abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 24 juni 2026 @ 20:59:22 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221139493
Dag 2 van de laatste speelronde en we beginnen met het opwarmertje voor Nederland. Jawel, de Duitsers spelen natuurlijk wél weer voor middernacht. Het leven is niet eerlijk, zullen we maar zeggen. En dan boeit voor hun deze wedstrijd ook nog eens helemaal niet. Maar voor ONS wel, Curaçao kan namelijk ook nog door. Daar gaan wij allemaal voor zitten.

Het begon zo mooi voor Curaçao: 1-1 na 20 minuten tegen Duitsland en perspectief op meer. Maar 70 minuten later was het 7-1. Gelukkig was daar Ecuador. Kon Curaçao niet tegen scoren, maar Room werd ook niet geklopt en was de held met 15 reddingen. 0-0 en dus nog steeds goede kansen. Met een overwinning verwacht ik dat ze door zijn. Dit omdat Ecuador de andere wedstrijd ook in de laatste minuten van Ivoorkust verloor.

Dat Ivoorkust had mogelijkheden tegen Duitsland, maar liet zich in de laatste minuten alsnog flessen. Typisch Duits, jawel. Hierdoor is Duitsland al zeker van de eerste plaats. Die zullen wel een B-team opstellen, wellicht het geluk van Ecuador, dat met een overwinning neem ik aan wel door is, in ieder geval als beste nummer 3. BIj Curaçao zou dat nog mis kunnen als Ecuador wint, en heel veel landen op 4+ punten eindigen, want het doelsaldo zal niet meer echt opgepoetst worden. Ivoorkust heeft aan een punt genoeg, want dan zijn ze sowieso tweede.

Ivoorkust - Curaçao is een primeur in Philadelphia, Curaçao heeft nog niet veel echt goede tegenstanders gehad, zeker niet buiten het continent. Ecuador en Duitsland speelden wel al eens vriendschappelijk, toen werd het 4-2 voor Duitsland. Op het WK van 2006, toen beide teams al door waren, won Duitsland met 3-0. In New Jersey zal Duitsland deze reeks vermoedelijk met een B-elftal willen voortzetten. Ik wens ze succes.



[ Bericht 5% gewijzigd door Mexicanobakker op 24-06-2026 21:06:08 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221139868
fipo
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221139878
oh shit keek bij nieuwe topics en dacht dit voor de wedstrijden van vanavond was :')
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221139898
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 21:26 schreef Mortaxx het volgende:
oh shit keek bij nieuwe topics en dacht dit voor de wedstrijden van vanavond was :')
Toch gefeliciteerd.
pi_221142469
pi_221142580
Ik zie Duitsland de boel nog wel saboteren.
  Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 07:52:49 #7
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221142612
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 07:42 schreef DobbyDobby het volgende:
Ik zie Duitsland de boel nog wel saboteren.
Met 4 punten ben je echt wel door joh.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221143012
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 07:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Met 4 punten ben je echt wel door joh.
?
Zeker, met 3 en goed doelsado ook wel. Bedoel meer dat ze met een B team gaan ballen en Ecuador helpen.
  Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 10:18:14 #9
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221143524
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 09:16 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
?
Zeker, met 3 en goed doelsado ook wel. Bedoel meer dat ze met een B team gaan ballen en Ecuador helpen.
Wat is daar het probleem van? Ecuador vond ik zo slecht nog niet.

Het blijft wel een probleem van dat beste nummer 3 systeem, dat wel
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 25 juni 2026 @ 10:20:15 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221143534
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wat is daar het probleem van? Ecuador vond ik zo slecht nog niet.

Het blijft wel een probleem van dat beste nummer 3 systeem, dat wel
Ik zie Curacao niet winnen van Ivoorkust eerlijk gezegd. Puntje misschien.
pi_221143557
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wat is daar het probleem van? Ecuador vond ik zo slecht nog niet.

Het blijft wel een probleem van dat beste nummer 3 systeem, dat wel
Is geen probleem amigo. Mogen van mij wel door.
pi_221143559
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik zie Curacao niet winnen van Ivoorkust eerlijk gezegd. Puntje misschien.
Ivoorkust was zelfs gelijkwaardig aan Duitsland. Die gaan nooit verliezen vanavond.
  Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 10:28:23 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221143573
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik zie Curacao niet winnen van Ivoorkust eerlijk gezegd. Puntje misschien.
Dat lijkt me ook een kansloze zaak ja
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 10:55:57 #14
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221143697
Bekijk deze YouTube-video

Misschien voor het laatst.
What can change the nature of a man?
pi_221144139
0-3 en Dickie mag terecht naar huis, ik word ook n beetje moe van die Curaçao hype eerlijk gezegd
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_221145386
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:30 schreef TLC het volgende:
0-3 en Dickie mag terecht naar huis, ik word ook n beetje moe van die Curaçao hype eerlijk gezegd
Dan kijk je lekker Duitsland
pi_221145392
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:55 schreef Coco het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Misschien voor het laatst.
Waarschijnlijk over 4 jaar weer.
pi_221145395
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:30 schreef TLC het volgende:
0-3 en Dickie mag terecht naar huis, ik word ook n beetje moe van die Curaçao hype eerlijk gezegd
Welke hype?
pi_221145413
quote:
99s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:32 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Welke hype?
Hij bedoelt de 5 minuten aandacht die Curacao krijgt tussen het voorbeschouwen op Oranje, die steeds op dezelfde dag spelen.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 14:45:16 #20
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221145466
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:30 schreef TLC het volgende:
0-3 en Dickie mag terecht naar huis, ik word ook n beetje moe van die Curaçao hype eerlijk gezegd
Volgens mij komt de enige hype van @3rr0r
What can change the nature of a man?
pi_221145640
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:34 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Hij bedoelt de 5 minuten aandacht die Curacao krijgt tussen het voorbeschouwen op Oranje, die steeds op dezelfde dag spelen.
Nee, ook dat menig programma ineens op Curacao moet zijn, bovendien vind ik het veel knapper wat Kaapverdië doet, die verliezen niet steeds met grote cijfers van (middelmatige) ploegen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_221145653
En sowieso als je met 7-1 verliest hoor je niet bij de beste 32 ploegen te zitten. Het is al erg genoeg dat Zuid-Afrika erbij zit en zelfs Schotland zou nog kunnen brrr
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_221145659
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:20 schreef TLC het volgende:
En sowieso als je met 7-1 verliest hoor je niet bij de beste 32 ploegen te zitten. Het is al erg genoeg dat Zuid-Afrika erbij zit en zelfs Schotland zou nog kunnen brrr
Welke ploegen kunnen (buiten Italië) bij de beste 32 zitten zonder dikke verliespartij?
pi_221145732
quote:
99s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:21 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Welke ploegen kunnen (buiten Italië) bij de beste 32 zitten zonder dikke verliespartij?
Het is niet alleen die 7-1, maar tegen Australie en zelfs tegen Schotland gingen ze er kansloos met grote cijfers van af. Het is voor hun leuk dat ze meedoen hoor op het WK maar je moet wel realistisch blijven, dat is alleen omdat die grote 3 landen zich niet hebben hoeven te kwalificeren.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_221146165
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:27 schreef TLC het volgende:

[..]
Het is niet alleen die 7-1, maar tegen Australie en zelfs tegen Schotland gingen ze er kansloos met grote cijfers van af. Het is voor hun leuk dat ze meedoen hoor op het WK maar je moet wel realistisch blijven, dat is alleen omdat die grote 3 landen zich niet hebben hoeven te kwalificeren.
Je ben een scorebordjournalist want je hebt dus helemaal niet gekeken naar die wedstrijden tegen Schotland en Australie of erover gelezen. Anders wist je hoe het verloop was en ze pas bijv door een rode kaart of in de laatste 15 minuten nadat wisselspelers erin kwamen (immers oefenwedstrijd) de mist in gingen. Tot die tijd boden ze gewoon partij. Dat is niet 'kansloos'.

Die 7-1 is tegen Duitsland, die worden bij de kanshebbers voor de titel geschaard. Soms knakt er ook iets en loopt de score uit, lukt het spelers niet meer om scherp te blijven itt een situatie waarin je nog kans hebt. Die Duitsers waren flink gedreven om de 10 te halen. Vond je Brazilie bij hun 7-1 nederlaag in de halve finale tegen Duitsland daardoor ook niet bij de beste ploegen dat toernooi horen?

Kaapverdie is zeker knap wat die doen. Kaapverdie heeft wel 530.000 inwoners versus 155.000 op Curacao. Voetbal is er veruit de grootste en populairste sport. Bij Curacao is dat honkbal. Beiden hebben de nodige spelers die in Nederland zijn opgegroeid dat wel.

Dat ze wat mazzel hebben om er te zijn omdat de VS, Mexico en Canada de organiserende landen zijn is zo. Nederland heeft zeker nooit mazzel gehad bij het bereiken van iets in het voetbal.

Dat 'menig programma ineens op Curacao moet zijn', je bedoelt VI/Oranjezomer neem ik aan. Die zaten daar omdat Corendon eigen vliegtuigen daarheen heeft en resorts, die willen het een beetje in de kijker zetten om toeristen te trekken. Dat er een WK aankwam waaraan Curacao meedoet is dan niet de (hoofd)reden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')