abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221175201
https://www.nu.nl/binnenl(...)pnieuw-tropisch.html

quote:
Na hitte komt verkoeling, maar later in juli mogelijk opnieuw tropisch

Na een reeks van hitte en onweer volgt komende week verkoeling. Juli begint wisselvallig, maar in de tweede helft van de maand is er opnieuw kans op tropisch weer.

Na een reeks hete dagen en een afsluiter met stevige onweersbuien komt er maandag een voorlopig einde aan de weersextremen.



Zondag schijnt de zon nog geregeld en wordt het 25 tot 32 graden. Later op de dag is er lokaal kans op een onweersbui, maar zeker niet met dezelfde intensiteit als in de nacht van zaterdag op zondag.

Maandag wordt het nergens meer boven de 30 graden, maar blijft de temperatuur aangenaam tot maximaal 27 graden. Ook worden de nachten koeler.

De maand juli start wisselvallig en minder warm, meldt Weeronline. Dat komt door een koelere luchtstroom die naar Nederland komt.

Maar vanaf de tweede week neemt de kans op zomerweer toe en later zijn er opnieuw tropische omstandigheden mogelijk. Naar verwachting wordt het droog en heet en is er kans op een hittegolf.
Hef Nederland maar gewoon op als het op deze manier moet -O-
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 28 juni 2026 @ 16:55:39 #2
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_221175217
Ik ga na deze ellende toch eens serieus nadenken over zo'n extreem rechtse airco :'(
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  zondag 28 juni 2026 @ 16:56:22 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_221175220
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 16:55 schreef L3viathan het volgende:
Ik ga na deze ellende toch eens serieus nadenken over zo'n extreem rechtse airco :'(
Veel mensen, die prijzen gaan exploderen na deze zomer.

Gelukkig heb ik wel airco in de auto, vanmiddag doelloos een uur rondgereden om van de koude lucht te kunnen genieten O+
pindazakje
pi_221175279
Het kan 35 graden worden op 10 juli (als voorbeeld zijnde in De Bilt)

Het kan ook 19 graden worden die dag

De huidige verwachting van het KNMI is rond de 25

we zullen het wel zien, beetje non-news dit

  zondag 28 juni 2026 @ 17:07:07 #5
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_221175289
Afkoeling kan je het beste zoeken in een rivier, meer of de zee.

Ik ga geen luchtverkoelers-installatie aanschaffen, ik heb wel ventilator van 40 Watt.
pi_221175295
Journalistiek tegenwoordig.

In de maanden juni juli en augustus zijn er hogere temperaturen, het is nog onduidelijk voor duizenden wetenschappers en journalisten hoe dit komt.

Ze denken het dat het komt door de zomer. Maar zijn het nog niet eens met elkaar.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221175320
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 16:55 schreef L3viathan het volgende:
Ik ga na deze ellende toch eens serieus nadenken over zo'n extreem rechtse airco :'(
Op Twitter is dat juist een links ding, "want de temperaturen zijn gewoon hetzelfde als vroeger" ;(
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221175496
Wat lees je toch steeds voor idioterie dat airconditioning zorgt voor hogere temperaturen? Het is precies andersom.
blablablabla
pi_221175572
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 16:53 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)pnieuw-tropisch.html
[..]
Hef Nederland maar gewoon op als het op deze manier moet -O-
Want dan verandert het weer?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221175587
Als het niet tropisch is, is het ook geen hittegolf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221175593
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 17:46 schreef Elan het volgende:
Wat lees je toch steeds voor idioterie dat airconditioning zorgt voor hogere temperaturen? Het is precies andersom.
Als jij in een betonnen steegje staat waar 10 airco's hun warmte in dumpen dan zal het daar niet heel aangenaam zijn, en meetbaar warmer dan op andere plekken. Dat is wat er daadwerkelijk gebeurt.

De media brengt het alsof airco's warmte uit niets creëren en naar buiten blazen :') Net zoals 'elke airco verbruikt constant 1kw' omdat iemand op de redactie niet verder kan kijken dan mobiele airco units met de efficiëntie van een houten schoen.
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 28 juni 2026 @ 18:19:16 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221175752
Kan, misschien, kans op, lekker duidelijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221175780
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 18:19 schreef Harvest89 het volgende:
Kan, misschien, kans op, lekker duidelijk.
70% kans.
  Spellchecker zondag 28 juni 2026 @ 18:28:51 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221175790
We gaan het vanzelf zien.
En we kunnen het toch niet tegenhouden.
pi_221175797
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 16:56 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Veel mensen, die prijzen gaan exploderen na deze zomer.

Gelukkig heb ik wel airco in de auto, vanmiddag doelloos een uur rondgereden om van de koude lucht te kunnen genieten O+
Heb ik ook eens gedaan toen ik thuis geen airco had...
pi_221175810
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 17:55 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Als jij in een betonnen steegje staat waar 10 airco's hun warmte in dumpen dan zal het daar niet heel aangenaam zijn, en meetbaar warmer dan op andere plekken. Dat is wat er daadwerkelijk gebeurt.

De media brengt het alsof airco's warmte uit niets creëren en naar buiten blazen :') Net zoals 'elke airco verbruikt constant 1kw' omdat iemand op de redactie niet verder kan kijken dan mobiele airco units met de efficiëntie van een houten schoen.
Toch vraag ik me dat af, warme lucht heeft namelijk de neiging om direct op te willen stijgen.

Wij moesten destijds voor VVE-toestemming een test doen met de airco en de warmteafvoer en op 1 meter was de warmte die werd afgevoerd door de ventilator eigenlijk al niet meer te traceren.

Het is meer dat versteende omgevingen waar weinig bomen staan te warm worden en met name warmte vast houden en niet zozeer gebruik van airconditioning.
blablablabla
pi_221175811
Heb een koeling van 20x6x4 meter op het werk bij 12 graden. Vond het voor de eerste keer jammer dat het weekend werd en naar huis moest.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_221175827
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 16:56 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Veel mensen, die prijzen gaan exploderen na deze zomer.

Gelukkig heb ik wel airco in de auto, vanmiddag doelloos een uur rondgereden om van de koude lucht te kunnen genieten O+
Werd ook gezegd van zonnepanelen, meeste spullen kunnen in China goedkoop geproduceerd worden. West Europa is ook een relatief kleine afzetmarkt vergeleken met India, China etc.
blablablabla
  zondag 28 juni 2026 @ 18:41:24 #19
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_221175851
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 18:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Werd ook gezegd van zonnepanelen, meeste spullen kunnen in China goedkoop geproduceerd worden. West Europa is ook een relatief kleine afzetmarkt vergeleken met India, China etc.
De kosten zitten hem niet in de hardware, maar in de installatiekosten.
pindazakje
pi_221175879
Nog zo'n hittekoepel en ik graaf een schuilkelder. Pleur op.
  zondag 28 juni 2026 @ 18:54:56 #21
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_221175923
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 17:08 schreef epicbeardman het volgende:
Journalistiek tegenwoordig.

In de maanden juni juli en augustus zijn er hogere temperaturen, het is nog onduidelijk voor duizenden wetenschappers en journalisten hoe dit komt.

Ze denken het dat het komt door de zomer. Maar zijn het nog niet eens met elkaar.
Jij moet eens opbokken met je simplistische vergoelijkingen, alsof iedereen behalve jij debiel is. Het gaat niemand erom dat het in de zomer weleens warm wordt, het gaat erom dat het steeds vaker extreem warm is voor aaneengesloten periodes, met hoge luchtvochtigheid erbij die het nog onaangenamer maakt.

38 tot 40 kwam nauwelijks of nooit voor in Nederland en 36-37 ook maar zelden, nu kun je er haast elk jaar de klok op gelijk zetten. In elk geval die laatste.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 28-06-2026 19:14:25 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')