M'n creditcardquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:35 schreef Dotteke het volgende:
Ik ga op vakantie en ik neem mee
Steven: Paracetamol
Dotteke: Senseo en pads
Jeujquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:34 schreef hemarookworst het volgende:
Nog niet in een gekookte worst veranderd
Die heb ik niet eensquote:
Nah, al voldoende van op voor vandaag op zich.quote:
Ik wel, meerdere zelfs.quote:
Wel handig als je veel op re is bent denk ikquote:
Inderdaadquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wel handig als je veel op re is bent denk ik
Die winkeliers zuchten wel vaak als je bij het afrekenen met je credit card gaat wapperen, want voor een winkelier is het duurder?quote:
Moeten ze geloof ik meer voor betalenquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die winkeliers zuchten wel vaak als je bij het afrekenen met je credit card gaat wapperen, want voor een winkelier is het duurder?
Ook voor gewoon pinnen moeten ze betalen maar voor cc nog meerquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:04 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Moeten ze geloof ik meer voor betalen
Hun probleemquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die winkeliers zuchten wel vaak als je bij het afrekenen met je credit card gaat wapperen, want voor een winkelier is het duurder?
Laatst wilde ik iets contant afrekenen (iets van 20 euro) maar had niet kleiner dan 50 euro. Nou pff dat kon niet hoor. "graag pinnen meneer".quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:07 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ook voor gewoon pinnen moeten ze betalen maar voor cc nog meer
Je maakt kleine ondernemers het meest blij met contant
Heerlijk zoals jij er in staat, van "hun probleem" en "hun stress is niet de mijne".quote:
Toch zijn ze verplicht geld aan te nemen volgens mijquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Laatst wilde ik iets contant afrekenen (iets van 20 euro) maar had niet kleiner dan 50 euro. Nou pff dat kon niet hoor. "graag pinnen meneer".
die heeft dan niet veel contant, ik had het andersom gehadquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Laatst wilde ik iets contant afrekenen (iets van 20 euro) maar had niet kleiner dan 50 euro. Nou pff dat kon niet hoor. "graag pinnen meneer".
Ja, wellicht had ze niet genoeg wisselgeld in de kassa zitten. Maakte mij ook niet uit.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:14 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Toch zijn ze verplicht geld aan te nemen volgens mij
Nee, we mogen vragen om te pinnen. Als er nog niet veel wisselgeld in de lade zit gaat dat lastig. Vaak zat komen ze vlak na opening met 50 als ze iets van 5 euro hebben. We zijn niet verplicht om dusdanig wisselgeld te hebben om alles aan te nemen. Dan heeft klant de keus, anders betalen of niet kopenquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:14 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Toch zijn ze verplicht geld aan te nemen volgens mij
Er zijn winkels (ter stal bv) daar kan je alleen maar pinnen. Winkeliers zijn dus niet verplicht contant aan te nemen mits aangegeven.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:19 schreef hemarookworst het volgende:
Pinnen is natuurlijk nu zo gemeengoed geworden, helemaal nu je ook nog contactloos met mobiel kan betalen
Dan pinnen ze wel. Trouwens, de kosten van het pinnen is echt wel in de prijs van de produkten verrekend, dusja.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:18 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Nee, we mogen vragen om te pinnen. Als er nog niet veel wisselgeld in de lade zit gaat dat lastig. Vaak zat komen ze vlak na opening met 50 als ze iets van 5 euro hebben. We zijn niet verplicht om dusdanig wisselgeld te hebben om alles aan te nemen. Dan heeft klant de keus, anders betalen of niet kopen
Niet altijd, Duitsers doen heel veel contant omdat ze pintransacties moeten "kopen" per maand.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dan pinnen ze wel. Trouwens, de kosten van het pinnen is echt wel in de prijs van de produkten verrekend, dusja.
25 jaar geleden ookquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Trouwens, de prijs van toiletbezoek is inmiddels, heel praktisch, afgerond naar 1 euro.
5 jaar geleden was zoiets nog 50 ct.
Heb al genoeg gedoe in mijn leven.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heerlijk zoals jij er in staat, van "hun probleem" en "hun stress is niet de mijne".![]()
Zo is dat.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Heb al genoeg gedoe in mijn leven.
Maaruh, als je als verkoper geen cc wil aannemen prima, maar dan niet miepen als mensen naar plekken gaan waar ze wel met hun betaalmiddel van voorkeur terecht kunnen.
ik zie ook weleens winkels dat ze wel cc accepteren maar met een toeslagquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Heb al genoeg gedoe in mijn leven.
Maaruh, als je als verkoper geen cc wil aannemen prima, maar dan niet miepen als mensen naar plekken gaan waar ze wel met hun betaalmiddel van voorkeur terecht kunnen.
Wat een prutsbedrag. En duur.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:27 schreef hemarookworst het volgende:
wc op station is tegenwoordig ¤1,10!
"Bij het betreden van deze winkel gaat u akkoord met onze huisregels".quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:34 schreef _UserName_ het volgende:
Als het maar ergens wordt aangegeven zit je juridisch goed
jaar of 2 geleden was het nog 70ct. en die toiletten op Rotterdam Centraal zijn nog behoorlijk goor, al verschilt het per station hoe vies die zijnquote:
Dat dus. En dan staat op de website van de winkel ergens onderaan verstopt hoe of watquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
"Bij het betreden van deze winkel gaat u akkoord met onze huisregels".
Lekker dan, ik ben al eens bij Ter Stal weggelopenquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:18 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Nee, we mogen vragen om te pinnen. Als er nog niet veel wisselgeld in de lade zit gaat dat lastig. Vaak zat komen ze vlak na opening met 50 als ze iets van 5 euro hebben. We zijn niet verplicht om dusdanig wisselgeld te hebben om alles aan te nemen. Dan heeft klant de keus, anders betalen of niet kopen
Ik hiu er niet van, als je een klein budget hebt is het fijner om contant geld te hebbenquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:19 schreef hemarookworst het volgende:
Pinnen is natuurlijk nu zo gemeengoed geworden, helemaal nu je ook nog contactloos met mobiel kan betalen
Dat mag normaal gesproken niet van de wet (er zijn een paar uitzonderingen).quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:33 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
ik zie ook weleens winkels dat ze wel cc accepteren maar met een toeslag
doet nietquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat mag normaal gesproken niet van de wet (er zijn een paar uitzonderingen).
https://www.acm.nl/nl/con(...)betaalkosten-winkels
Snap ik 100%, kwam dat bij kringloop vaak tegen van mensen die weekgeld hebben.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik hiu er niet van, als je een klein budget hebt is het fijner om contant geld te hebben
Je ziet dan in een oogopslag wat je nog uit te geven hebt
Ga je pinnen zit je er veel eerder overheen
En toch zitten zij juridisch aan de juiste kant. Moreel gezien is een ander punt. Ter stal is juist een goedkopere winkel waar veel mensen met een klein weekbudget klant zouden kunnen (en moeten) zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:48 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Lekker dan, ik ben al eens bij Ter Stal weggelopen
Had voor 65 euro gekocht en bleken ze helemaal geen contant geld meer aan te nemen.
Schandalig dat ze klanten verplichten te pinnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |