quote:Op zaterdag 27 juni 2026 00:47 schreef ArnieAlberts het volgende:
Omdat @:PeterKelder ook zo'n groot fan van deze specifieke serie is (muwhaha), wil ik graag extra de spotlight richten op Vraag 't aan Dolly, een TROS-comedyserie van Hans Sleeswijk (Van andere super-successen zoals Sjans, Ha die Pa en Tegen Wil en Dank) die zo warrig en rommelig was, dat de allereerste afleveringen een later door Ivo Niehe ingesproken uitleg kregen.
Maar in alle ernst: dit programma is in mijn optiek echt één van de (zo niet de aller-)slechtste comedyseries die ooit op de Nederlandse tv is uitgezonden. En Camilla Braaksma, waarom die zo'n kans op kans kreeg is me ook nog altijd in het geheel niet duidelijk
Het polygoon journaal in 1966 deed niet moeilijk over bepaalde woordjesquote:POLYGOON WERELDNIEUWS
Weeknummer 66-16
21 april 1966
Weekjournaal van Polygoon Wereldnieuws van week 16 uit 1966.
In deze aflevering:
CIRCUS
TORNADO'S TEISTEREN FLORIDA
AUTO FABRICAGE
SCHEEPSBRAND
PROTEST VERGADERING IN CHINA
NEGER DANSEN IN DAKAR
quote:PERSIFLAGE HAN HOLLANDER VAN WEDSTRIJD TEGEN ‘NEGERELFTAL’
Tof om te zien!quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:22 schreef Claude_Viole het volgende:
Een kijkje met Bas Westerweel in Alles Kits, bij het maken van De Droomshow.
Begin eerst met stream 2..
Ik heb nooit gedacht dat het een hele dagopname was. Ik had eerder gedacht aan een ochtend van vroeg tot in het begin van de middag.
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 22:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik zoek een bepaalde aflevering van Thats the question maar kan t programma niet vinden. Weet iemand hoe dat kan?
Misschien zo?quote:Deze uitzendingen zijn momenteel niet beschikbaar vanwege ontbrekende licenties. Zet het filter ‘Alleen afspeelbaar’ uit, om toch door deze uitzendingen te bladeren en eventueel een licentieaanvraag te starten.
Oh, vandaar dat er een CD was uitgekomen. Vroeger in groep 7 en 8 op de basisschool zag ik een CD van de Droomshow in een kast staan. Ik heb nooit begrepen wat er op stond, maar nu is het mij duidelijk. Een aantal liedjes herken ik nog van die Zomermix. Maar ik geef toe dat Kinderen voor Kinderen nog een hoger niveau heeft. Eigenlijk zijn het echt van die koortsdroomshowliedjesquote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:31 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Oh, en André Hazes doet zijn best om een liedje mee te zingen met de kandidatenkoppels. Dat dat onderdeel met die liedjes uiteindelijk twee seizoenen stand heeft gehouden is mij een raadsel, het is zo'n breuk met de rest van het programmaMaar ach, het leverde wel een heleboel liedjes en zelfs een cd op. Wat een koortsdroom(show)
cool1quote:Op zondag 28 juni 2026 01:06 schreef Claude_Viole het volgende:
Alles Kits met Mario Kart
https://schatkamer.beelde(...)620528721&start=2378
En die inzet van Bas Westerweel in die race, waarbij de montage van zijn sprong naar het andere screen niet gelijk loopt
En dat commentaar: "Niet mijn gras!"![]()
Een beetje wegstappen van het onderwerp 'de neger' zou je wellicht ook geen kwaad doen, Maan.quote:Op zondag 28 juni 2026 00:46 schreef Maanvis het volgende:
Dit is dan weer wel een hele interessante documentaire.
Licht en schaduw - de toekomst van de neger. Met Nederlandse narratie.
https://schatkamer.beelde(...)831/licht-en-schaduw
Origineel in het duits:
een Documentaire van Peter von Zahn.
Originele Duitse titel:
Licht und Schatten - Gedanken zur Zukunft der Neger.
Hierin wordt de stand van zaken in ivoorkust, mozanbique, zuid afrika en voor de afro amerikanen besproken...
Er was toen sprake van een afrikaanse eenwording. Dat is helaas nooit gebeurd.
Ik ga stuk om die Derriedouche. Die meiden reageren zo heerlijk simpel op de vragen van Judith. "Wat zit er op je tanden en ook op gebak?" "KAAS!" Geen wonder dat Judith stuk gingquote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:31 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Des te leuker is het dan om te zien hoe het ooit begon, want ook de allereerste aflevering van De Droomshow is terug te vinden in de Schatkamer (ook hier: Stream 2, vanaf 1:05:18m; voor het eindlied moet je dan weer naar Stream 1 rond 06:50). Het is bijna alsof ze de pilot van het programma hebben uitgezonden: het programma staat echt nog in de kinderschoenen, het is overduidelijk in een kleinere studio opgenomen en Judith kan haar eigen meligheid bij de Derriedouche niet in bedwang houden bij de reacties van de kandidaten (en dan vooral die van het meidenteam).
Niet alleen de eerder genoemde reden, maar hoe raar het ook klinkt: niet alles is bewaard. Van de EO is een paar jaar geleden bekend geworden dat zij hun vroegere televisie-archief letterlijk grotendeels VERNIETIGD en WEGGEGOOID hebben. That's The Question werd volgens mij geproduceerd vanuit René Stokvis Producties (wat nu valt onder Endemol Shine > Banijay Benelux), dus die masters zijn er heel misschien nog, maar bij de EO zijn die vooralsnog pleite.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 22:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik zoek een bepaalde aflevering van Thats the question maar kan t programma niet vinden. Weet iemand hoe dat kan?
ik gebruik de schatkamer ook vooral om cultuurverschillen tussen nu en de geschiedenis te zien... dit is daar een mooi voorbeeld van. Nu: De homoseksueel, en dat lijkt dus erg mee te valleh, amper negativiteit tegenover homoseksuelen te vinden geloof ik...quote:Op maandag 29 juni 2026 00:17 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Een beetje wegstappen van het onderwerp 'de neger' zou je wellicht ook geen kwaad doen, Maan.
Die derriedouche was altijd leuk. Ik kan mij nog een aflevering herinneren dat Judith een vraag stelde, en dat één van de deelnemers van een team tijdens het stellen van de vraag al op de knop drukten. "Ja, sorry! Maar ik moet de vraag nog helemaal stellen, maar jullie kunnen het nog niet raden, dus krijgen jullie derrie!" Die twee zaten elkaar echt te trollen door meermalen voortijdig op die knop te rossen...quote:Op maandag 29 juni 2026 00:58 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik ga stuk om die Derriedouche. Die meiden reageren zo heerlijk simpel op de vragen van Judith. "Wat zit er op je tanden en ook op gebak?" "KAAS!" Geen wonder dat Judith stuk ging
In de aflevering van 1 januari 1994 gaat er meteen aan het begin wat mis waardoor de meiden derrie krijgen na een fout antwoord van de jongens. Dus Klaas Vaak gooit daarna bij een fout antwoord van de jongens de derriekraan he-le-maal openquote:Op woensdag 1 juli 2026 00:03 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Die derriedouche was altijd leuk. Ik kan mij nog een aflevering herinneren dat Judith een vraag stelde, en dat één van de deelnemers van een team tijdens het stellen van de vraag al op de knop drukten. "Ja, sorry! Maar ik moet de vraag nog helemaal stellen, maar jullie kunnen het nog niet raden, dus krijgen jullie derrie!" Die twee zaten elkaar echt te trollen door meermalen voortijdig op die knop te rossen...
Ik werkte toen bij EMI, zijn platenmaatschappij... toen hij dood ging moesten we allemaal overwerken om tienduizenden extra cd's van zijn werk te makenquote:Op vrijdag 3 juli 2026 02:06 schreef ArnieAlberts het volgende:
Duik even lekker met me mee in de nationale volkshysterie van het moment dat Hazes overleed, 23 september 2004. Van het jeugdjournaal tot aan Barend & van Dorp, ineens was Hazes de vriend van iedereen.
In mijn herinnering herhaalde men op Nederland 1 zijn uitzending van Villa Felderhof (zoals altijd bij overlijdens - niet online), op Nederland 2 toonde de TROS zijn concert in Ahoy uit 1998 (niet online), en op Nederland 3 werd Zij Gelooft in Mij door de NPS nog eens onder het stof vandaan gehaald. RTL 4 had een volledige Boulevard in het teken van de zanger, RTL 5 zond een ingelaste Wintertijd uit, SBS 6 ging die avond laat (23:20) nog even los met 25 Jaar Hazes in de Amsterdam Arena 2002, en ietsje eerder kwam RTL 4 weer bij Barend & Van Dorp met opnieuw een volledig in het teken van Hazes staande uitzending. Een uitzending waarin de directeur van Mojo Concerts trouwens meteen met droge oogjes bekend maakte dat de Arena op 27 september zijn afscheidsceremonie zou geven.
Dat verklaart wel waarom ie altijd met vertraging zong livequote:Op vrijdag 3 juli 2026 09:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zijn laatste concert daarvoor daar werd ons verteld dat ie alle teksten via zijn oortje kreeg omdat ie ze zelf niet meer kon onthouden.
Dank je wel, het is een beetje van beiden!quote:Op vrijdag 3 juli 2026 09:38 schreef Remco het volgende:
Doe jij ook iets met tv @:ArnieAlberts? Of is het gewoon echt een uit de hand gelopen hobby? Je weet er zoveel van
Dat concert, man, ik zou nog echt een moord doen voor de professionele registratie die ervan gemaakt is. In de documentaire 'Kleine Jongen' doken er ineens beelden van op, en die waren schrijnend om te zien. Een fan-editor heeft de snippers uit die docu, van het lied Zij gelooft in mij, afgewisseld met beelden van Arena 2002. Het contrast kan niet groter:quote:Op vrijdag 3 juli 2026 09:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Even daarvoor hadden we al gehoord dat het echt niet goed met hem ging, zijn laatste concert daarvoor daar werd ons verteld dat ie alle teksten via zijn oortje kreeg omdat ie ze zelf niet meer kon onthouden.
hmm, ja die fabriek is sinds 2009 dicht... helaas. was faillissementsfraude ook nog.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 01:31 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Dat concert, man, ik zou nog echt een moord doen voor de professionele registratie die ervan gemaakt is. In de documentaire 'Kleine Jongen' doken er ineens beelden van op, en die waren schrijnend om te zien. Een fan-editor heeft de snippers uit die docu, van het lied Zij gelooft in mij, afgewisseld met beelden van Arena 2002. Het contrast kan niet groter:
Bekijk deze YouTube-video
Het probleem was niet zozeer dat ie ze niet meer kon onthouden, hij was gewoon stokdoof geworden - juist omdat ie NOOIT oortjes oftewel een in-ear systeem gebruikte. De nummers die hij zong, zong hij vervolgens allemaal ver onder of boven de daadwerkelijke toonhoogte, en dat was dus niet om aan te horen. In zijn oortje kreeg hij dus ongetwijfeld een 'lijntje' met de tekst waar ze waren, en waarschijnlijk op volumestandje 11, maar dat maakte het probleem alleen maar erger.
In de verfilming 'Bloed zweet en tranen' is het geschreven alsof Hazes nooit dat laatste concert gedaan heeft, en ziek werd daags voor showtime. In werkelijkheid had ie een 'Amy Winehouse-je' gedaan: een werkelijk wanstaltig laatste concert, waarbij eigenlijk allang duidelijk had moeten zijn dat het echt niet goed ging met de artiest, maar in plaats daarvan de kritieken niet mals waren en er meer schande van werd gesproken. Zelfs hier op FOK!, notabene. De twee andere concerten in augustus 2004 werden uiteindelijk gecanceld.
