SPOILER: Zijn ook niet onder een spoiler toegestaanOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
Als land kunnen we er niets mee: Marokko plakt gewoon staatsburgerschap aan iedereen die wordt geboren uit een Marokkaanse bloedlijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 20:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Volstrekt met je eens dat het los staat van deze discussie, maar daar ben ik dan ook niet zo zeer mee bezig. Dat het meer nadelen dan voordelen zou hebben voor degenen die de dubbele nationaliteit verwerpen is subjectief en daar zouden we als land gewoonweg geen boodschap aan moeten hebben.
Marokko heeft, nogmaals, geen glazen bol. Die weten het niet dat er ergens een 38e graads nakomeling ter aarde komt. Daar kies je dus zelf voor. Wij kunnen er dus ook voor kiezen om de middelvinger op te steken en te zeggen: "prima, maar dan doe je afstand van deze. Ongeacht de geschiedenis en keuzes die gemaakt zijn." In dat geval laat je je leiden door een ander land, maar heb je zelf de controle. In jouw situatie ben je een bitch en laat je je leiden.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als land kunnen we er niets mee: Marokko plakt gewoon staatsburgerschap aan iedereen die wordt geboren uit een Marokkaanse bloedlijn.
Ik vraag me ook af wat precies de meerwaarde is van afstand doen van de tweede nationaliteit.
In Duitsland is dat recent afgeschaft, en in de VS wordt de tweede nationaliteit gewoon genegeerd.
Maar wat voor meerwaarde heeft het om iemand te dwingen afstand te doen van een nationaliteit waar je geen afstand van kunt doen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:51 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Marokko heeft, nogmaals, geen glazen bol. Die weten het niet dat er ergens een 38e graads nakomeling ter aarde komt. Daar kies je dus zelf voor. Wij kunnen er dus ook voor kiezen om de middelvinger op te steken en te zeggen: "prima, maar dan doe je afstand van deze. Ongeacht de geschiedenis en keuzes die gemaakt zijn." In dat geval laat je je leiden door een ander land, maar heb je zelf de controle. In jouw situatie ben je een bitch en laat je je leiden.
Sowieso te bizar voor woorden dat wij mensen met dubbele paspoorten toelaten in de politiek, politie, leger, het juridische systeem en noem het allemaal maar op. Dat zou voorbehouden moeten zijn aan mensen met maar één loyaliteit en één nationaliteit; Nederlanders.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als land kunnen we er niets mee: Marokko plakt gewoon staatsburgerschap aan iedereen die wordt geboren uit een Marokkaanse bloedlijn.
Ik vraag me ook af wat precies de meerwaarde is van afstand doen van de tweede nationaliteit.
In Duitsland is dat recent afgeschaft, en in de VS wordt de tweede nationaliteit gewoon genegeerd.
Je blijft maar doen alsof ze er geen afstand van kunnen doen. Is de diaspora zo verweven met onze samenleving dat alles onder het big brother glas hangt? Je hebt nog altijd zelf de keuze en de mogelijkheid om hier iets tegen te doen. De Marokkaanse autoriteiten hebben hier (helaas voor jou) geen zeggenschap.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wat voor meerwaarde heeft het om iemand te dwingen afstand te doen van een nationaliteit waar je geen afstand van kunt doen.
Dan wordt het hoog tijd om het zo in te regelen dat je ook geen Nederlands staatsburger kunt worden wegens conflicterende nationaliteit.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wat voor meerwaarde heeft het om iemand te dwingen afstand te doen van een nationaliteit waar je geen afstand van kunt doen.
Zo zou het wel moeten gaan ja. Prima als je jouw kroost wil aanmelden hij de Marokkaanse autoriteiten teneinde een paspoort te kunnen ontvangen, maar dan verlies je die van ons. Plain and simple.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan wordt het hoog tijd om het zo in te regelen dat je ook geen Nederlands staatsburger kunt worden wegens conflicterende nationaliteit.
Wat is er precies raar aan? Ja, beestachtig natuurlijk. Maar helaas een onderdeel van de realiteit waar we in leven. De beelden en het bijbehorende geluid gaan door merg en been.quote:
Dat is weer een andere discussie, maar ik geloof niet dat de Nederlandse nationaliteit automatisch betekent dat iemand loyaal is aan Nederland.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:01 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Sowieso te bizar voor woorden dat wij mensen met dubbele paspoorten toelaten in de politiek, politie, leger, het juridische systeem en noem het allemaal maar op. Dat zou voorbehouden moeten zijn aan mensen met maar één loyaliteit en één nationaliteit; Nederlanders.
Logisch, want dat kunnen ze niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je blijft maar doen alsof ze er geen afstand van kunnen doen.
Oh, maar dat is verder niet relevant.quote:Is de diaspora zo verweven met onze samenleving dat alles onder het big brother glas hangt? Je hebt nog altijd zelf de keuze en de mogelijkheid om hier iets tegen te doen. De Marokkaanse autoriteiten hebben hier (helaas voor jou) geen zeggenschap.
Vertel mij wat, Denk, PRO, SP en PvdD hebben 29 zetels samen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is weer een andere discussie, maar ik geloof niet dat de Nederlandse nationaliteit automatisch betekent dat iemand loyaal is aan Nederland.
Tja, daar is het al veel te laat voor.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan wordt het hoog tijd om het zo in te regelen dat je ook geen Nederlands staatsburger kunt worden wegens conflicterende nationaliteit.
Raar als in ongeloofwaardig. En welke beelden, ik zie ze niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:30 schreef ISVV het volgende:
[..]
Wat is er precies raar aan? Ja, beestachtig natuurlijk. Maar helaas een onderdeel van de realiteit waar we in leven. De beelden en het bijbehorende geluid gaan door merg en been.
Je vergeet de PVV en FvD.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:35 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Vertel mij wat, Denk, PRO, SP en PvdD hebben 29 zetels samen.
Jippie gooit ze telkens weg, mag niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:37 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Raar als in ongeloofwaardig. En welke beelden, ik zie ze niet.
Eens. FvD spant de kroon zelfs.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je vergeet de PVV en FvD.
Die hebben hun loyaliteit absoluut niet bij Nederland liggen.
Waar komt die vandaan dan? Is het God die je dit aanwijst? Leg me eens uit hoe dit werkt.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Logisch, want dat kunnen ze niet.
[..]
Oh, maar dat is verder niet relevant.
Je kunt als Marokkaanse Nederlander natuurlijk je Marokkaanse nationaliteit volledig negeren.
Maar heb je nog steeds de Marokkaanse nationaliteit.
Types als Anton Mussert? Ook maar 1 nationaliteit, maar over zijn loyaliteit aan Nederland kunnen we ook nog wel een leuke discussie voeren, denk ik.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:01 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Sowieso te bizar voor woorden dat wij mensen met dubbele paspoorten toelaten in de politiek, politie, leger, het juridische systeem en noem het allemaal maar op. Dat zou voorbehouden moeten zijn aan mensen met maar één loyaliteit en één nationaliteit; Nederlanders.
Simpel, iedereen die wordt geboren uit een Marokkaanse bloedlijn heeft de Marokkaanse nationaliteit.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Waar komt die vandaan dan? Is het God die je dit aanwijst? Leg me eens uit hoe dit werkt.
Bovendien moeten genoemde rijksambtenaren de eed of belofte afleggen om hun loyaliteit aan Nederland te bekrachtigen...quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Types als Anton Mussert? Ook maar 1 nationaliteit, maar over zijn loyaliteit aan Nederland kunnen we ook nog wel een leuke discussie voeren, denk ik.
Met andere woorden: Het aantal paspoorten zegt geen reet over je loyaliteit.
Mussert was ingenieur bij Waterstaat, dus rijksambtenaar. Die eed heeft niet echt geholpen bij de loyaliteit, he?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bovendien moeten genoemde rijksambtenaren de eed of belofte afleggen om hun loyaliteit aan Nederland te bekrachtigen...
Is natuurlijk ook maar symbolisch, net zoals nationaliteit.
Met als verschil dat schenden van de ambtseed wel gevolgen kan hebben, inclusief strafrechtelijke veroordeling.
Aankomen met welgeteld één voorbeeld v.s. de dagelijkse en inmiddels oneindige stroom aan voorbeelden van overlast / verkrachtingen / moorden van dubbele nationaliteiten dragende maar Nederlandse nationaliteit verafschuwend geïmporteerd tuig;quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Types als Anton Mussert? Ook maar 1 nationaliteit, maar over zijn loyaliteit aan Nederland kunnen we ook nog wel een leuke discussie voeren, denk ik.
Is natuurlijk ook maar symbolisch, net zoals nationaliteit.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mussert was ingenieur bij Waterstaat, dus rijksambtenaar. Die eed heeft niet echt geholpen bij de loyaliteit, he?
Appels en peren.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:29 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Aankomen met welgeteld één voorbeeld v.s. de dagelijkse en inmiddels oneindige stroom aan voorbeelden van overlast / verkrachtingen / moorden van dubbele nationaliteiten dragende maar Nederlandse nationaliteit verafschuwend geïmporteerd tuig;
Totaal kansloos.
Wat een volslagen kolder weer. Als Nederland zegt dat elke afstammeling van een Nederlander automatisch die nationaliteit krijgt is dat nog geen universele wet. Een Nederlander in Canada zal je als versgeboren kroost nog steeds moeten aanmelden in Nederland als zodanig. Je kunt doen alsof het een vaststaand gegeven is, maar dat is het gewoonweg niet. Hoe weten wij hier dat iemand in Canada die 80 generaties geleden af heeft gestamd van een Nederlander daar een kind heeft gekregen? Dit heb je me helemaal niet uit kunnen leggen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Simpel, iedereen die wordt geboren uit een Marokkaanse bloedlijn heeft de Marokkaanse nationaliteit.
Wat is daar precies moeilijk aan?
Administratief hoef je daar niets mee te doen natuurlijk.
Maar je komt niet van die tweede nationaliteit af.
Ik vind het wel grappig dat je lijkt te doen alsof ik dit verzonnen heb.
Maar je kunt het gewoon zelf opzoeken.
Ik ben het er zeker niet mee eens dat Marokko dit doet. Ik vind het volslagen debiel.
Maar ongeacht wat ik er van vindt: het verandert verder niets.
Ik zie verder ook niet wat het voor Nederland uitmaakt.
Als we naar de context van dit topic kijken: was deze moord niet gepleegd als de daders geen dubbele nationaliteit hadden?
(Voor het gemak ervan uitgaande dat ze die hebben)?
Zou de derde generatie Marokkanen in Nederland niet voor zoveel overlast zorgen als in de discussie wordt gesuggereerd als ze geen dubbele nationaliteit hadden?
Ik geloof er niets van.
De jeugdbendes in Frankrijk en de overlast in Nederland heeft niets te maken nationaliteit.
Ik vind ook niet dat je iemand die geboren en getogen is in bijvoorbeeld Nederland en de Nederlandse nationaliteit heeft kunt uitzetten naar een ander land als die een misdrijf heeft gepleegd.
Ik zou dat andersom ook niet accepteren: dat andere landen nakomelingen van Nederlandse migranten, die de nationaliteit hebben van hun geboorteland, richting ons land schoppen als ze een misdrijf hebben gepleegd.
Doe je expres alsof je het niet snapt door met een 'maar er zijn ook stoute Nederlanders, daarom kunnen we al het andere terzijde schuiven'. Is dat hoe diep het gaat bij jou? En is dat oprecht wat je denkt of ben je nu spelletjes aan het spelen?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar ja, dat is anecdotisch bewijs, hoewel er verder ook geen onderzoek is geweest dat wijst op een verminderde loyaliteit van personen met twee paspoort.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Migratie en islamrealisme had alleen in het VK al zo'n 250.000 meisjes heel veel ellende kunnen besparen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Met een bepaalde mindset, kunnen feiten anders worden geinterpreteerd dan daadwerkelijk is geconcludeerd.
Wat begrijp je nu aan deze zin?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat een volslagen kolder weer. Als Nederland zegt dat elke afstammeling van een Nederlander automatisch die nationaliteit krijgt is dat nog geen universele wet. Een Nederlander in Canada zal je als versgeboren kroost nog steeds moeten aanmelden in Nederland als zodanig. Je kunt doen alsof het een vaststaand gegeven is, maar dat is het gewoonweg niet. Hoe weten wij hier dat iemand in Canada die 80 generaties geleden af heeft gestamd van een Nederlander daar een kind heeft gekregen? Dit heb je me helemaal niet uit kunnen leggen.
Het zijn helemaal geen "Fransen".quote:Op zaterdag 27 juni 2026 00:36 schreef matspontius het volgende:
Lekker on topic en boeiend die nationaliteit. Jongen wordt door een groep stront met een bepaalde culturele achtergrond doodgetrapt. Maar het gaat uiteraard niet om de nationaliteit want het zij gewoon "Fransen".
De politie moest er nog wel even bij vermelden dat het geen racistisch motief betrof 🤪🤪 Wederom eencellig k.. volk, van bepaalde afkomst, dat groepsgewijs met excessief geweld iemand dood slaat.
Maar geen trend hoor want hullie doen het ook 🖕🖕
Het is helemaal geen kwestie van ‘stoute Nederlanders’. Ik weerspreek alleen, met een voorbeeld, jouw gezwam dat alleen mensen met alleen een Nederlands paspoort loyaal kunnen zijn aan Nederland. Het grote aantal NSB heulers in 40-45 geeft aan dat dat een onzin stelling van jou is.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:45 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Doe je expres alsof je het niet snapt door met een 'maar er zijn ook stoute Nederlanders, daarom kunnen we al het andere terzijde schuiven'. Is dat hoe diep het gaat bij jou? En is dat oprecht wat je denkt of ben je nu spelletjes aan het spelen?
Ik vind het opvallend dat onderbouwing bij dit soort getallen altijd zo vaag is. Alsof getallen opgeklopt wordenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 02:12 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Migratie en islamrealisme had alleen in het VK al zo'n 250.000 meisjes heel veel ellende kunnen besparen.
Klopt, het zijn dan ook gewoon Algerijnen met een Frans paspoort, net zoals jij na 75 jaar in China wonen nog steeds de Nederlandse zult zijn, in alles.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:37 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Het zijn helemaal geen "Fransen".
Wat begrijp jij nou niet? Je hebt de nationaliteit, omdat je het paspoort krijgt. Het komt niet zomaar uit de lucht vallen. Doe je nou expres zo dom?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat begrijp je nu aan deze zin?
Administratief hoef je daar niets mee te doen natuurlijk.
Want daar heb jij het over.
Maar dat je er administratief niets mee doet betekent niet dat je dan geen dubbele nationaliteit hebt..
Die eed is pas ingevoerd nadat hij (voor het eerst) aangesteld werd. Zover ik kan zien in elk geval.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mussert was ingenieur bij Waterstaat, dus rijksambtenaar. Die eed heeft niet echt geholpen bij de loyaliteit, he?
Nu verdraai je expres wat ik zei, ik stel alleen dat ik enkel met mensen met 1 loyaliteit en 1 nationaliteit op functies willen zien die enkel ons land moeten dienen. Heb nergens geclaimd dat dit zaligmakend is. Het is alleen het minste wat je mag verwachten om aan de voorkant al het probleem al flink terug te snoeien.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is helemaal geen kwestie van ‘stoute Nederlanders’. Ik weerspreek alleen, met een voorbeeld, jouw gezwam dat alleen mensen met alleen een Nederlands paspoort loyaal kunnen zijn aan Nederland. Het grote aantal NSB heulers in 40-45 geeft aan dat dat een onzin stelling van jou is.
Ik heb geen paspoort.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat begrijp jij nou niet? Je hebt de nationaliteit, omdat je het paspoort krijgt. Het komt niet zomaar uit de lucht vallen. Doe je nou expres zo dom?
Iedereen heeft een nationaliteit. Sta je ingeschreven als ingezetene in Nederland? Als je geen paspoort hebt dan heb je vast wel een ID-kaart en als je dat ook niet hebt dan ben je strafbaar.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb geen paspoort.
Dus dan heb ik geen nationaliteit?
Welk probleem dan? Heb je voorbeelden (onderbouwd met bronnen) dat een functionaris me dubbele nationaliteit iets gedaan heeft wat een probleem zou zijn volgens jou?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:30 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Nu verdraai je expres wat ik zei, ik stel alleen dat ik enkel met mensen met 1 loyaliteit en 1 nationaliteit op functies willen zien die enkel ons land moeten dienen. Heb nergens geclaimd dat dit zaligmakend is. Het is alleen het minste wat je mag verwachten om aan de voorkant al het probleem al flink terug te snoeien.
Heeft Vera Bergkamp een dubbele nationaliteit (of is dat alleen het geval bij twee ouders)?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Welk probleem dan? Heb je voorbeelden (onderbouwd met bronnen) dat een functionaris me dubbele nationaliteit iets gedaan heeft wat een probleem zou zijn volgens jou?
Noem jij maar een goede reden die ze hebben om met een buitenlandse nationaliteit Nederlandse beslissingen te maken. Landen als Marokko en Turkije hechten er schijnbaar toch wel zoveel waarde aan dat het een issue is wanneer ze enkel voor Nederland kiezen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Welk probleem dan? Heb je voorbeelden (onderbouwd met bronnen) dat een functionaris me dubbele nationaliteit iets gedaan heeft wat een probleem zou zijn volgens jou?
Ik heb vooral een hekel aan al die lui die tegenwoordig drukker zijn met andere landen dan het land waarin ze leven. DENK dat drukker is met het buitenland dan met Nederland. Alleen dat is al lachwekkend genoeg.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |