abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221181529
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Maar wat je nu zegt, vat eigenlijk het hele probleem samen. Ik probeer ook niet racistisch te zijn maar mijn eigen zoon is beroofd door 8 Marokkanen.

Nou, die haat je dan vanuit het diepst in je hart. Dat durf ik hier best te typen.

Jij wilt niet weten wat ik hun aan had willen doen. Begrijp je wat ik bedoel?
Dat je die 8 Marokkanen haat die dat hebben gedaan is begrijpelijk, wie haat nou geen straatrovers?

Maar dat je dan door hen alle Marokkanen zou haten is onterecht en onlogisch. Net zoals dat je door de goede daden van een aantal Marokkanen van alle Marokkanen zou houden.

En vervang Marokkanen voor Nederlanders, Surinamers of wat dan ook en hetzelfde geldt.

Ik heb ook slechte ervaringen met een aantal Marokkanen.
Ik heb ook goede ervaringen met een aantal Marokkanen.
Ik heb ook slechte ervaringen met een aantal Nederlanders.
Ik heb ook goede ervaringen met een aantal Nederlanders.

Dit zegt allemaal dingen over die individueën, maar niet over de anderen van de groepen waar ze een link mee hebben.

Dat is net als dat een vrouw zegt dat alle mannen slecht zijn omdat ze een paar slechte ervaringen heeft gehad met mannen.
Of hetzelfde als een man dat over vrouwen zegt.

Het is zo kortzichtig, ongenuanceerd en onrealistisch; maar omdat men er makkelijk intrapt is het aantrekkelijk voor politieke partijen om zo aanhang te krijgen ten koste van de saamhorigheid in de maatschappij. Wat jammer is.
  maandag 29 juni 2026 @ 13:31:59 #102
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221181554
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:26 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Dat je die 8 Marokkanen haat die dat hebben gedaan is begrijpelijk, wie haat nou geen straatrovers?

Maar dat je dan door hen alle Marokkanen zou haten is onterecht en onlogisch. Net zoals dat je door de goede daden van een aantal Marokkanen van alle Marokkanen zou houden.

En vervang Marokkanen voor Nederlanders, Surinamers of wat dan ook en hetzelfde geldt.

Ik heb ook slechte ervaringen met een aantal Marokkanen.
Ik heb ook goede ervaringen met een aantal Marokkanen.
Ik heb ook slechte ervaringen met een aantal Nederlanders.
Ik heb ook goede ervaringen met een aantal Nederlanders.

Dit zegt allemaal dingen over die individueën, maar niet over de anderen van de groepen waar ze een link mee hebben.

Dat is net als dat een vrouw zegt dat alle mannen slecht zijn omdat ze een paar slechte ervaringen heeft gehad met mannen.
Of hetzelfde als een man dat over vrouwen zegt.

Het is zo kortzichtig, ongenuanceerd en onrealistisch; maar omdat men er makkelijk intrapt is het aantrekkelijk voor politieke partijen om zo aanhang te krijgen ten koste van de saamhorigheid in de maatschappij. Wat jammer is.
Ja dat van mijn zoon is helaas niet het enige wat ik heb meegemaakt, wat betreft Marokkanen, maar dat is het punt niet.

Het punt is, en dit is misschien heel erg om te typen : ik kan me eigenlijk best voorstellen dat je door een bepaald aantal negatieve ervaringen een blokje omloopt als je een bepaalde bevolkingsgroep aan ziet komen. Zeker als ze op een bepaalde manier gekleed zijn en spreken..Ik snap wel dat jij dat niet leuk vind om te horen als je Marokkaan bent.

Maar ik loop er echt een blokje voor om en ik ga dat ook niet sugarcoaten omdat ik populair wil zijn op dit forum.

[ Bericht 1% gewijzigd door tesssssssss op 29-06-2026 13:38:38 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221181561
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nee, maar 8 Marokkanen die tegelijkertijd je kind in elkaar slaan en beroven, laat niet zo een heel goed beeld achter. Bij een moeder. Kan je je daarin invoelen? Want dat was het punt.
Ja dat snap ik maar de reflex om dat dan maar te generaliseren tot _alle_ Marokkanen snap ik niet. De kans dat je van een willekeurige Marokkaan iets te vrezen hebt is niet zo groot.

quote:
Want ik had het over "de minderheid die het voor de rest verpest."
Dus dan maar ook een bloedhekel aan "de rest" hebben? Dat is precies de generalisatie die er bij mij niet in wil. Ik beoordeel mensen op hun woorden en daden, niet op hun afkomst of huidskleur.
  maandag 29 juni 2026 @ 13:34:42 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221181566
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat jij nu de draad helemaal kwijt bent.
Anders zou je het toch gewoon kunnen uitleggen?
Niet projecteren nu.
quote:
Jouw conclusie slaat nergens op.
Jawel hoor. Punt heb ik je uitgelegd al. Dat een nieuwsbericht over een 'bepaalde' groep van zo ver gehaald moet worden en het opeens nu wel gebruikt mag worden om die hele groep in een positief daglicht te zetten, dat is gewoonweg raar. Vind je zelf ook niet?
Je kan dat soort dingen echt beter laten want als je zoveel moeite moet doen voor iets positiefs, dan straalt echt heel kut af op die groep en op jezelf als hypocriet. Want als het de andere kant op werkt, mag het opeens niet.

En daarbij leg ik keurig uit waarom je over het algemeen 'goede daden' van ideologisch gedrevenen en gelovigen altijd met een flinke korrel zout moet nemen. Aan de buitenkant ziet het er allemaal keurig uit, maar achter die facade...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 29 juni 2026 @ 13:35:55 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221181577
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zijn dat jouw persoonlijke ervaringen? Zo ja, dan heb ik niks gezegd.
Zo nee, dan besef je hopelijk dat jij nu precies hetzelfde doet wat je bij de ander zo hartgrondig afkeurt.
Genoeg positieve en negatieve ervaringen met marokkanen ja. En de negatieve overstijgen ver, maar dan ook echt heel ver de positieve. Er zijn eerder positieve uitzonderingen op al het negatieve dan andersom.
1947-2016
pi_221181587
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet projecteren nu.
[..]
Jawel hoor. Punt heb ik je uitgelegd al. Dat een nieuwsbericht over een 'bepaalde' groep van zo ver gehaald moet worden en het opeens nu wel gebruikt mag worden om die hele groep in een positief daglicht te zetten, dat is gewoonweg raar. Vind je zelf ook niet?
Je kan dat soort dingen echt beter laten want als je zoveel moeite moet doen voor iets positiefs, dan straalt echt heel kut af op die groep en op jezelf als hypocriet. Want als het de andere kant op werkt, mag het opeens niet.

En daarbij leg ik keurig uit waarom je over het algemeen 'goede daden' van ideologisch gedrevenen en gelovigen altijd met een flinke korrel zout moet nemen. Aan de buitenkant ziet het er allemaal keurig uit, maar achter die facade...
Tis wel goed met jou. Blijf vooral lekker volharden in je negativiteit.
  maandag 29 juni 2026 @ 13:39:05 #107
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221181599
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:33 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Ja dat snap ik maar de reflex om dat dan maar te generaliseren tot _alle_ Marokkanen snap ik niet. De kans dat je van een willekeurige Marokkaan iets te vrezen hebt is niet zo groot.
[..]
Dus dan maar ook een bloedhekel aan "de rest" hebben? Dat is precies de generalisatie die er bij mij niet in wil. Ik beoordeel mensen op hun woorden en daden, niet op hun afkomst of huidskleur.
Ow zeker.
Het volk wat we binnen halen en hebben gehaald, beoordeelt standaard mensen op hun afkomst, geloof, huidskleur, geaardheid en levensovertuigingen. Vanwege de ideologisch gedreven achtergrond van dat boekje van ze.
Intolerant naar intolerantie wat mij betreft.
1947-2016
  maandag 29 juni 2026 @ 13:39:26 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221181602
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Tis wel goed met jou. Blijf vooral lekker volharden in je negativiteit.
Inhoudelijk nog wat te melden?
1947-2016
  maandag 29 juni 2026 @ 13:40:29 #109
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221181606
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:33 schreef Chillegast het volgende:

[..]
[..]
Ik heb geen hekel aan elke Marrokaan, mijn mondhygienist is een Marokkaan. Maar mensen die met zijn 8 -en 1 jongen van 19 beroven en alles van hem afpakken inclusief zijn jas, en hem daarbij ook nog in elkaar trappen, .sorry, maar dat vind ik toch wel het laagste van het laagste.
pi_221181608
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ow zeker.
Het volk
"Ow zeker" en dan meteen verder gaan met een generalisatie van heb ik jou daar.
pi_221181609
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Inhoudelijk nog wat te melden?
Heb ik al gedaan.
Maar jouw blinde vlek ziet dat niet.
Blijf niet drammen. Ik heb mijn mening gegeven en jij de jouwe.
pi_221181622
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:31 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja dat van mijn zoon is helaas niet het enige wat ik heb meegemaakt, wat betreft Marokkanen, maar dat is het punt niet.

Het punt is, en dit is misschien heel erg om te typen : ik kan me eigenlijk best voorstellen dat je door een bepaald aantal negatieve ervaringen een blokje omloopt als je een bepaalde bevolkingsgroep aan ziet komen. Zeker als ze op een bepaalde manier gekleed zijn.Ik snap wel dat jij dat niet leuk vind om te horen als je Marokkaan bent.

Maar ik loop er echt een blokje voor om en ik ga dat ook niet sugarcoaten omdat ik populair wil zijn op dit forum.
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:31 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het punt is, en dit is misschien heel erg om te typen : ik kan me eigenlijk best voorstellen dat je door een bepaald aantal negatieve ervaringen een blokje omloopt als je een bepaalde bevolkingsgroep aan ziet komen. Zeker als ze op een bepaalde manier gekleed zijn.Ik snap wel dat jij dat niet leuk vind om te horen als je Marokkaan bent.

Een groepje hangjongeren op straat vermijden ongeacht hun afkomst lijkt me niet zo gek. Maar het probleem zit erin als je een deel van hun kenmerken welke er van losstaan doortrekt naar iedereen met die kenmerken.

En ik ben zelf geen Marokkaan. En als dit een Marokkaans forum was en deze generaliserende opmerkingen over Nederlanders werden gemaakt had ik hetzelfde standpunt.

En zoals een user hier boven aangaf had hij ook negatieve ervaringen met NLers m.b.t. straatroof, maar we zouden het er niet mee eens zijn als hij dan maar alle NLers afschrijft.

Probeer het objectief te bekijken en niet vanuit de onderbuik n.a.v. de vervelende gebeurtenis met je zoon.
pi_221181633
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:40 schreef tesssssssss het volgende:
[...]Maar mensen die met zijn 8 -en 1 jongen van 19 beroven en alles van hem afpakken inclusief zijn jas, en hem daarbij ook nog in elkaar trappen, .sorry, maar dat vind ik toch wel het laagste van het laagste.
Je zegt het goed: mensen die iemand beroven daar kun je best een hekel aan hebben. Al zijn het Luxemburgers, Bhutanezen of Vaticaners.
  maandag 29 juni 2026 @ 13:48:15 #114
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221181656
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:43 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
[..]
Een groepje hangjongeren op straat vermijden ongeacht hun afkomst lijkt me niet zo gek. Maar het probleem zit erin als je een deel van hun kenmerken welke er van losstaan doortrekt naar iedereen met die kenmerken.

En ik ben zelf geen Marokkaan. En als dit een Marokkaans forum was en deze generaliserende opmerkingen over Nederlanders werden gemaakt had ik hetzelfde standpunt.

En zoals een user hier boven aangaf had hij ook negatieve ervaringen met NLers m.b.t. straatroof, maar we zouden het er niet mee eens zijn als hij dan maar alle NLers afschrijft.

Probeer het objectief te bekijken en niet vanuit de onderbuik n.a.v. de vervelende gebeurtenis met je zoon.
Dat probeer ik ook maar ik probeer duidelijk te maken dat het niet altijd zo zwart-wit is van "oh die witte vrouw is een racist."

Daar gaat meestal wel iets aan vooraf.
pi_221181663
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet projecteren nu.
[..]

Zou je mij niet willen betichten van deze zaken zonder enig bewijs? Zoals ik eerder in dit topic aangaf kwam ik tegen tijdens het scrollen en vond het mooi om te delen. Aub niet jouw waanideeën als feiten presenteren. Dus ook niet doen alsof jij weet waarom die jongens die mensen hebben gered, want jij kan net als ieder ander mens niet in de harten van mensen kijken en hun intenties lezen.
pi_221181672
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:48 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat probeer ik ook maar ik probeer duidelijk te maken dat het niet altijd zo zwart-wit is van "oh die witte vrouw is een racist."

Daar gaat meestal wel iets aan vooraf.
Maar als die vrouw een groep mensen van één ras negatief generaliseert is dat toch racisme? Ongeacht wat de oorzaak daarvoor is? Wat de reden daarachter is, is een ander verhaal en kan begrip voor de situatie geven. Maar dat maakt het niet minder racistisch.
pi_221181678
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Genoeg positieve en negatieve ervaringen met marokkanen ja. En de negatieve overstijgen ver, maar dan ook echt heel ver de positieve. Er zijn eerder positieve uitzonderingen op al het negatieve dan andersom.
Zal best. Alleen gaat het nu niet over Marokkanen maar over twee Britten met waarschijnlijk Pakistaanse roots.
Dus ja, dat jij dit bericht aangrijpt om even je persoonlijk ongenoegen/haat te ventileren, slaat dus helemaal nergens op.
  maandag 29 juni 2026 @ 13:53:36 #118
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221181679
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:52 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Maar als die vrouw een groep mensen van één ras negatief generaliseert is dat toch racisme? Ongeacht wat de oorzaak daarvoor is? Wat de reden daarachter is, is een ander verhaal en kan begrip voor de situatie geven. Maar dat maakt het niet minder racistisch.
Ja, dan denk ik dat ik soms ook gewoon een racist ben.

Voordat dat met mijn zoon gebeurde dacht ik "ooooohhhhh dat is heel erg."

Nu heb ik zelf die haat gevoeld en toen dacht ik "je bent zelf ook een racist."

Dat was mijn conclusie. Niet zo een hele fijne conclusie, maar toch.
pi_221181728
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:53 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat was mijn conclusie.
Ik snap jouw reactie volkomen.
Maar toch weer die echo uit het verleden toen jij schreef dat je tandarts een Marokkaan is.

'Ik ben geen racist. Sommige van mijn beste vrienden zijn zwart.'
'Ik ben geen homohater. Sommige van mijn beste vrienden zijn homo.'

Vind ik dan weer jammer. Wat moeten wij met dit feitje?
  maandag 29 juni 2026 @ 14:02:11 #120
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221181734
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 14:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik snap jouw reactie volkomen.
Maar toch weer die echo uit het verleden toen jij schreef dat je tandarts een Marokkaan is.

'Ik ben geen racist. Sommige van mijn beste vrienden zijn zwart.'
'Ik ben geen homohater. Sommige van mijn beste vrienden zijn homo.'

Vind ik dan weer jammer. Wat moeten wij met dit feitje?
Niks, ik probeer hier een heel eerlijk beeld te schetsen van hoe het kan dat mensen in racisten veranderen. Dat moet ergens door komen. Die worden niet geboren, denk ik.

Dus daar probeer ik open over te zijn.

Ik kan hier nu ook heel eerlijk typen dat ik echt een hekel heb aan een bepaalde groep Marokkanen. Kan zijn dat ik daar een ban voor krijg. Maar dan ben ik toch in ieder geval eerlijk geweest.
pi_221181779
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:53 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat was mijn conclusie. Niet zo een hele fijne conclusie, maar toch.
Zou je dat niet willen veranderen aan jezelf? Omdat het niet goed is, net zoals je het niet goed vindt als iemand alle Nederlanders met negatieve zaken zou generaliseren?
pi_221181803
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 14:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Niks, ik probeer hier een heel eerlijk beeld te schetsen van hoe het kan dat mensen in racisten veranderen. Dat moet ergens door komen. Die worden niet geboren, denk ik.

Dus daar probeer ik open over te zijn.

Ik kan hier nu ook heel eerlijk typen dat ik echt een hekel heb aan een bepaalde groep Marokkanen. Kan zijn dat ik daar een ban voor krijg. Maar dan ben ik toch in ieder geval eerlijk geweest.
Maar die groep die je in je hoofd hebt, hebben die bepaalde daden waardoor je hen haat? En als een andere groep van een andere afkomst diezelfde daden zou doen zou je hen dan ook haten? En als er een groep Marokkanen is die juist het tegenovergestelde van die daden laten zien maar juist goede daden, zou je deze groep dan niet haten?

Als al je antwoorden hierop ja zijn dan zou je niks tegen Marokkanen moeten hebben maar tegen mensen die die daden verrichten.
  maandag 29 juni 2026 @ 14:33:31 #123
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221181890
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:41 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Heb ik al gedaan.
Maar jouw blinde vlek ziet dat niet.
Blijf niet drammen. Ik heb mijn mening gegeven en jij de jouwe.
Ik heb geen blinde vlek, ik zie het prima in een totaalplaatje en heb mn kop niet meer in het zand.
Voor de rest heb je wel gelijk.
1947-2016
  maandag 29 juni 2026 @ 14:34:10 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221181895
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:41 schreef Chillegast het volgende:

[..]
"Ow zeker" en dan meteen verder gaan met een generalisatie van heb ik jou daar.
Zeker. Omdat het de waarheid is.
Lastig mee om te gaan he?
1947-2016
  maandag 29 juni 2026 @ 14:48:10 #125
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221181955
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:49 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Zou je mij niet willen betichten van deze zaken zonder enig bewijs? Zoals ik eerder in dit topic aangaf kwam ik tegen tijdens het scrollen en vond het mooi om te delen. Aub niet jouw waanideeën als feiten presenteren. Dus ook niet doen alsof jij weet waarom die jongens die mensen hebben gered, want jij kan net als ieder ander mens niet in de harten van mensen kijken en hun intenties lezen.
Waanideeën :')
1947-2016
  maandag 29 juni 2026 @ 15:17:26 #126
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221182115
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 14:15 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Maar die groep die je in je hoofd hebt, hebben die bepaalde daden waardoor je hen haat? En als een andere groep van een andere afkomst diezelfde daden zou doen zou je hen dan ook haten? En als er een groep Marokkanen is die juist het tegenovergestelde van die daden laten zien maar juist goede daden, zou je deze groep dan niet haten?

Als al je antwoorden hierop ja zijn dan zou je niks tegen Marokkanen moeten hebben maar tegen mensen die die daden verrichten.
Ik haat ze eigenlijk het ergst omdat ze heel vaak in het nieuws komen doordat ze met grote groepen 1 slachtoffer aanvallen. Dat vind ik zo Godsgruwelijk laf. Ook bij mijn zoon natuurlijk, die was helemaal in shock.

Als het hier om Turken zou gaan, zou ik inderdaad Turken haten, denk ik.

Maar dat is niet zo. Als ik heel eerlijk ben zijn het ook meestal Marokkanen die me uitschelden voor "kankerhoer "terwijl ik echt niet weet wat ik dan verkeerd gedaan zou hebben. In het zwembad zijn het ook meestal Marokkanen die ruzie aan het zoeken zijn. Ik ga daardoor nu niet meer naar dat zwembad.

Ja, als dat Slowaken zouden zijn zou ik daar een hekel aan hebben, maar dat zijn het nu eenmaal niet.

Ik zal het zo formuleren; in mijn geval zijn het meestal Marokkanen. Ik woon in Brabant, misschien is dat nog een verschil.

Nu zal ik wel weer om mijn oren krijgen "ja je bent racist omdat je zoon een Marokkaans vriendje had" want dat zeggen racisten dan standaard, blijkbaar. Want wat dat betreft mag je ineens wel iedereen over 1 kam scheren ;)

Maar mijn zoon had vroeger echt een Marokkaanse vriend.

[ Bericht 3% gewijzigd door tesssssssss op 29-06-2026 15:44:10 ]
  maandag 29 juni 2026 @ 15:49:28 #127
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221182329
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je snapt er inderdaad vrij weinig van als je dat nog gaat vragen.
Hij legt hier de essentie uit waarom je een goede daad van een gelovige/ideologisch gedrevene nooit moet vertrouwen.
Die persoon mag toch zijn eigen motivatie hebben? Als het maar een goede daad is.
pi_221182732
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 14:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zeker. Omdat het de waarheid is.
Lastig mee om te gaan he?
Wat bedoel je?
  maandag 29 juni 2026 @ 16:59:13 #129
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221182852
Ik heb een hekel aan straatschoffies. Omdat ze schofterige dingen doen. Lastig vallen, intimideren, luidruchtig zijn, vandalisme.

Ik ben een schoffist maar heb weinig last van mijn schoffisme, omdat het haaks staat op mijn waarden om mensen met rust laten en eventueel te helpen.

Een paar jongens hebben nu iets goeds gedaan. Dan is cynisch daarover zijn te gemakkelijk. En een teken dat vooroordelen altijd bevestigd moet worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 29-06-2026 17:18:39 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221182864
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 14:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik heb geen blinde vlek, ik zie het prima in een totaalplaatje en heb mn kop niet meer in het zand.
Voor de rest heb je wel gelijk.
Zo mag ik het horen. Ik snap je frustraties, maar snap jij ook dat die twee jochies uit GB hier helemaal niet verantwoordelijk voor zijn?

En ik snap ook heus wel dat de laatste weken temperaturen hadden die het heel moeilijk maakten om je hoofd koel te houden. Niks menselijks is mij vreemd hoor. ;)

B:)B
pi_221182936
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 16:59 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik heb een hekel aan straatschoffies. Omdat ze schofterige dingen doen. Lastig vallen, intimideren, luidruchtig zijn, vandalisme.

Ik ben een schoffist maar heb weinig last van mijn schoffisme, omdat het haaks staat op mijn waarden om mensen met rust laten en eventueel te helpen.

Een paar jongens hebben nu iets goeds gedaan. Dan is cynisch daarover zijn te gemakkelijk. En een teken dat het vooroordelen altijd bevestigd moet worden.
Ik niet. Hoe kan je nu een hekel hebben aan Ciske de Rat?
Dit straatschoffie vermoordde zijn eigen moeder. En toch bleef hij een publiekslieveling.
  maandag 29 juni 2026 @ 17:07:49 #132
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221182998
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik niet. Hoe kan je nu een hekel hebben aan Ciske de Rat?
Dit straatschoffie vermoordde zijn eigen moeder. En toch bleef hij een publiekslieveling.
Ciske de Rat is een fictief persoon.
pi_221183010
Oh, nu wordt het wel binnen een dag bekend gemaakt.
  maandag 29 juni 2026 @ 17:10:15 #134
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221183045
Schoffie is bij nader inzien ook te lief. Het zijn straatschoften.
  maandag 29 juni 2026 @ 17:11:26 #135
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221183058
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:08 schreef Cockwhale het volgende:
Oh, nu wordt het wel binnen een dag bekend gemaakt.
Logisch toch. Bij slecht nieuws hebben verdachten recht op privacy. Bij goed nieuws zet je helden in het zonnetje.
  maandag 29 juni 2026 @ 17:19:17 #136
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221183109
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 16:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zo mag ik het horen. Ik snap je frustraties, maar snap jij ook dat die twee jochies uit GB hier helemaal niet verantwoordelijk voor zijn?

En ik snap ook heus wel dat de laatste weken temperaturen hadden die het heel moeilijk maakten om je hoofd koel te houden. Niks menselijks is mij vreemd hoor. ;)

B:)B
Je post zit vol cynisme en hypocrisie zodat die niet eens meer serieus is te nemen.

Hoezo zijn die 2 jochies uit GB dan wel weer goed voor een goed voorbeeld?
1947-2016
  maandag 29 juni 2026 @ 17:19:48 #137
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221183114
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:11 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Logisch toch. Bij slecht nieuws hebben verdachten recht op privacy. Bij goed nieuws zet je helden in het zonnetje.
Werkt maar 1 kant op inderdaad.
He ?!
1947-2016
  maandag 29 juni 2026 @ 17:25:19 #138
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221183144
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Werkt maar 1 kant op inderdaad.
He ?!
Precies. Daar zul je het mee moeten doen. Er zijn ook namelijk geen 2 kanten in dit verhaal. Kun je van alles proberen met de haren erbij te slepen, maar helaas pindakaas.
pi_221183151
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je post zit vol cynisme en hypocrisie zodat die niet eens meer serieus is te nemen.

Hoezo zijn die 2 jochies uit GB dan wel weer goed voor een goed voorbeeld?
Dit bedoelde ik dus met jouw blinde vlek.
Jij vindt het blijkbaar belangrijker om je haat uit te kosten dan om mijn berichten onbevooroordeeld te lezen.
  maandag 29 juni 2026 @ 17:26:54 #140
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221183154
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:25 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Precies. Daar zul je het mee moeten doen. Er zijn ook namelijk geen 2 kanten in dit verhaal. Kun je van alles proberen met de haren erbij te slepen, maar helaas pindakaas.
Geen idee waar je het allemaal over hebt man...
1947-2016
  maandag 29 juni 2026 @ 17:28:33 #141
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221183163
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Geen idee waar je het allemaal over hebt man...
Dat begrijp ik.
  maandag 29 juni 2026 @ 17:28:57 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221183166
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Jij vindt het blijkbaar belangrijker om je haat uit te kosten dan om mijn berichten onbevooroordeeld te lezen.
Is geen haat hoor.

Voor de rest vind je het dan weer wel hier goed voor een voorbeeld te extrapoleren over de rest, maar zodra het een negatief bericht is, vind je het dan weer niet goed.

Maargoed, het is een herhaling van zetten waar geen eer aan te behalen valt met je, want je blijft hypocriet en onrealistisch. Kom je nog sarcastisch doen ook :')

Goed discussiëren hoor!
1947-2016
  maandag 29 juni 2026 @ 17:29:10 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221183169
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:28 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat begrijp ik.
Je spreekt ook wartaal dus dat scheelt.
1947-2016
  maandag 29 juni 2026 @ 17:31:32 #144
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221183184
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je spreekt ook wartaal dus dat scheelt.
Ook dat begrijp ik.
  maandag 29 juni 2026 @ 17:33:03 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221183196
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:31 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ook dat begrijp ik.
Snap je wartaal?
@torentje , misschien iemand die je snapt hier..
1947-2016
  maandag 29 juni 2026 @ 17:35:39 #146
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221183213
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Snap je wartaal?
@:Torentje , misschien iemand die je snapt hier..
De kwalificatie wartaal leg ik naast mij neer. Niet alle feedback is een cadeautje.
pi_221183221
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Is geen haat hoor.

Voor de rest vind je het dan weer wel hier goed voor een voorbeeld te extrapoleren over de rest, maar zodra het een negatief bericht is, vind je het dan weer niet goed.

Maargoed, het is een herhaling van zetten waar geen eer aan te behalen valt met je, want je blijft hypocriet en onrealistisch. Kom je nog sarcastisch doen ook :')

Goed discussiëren hoor!
Geen haat? Het bericht ging over twee jongens die drie mensen gered hebben uit een brandend huis.
Hoe kan ik jouw reacties dan anders beschouwen?
Jij doet niks anders dan de boodschapper neerschieten.
Omdat de toon van het bericht jou niet aanstaat.

Ik heb het geprobeerd. Maar met jou valt niet rationeel te discussieren.
Het zij zo.
pi_221183230
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Kosten moet natuurlijk kotsen zijn. :@
pi_221183293
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ciske de Rat is een fictief persoon.
Tuurlijk. De echte Ciskes waren allemaal voorbeeldige brave hendrikjes.
  maandag 29 juni 2026 @ 17:46:11 #150
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221183345
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:40 schreef tesssssssss het volgende:
Ik heb geen hekel aan elke Marrokaan, mijn mondhygienist is een Marokkaan. Maar mensen die met zijn 8 -en 1 jongen van 19 beroven en alles van hem afpakken inclusief zijn jas, en hem daarbij ook nog in elkaar trappen, .sorry, maar dat vind ik toch wel het laagste van het laagste.
En dat niet alleen, het is een kenmerkende laffe barbaarse roedelaanpak die je uitsluitende bij types van deze komaf ziet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')