221176728
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 20:44 schreef rutger05 het volgende:

[..]
PRO ziet FvD als rechts-extremistische partij en FvD ziet PRO als links-extremistische partij, dus dat zij elkaar niet liggen is duidelijk. PRO kiest er nu voor om altijd dwars te gaan liggen, ook bij voorstellen die goed en belangrijk zijn voor de bevolking, als FvD erbij betrokken is.

Denk jij niet dat er gevaar bestaat dat PRO vooral zichzelf zal isoleren en marginaliseren? Als het volgend jaar bij de Provinciale Staten verkiezingen weer fors gaat tegenvallen voor PRO dan kan dit effect nog verstrekt worden.
Ja hallo niet zo logisch nadenken hè, dat past niet in het narratief.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221177255
Gressief hoor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221177693
Ze willen gewoon hun gang kunnen gaan zonder een weerwoord. Dus dan maar buitensluiten.
Stakkers.
  zondag 28 juni 2026 @ 21:52:47 #15
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221177743
PRO is de meest radicale partij van Nederland. Verbaast iemand dit?
  zondag 28 juni 2026 @ 22:03:02 #16
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221177915
quote:
Je kan het ze wel kwalijk nemen dat ze de democratie ondermijnen omdat ze vinden dat hun principes boven de wensen van de kiezer staat!

Mooi stukje poppenkast voor de achterban hoor, maar natuurlijk lost het in de praktijk geen zak op en zitten de burgers met de gebakken peren.
Wat niet voor het eerst is in de geschiedenis dat symboolpolitiek voorrang krijgt.
pi_221177964
Theatrale principes. Je kan het prima op bepaalde vlakken met een partij eens zijn terwijl je de gemiddelde boodschap van hun sterk afkeurt. Dit soort emotionele onzin verlamt onze al veel te trage democratie des te meer en vind ik kwalijker dan die domme kut van FvD met haar dwaze meningen.
Conscience do cost.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:07:07 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221177982
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:03 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Je kan het ze wel kwalijk nemen dat ze de democratie ondermijnen omdat ze vinden dat hun principes boven de wensen van de kiezer staat!

Mooi stukje poppenkast voor de achterban hoor, maar natuurlijk lost het in de praktijk geen zak op en zitten de burgers met de gebakken peren.
Wat niet voor het eerst is in de geschiedenis dat symboolpolitiek voorrang krijgt.
Pro beschermt de democratie en rechtstaat, juist door niet samen te werken met partijen die democratie en rechtstaat continue ondermijnen zoals FvD en PVV.

Als geschiedenis iets leert is het dat kiezers de democratie de nek om draaien. Zie Trump in de VS.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:09:01 #19
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221178012
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Pro beschermt de democratie en rechtstaat, juist door niet samen te werken met partijen die democratie en rechtstaat continue ondermijnen zoals FvD en PVV.

Als geschiedenis iets leert is het dat kiezers de democratie de nek om draaien. Zie Trump in de VS.
Ga je toch lekker in China of Noord-Korea wonen jongen, ik denk dat dat systeem beter in jouw straatje past.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:10:59 #20
396550 Richestorags
pi_221178042
quote:

[..]

PRO is zelf een zeer radicale partij die de rechtstaat compleet zou ondermijnen als ze 75+ zetels hebben.
pi_221178069
quote:

[..]

Dit is wel een hilarische take.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:14:28 #22
182233 thedeedster
pi_221178089
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
PRO is zelf een zeer radicale partij die de rechtstaat compleet zou ondermijnen als ze 75+ zetels hebben.
Vreemd genoeg lopen ze helemaal weg met een partij als Hamas. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:15:02 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221178097
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 20:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Autoluwe binnenstad?

Gewoon met alles bemoeien om die partijen te trollen.

Democratie, maar alleen als het de 'juiste' kan op gaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 28 juni 2026 @ 22:15:17 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221178100
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:09 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ga je toch lekker in China of Noord-Korea wonen jongen, ik denk dat dat systeem beter in jouw straatje past.
Sow, hier heb ik even een gevoelige snaar geraakt.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:17:34 #25
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221178133
quote:
10s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee hoor, ik geef altijd botte en ongenuanceerde antwoorden.
Gewoon aard van het beestje.
Radicaal linkse en woke mensen kunnen bij mij geen snaren raken aangezien ik ze niet voor vol aanzie.

Volgende keer beter ouwe reus.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:18:27 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221178144
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:17 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Nee hoor, ik geef altijd botte en ongenuanceerde antwoorden.
Gewoon aard van het beestje.
Linkse en woke mensen kunnen bij mij geen snaren raken aangezien ik ze niet voor vol aanzie.

Volgende keer beter ouwe reus.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:19:12 #27
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221178156
quote:
8s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:06 schreef ems. het volgende:
Theatrale principes. Je kan het prima op bepaalde vlakken met een partij eens zijn terwijl je de gemiddelde boodschap van hun sterk afkeurt. Dit soort emotionele onzin verlamt onze al veel te trage democratie des te meer en vind ik kwalijker dan die domme kut van FvD met haar dwaze meningen.
Irrationele onprofessionele ondemocratische houding en hoog in de emotie idd. Lijkt wel alsof je met van die woke gekkies te maken hebt...

Ow wacht!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221178186
Ben nu wel benieuwd wat PRO dan gaat doen als FvD iets van een motie doet als ze pedofielen in Apeldoorn willen aanpakken oid. Gaan ze dan ook dwars liggen?
Conscience do cost.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:22:00 #29
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221178200
quote:
10s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik heb gisteren samen met @Cockwhale je zuster en je schoonmoeder geraakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Joopklepzeiker op 28-06-2026 22:29:55 ]
  zondag 28 juni 2026 @ 22:23:40 #30
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221178247
quote:
8s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:21 schreef ems. het volgende:
Ben nu wel benieuwd wat PRO dan gaat doen als FvD iets van een motie doet als ze pedofielen in Apeldoorn willen aanpakken oid. Gaan ze dan ook dwars liggen?
Ik denk het wel, vinden ze een mooie toevoeging aan de regenboogvlag, komt er weer een kleurtje bij.
pi_221178264
quote:
Nou dat blijkt dus eigenlijk al, volgens mij kun je namelijk weinig kwaads zien in overleggen hoe je ervoor zorgt dat het plaatselijke bevrijdingsfestival kan blijven bestaan, maar zelfs bij zo'n onderwerp waar brede consensus over bestaat gaan ze dus maar dwars liggen "omdat".

quote:
Het agendapunt leek aanvankelijk onschuldig en klein van aard: een gezamenlijk ingediende motie om via overleg de toekomst van het jaarlijkse Apeldoornse bevrijdingsfestival veilig te stellen. Dit initiatief werd breed gedragen en was ondertekend door een diverse coalitie van partijen: Beter voor Apeldoorn, de SP, 50Plus én Forum voor Democratie (FvD).
pi_221178287
Ze gebruiken dit als excuus want ze zijn hoogstwaarschijnlijk wel degelijk tegen bevrijdingsfestivals. Het zou maar zo joden in een sympathiek daglicht kunnen stellen. Zo rolt links.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:26:42 #33
182233 thedeedster
pi_221178295
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Irrationele onprofessionele ondemocratische houding en hoog in de emotie idd. Lijkt wel alsof je met van die woke gekkies te maken hebt...

Ow wacht!
Tja, elke keer als ik Klaver hoor, dan is hij zo negatief. Net alsof zijn lolly is afgepakt.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:27:50 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221178308
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:22 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik heb gisteren samen met @:cockwhale je zuster en je moeder geraakt.
Mijn moeder is helaas al 25 jaar terug overleden.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:30:13 #35
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221178335
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mijn moeder is helaas al 25 jaar terug overleden.
Post aangepast.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:32:05 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221178354
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 20:25 schreef rutger05 het volgende:
Kelani motiveerde dit door FvD te betichten van het aanhangen van 'fascistisch gedachtegoed' en wees daarbij specifiek op standpunten rondom de omvolkingstheorie en remigratie. Volgens hem botsen dergelijke opvattingen fundamenteel met kernwaarden als inclusiviteit, gelijkwaardigheid en de democratische rechtsstaat.
Heeft hij ook helemaal gelijk in.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:34:00 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221178379
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:30 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Post aangepast.
Het laat wel wederom een bedenkelijk niveau zien in elk geval.
Zou ook maar een van de redenen kunnen zijn waarom dit forum op sterven na dood is. :)
  zondag 28 juni 2026 @ 22:35:07 #38
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221178395
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het laat wel wederom een bedenkelijk niveau zien in elk geval.
Zou ook maar een van de redenen kunnen zijn waarom dit forum op sterven na dood is. :)
Ik zou lekker Star Trek gaan kijken als ik jou was.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:41:49 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221178505
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:35 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik zou lekker Star Trek gaan kijken als ik jou was.
Ik zou lekker Triomf van de Wil op gaan zetten als ik jou was.
Als je persoonlijk gaat worden vanwege een mening over een politieke partij zoals het FvD dat vol zit met nazistische en fascistische trekjes zou ik even in de spiegel gaan kijken.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:44:34 #40
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221178547
quote:
10s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik zou lekker Triomf van de Wil op gaan zetten als ik jou was.
Als je persoonlijk gaat worden vanwege een mening over een politieke partij zoals het FvD dat vol zit met nazistische en fascistische trekjes zou ik even in de spiegel gaan kijken.
Ik stem geen FVD of PVV, en ook geen JA21.
Voor de record, ik stem op 50 plus.
Ik stem op geen enkele partij die Israël met hun genocide ondersteunt.
Dat maakt echter niet dat ik met links ga heulen.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:48:39 #41
396550 Richestorags
pi_221178611
quote:
FvD zou echt alleen maar hele zieke moties om op tegen te zijn moeten indienen om de extreemlinkse hyp(r)ocrisie aan te tonen ja.
  zondag 28 juni 2026 @ 22:51:03 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221178644
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:44 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Voor de record, ik stem op 50 plus.
Dat maakt echter niet dat ik met links ga heulen.
Dat is best een linkse partij hoor. Ik heb het programma niet gelezen, maar weet vrijwel zeker dat die de AOW niet willen verhogen, en groot voorstander zijn van collectieve zorg.
  zondag 28 juni 2026 @ 23:15:24 #43
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221178874
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is best een linkse partij hoor. Ik heb het programma niet gelezen, maar weet vrijwel zeker dat die de AOW niet willen verhogen, en groot voorstander zijn van collectieve zorg.
Maar niet voor onbegrensde immigratie en reetlikken van de EU.
  zondag 28 juni 2026 @ 23:25:14 #44
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221178900
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 23:15 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Maar niet voor onbegrensde immigratie en reetlikken van de EU.
Onbegrensde immigratie wil Pro ook niet.
Reetlikken van de EU doet vrijwel elke partij, inclusief 50 PLUS.
  maandag 29 juni 2026 @ 01:00:27 #45
396550 Richestorags
pi_221179032
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 23:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Onbegrensde immigratie wil Pro ook niet.
Reetlikken van de EU doet vrijwel elke partij, inclusief 50 PLUS.
PRO wil onbegrensde asielimmigratie. Al hun beleid wijst daarop. Letterlijk alles.
pi_221179549
Had ook niets anders verwacht van de PRO-kleuters.

Constructiviteit staat dan ook nergens in het vaandel. Verander dat PRO maar in ANTI.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 29 juni 2026 @ 09:03:55 #47
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221179657
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 21:52 schreef Richestorags het volgende:
PRO is de meest radicale partij van Nederland. Verbaast iemand dit?
Hooguit een paar achtergebleven PvdA'ers die nu enorme spijt hebben van de fusie en binnenkort afsplitsen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_221179754
quote:
Het is juist PRO die nazi-achtig handelt, maar dat terzijde.
pi_221180318
quote:
maar ik vrees hoop dat dit averechts werkt en zich uiteindelijk tegen PRO zelf zal keren
Dat zouden ze in elk geval dik verdienen.
pi_221180498
PRO zijn zelf migratie fascisten en de grootste Nederland haters die we hier hebben. Hebben geen recht van spreken dus.

Blijft natuurlijk bizar dat als je het Nederlands paspoort aan de halve wereld wilt uitdelen iedereen doet alsof dat normaal is, maar als er een partij is die daar kritisch op is, er alles op alles gezet wordt om die partij een paria status te bezorgen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Alpha0 op 29-06-2026 10:47:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')