Kapotte koelingen in supermarkten, dit soort berichten. Het is duidelijk dat Nederland nog niet klaar is voor 36+ weer.quote:Oververhitting in kabelgoot: geen treinen tussen Rotterdam en het zuiden
Door oververhitting in een kabelgoot rijden er geen treinen van het station Rotterdam Stadion richting het zuiden van het land. De kabels zijn gaan smeulen en daardoor werken wissels en seinen niet, zegt ProRail.
De spoorbeheerder verwacht dat de vervanging van de 299 kabels in de goot tot na het einde van de dienstregeling zal duren. Dat betekent dat er pas morgenochtend weer treinen vanuit Rotterdam naar steden als Dordrecht en Breda kunnen rijden. Dat geldt ook voor de Eurostar naar Brussel.
Door de storing kwamen vijf treinen stil te staan. Omdat er wel spanning op bovenleiding staat, konden deze treinen op eigen kracht verder.
Ja, mooi. De volgende keer zal ik "hier" erbij zetten. Jij woont in het zuiden. Ik woon in het gedeelte van Nederland waar vorig jaar de meeste regen was gevallen. De beek die vrijwel elke zomer droog staat, stond vorig jaar vol.quote:Op maandag 29 juni 2026 12:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het ging me meer hierom. Vorig jaar was helemaal geen verregende zomer
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Helaas werkt het zo idd.quote:Op maandag 29 juni 2026 11:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gevalletje muren verzadigd idd.
Lucht is een slechte geleider wat dat betreft. De muren blijven in de nacht hun warmte afgeven naar binnen toe en de koele nachtelijke lucht kan daar in veel gevallen gewoon niet tegenop boksen.
Ik ga gewoon elke nacht naar 20 blijven koelen tot de warmte eruit is. Je zou denken dat een paar dagen wel genoeg is daarvoor.quote:Op maandag 29 juni 2026 11:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gevalletje muren verzadigd idd.
Lucht is een slechte geleider wat dat betreft. De muren blijven in de nacht hun warmte afgeven naar binnen toe en de koele nachtelijke lucht kan daar in veel gevallen gewoon niet tegenop boksen.
Hier vraag is niet of er nog een derde of vierde hittegolf komt, maar wanneer?quote:Op maandag 29 juni 2026 13:27 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
En dit is de week daarna. Kans op een tweede hittegolf is aanwezig.
[ afbeelding ]
Heb liever herfst.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:32 schreef Dutch_view het volgende:
Ik zie nu liever kaarten die over sneeuwkansen gaan
Dat is wel interessant. Alleen is mijn huis pas een paar jaar oud met triple glas. Om dat nu weer te vervangen..quote:Op maandag 29 juni 2026 13:55 schreef kilon het volgende:
Ik neem aan dat @:Geschiedkundige dit als extra toevoeging aan zijn arsenaal wel ziet zitten.
Als huurder heb je er helaas niks aan.
Nieuwe 'slimme ramen' mogelijk het antwoord op hittestress
https://nos.nl/l/2620834
Het is eerder de vraag of de tweede hittegolf überhaupt stoptquote:Op maandag 29 juni 2026 13:34 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Hier vraag is niet of er nog een derde of vierde hittegolf komt, maar wanneer?
Je hoort mij overigens niet klagen hè, maar als de rest van de zomer zoals deze week (25 graden en droog) is, teken ik er ook gewoon voor
Hele week is gewoon warm. Niet heet voor een normaal persoon, maar 25+ is zeker wel warm weerquote:Op maandag 29 juni 2026 14:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgende week dinsdag weer warmte. Hopelijk vlakt die temperatuur af.
Tja, weerwoordquote:Op maandag 29 juni 2026 15:00 schreef Remco het volgende:
Op weerwoord komen 43ers voorbij volgende week zondag.
Het wordt tijd voor een DDoS aanval op weerwoordquote:Op maandag 29 juni 2026 15:00 schreef Remco het volgende:
Op weerwoord komen 43ers voorbij volgende week zondag.
Zal ik dan voor de balans de koudste run pakken?quote:Op maandag 29 juni 2026 15:04 schreef Dutch_view het volgende:
*checkt stiekem Facebook Marc Putto* Zelfde ellende van 43+ kaartjes
Nog paarser dan paars
Die fantast moet je met een hele grote emmer zout nemenquote:Op maandag 29 juni 2026 15:04 schreef Dutch_view het volgende:
*checkt stiekem Facebook Marc Putto* Zelfde ellende van 43+ kaartjes
Nog paarser dan paars
Als huurder kan je ook gewoon schijt hebben. Woningbouwverenigingen willen het liefst dat hun bewoners het aangenaam hebben, want dat kost ze minder.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:55 schreef kilon het volgende:
Ik neem aan dat @:Geschiedkundige dit als extra toevoeging aan zijn arsenaal wel ziet zitten.
Als huurder heb je er helaas niks aan.
Nieuwe 'slimme ramen' mogelijk het antwoord op hittestress
https://nos.nl/l/2620834
Hell nah.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:30 schreef Nattekat het volgende:
Overigens wel heel veel leden die voor warmte gaan. Een nieuwe hittegolf wordt steeds realistischer, ook bij het koelere GFS.
Valt ook wel mee.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:06 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dagen ervoor en daarna zijn veel minder. Hooguit 1 dag
Als ik crepeer in de hitte is mijn woningbouwvereniging heel blij want dan kunnen ze de woning weer verhuren aan iemand tegen een hogere prijs.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:28 schreef Twieki het volgende:
[..]
Als huurder kan je ook gewoon schijt hebben. Woningbouwverenigingen willen het liefst dat hun bewoners het aangenaam hebben, want dat kost ze minder.
Well zolang er zware woningnood is, nee. Wat is hun incentive om hard te gaan lopen voor hun huurders. Idd een beetje de filosofie: voor jou 100 anderen die in de rij staanquote:Op maandag 29 juni 2026 16:10 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Als ik crepeer in de hitte is mijn woningbouwvereniging heel blij want dan kunnen ze de woning weer verhuren aan iemand tegen een hogere prijs.
Woningbouwcorporaties geven geen fuck
Tweede inmiddels alweer.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:53 schreef S_E het volgende:
Hier vandaag ook weer 25+, dus we zitten nog gewoon in de eerste hittegolf
Ja, ik blijf dat raar vinden dat we over een landelijke hittegolf spreken als het in De Bilt aan die criteria voldoet. Het zuiden ligt dan al in as en in het noorden hebben ze pas net de schaatsen in het vet. Landelijk is pas als het overal is.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:43 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Yup... eind mei was er een regionale hittegolf.
In as?quote:Op maandag 29 juni 2026 17:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, ik blijf dat raar vinden dat we over een landelijke hittegolf spreken als het in De Bilt aan die criteria voldoet. Het zuiden ligt dan al in as en in het noorden hebben ze pas net de schaatsen in het vet. Landelijk is pas als het overal is.
Ze moeten toch ergens van uit gaan.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, ik blijf dat raar vinden dat we over een landelijke hittegolf spreken als het in De Bilt aan die criteria voldoet. Het zuiden ligt dan al in as en in het noorden hebben ze pas net de schaatsen in het vet. Landelijk is pas als het overal is.
Met de klimaatverandering mogen ze het wel omhoog schroeven idd. Straks elk jaar een hittegolf.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In as?![]()
Criteria voor hittegolf stelt natuurlijk weinig voor hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |