Tegen die tijd willen ze allemaal airco die ook kan verwarmenquote:Op zondag 28 juni 2026 20:20 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Die mensen zoeken die verkoeling nu, niet in de herfst of winter. Dat is wat ‘t duur maakt.
Kan niet wachten op alle topics over de energieprijzen.quote:Op zondag 28 juni 2026 20:30 schreef maily het volgende:
[..]
Tegen die tijd willen ze allemaal airco die ook kan verwarmen
Als ik zoiets zou aankopen zou ik er geen problemen mee hebben om het na de zomer pas te laten installeren, want ik snap dat zoiets niet in één keer te plaatsen is door zo'n bedrijf. En bovendien komen warme zomermaanden niet ineens als verrassing, dat zie je al aankomen. Maar dan nog boeit dat niet voor de prijs.quote:Op zondag 28 juni 2026 20:20 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Die mensen zoeken die verkoeling nu, niet in de herfst of winter. Dat is wat ‘t duur maakt.
Deze boii woont vlakbij @de_boswachterquote:Op zondag 28 juni 2026 20:31 schreef StateOfMind het volgende:
Maar in mijn regio was vandaag de 11e opeenvolgende dag waarop het 30+ is geweest.
Met de afgelopen 4 dagen 2 keer 36, 1 keer 39 en gisteren 37.
En eerder in de week nog een 34 en 35.
Zoals het komende week wordt lijkt perfect te zijn, rond de 25 dat is super. Maar voor deze hittegolf was het helemaal tyfusweer, constant 15 graden en regenbuienquote:Op zondag 28 juni 2026 20:36 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Is normaal in de zomer want wanneer het regent zijn jullie weer aan het klagen koud kikkerland dit dat. Houd toch op de mens is nooit tevreden. Pak een beetje vitamine D. Want het hele jaar door zien jullie er bleek en grijs uit.
Dat dus.quote:Op zondag 28 juni 2026 18:54 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Jij moet eens opbokken met je simplistische vergoelijkingen, alsof iedereen behalve jij debiel is. Het gaat niemand erom dat het in de zomer weleens warm wordt, het gaat erom dat het steeds vaker extreem warm is voor aaneengesloten periodes, met hoge luchtvochtigheid erbij die het nog onaangenamer maakt.
38 tot 40 kwam nauwelijks of nooit voor in Nederland en 36-37 ook maar zelden, nu kun je er haast elk jaar de klok op gelijk zetten. In elk geval die laatste.
Natuurlijk boeit dat wel voor de prijs. Vraag en aanbod.quote:Op zondag 28 juni 2026 20:32 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als ik zoiets zou aankopen zou ik er geen problemen mee hebben om het na de zomer pas te laten installeren, want ik snap dat zoiets niet in één keer te plaatsen is door zo'n bedrijf. En bovendien komen warme zomermaanden niet ineens als verrassing, dat zie je al aankomen. Maar dan nog boeit dat niet voor de prijs.
Regio Nijmegen hiero, weet niet waar hij woont.quote:Op zondag 28 juni 2026 20:35 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Deze boii woont vlakbij @:de_boswachter
Verder is het voor een paar dagen niet erg idd, maar wel als het zo lang duurt en het 's nachts ook +20 blijft. Omdat je huis elke dag verder verwarmd wordt. En als je huis ook tyfusheet wordt (gisteren 29 hier en nu 28) kun je dus nergens fatsoenlijk afkoelen.
Oh ik dacht Noord-Limburgquote:Op zondag 28 juni 2026 20:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Regio Nijmegen hiero, weet niet waar hij woont.
Je hebt daar idd veel bossen
Ik woon in zo'n huis.quote:Op zondag 28 juni 2026 20:40 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Natuurlijk boeit dat wel voor de prijs. Vraag en aanbod.
De huidige hittegolf (of nouja, vandaag niet) is niet te vergelijken met eerdere jaren. Doordat het bijna windstil was was de gevoelstemperatuur nog een stuk hoger. Ik heb in elk geval wel een aantal mensen gehoord waar het overdag 30gr in huis was en ze ‘s avonds niet konden slapen omdat het nog steeds 28gr in de slaapkamers was.
Wij stoere fokkers draaien daar onze hand natuurlijk niet voor om, maar niet iedereen is zo’n bekwame adonis.
Succes met nu een installateur vindenquote:Op zondag 28 juni 2026 20:20 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Weer zo'n type.quote:Op zondag 28 juni 2026 20:36 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Is normaal in de zomer want wanneer het regent zijn jullie weer aan het klagen koud kikkerland dit dat. Houd toch op de mens is nooit tevreden. Pak een beetje vitamine D. Want het hele jaar door zien jullie er bleek en grijs uit.
Ongenuanceerd mag best, ik ontken nergens dat het warmer wordt maar in 2016 zijn we wel van 23 naar 7 hittegolven gegaan dankzij de homogenisatie, dit jaar toevallig weer geupdate omdat het toch beetje te overdreven was.quote:Op zondag 28 juni 2026 18:54 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Jij moet eens opbokken met je simplistische vergoelijkingen, alsof iedereen behalve jij debiel is. Het gaat niemand erom dat het in de zomer weleens warm wordt, het gaat erom dat het steeds vaker extreem warm is voor aaneengesloten periodes, met hoge luchtvochtigheid erbij die het nog onaangenamer maakt.
38 tot 40 kwam nauwelijks of nooit voor in Nederland en 36-37 ook maar zelden, nu kun je er haast elk jaar de klok op gelijk zetten. In elk geval die laatste.
Veel is met 1.5 tot 1.9 graad naar beneden gecorrigeerd in 2016. Ik zet mijn aluminium hoedje maar weer even af, maar je kan begrijpen hoe dit invloed heeft op gemiddelde, en zeker de ouderen van tegenwoordig die moeilijker tegen de hitte kunnen dan destijds toen ze jong waren zullen natuurlijk zeggen dat het veel warmer is nu.quote:Door de eerste homogenisatie in 2016 ging het officiële aantal historische hittegolven in De Bilt voor de periode 1901–1951 van 23 naar slechts 7 hittegolven.
Er werden destijds dus 16 hittegolven geschrapt uit de officiële statistieken.Omdat de correcties uitsluitend betrekking hadden op de historische meetmethoden van vóór september 1951, bleef het aantal hittegolven van na die tijd ongewijzigd.
Recente update (Januari 2026)
Begin 2026 heeft het KNMI na jarenlang extern wetenschappelijk debat een herziene homogenisatie doorgevoerd.
Hierbij is erkend dat de correctie uit 2016 te drastisch was:
Oorspronkelijk aantal (ruw): 23 hittegolven
Na aanpassing 2016: 7 hittegolven
Na nieuwe aanpassing 2026: 14 hittegolven
Door deze nieuwste update zijn er 7 historische hittegolven weer in ere hersteld. De bekendste correctie hiervan is dat de extreem warme zomer van 1947 al zijn 4 hittegolven officieel heeft teruggekregen.
Het totale historische hittegolf-overzicht is direct in te zien in de officiële hittegolvenlijst van het KNMI.Het KNMI heeft de historische reeksen zojuist herzien. Ben je benieuwd welke andere extreme weersomstandigheden (zoals de Elfstedentocht-winters of tropische dagen) door de correcties van 2016 en 2026 zijn beïnvloed.
Noem jij klimaatverandering nu gewoon iets echts? Pas op dat ze je toegang tot BNW niet afnemenquote:Op zondag 28 juni 2026 21:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ongenuanceerd mag best, ik ontken nergens dat het warmer wordt maar in 2016 zijn we wel van 23 naar 7 hittegolven gegaan dankzij de homogenisatie, dit jaar toevallig weer geupdate omdat het toch beetje te overdreven was.
[..]
Veel is met 1.5 tot 1.9 graad naar beneden gecorrigeerd in 2016. Ik zet mijn aluminium hoedje maar weer even af, maar je kan begrijpen hoe dit invloed heeft op gemiddelde, en zeker de ouderen van tegenwoordig die moeilijker tegen de hitte kunnen dan destijds toen ze jong waren zullen natuurlijk zeggen dat het veel warmer is nu.
En dan alsnog dat het warmer wordt? alsof de zon elk jaar hetzelfde is qua sterkte. En de wolken hetzelfde zijn jaar in jaar uit. Goh het klimaat veranderd door de jaren, zou gek zijn als het niet zo was.
Ben horsequote:Op zondag 28 juni 2026 20:35 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Deze boii woont vlakbij @:de_boswachter
Verder is het voor een paar dagen niet erg idd, maar wel als het zo lang duurt en het 's nachts ook +20 blijft. Omdat je huis elke dag verder verwarmd wordt. En als je huis ook tyfusheet wordt (gisteren 29 hier en nu 28) kun je dus nergens fatsoenlijk afkoelen.
Dit dus.quote:Op zondag 28 juni 2026 20:36 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Idem en dat terwijl ik in een huurhuis woon en het normaliter absoluut zou vertikken om zulke bedragen te investeren in iets dat niet van mezelf is.quote:Op zondag 28 juni 2026 16:55 schreef L3viathan het volgende:
Ik ga na deze ellende toch eens serieus nadenken over zo'n extreem rechtse airco
Ik heb nog nooit in mijn leven geklaagd over koud weer.quote:Op zondag 28 juni 2026 20:36 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Hoeven we ook niet op vakantie te gaan naar een warm land.quote:Op zondag 28 juni 2026 18:28 schreef maily het volgende:
We gaan het vanzelf zien.
En we kunnen het toch niet tegenhouden.
Ik heb al een mail gehad van mijn verhuurder dat we absoluut geen airco mogen installeren.quote:Op zondag 28 juni 2026 22:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Idem en dat terwijl ik in een huurhuis woon en het normaliter absoluut zou vertikken om zulke bedragen te investeren in iets dat niet van mezelf is.
Jullie zitten echt heeeeeeel diep in een social media bubbeltje. Dikke hittekoepel/Omega block in de atmosfeer, Uitzonderlijke tyfushitte... Maar nee, dat is dan "links" oid, dus ach viel wel mee, gewoon zomer, je weet.quote:
Ik mag het gelukkig wel, dus dat is al een horde minderquote:Op zondag 28 juni 2026 23:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb al een mail gehad van mijn verhuurder dat we absoluut geen airco mogen installeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |