abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juli 2026 @ 14:03:20 #26
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221215456
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 13:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Laat me niet lachen. Bij elke grote organisatie waar ik contact mee heb krijg je ongeïnteresseerd personeel aan de lijn die bij ieder klein dingetje aangeven dat je bij iemand anders moet zijn. Niemand boeit het wat en doet misschien wel wat ze opgedragen worden maar niks meer. Ook bij winkels of bedrijven zie je dit.

Het enige bizarre statement in dit topic is 'tot het gaatje gaan op het werk, doe je dat niet dan ben je zwak'. Dan denk ik aan een land als Japan... maar zeker niet NL.
En welke grote organisaties zijn dat zoal, de Jumbo en de Praxis?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221242355
quote:

[..]
Laat me niet lachen. Bij elke grote organisatie waar ik contact mee heb krijg je ongeïnteresseerd personeel aan de lijn die bij ieder klein dingetje aangeven dat je bij iemand anders moet zijn. Niemand boeit het wat en doet misschien wel wat ze opgedragen worden maar niks meer. Ook bij winkels of bedrijven zie je dit.

Het enige bizarre statement in dit topic is 'tot het gaatje gaan op het werk, doe je dat niet dan ben je zwak'. Dan denk ik aan een land als Japan... maar zeker niet NL.
Dat komt omdat bij grote organisaties iemand ook alleen maar verantwoordelijk is voor een klein punt. Als je over de grens gaat (om de klant te helpen) dan krijg je dat weer op je beoordelingsgesprek te horen. Dat stompt mensen af uiteraard en die klinken (en zijn waarschijnlijk ook) ongeïnteresseerd.
Daarnaast weten we allemaal dat als je te hard werkt je beloond wordt met meer werk van iemand die minder doet. Ook dat werkt niet mee.
pi_221242572
Ik ben ermee begonnen. Grenzen aangeven vind ik niet zo lastig, aanvoelen waar die zit vind ik lastiger. Nu ben ik me van veel dingen bewuster en spreek dat ook uit. Voornamelijk tab veiligheid (werk in ggz). Slecht geregeld bij os dus sta tegenwoordig wekelijks bij management in kantoor. Lijkt iets beter te gaan.
pi_221243677
quote:

[..]

:') Je bent of een ontzettende droeftoeter of iemand die z'n rolletje goed speelt..Ik ga uit van het eerste,dat is wat beter te begrijpen.
pi_221251465
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 12:29 schreef Pendora het volgende:

[..]
Dat komt omdat bij grote organisaties iemand ook alleen maar verantwoordelijk is voor een klein punt. Als je over de grens gaat (om de klant te helpen) dan krijg je dat weer op je beoordelingsgesprek te horen. Dat stompt mensen af uiteraard en die klinken (en zijn waarschijnlijk ook) ongeïnteresseerd.
Daarnaast weten we allemaal dat als je te hard werkt je beloond wordt met meer werk van iemand die minder doet. Ook dat werkt niet mee.
Het is ook zeker de schuld van de grotere bedrijven. Zelfs bij de Belastingdienst ben ik laatst 4x door verbonden naar een andere afdeling en ze gaven allemaal een ander de schuld. Nou zal er op een gegeven moment eentje z'n best moeten doen om het uitzoeken maar niemand heeft daar zin in... (of het mag niet, maar dan heb je als organisatie gefaald).
Facts don't care about your feelings
pi_221251476
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 15:28 schreef Mr-Proper het volgende:

[..]
:') Je bent of een ontzettende droeftoeter of iemand die z'n rolletje goed speelt..Ik ga uit van het eerste,dat is wat beter te begrijpen.
En wie ben jij in godsnaam?
Facts don't care about your feelings
  Moderator maandag 13 juli 2026 @ 14:13:30 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_221322803
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat nu ook weer zichtbaar wordt in Nederland is het sfeertje van 'tot het gaatje gaan op het werk, doe je dat niet dan ben je zwak'.
Eh huh, ik dacht dat nederland veel meer het sfeertje hangt van het moet wel goed work/life balance zijn anders ga ik het niet doen. Of eigenlijk vooral life/life balance... 3 dagen werken is wel genoeg maar het salarais moet wel omhoog anders kan ik die twee vrije dagen niets doen. En meer werken kan echt niet want dan schiet sportshool,bioscoop,concert,theater, museum,natuur bezoek er bij in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 13-07-2026 14:22:21 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 13 juli 2026 @ 14:16:36 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_221322831
quote:
16s.gif Op donderdag 2 juli 2026 11:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Misschien moet jij eens fatsoenlijk personeel aannemen, het valt op dat jij altijd met de meest bizarre statements over werknemers komt aanzetten. Dit soort sentiment zijn zelfs de meeste studenten op hun studentenbaantje al ontgroeid. :|W
Ik herken het wel hoor, ook bij phd studenten, je hoort steeds vaker dat de ondersteunende organisatie het niet goed gedaan heeft voor hen, inplaats van dat ze misschien het zelf beter hadden moeten doen. En dan bedoel ik niet over hun grenzen heen gaan maar wel beter verwachtingsmanagement toepassen. Men verwacht tegenwoordig heel vaak dingen die niet reëel zijn.

Ik hoorde in de trein twee jongens die net klaar waren met hun studie hun toekomst intekenen, en dat hield onder andere in een wereldreis maken en niet meer dan 2 dagen in de week werken. Maar dan wel even veel geld binnenhalen zodat die wereldreis wel een paar jaar kan duren. Ik weet niet wie die jongens economie heeft gegeven maar daar had best wel wat realiteitszin bij gemogen.
pi_221324037
Ja elke dag om 17 uur.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221324359
Over het algemeen nee,ben het wel steeds beter aan het leren met m'n 52 jaar en ik merk dat ik tegenstand krijg. Het is een mindset. Maar deal ermee,ik heb al het recht ertoe. Don't care. ik kom er wel.
pi_221327529
quote:
88s.gif Op maandag 13 juli 2026 14:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik herken het wel hoor, ook bij phd studenten, je hoort steeds vaker dat de ondersteunende organisatie het niet goed gedaan heeft voor hen, inplaats van dat ze misschien het zelf beter hadden moeten doen. En dan bedoel ik niet over hun grenzen heen gaan maar wel beter verwachtingsmanagement toepassen. Men verwacht tegenwoordig heel vaak dingen die niet reëel zijn.

Ik hoorde in de trein twee jongens die net klaar waren met hun studie hun toekomst intekenen, en dat hield onder andere in een wereldreis maken en niet meer dan 2 dagen in de week werken. Maar dan wel even veel geld binnenhalen zodat die wereldreis wel een paar jaar kan duren. Ik weet niet wie die jongens economie heeft gegeven maar daar had best wel wat realiteitszin bij gemogen.
Die realiteit komt wel bij de eerste loonstrook.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 10:25:17 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_221328253
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 08:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Die realiteit komt wel bij de eerste loonstrook.
Voor de phd studenten die krijgen een flinke loonstrook alleen daar leveren ze vrije tijd voor in. Dat is het moeilijke deel.
pi_221340095
Ik ben nog nooit tegen grenzen aangelopen, maar dat is misschien mijn instelling. Sinds 2018 nog nooit een dag ziek thuis gezeten.

Mijn huidige werkgever (netbeheerder) waakt trouwens goed voor die grenzen. Veiligheid staat op 1, daar is geen discussie over. En dat schept een intrisieke motivatie waarbij je zelf grenzen gaat verleggen. Toen het code rood was moest een belangrijke kabel worden gerepareerd, we stonden met vijf man elkaar af te wisselen om het draaglijk te houden. Voldoende drinken van de uitvoerder, ijs van omwonenden, en de klus werd geklaard.

Zo kan het ook. Grenzen geef je zelf aan, maar je moet geen watje maken van jezelf.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_221366581
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 00:29 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Inderdaad, door dat sturen op output in plaats van uren en niet aan onzin als inklokken hoeven doen ben ik zelf juist ook veel flexibeler geworden.
Mijn eerste werkgever was wel met inklokken en had ook strikte werktijden (8:30-12:30 en 13:00-16:45) terwijl het ook gewoon simpel kantoorwerk was. Gevolg was dat mensen ook heel star werden. De meesten kwamen om 8:25 ofzo binnen, gingen dan 5 minuten spelletjes spelen op hun telefoon en zetten om stipt 8:30 de pc aan _O-
Dit herken ik ook, ik had ooit een bijbaantje met inklokken en begon in de eerste maand gewoon netjes meteen met werken als ik aankwam, Ieder geval altijd ruim voor 9 uur.

Idem met een paar minuten doorwerken na 6 om het even netjes af te ronden of over te dragen aan de volgende.

Dat die paar minuutjes niet betaald werden boeide mij verder ook niet.

Tot ik een keer om 09:01 inklokte en er meteen een kwartier van mn salaris af ging. Toen was het direct klaar en snapte ik ook meteen waarom vrijwel iedereen altijd om6uur stipt bij het uitklok apparaat stond.

Dan krijg je gewoon een hele foute werk houding. Ben er uiteindelijk ook vrij snel weer weggegaan
pi_221366780
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 08:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Het is ook zeker de schuld van de grotere bedrijven. Zelfs bij de Belastingdienst ben ik laatst 4x door verbonden naar een andere afdeling en ze gaven allemaal een ander de schuld. Nou zal er op een gegeven moment eentje z'n best moeten doen om het uitzoeken maar niemand heeft daar zin in... (of het mag niet, maar dan heb je als organisatie gefaald).
Grote bedrijven van de overheid tot telecom vind ik echt wel verbeterd in hun telefonische support. Ik denk dat je zelf niet zo vocaal onderlegd bent om door te prikken bij die ene medewerker die je echt wel kan helpen als je je probleem in 1x goed uitlegt.
pi_221395571
Ik kan ik in principe makkelijk bij een andere werkgever aan de slag, met die instelling gaat het al jaren prima. De werkgever heeft personeel (mij) nodig, niet andersom.

Gelukkig zit ik bij een professionele organisatie. Ik kom ook regelmatig bij klanten over de vloer en bij een enkeling is echt een verrotte werkcultuur, dat trekt ook bepaalde mensen die het werk puur voor de loonstrook doen , werkplezier is ver te zoeken.
pi_221395695
Ik hoorde gisteren van een vriend, dat bij hem op het werk iemand had aangegeven bang te zijn om ziek te worden en hij zich met die reden ook ziek heeft gemeld. En nog geaccepteerd door de werkgever ook :')
pi_221399654
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 07:23 schreef Sport_Life het volgende:
Ik kan ik in principe makkelijk bij een andere werkgever aan de slag, met die instelling gaat het al jaren prima. De werkgever heeft personeel (mij) nodig, niet andersom.

Dit is inderdaad zo'n heerlijke mindset. Drie weken terug tegen management gezegd dat ik echt klaar ben met veel zaken en een andere baan overweeg. Spontaan kan hij wel terugmailen en shit regelen, heel bijzonder allemaal. Ik hou mn ogen rustig open, er is werk zat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')