Ja is ook geen antwoord hequote:
Bedankt voor een duidelijk antwoordquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:48 schreef 3rr0r het volgende:
"Iets ergens horen waaien" is een Vlaamse uitdrukking die betekent dat je iets via geruchten, de wandelgangen of via-via hebt vernomen, zonder dat je precies weet waar de informatie vandaan komt of of deze volledig klopt. Het is de informele variant van 'ik heb gehoord dat.
Ja, voor mijn gevoel ook. Met die beste nummers 3 aids wordt het er ook al niet echt beter op. Zo ongeveer iedereen gaat door. Drie keer gelijk spelen is ook wel zat.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:47 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je ook als je 97 landen uitnodigt natuurlijk
Vroeger waren de groepsfase wedstrijden veel leuker
Is dat een normale uitdrukking in Vlaanderen? Grappig.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja is ook geen antwoord he![]()
Ik hoor net waaien: heb vernomen via via dat...
Ahquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja is ook geen antwoord he![]()
Ik hoor net waaien: heb vernomen via via dat...
Wat een taalbarrière blijft het ookquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Samentrekking van dat ze hoort het waaien en ze hoort dat dit niet hoeft? Ik snap het ook niet.
Het waait hier overigens ook behoorlijk.
iets is je 'komen aanwaaien' . Bestaat dat ook in Belgenland?quote:
Nou ja dit dus. Mijn bron is iemand uit Londen dus ik ben niet 100% zeker van de info maar ik neem aan dat zij daar wel weten hoe het zit?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:48 schreef 3rr0r het volgende:
"Iets ergens horen waaien" is een Vlaamse uitdrukking die betekent dat je iets via geruchten, de wandelgangen of via-via hebt vernomen, zonder dat je precies weet waar de informatie vandaan komt of of deze volledig klopt. Het is de informele variant van 'ik heb gehoord dat.
Wees blij. Anders hadden we alleen maar potjes om 02:00 en 5AM.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, voor mijn gevoel ook. Met die beste nummers 3 aids wordt het er ook al niet echt beter op. Zo ongeveer iedereen gaat door. Drie keer gelijk spelen is ook wel zat.
Jazekersquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is dat een normale uitdrukking in Vlaanderen? Grappig.
Valt wel mee toch? Meeste uitdrukkingen ken ik wel.quote:
Wij zijn dan ook een heel schattig volkjequote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ah
Wat een schattige uitdrukkingen hebben jullie daar
Ben je de kloon van @Capuchonjongen Wat boeit ons die belgenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:51 schreef GGMM het volgende:
Omdat het rust is hier een lesje Vlaams
[ afbeelding ]
Attent van jequote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:51 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
Neequote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ben je de kloon van @:Capuchonjongen
Het valt op dat veel uitdrukkingen ordinair zijn in het Vlaams.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:51 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
Weer die fixatie met dat poepgat, nu in de boterquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:51 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
Pak de paling in.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Attent van je
Toch vind ik die opgerolde paling uit Twente leuker
Dat wordt wel eens gezegd ja maar vrij weinig.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:50 schreef Coco het volgende:
[..]
iets is je 'komen aanwaaien' . Bestaat dat ook in Belgenland?
En dat voor zo’n preuts en niet-direct volkquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:52 schreef Coco het volgende:
[..]
Het valt op dat veel uitdrukkingen ordinair zijn in het Vlaams.
Zo veel foutenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:50 schreef 3rr0r het volgende:
Amai, ik heb horen waaien dat ene sujet plezant aan het poepen was met uw buurwijf
Dat is hier toch ook wel zo?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:52 schreef Coco het volgende:
[..]
Sjans hebben betekent hier wat anders.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat wordt wel eens gezegd ja maar vrij weinig.
Da zeggen we: die heeft gewoon chance gehad
Iets voor Fok.be dus.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:48 schreef 3rr0r het volgende:
Dit is Antwerpsquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:51 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
Antwerps IS ordinairquote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:52 schreef Coco het volgende:
[..]
Doe niet zo ambetantquote:
Hoe zou je hem noemen?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:53 schreef Felagund het volgende:
Trouwens, over langharige honden gesproken, ik zou wel een Pyreneese Herdershond willen:
[ afbeelding ]
Probeer je grenzen een beetje te verleggen af en toequote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dacht dat dit een Nederlands forum was.
We krijgen een Belgische sponsor.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dacht dat dit een Nederlands forum was.
Nou ja zegquote:
Poepen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:52 schreef Coco het volgende:
[..]
Heb jij altijd toesjh met @GGMM ?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |