Vertrouw erop dat er snel maatregelen worden getroffen om dit in de toekomst te voorkomen.quote:Kind (1) achtergelaten in gesloten opvang Schiedam, personeel op non-actief
Een slapend kind van één jaar oud is donderdagavond achtergelaten bij het sluiten van een kinderopvang in Schiedam. De ouders stonden tot hun schrik voor een dichte deur. Het personeel van de opvang is op non-actief gesteld.
Bij het afsluiten van de locatie Bellefleur is het slapende jongetje over het hoofd gezien, meldt kinderopvang KomKids in een verklaring. De ouders troffen bij aankomst een gesloten deur aan en schakelden de politie in. Het kind is na de bevrijding ter plaatse onderzocht door ambulancepersoneel. Hij verkeerde in goede gezondheid.
De opvang geeft toe dat de veiligheidsprotocollen niet zijn nageleefd door de medewerkers. Ze hebben hun oprechte excuses aangeboden aan de ouders. Ook zijn alle ouders van de locatie, de medewerkers en andere betrokken instanties geïnformeerd over het incident.
De betrokken medewerkers zijn per direct vrijgesteld van hun werkzaamheden. KomKids is een onderzoek gestart naar de interne procedures en de geldende werkwijze. Daarbij werkt de organisatie nauw samen met de externe instanties die bij dit incident betrokken zijn.
"We nemen dit incident uiterst serieus", besluit KomKids. De organisatie wil volledig begrijpen hoe dit heeft kunnen gebeuren "om er alles aan te doen om herhaling in de toekomst te voorkomen".
Dat hoeft natuurlijk niet zo gegaan te zijn. Het kan dat een half uur voor sluitingstijd het personeel niet goed gecontroleerd heeft en dacht dat alle kinderen al waren opgehaald en de boel alvast op slot gedraaid hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap het niet.... De ouders stonden voor een dichte deur, dat betekent dat ze na sluitingstijd hun kind wilde ophalen? Niet dat het goed te praten is, dan had het personeel ze moeten opbellen en zeggen van 'hey we gaan sluiten, haal je je kind op'.
Idd, snap er geen reet van..quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap het niet.... De ouders stonden voor een dichte deur, dat betekent dat ze na sluitingstijd hun kind wilde ophalen? Niet dat het goed te praten is, dan had het personeel ze moeten opbellen en zeggen van 'hey we gaan sluiten, haal je je kind op'.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja precies, als alle ouders om half 6 hun kind hebben opgehaald gaan de medewerkers rond kwart voor 6 naar huis.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:01 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet zo gegaan te zijn. Het kan dat een half uur voor sluitingstijd het personeel niet goed gecontroleerd heeft en dachten dat alle kinderen al waren opgehaald en de boel alvast op slot gedraaid hebben.
Je kan ook in doos gaan wonenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:11 schreef inslagenreuring het volgende:
Tjah, zorg en opvang van je kinderen uitbesteden..
Wat wil je hiermee zeggen, Steven184?quote:
Ja want slapen is echt levensgevaarlijk....man man manquote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:50 schreef Mikeytt het volgende:
Het kind is na de bevrijding ter plaatse onderzocht door ambulancepersoneel. Hij verkeerde in goede gezondheid.
Een half uur slapend in een afgesloten gekoeld pand.?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja want slapen is echt levensgevaarlijk....man man man
Niet zo gek toch? Als die begeleiders al een baby achterlaten weet je natuurlijk nooit wat ze voor de rest hebben uitgespookt met die kinderenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ze nemen ze in ieder geval niet mee naar huis.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:31 schreef Barend25 het volgende:
[..]
Niet zo gek toch? Als die begeleiders al een baby achterlaten weet je natuurlijk nooit wat ze voor de rest hebben uitgespookt met die kinderen
Dat de meeste mensen geld moeten verdienen om in een huis te kunnen wonen en eten te kunnen kopen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen, Steven184?
Zo werkt het systeem inderdaad. Vervolgens gebeuren dit soort dingen omdat mensen een verdienmodel hebben in kinderen waar ze verder niets mee hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:36 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat de meeste mensen geld moeten verdienen om in een huis te kunnen wonen en eten te kunnen kopen.
Je eerste comment suggereert iets heel anders:quote:
Ik ben er inderdaad geen fan van. Maar zie ook dat het niet anders kan voor sommigen. Geen zwarte Piet in het spel.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:41 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je eerste comment suggereert iets heel anders:
Tjah, zorg en opvang van je kinderen uitbesteden..
Er wordt volgens mij niet eens een ouder gebeld als een kindje niet op een afgesproken tijdstip gebracht is.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoeft niet. Als de medewerkers dachten dat het laatste kind opgehaald is, hoeven ze niet te wachten tot sluitingstijd.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het kind had een vrije dag kunnen opnemen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een half uur slapend in een afgesloten gekoeld pand.?
Dat kind had wel dood kunnen zijn!
Een kloppende aanwezigheidsregistratie lijkt me inderdaad een basiseis.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:45 schreef DrDentz het volgende:
Je hebt toch een incheck-uitcheck systeem? Dat kind zou dan afgemeld moeten zijn voordat je de boel sluit. Vreemd verhaal.
Inderdaad. En het is gelukkig goed afgelopen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:50 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)l-op-non-actief.html
[..]
Vertrouw erop dat er snel maatregelen worden getroffen om dit in de toekomst te voorkomen.
Kan verder gebeuren. Zowel personeel als ouders zijn zich waarschijnlijk een hoedje geschrokken...
Een zinloze actie. Immers:quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:29 schreef Peppert het volgende:
In dat geval zou ik zonder aarzelen de ramen inslaan en naar binnen klimmen. Laat het alarm maar afgaan en de politie maar komen. Desnoods ga ik een paar dagen de cel in en raak ik mijn baan kwijt, als ik daarmee het kind kan redden.
Het hangt ook af van de situatie, mocht het kind huilend tegen de raam staan dan is het inslaan van een ruit wel acceptabel.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:35 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Een zinloze actie. Immers:
1. Als het kind nog aanwezig is in het pand, dan zit het daar veilig.
2. Als het kind niet aanwezig is in het pand, dan heeft de inbraak ook geen nut.
Slim dus op de politie te bellen.
Nou ja, er zijn er zat die in hun slaap overlijden.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Want 112 is te moeilijk te onthouden?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het hangt ook af van de situatie, mocht het kind huilend tegen de raam staan dan is het inslaan van een ruit wel acceptabel.
Daar is dan geen tijd voor.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:46 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Want 112 is te moeilijk te onthouden?
Ach tuurlijk wel. 't Is niet dat dat gebouw in brand staat ofzo en het kind is volledig bij z'n positieven. Ja, het huilt, het weet niet wat 'm overkomt. Eén jaar, niet zo heel gek.quote:
Je vergelijking gaat mank.quote:Net als wanneer er een kind in een auto zit, dan bel je natuurlijk 112, maar sla je eerst de ruit in om te verifiëren dat het kind ok is.
Het was zowel een test voor de ouders als voor het personeel van de opvang. De ouders werden getest of zij wel geschikt ouderschapsmateriaal zijn en het personeel of zij geschikt kinderopvangmateriaal zijn. Iedereen heeft gefaald.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nou dat! Je loopt toch even alle ruimtes langs als je afsluit, ook ivm achtergelaten spullen? Slordig, hoor.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:34 schreef Gia het volgende:
Ze hebben te gemakkelijk gedacht dat alle kinderen weg waren. "Kom op, we gaan een terrasje pakken!"
Vind dit wel raar. Je controleert toch alle bedjes!
Flashbangquote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:47 schreef Invisibli het volgende:
Kortom: volgende keer bij het sluiten eerst een rotje afsteken. Gaat er nog iets huilen dan zijn niet alle kinderen opgehaald.
Onze zit ook op een kunst dagverblijf en wil niet iedereen over één kam scheren maar er zitten wel medewerkers bij waarbij je je kan afvragen hoe ze überhaupt die opleiding hebben kunnen afmakenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:45 schreef DrDentz het volgende:
Je hebt toch een incheck-uitcheck systeem? Dat kind zou dan afgemeld moeten zijn voordat je de boel sluit. Vreemd verhaal.
Hoe weet je dat, in dit geval zou ik persoonlijk als allereerste meteen twijfels hebben in de veiligheidquote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:35 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Een zinloze actie. Immers:
1. Als het kind nog aanwezig is in het pand, dan zit het daar veilig.
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:34 schreef Gia het volgende:
Ze hebben te gemakkelijk gedacht dat alle kinderen weg waren. "Kom op, we gaan een terrasje pakken!"
Vind dit wel raar. Je controleert toch alle bedjes!
Mijn auto heeft aanwezigheidsdetectie. Daar gaat het alarm af als ie op slot staat en er zit nog iemand in. Dat zou je bij die kinderopvangbedjes ook moeten hebben. Ik mag aannemen dat de rest van het gebouw afgedekt wordt door de bewegingsmelders van het alarmsysteem.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:54 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
En/of een lijst bijhouden van alle aanwezige kinderen en aftekenen bij het ophalen.
In huidige auto's gaat er al een alarm af als de lichten nog aanstaan bij het uitstappen, maar kinderen vergeten we schijnbaar snel
Een (in een bedje) slapend kind beweegt niet zo heel veel hequote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:06 schreef Chillegast het volgende:
Ik mag aannemen dat de rest van het gebouw afgedekt wordt door de bewegingsmelders van het alarmsysteem.
Dacht ik eerst ook maar ja .... AVG enzo.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:07 schreef Chillegast het volgende:
Of alle kinderen een airtag in de broek stoppen.
Er zijn ook autostoeltjes waar dat ingebouwd zit. Zou verplicht moeten zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:06 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Mijn auto heeft aanwezigheidsdetectie. Daar gaat het alarm af als ie op slot staat en er zit nog iemand in. Dat zou je bij die kinderopvangbedjes ook moeten hebben. Ik mag aannemen dat de rest van het gebouw afgedekt wordt door de bewegingsmelders van het alarmsysteem.
Verplicht in een auto of verplicht op de kinderopvang?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:13 schreef maily het volgende:
[..]
Er zijn ook autostoeltjes waar dat ingebouwd zit. Zou verplicht moeten zijn.
Autostoeltjes. In de auto natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:16 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Verplicht in een auto of verplicht op de kinderopvang?
Het lijkt me een stuk eenvoudiger om je kind gewoon op tijd op te halen van de opvang. Ik neem aan dat jij ook niet gratis overwerkt.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:29 schreef Peppert het volgende:
In dat geval zou ik zonder aarzelen de ramen inslaan en naar binnen klimmen. Laat het alarm maar afgaan en de politie maar komen. Desnoods ga ik een paar dagen de cel in en raak ik mijn baan kwijt, als ik daarmee het kind kan redden.
Eensch maar offtopic, het lost het probleem uit de OP niet op.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:18 schreef maily het volgende:
[..]
Autostoeltjes. In de auto natuurlijk.
Vierde kind dood in korte tijd door hitte in auto in Frankrijk, peuter (18 maanden) vergeten bij werk
Hier bijvoorbeeld .....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |