En welke grote organisaties zijn dat zoal, de Jumbo en de Praxis?quote:Op donderdag 2 juli 2026 13:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Bij elke grote organisatie waar ik contact mee heb krijg je ongeïnteresseerd personeel aan de lijn die bij ieder klein dingetje aangeven dat je bij iemand anders moet zijn. Niemand boeit het wat en doet misschien wel wat ze opgedragen worden maar niks meer. Ook bij winkels of bedrijven zie je dit.
Het enige bizarre statement in dit topic is 'tot het gaatje gaan op het werk, doe je dat niet dan ben je zwak'. Dan denk ik aan een land als Japan... maar zeker niet NL.
Dat komt omdat bij grote organisaties iemand ook alleen maar verantwoordelijk is voor een klein punt. Als je over de grens gaat (om de klant te helpen) dan krijg je dat weer op je beoordelingsgesprek te horen. Dat stompt mensen af uiteraard en die klinken (en zijn waarschijnlijk ook) ongeïnteresseerd.quote:Op donderdag 2 juli 2026 13:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Bij elke grote organisatie waar ik contact mee heb krijg je ongeïnteresseerd personeel aan de lijn die bij ieder klein dingetje aangeven dat je bij iemand anders moet zijn. Niemand boeit het wat en doet misschien wel wat ze opgedragen worden maar niks meer. Ook bij winkels of bedrijven zie je dit.
Het enige bizarre statement in dit topic is 'tot het gaatje gaan op het werk, doe je dat niet dan ben je zwak'. Dan denk ik aan een land als Japan... maar zeker niet NL.
quote:Op donderdag 2 juli 2026 13:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is ook zeker de schuld van de grotere bedrijven. Zelfs bij de Belastingdienst ben ik laatst 4x door verbonden naar een andere afdeling en ze gaven allemaal een ander de schuld. Nou zal er op een gegeven moment eentje z'n best moeten doen om het uitzoeken maar niemand heeft daar zin in... (of het mag niet, maar dan heb je als organisatie gefaald).quote:Op zondag 5 juli 2026 12:29 schreef Pendora het volgende:
[..]
Dat komt omdat bij grote organisaties iemand ook alleen maar verantwoordelijk is voor een klein punt. Als je over de grens gaat (om de klant te helpen) dan krijg je dat weer op je beoordelingsgesprek te horen. Dat stompt mensen af uiteraard en die klinken (en zijn waarschijnlijk ook) ongeïnteresseerd.
Daarnaast weten we allemaal dat als je te hard werkt je beloond wordt met meer werk van iemand die minder doet. Ook dat werkt niet mee.
En wie ben jij in godsnaam?quote:Op zondag 5 juli 2026 15:28 schreef Mr-Proper het volgende:
[..]Je bent of een ontzettende droeftoeter of iemand die z'n rolletje goed speelt..Ik ga uit van het eerste,dat is wat beter te begrijpen.
Eh huh, ik dacht dat nederland veel meer het sfeertje hangt van het moet wel goed work/life balance zijn anders ga ik het niet doen. Of eigenlijk vooral life/life balance... 3 dagen werken is wel genoeg maar het salarais moet wel omhoog anders kan ik die twee vrije dagen niets doen. En meer werken kan echt niet want dan schiet sportshool,bioscoop,concert,theater, museum,natuur bezoek er bij in.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat nu ook weer zichtbaar wordt in Nederland is het sfeertje van 'tot het gaatje gaan op het werk, doe je dat niet dan ben je zwak'.
Ik herken het wel hoor, ook bij phd studenten, je hoort steeds vaker dat de ondersteunende organisatie het niet goed gedaan heeft voor hen, inplaats van dat ze misschien het zelf beter hadden moeten doen. En dan bedoel ik niet over hun grenzen heen gaan maar wel beter verwachtingsmanagement toepassen. Men verwacht tegenwoordig heel vaak dingen die niet reëel zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens fatsoenlijk personeel aannemen, het valt op dat jij altijd met de meest bizarre statements over werknemers komt aanzetten. Dit soort sentiment zijn zelfs de meeste studenten op hun studentenbaantje al ontgroeid.
Die realiteit komt wel bij de eerste loonstrook.quote:Op maandag 13 juli 2026 14:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik herken het wel hoor, ook bij phd studenten, je hoort steeds vaker dat de ondersteunende organisatie het niet goed gedaan heeft voor hen, inplaats van dat ze misschien het zelf beter hadden moeten doen. En dan bedoel ik niet over hun grenzen heen gaan maar wel beter verwachtingsmanagement toepassen. Men verwacht tegenwoordig heel vaak dingen die niet reëel zijn.
Ik hoorde in de trein twee jongens die net klaar waren met hun studie hun toekomst intekenen, en dat hield onder andere in een wereldreis maken en niet meer dan 2 dagen in de week werken. Maar dan wel even veel geld binnenhalen zodat die wereldreis wel een paar jaar kan duren. Ik weet niet wie die jongens economie heeft gegeven maar daar had best wel wat realiteitszin bij gemogen.
Voor de phd studenten die krijgen een flinke loonstrook alleen daar leveren ze vrije tijd voor in. Dat is het moeilijke deel.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 08:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die realiteit komt wel bij de eerste loonstrook.
Dit herken ik ook, ik had ooit een bijbaantje met inklokken en begon in de eerste maand gewoon netjes meteen met werken als ik aankwam, Ieder geval altijd ruim voor 9 uur.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 00:29 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Inderdaad, door dat sturen op output in plaats van uren en niet aan onzin als inklokken hoeven doen ben ik zelf juist ook veel flexibeler geworden.
Mijn eerste werkgever was wel met inklokken en had ook strikte werktijden (8:30-12:30 en 13:00-16:45) terwijl het ook gewoon simpel kantoorwerk was. Gevolg was dat mensen ook heel star werden. De meesten kwamen om 8:25 ofzo binnen, gingen dan 5 minuten spelletjes spelen op hun telefoon en zetten om stipt 8:30 de pc aan
Grote bedrijven van de overheid tot telecom vind ik echt wel verbeterd in hun telefonische support. Ik denk dat je zelf niet zo vocaal onderlegd bent om door te prikken bij die ene medewerker die je echt wel kan helpen als je je probleem in 1x goed uitlegt.quote:Op maandag 6 juli 2026 08:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is ook zeker de schuld van de grotere bedrijven. Zelfs bij de Belastingdienst ben ik laatst 4x door verbonden naar een andere afdeling en ze gaven allemaal een ander de schuld. Nou zal er op een gegeven moment eentje z'n best moeten doen om het uitzoeken maar niemand heeft daar zin in... (of het mag niet, maar dan heb je als organisatie gefaald).
Dit is inderdaad zo'n heerlijke mindset. Drie weken terug tegen management gezegd dat ik echt klaar ben met veel zaken en een andere baan overweeg. Spontaan kan hij wel terugmailen en shit regelen, heel bijzonder allemaal. Ik hou mn ogen rustig open, er is werk zat.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 07:23 schreef Sport_Life het volgende:
Ik kan ik in principe makkelijk bij een andere werkgever aan de slag, met die instelling gaat het al jaren prima. De werkgever heeft personeel (mij) nodig, niet andersom.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |