abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juli 2026 @ 15:19:03 #26
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_221223950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 09:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]
zijn laatste concert daarvoor daar werd ons verteld dat ie alle teksten via zijn oortje kreeg omdat ie ze zelf niet meer kon onthouden.
Dat verklaart wel waarom ie altijd met vertraging zong live
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  zaterdag 4 juli 2026 @ 01:14:40 #27
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_221229168
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 09:38 schreef Remco het volgende:
Doe jij ook iets met tv @:ArnieAlberts? Of is het gewoon echt een uit de hand gelopen hobby? Je weet er zoveel van :D
Dank je wel, het is een beetje van beiden! O+
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 01:31:06 #28
328189 ArnieAlberts
pi_221229303
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 09:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Even daarvoor hadden we al gehoord dat het echt niet goed met hem ging, zijn laatste concert daarvoor daar werd ons verteld dat ie alle teksten via zijn oortje kreeg omdat ie ze zelf niet meer kon onthouden.
Dat concert, man, ik zou nog echt een moord doen voor de professionele registratie die ervan gemaakt is. In de documentaire 'Kleine Jongen' doken er ineens beelden van op, en die waren schrijnend om te zien. Een fan-editor heeft de snippers uit die docu, van het lied Zij gelooft in mij, afgewisseld met beelden van Arena 2002. Het contrast kan niet groter:

Bekijk deze YouTube-video

Het probleem was niet zozeer dat ie ze niet meer kon onthouden, hij was gewoon stokdoof geworden - juist omdat ie NOOIT oortjes oftewel een in-ear systeem gebruikte. De nummers die hij zong, zong hij vervolgens allemaal ver onder of boven de daadwerkelijke toonhoogte, en dat was dus niet om aan te horen. In zijn oortje kreeg hij dus ongetwijfeld een 'lijntje' met de tekst waar ze waren, en waarschijnlijk op volumestandje 11, maar dat maakte het probleem alleen maar erger.

In de verfilming 'Bloed zweet en tranen' is het geschreven alsof Hazes nooit dat laatste concert gedaan heeft, en ziek werd daags voor showtime. In werkelijkheid had ie een 'Amy Winehouse-je' gedaan: een werkelijk wanstaltig laatste concert, waarbij eigenlijk allang duidelijk had moeten zijn dat het echt niet goed ging met de artiest, maar in plaats daarvan de kritieken niet mals waren en er meer schande van werd gesproken. Zelfs hier op FOK!, notabene. De twee andere concerten in augustus 2004 werden uiteindelijk gecanceld.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 02:19:08 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_221229637
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 01:31 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Dat concert, man, ik zou nog echt een moord doen voor de professionele registratie die ervan gemaakt is. In de documentaire 'Kleine Jongen' doken er ineens beelden van op, en die waren schrijnend om te zien. Een fan-editor heeft de snippers uit die docu, van het lied Zij gelooft in mij, afgewisseld met beelden van Arena 2002. Het contrast kan niet groter:

Het probleem was niet zozeer dat ie ze niet meer kon onthouden, hij was gewoon stokdoof geworden - juist omdat ie NOOIT oortjes oftewel een in-ear systeem gebruikte. De nummers die hij zong, zong hij vervolgens allemaal ver onder of boven de daadwerkelijke toonhoogte, en dat was dus niet om aan te horen. In zijn oortje kreeg hij dus ongetwijfeld een 'lijntje' met de tekst waar ze waren, en waarschijnlijk op volumestandje 11, maar dat maakte het probleem alleen maar erger.

In de verfilming 'Bloed zweet en tranen' is het geschreven alsof Hazes nooit dat laatste concert gedaan heeft, en ziek werd daags voor showtime. In werkelijkheid had ie een 'Amy Winehouse-je' gedaan: een werkelijk wanstaltig laatste concert, waarbij eigenlijk allang duidelijk had moeten zijn dat het echt niet goed ging met de artiest, maar in plaats daarvan de kritieken niet mals waren en er meer schande van werd gesproken. Zelfs hier op FOK!, notabene. De twee andere concerten in augustus 2004 werden uiteindelijk gecanceld.
hmm, ja die fabriek is sinds 2009 dicht... helaas. was faillissementsfraude ook nog.
maargoed, de mensen van EMI Nederland zeiden weldegelijk dat ie de teksten niet meer kon onthouden en niet dat ie doof was (wat later bleek)..

anyway, misschien kan ik je toch nog blij maken met wat foto's van Nederland muziekland bij broadway in Erp.. het thema was toen Carnaval, en een aantal voormalig collega's van mij bij EMI gingen daarheen om Andre te interviewen.

behoorlijk .. aparte foto's werden er toen ook genomen.!

Het werd gepresenteerd door Erik de Zwart, die staat ook op de foto's!

Hier de aflevering

oh, en nog een krantenartikel over die keer dat Andre prins carnaval van Amsterdam werd.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 4 juli 2026 @ 15:20:46 #30
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221233149
De Wereld Van Boudewijn Büch
Büch doet onderzoek naar televisie. Op Times Square in New York staat hij tussen de flitsende tv-schermen. Het stemt hem niet bepaald hoopvol. 43 kanalen zjin er soms te ontvangen op een tv. Dat is wat!
-

1988, 43 kanalen! Men vond dat toen veel, dát is wat!

De intromuziek gaat net te hard over de introtekst van Boudewijn heen. Het duurt ook veel te lang; het loopt gewoon door als Boudewijn al begonnen is met het programma. Dan wordt het toch ineens keihard afgekapt. Bij het eerste segment komt het ook weer voor een kleine 2 sec. terug, onbedoeld natuurlijk. Gewoon schitterend! :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:24:46 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_221233989
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 15:20 schreef KinKiJan het volgende:
De Wereld Van Boudewijn Büch
Büch doet onderzoek naar televisie. Op Times Square in New York staat hij tussen de flitsende tv-schermen. Het stemt hem niet bepaald hoopvol. 43 kanalen zjin er soms te ontvangen op een tv. Dat is wat!
-

1988, 43 kanalen! Men vond dat toen veel, dát is wat!

De intromuziek gaat net te hard over de introtekst van Boudewijn heen. Het duurt ook veel te lang; het loopt gewoon door als Boudewijn al begonnen is met het programma. Dan wordt het toch ineens keihard afgekapt. Bij het eerste segment komt het ook weer voor een kleine 2 sec. terug, onbedoeld natuurlijk. Gewoon schitterend! :')
Dat was dus een jaar voordat we RTL4 kregen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_221235368
Kan ik dit streamen via mijn google chromecast?
  zaterdag 4 juli 2026 @ 19:40:36 #33
328189 ArnieAlberts
pi_221235634
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 15:20 schreef KinKiJan het volgende:

Is weer omdat er dus de montage-audiotrack het hardste te horen is. Bij de oorspronkelijke tv-uitzending was dit netjes schoongemonteerd, wat je daar hoort is als het ware het werkspoor ;)
  zaterdag 4 juli 2026 @ 19:40:50 #34
328189 ArnieAlberts
pi_221235643
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:24 schreef Nielojram75 het volgende:
Kan ik dit streamen via mijn google chromecast?
Ja!
  zaterdag 4 juli 2026 @ 19:55:53 #35
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221235867
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:40 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Is weer omdat er dus de montage-audiotrack het hardste te horen is. Bij de oorspronkelijke tv-uitzending was dit netjes schoongemonteerd, wat je daar hoort is als het ware het werkspoor ;)
Mooi man, sowieso die ouwe meuk wel leuk om te zien.

Kan ook enorm genieten van Buren. Daar kun je tijdens het kijken nog verrast worden en zie niet de meest spraakmakende beelden in de vooruitblikken rond de reclameblokken al, zoals bij de Rijdende rechter variant van tegenwoordig
pi_221235923
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 19:40 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ja!
Hoe dan?
Doe eens een link?
  zaterdag 4 juli 2026 @ 21:12:01 #37
328189 ArnieAlberts
pi_221237343
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 20:00 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]
Hoe dan?
Doe eens een link?
Nee? Je gaat gewoon op je telefoon, tablet of pc naar schatkamer.nl, je zorgt dat dit apparaat op hetzelfde wifi-netwerk zit als je chromecast die is aangesloten op je tv en je krijgt een castingicoontje in je speler.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 23:01:48 #38
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221238555
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:48 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
In de aflevering van 1 januari 1994 gaat er meteen aan het begin wat mis waardoor de meiden derrie krijgen na een fout antwoord van de jongens. Dus Klaas Vaak gooit daarna bij een fout antwoord van de jongens de derriekraan he-le-maal open :D
Diezelfde aflevering van Alles Kits waar de Droomshow onder valt heeft zo te zien ook de eerste aflevering van kinderserie Mission Top Secret. Ik dacht dat in Nederland de zender Kindernet deze serie als eerste uitzond, maar dat was dus Alles Kits.
  zondag 5 juli 2026 @ 06:42:57 #39
328189 ArnieAlberts
pi_221240385
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:01 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Diezelfde aflevering van Alles Kits waar de Droomshow onder valt heeft zo te zien ook de eerste aflevering van kinderserie Mission Top Secret. Ik dacht dat in Nederland de zender Kindernet deze serie als eerste uitzond, maar dat was dus Alles Kits.
9 op 10 was het een andere omroep die iets als eerste uitzond. Kindernet was er als de kippen bij om de herhaalrechten (zo goedkoop mogelijk) te regelen. Pas rond 1997 begonnen ze zelf producties aan te kopen die nog niet elders in Nederland zichzelf bewezen hadden.
  zondag 5 juli 2026 @ 15:02:13 #40
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221243574
Ik kwam nog wat tegen, eigenlijk moet ik zeggen 'ik kwam helaas nog wat tegen'.
Jawel, de aflevering van die fuckin' enge pop Benjamin Ben!

Hoe de f*ck heeft de EO dit bedacht? Geen idee, maar ik krijg er werkelijk de kriebels van.
Ik hoop eigenlijk dat in tegenstelling tot de bewaarde Karbonkel, dat ze dit rood-harige gedrocht echt ritueel verbrand hebben!

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029293031

Ik ben niet aansprakelijk voor mogelijke angststoornissen van andere bezoekers van Fok! na het aanklikken van de bovenstaande link naar de video.
pi_221246882
https://schatkamer.beelde(...)/2101608060042722331

Ik mis dit soort programma's eigenlijk, gewoon een rustig gesprek met wat tv-fragmenten, met een bekend iemand, die niet iets aan het verkopen is (nieuwe cd ofzo).
pi_221246893
quote:
99s.gif Op zondag 5 juli 2026 15:02 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik kwam nog wat tegen, eigenlijk moet ik zeggen 'ik kwam helaas nog wat tegen'.
Jawel, de aflevering van die fuckin' enge pop Benjamin Ben!

Hoe de f*ck heeft de EO dit bedacht? Geen idee, maar ik krijg er werkelijk de kriebels van.
Ik hoop eigenlijk dat in tegenstelling tot de bewaarde Karbonkel, dat ze dit rood-harige gedrocht echt ritueel verbrand hebben!

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029293031

Ik ben niet aansprakelijk voor mogelijke angststoornissen van andere bezoekers van Fok! na het aanklikken van de bovenstaande link naar de video.
Die vond ik ook eng, hoe die over de grond rende, soort Chucky.
  zondag 5 juli 2026 @ 20:29:44 #43
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221247084
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 20:04 schreef DrDentz het volgende:

Ik mis dit soort programma's eigenlijk, gewoon een rustig gesprek met wat tv-fragmenten, met een bekend iemand, die niet iets aan het verkopen is (nieuwe cd ofzo).
Er komt nog één seizoen Zomergasten.

De Afspraak op Canvas kijk ik in principe graag, prettig traag, alleen zijn sommige onderwerpen voor ons Nederlanders wat ver van het bed. Overigens is dat afgelopen seizoen wat vlotter geworden dan dat het eerst was.

[ Bericht 13% gewijzigd door Eightyone op 05-07-2026 20:46:43 ]
  maandag 6 juli 2026 @ 10:35:59 #44
328189 ArnieAlberts
pi_221252383
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 20:04 schreef DrDentz het volgende:

Lekker hè. Teevee Studio was echt een praatprogramma zoals geen ander. Was in het begin nog wel zoekende qua vorm (en in de laatste reeks was die gevonden vorm ook pleite, helaas), maar de televisieweek bespreken aan de hand van een paar fragmentjes was en is gewoon een hele fijne, simpele vorm.
  maandag 6 juli 2026 @ 10:36:54 #45
328189 ArnieAlberts
pi_221252403
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 20:29 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Er komt nog één seizoen Zomergasten.
Ook Zomergasten is een schim van haar vroegere zelf geworden. Het werd ineens opgehyped ("Wie zullen dít jaar te gast zijn?") en vanaf dat moment was het eigenlijk wel klaar.
pi_221252528
Ik vind Zomergasten een beetje te activistisch tegenwoordig ofzo, ongezellig, heeft een politieke agenda, met Sigrid Kaag etc. Klimaat, vrouwenrechten, links/rechts, populisme, daar moet het dan over gaan. Zo'n programma als TeeveeStudio is meer ontspannen, kijkers zaten nog niet druk te Twitteren, de gast hoefde niet op ieder woordje te letten, klimaat en politiek waren geen onderwerpen. Een warm bad om naar te kijken.
  maandag 6 juli 2026 @ 14:31:16 #47
328189 ArnieAlberts
pi_221254553
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 10:44 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind Zomergasten een beetje te activistisch tegenwoordig ofzo, ongezellig, heeft een politieke agenda, met Sigrid Kaag etc. Klimaat, vrouwenrechten, links/rechts, populisme, daar moet het dan over gaan. Zo'n programma als TeeveeStudio is meer ontspannen, kijkers zaten nog niet druk te Twitteren, de gast hoefde niet op ieder woordje te letten, klimaat en politiek waren geen onderwerpen. Een warm bad om naar te kijken.
Je haalt me de woorden uit de mond. Met name wat betreft Kaag - de VPRO loopt al 10+ jaar met haar te leuren (met als dieptepunt de documentaire rondom haar persoon, waarbij bekend werd dat ze vroegen of het mogelijk was om de scènes in de auto waar ze geen riem droeg met CGI haar alsnog te voorzien van een veiligheidsriem (ja echt) of de scènes dan maar te skippen), en het wordt sneu.
  maandag 6 juli 2026 @ 14:46:09 #48
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221254609
TV was pre-social media sowieso meer ontspannen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Eightyone op 07-07-2026 15:31:59 ]
  dinsdag 7 juli 2026 @ 15:27:54 #49
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221264374
Deze aflevering van Buren is ook weer zo'n pareltje :')

Meneer heeft geen zin om iets voor te lezen dus moet Bromet het maar even op beeld zetten, als Bromet zegt dat dat niet gaat met die camera weet meneer zeker dat elke camera dat gewoon kan. Meneer vertelt over een verbouwing en mevrouw steekt de rekeningen ervan bij Bromet onder de neus. Herhaaldelijk zegt ze 'tel maar na' waarop Bromet zegt dat ie haar wel gelooft maar intussen hoor je die man op de achergrond gewoon doorlullen.

En als Bromet vraagt of ze wel voor het raam moeten blijven staan als de buurman dan zo gevaarlijk is, wordt meneer boos op Bromet omdat ie 'de boel begint te tutoyeren'. Dit is echt goud! _O-
pi_221270154
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:27 schreef KinKiJan het volgende:
Deze aflevering van Buren is ook weer zo'n pareltje :')

Meneer heeft geen zin om iets voor te lezen dus moet Bromet het maar even op beeld zetten, als Bromet zegt dat dat niet gaat met die camera weet meneer zeker dat elke camera dat gewoon kan. Meneer vertelt over een verbouwing en mevrouw steekt de rekeningen ervan bij Bromet onder de neus. Herhaaldelijk zegt ze 'tel maar na' waarop Bromet zegt dat ie haar wel gelooft maar intussen hoor je die man op de achergrond gewoon doorlullen.

En als Bromet vraagt of ze wel voor het raam moeten blijven staan als de buurman dan zo gevaarlijk is, wordt meneer boos op Bromet omdat ie 'de boel begint te tutoyeren'. Dit is echt goud! _O-
Deze aflevering is wel erg, ja. "Ze wilde een badkamer want ze mos dr muts wassen in un bad." Zij leek een typetje van Tineke Schouten. Loopt er ook nog een jong kind tussen die elke keer haar mond moet houden, die ouders leken trouwens eerder grootouders. Beiden uitkeringstrekkers zei de buurman met drie vingers. Hoop dat hun dochter zich een beetje uit dat milieu heeft ontworsteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')