Dat was dus een jaar voordat we RTL4 kregen!quote:Op zaterdag 4 juli 2026 15:20 schreef KinKiJan het volgende:
De Wereld Van Boudewijn Büch
Büch doet onderzoek naar televisie. Op Times Square in New York staat hij tussen de flitsende tv-schermen. Het stemt hem niet bepaald hoopvol. 43 kanalen zjin er soms te ontvangen op een tv. Dat is wat!
-
1988, 43 kanalen! Men vond dat toen veel, dát is wat!
De intromuziek gaat net te hard over de introtekst van Boudewijn heen. Het duurt ook veel te lang; het loopt gewoon door als Boudewijn al begonnen is met het programma. Dan wordt het toch ineens keihard afgekapt. Bij het eerste segment komt het ook weer voor een kleine 2 sec. terug, onbedoeld natuurlijk. Gewoon schitterend!
Is weer omdat er dus de montage-audiotrack het hardste te horen is. Bij de oorspronkelijke tv-uitzending was dit netjes schoongemonteerd, wat je daar hoort is als het ware het werkspoorquote:Op zaterdag 4 juli 2026 15:20 schreef KinKiJan het volgende:
De intromuziek gaat net te hard over de introtekst van Boudewijn heen. Het duurt ook veel te lang; het loopt gewoon door als Boudewijn al begonnen is met het programma. Dan wordt het toch ineens keihard afgekapt. Bij het eerste segment komt het ook weer voor een kleine 2 sec. terug, onbedoeld natuurlijk. Gewoon schitterend!
Ja!quote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:24 schreef Nielojram75 het volgende:
Kan ik dit streamen via mijn google chromecast?
Mooi man, sowieso die ouwe meuk wel leuk om te zien.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:40 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Is weer omdat er dus de montage-audiotrack het hardste te horen is. Bij de oorspronkelijke tv-uitzending was dit netjes schoongemonteerd, wat je daar hoort is als het ware het werkspoor
Nee? Je gaat gewoon op je telefoon, tablet of pc naar schatkamer.nl, je zorgt dat dit apparaat op hetzelfde wifi-netwerk zit als je chromecast die is aangesloten op je tv en je krijgt een castingicoontje in je speler.quote:
Diezelfde aflevering van Alles Kits waar de Droomshow onder valt heeft zo te zien ook de eerste aflevering van kinderserie Mission Top Secret. Ik dacht dat in Nederland de zender Kindernet deze serie als eerste uitzond, maar dat was dus Alles Kits.quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:48 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
In de aflevering van 1 januari 1994 gaat er meteen aan het begin wat mis waardoor de meiden derrie krijgen na een fout antwoord van de jongens. Dus Klaas Vaak gooit daarna bij een fout antwoord van de jongens de derriekraan he-le-maal open
9 op 10 was het een andere omroep die iets als eerste uitzond. Kindernet was er als de kippen bij om de herhaalrechten (zo goedkoop mogelijk) te regelen. Pas rond 1997 begonnen ze zelf producties aan te kopen die nog niet elders in Nederland zichzelf bewezen hadden.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 23:01 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Diezelfde aflevering van Alles Kits waar de Droomshow onder valt heeft zo te zien ook de eerste aflevering van kinderserie Mission Top Secret. Ik dacht dat in Nederland de zender Kindernet deze serie als eerste uitzond, maar dat was dus Alles Kits.
Die vond ik ook eng, hoe die over de grond rende, soort Chucky.quote:Op zondag 5 juli 2026 15:02 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik kwam nog wat tegen, eigenlijk moet ik zeggen 'ik kwam helaas nog wat tegen'.
Jawel, de aflevering van die fuckin' enge pop Benjamin Ben!
Hoe de f*ck heeft de EO dit bedacht? Geen idee, maar ik krijg er werkelijk de kriebels van.
Ik hoop eigenlijk dat in tegenstelling tot de bewaarde Karbonkel, dat ze dit rood-harige gedrocht echt ritueel verbrand hebben!
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029293031
Ik ben niet aansprakelijk voor mogelijke angststoornissen van andere bezoekers van Fok! na het aanklikken van de bovenstaande link naar de video.
Er komt nog één seizoen Zomergasten.quote:Op zondag 5 juli 2026 20:04 schreef DrDentz het volgende:
https://schatkamer.beelde(...)/2101608060042722331
Ik mis dit soort programma's eigenlijk, gewoon een rustig gesprek met wat tv-fragmenten, met een bekend iemand, die niet iets aan het verkopen is (nieuwe cd ofzo).
Lekker hè. Teevee Studio was echt een praatprogramma zoals geen ander. Was in het begin nog wel zoekende qua vorm (en in de laatste reeks was die gevonden vorm ook pleite, helaas), maar de televisieweek bespreken aan de hand van een paar fragmentjes was en is gewoon een hele fijne, simpele vorm.quote:Op zondag 5 juli 2026 20:04 schreef DrDentz het volgende:
https://schatkamer.beelde(...)/2101608060042722331
Ik mis dit soort programma's eigenlijk, gewoon een rustig gesprek met wat tv-fragmenten, met een bekend iemand, die niet iets aan het verkopen is (nieuwe cd ofzo).
Ook Zomergasten is een schim van haar vroegere zelf geworden. Het werd ineens opgehyped ("Wie zullen dít jaar te gast zijn?") en vanaf dat moment was het eigenlijk wel klaar.quote:
Je haalt me de woorden uit de mond. Met name wat betreft Kaag - de VPRO loopt al 10+ jaar met haar te leuren (met als dieptepunt de documentaire rondom haar persoon, waarbij bekend werd dat ze vroegen of het mogelijk was om de scènes in de auto waar ze geen riem droeg met CGI haar alsnog te voorzien van een veiligheidsriem (ja echt) of de scènes dan maar te skippen), en het wordt sneu.quote:Op maandag 6 juli 2026 10:44 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind Zomergasten een beetje te activistisch tegenwoordig ofzo, ongezellig, heeft een politieke agenda, met Sigrid Kaag etc. Klimaat, vrouwenrechten, links/rechts, populisme, daar moet het dan over gaan. Zo'n programma als TeeveeStudio is meer ontspannen, kijkers zaten nog niet druk te Twitteren, de gast hoefde niet op ieder woordje te letten, klimaat en politiek waren geen onderwerpen. Een warm bad om naar te kijken.
Deze aflevering is wel erg, ja. "Ze wilde een badkamer want ze mos dr muts wassen in un bad." Zij leek een typetje van Tineke Schouten. Loopt er ook nog een jong kind tussen die elke keer haar mond moet houden, die ouders leken trouwens eerder grootouders. Beiden uitkeringstrekkers zei de buurman met drie vingers. Hoop dat hun dochter zich een beetje uit dat milieu heeft ontworsteld.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 15:27 schreef KinKiJan het volgende:
Deze aflevering van Buren is ook weer zo'n pareltje
Meneer heeft geen zin om iets voor te lezen dus moet Bromet het maar even op beeld zetten, als Bromet zegt dat dat niet gaat met die camera weet meneer zeker dat elke camera dat gewoon kan. Meneer vertelt over een verbouwing en mevrouw steekt de rekeningen ervan bij Bromet onder de neus. Herhaaldelijk zegt ze 'tel maar na' waarop Bromet zegt dat ie haar wel gelooft maar intussen hoor je die man op de achergrond gewoon doorlullen.
En als Bromet vraagt of ze wel voor het raam moeten blijven staan als de buurman dan zo gevaarlijk is, wordt meneer boos op Bromet omdat ie 'de boel begint te tutoyeren'. Dit is echt goud!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |