abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 22:15:54 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221149271
Net een wedstrijd om 21:00 gehad, dus dan hoop je dat we meteen om 00:00 door kunnen. Op vrijdagavond zou dat dikke prima zijn. Maar nee hoor, moeten we verdomme wachten tot 2 uur voordat Spanje aan het feest mag beginnen. Alle grote voetballanden steeds primetime en Spanje wordt weggedrukt. Wat waardeloos zeg :{

Nouja, we gaan er toch maar voor zitten, in deze verrassende groep. Dag 1 hield Kaapverdië stand tegen een wat tandeloos Spanje. 0-0, knap punt. En Uruguay retirement home pakte ook slechts een punt tegen de Saoedi. Ook daar had in de tweede helft meer gekund, maar ja. De tweede dag bleek het bij Uruguay geen incident: 2-2 tegen Kaapverdië en dus serieuze problemen. Ja, Kaapverdië scoorde een wonderlijke vrije trap en de keeper zag er ook bij de 2-2 niet goed uit. Daartussen was het soms wel vrij aardig.

Maar ja, Uruguay krijgt alleen nog de kans tegen Spanje. Daar lijkt een punt nodig. Ik verwacht dat 3 punten voldoende is om door te gaan als je een doelsaldo van 0 hebt, maar helemaal zeker is dat nog niet als Senegal flink uithaalt of buiten Senegal niemand op 3 punten blijft hangen. Vermoedelijk zullen ze al weten dat een puntje genoeg is om door te glibberen omdat Senegal, Zweden en Curacao/Ecuador zich al getoond hebben en Spanje zal wel uitgaan van groepswinst bij een gelijkspel, dus dat showtje kan eigenlijk alleen maar tegenvallen.

Kaapverdië - Saoedi-Arabië is een wedstrijd om wie er mee gaat (of, mocht Uruguay toch verliezen, naast Spanje mee gaat) naar de KO-fase. Kaapverdië lijkt me wel favoriet, maar het kan ook zomaar mis nu ze tegen een wat minder land moeten spelen. Wel echt een alles of niets potje en het is Kaapverdië wel gegund na 2 gelijke spelen tegen Spanje en Uruguay. Het zou jammer zijn als dat niet doorgaat en troep als Zuid-Afrika wel.

Het is de derde WK-ontmoeting tussen Spanje en Uruguay. In 1950 hield Spanje de latere kampioen op 2-2, 40 jaar later stond de brilstand op het bord. Ook in de Confederations Cup van 2013 werd er gespeeld, Spanje won toen met 2-1. Vriendschappelijk won Spanje 4x en werd het 3x gelijk. Slechte cijfers voor Uruguay. Vandaag de laatste groepsfasepot in Zapopane, nog een keertje in Mexico. Kaapverdië en Saoedi-Arabië hebben hun eerste wedstrijd tegen elkaar in Houston. Hopelijk blijft de eilandstaat uit de problemen, het is ze gegund.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221149368
Ik blijf wel even wakker voor Kaapverdië denk ik.
  Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 22:28:56 #3
pi_221149515
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik blijf wel even wakker voor Kaapverdië denk ik.
Het is wel vervelend lang wachten.
pi_221149527
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het is wel vervelend lang wachten.
Oh, ik heb het programma nog niet gecheckt.
  Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 22:33:28 #5
pi_221149602
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Oh, ik heb het programma nog niet gecheckt.
De eerste regel van mijn OP ook niet :{
pi_221149653
Ik hoop dat Senegal wel uithaalt.

En wat een KUTTIJDEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: