Hef Nederland maar gewoon op als het op deze manier moetquote:Na hitte komt verkoeling, maar later in juli mogelijk opnieuw tropisch
Na een reeks van hitte en onweer volgt komende week verkoeling. Juli begint wisselvallig, maar in de tweede helft van de maand is er opnieuw kans op tropisch weer.
Na een reeks hete dagen en een afsluiter met stevige onweersbuien komt er maandag een voorlopig einde aan de weersextremen.
Zondag schijnt de zon nog geregeld en wordt het 25 tot 32 graden. Later op de dag is er lokaal kans op een onweersbui, maar zeker niet met dezelfde intensiteit als in de nacht van zaterdag op zondag.
Maandag wordt het nergens meer boven de 30 graden, maar blijft de temperatuur aangenaam tot maximaal 27 graden. Ook worden de nachten koeler.
De maand juli start wisselvallig en minder warm, meldt Weeronline. Dat komt door een koelere luchtstroom die naar Nederland komt.
Maar vanaf de tweede week neemt de kans op zomerweer toe en later zijn er opnieuw tropische omstandigheden mogelijk. Naar verwachting wordt het droog en heet en is er kans op een hittegolf.
Veel mensen, die prijzen gaan exploderen na deze zomer.quote:Op zondag 28 juni 2026 16:55 schreef L3viathan het volgende:
Ik ga na deze ellende toch eens serieus nadenken over zo'n extreem rechtse airco
Op Twitter is dat juist een links ding, "want de temperaturen zijn gewoon hetzelfde als vroeger"quote:Op zondag 28 juni 2026 16:55 schreef L3viathan het volgende:
Ik ga na deze ellende toch eens serieus nadenken over zo'n extreem rechtse airco
Want dan verandert het weer?quote:Op zondag 28 juni 2026 16:53 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)pnieuw-tropisch.html
[..]
Hef Nederland maar gewoon op als het op deze manier moet
Als jij in een betonnen steegje staat waar 10 airco's hun warmte in dumpen dan zal het daar niet heel aangenaam zijn, en meetbaar warmer dan op andere plekken. Dat is wat er daadwerkelijk gebeurt.quote:Op zondag 28 juni 2026 17:46 schreef Elan het volgende:
Wat lees je toch steeds voor idioterie dat airconditioning zorgt voor hogere temperaturen? Het is precies andersom.
70% kans.quote:Op zondag 28 juni 2026 18:19 schreef Harvest89 het volgende:
Kan, misschien, kans op, lekker duidelijk.
Heb ik ook eens gedaan toen ik thuis geen airco had...quote:Op zondag 28 juni 2026 16:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Veel mensen, die prijzen gaan exploderen na deze zomer.
Gelukkig heb ik wel airco in de auto, vanmiddag doelloos een uur rondgereden om van de koude lucht te kunnen genieten![]()
Toch vraag ik me dat af, warme lucht heeft namelijk de neiging om direct op te willen stijgen.quote:Op zondag 28 juni 2026 17:55 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als jij in een betonnen steegje staat waar 10 airco's hun warmte in dumpen dan zal het daar niet heel aangenaam zijn, en meetbaar warmer dan op andere plekken. Dat is wat er daadwerkelijk gebeurt.
De media brengt het alsof airco's warmte uit niets creëren en naar buiten blazenNet zoals 'elke airco verbruikt constant 1kw' omdat iemand op de redactie niet verder kan kijken dan mobiele airco units met de efficiëntie van een houten schoen.
Werd ook gezegd van zonnepanelen, meeste spullen kunnen in China goedkoop geproduceerd worden. West Europa is ook een relatief kleine afzetmarkt vergeleken met India, China etc.quote:Op zondag 28 juni 2026 16:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Veel mensen, die prijzen gaan exploderen na deze zomer.
Gelukkig heb ik wel airco in de auto, vanmiddag doelloos een uur rondgereden om van de koude lucht te kunnen genieten![]()
De kosten zitten hem niet in de hardware, maar in de installatiekosten.quote:Op zondag 28 juni 2026 18:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Werd ook gezegd van zonnepanelen, meeste spullen kunnen in China goedkoop geproduceerd worden. West Europa is ook een relatief kleine afzetmarkt vergeleken met India, China etc.
Jij moet eens opbokken met je simplistische vergoelijkingen, alsof iedereen behalve jij debiel is. Het gaat niemand erom dat het in de zomer weleens warm wordt, het gaat erom dat het steeds vaker extreem warm is voor aaneengesloten periodes, met hoge luchtvochtigheid erbij die het nog onaangenamer maakt.quote:Op zondag 28 juni 2026 17:08 schreef epicbeardman het volgende:
Journalistiek tegenwoordig.
In de maanden juni juli en augustus zijn er hogere temperaturen, het is nog onduidelijk voor duizenden wetenschappers en journalisten hoe dit komt.
Ze denken het dat het komt door de zomer. Maar zijn het nog niet eens met elkaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |