Ik geloof dat ze aardig wat spelers rust gaan gevenquote:Op woensdag 24 juni 2026 10:46 schreef DobbyDobby het volgende:
Het nietstoevoegende anti voetbal spelende Tsjechie heeft mazzel dat Mexico nergens meer om speelt. Hopelijk komen ze niet met een B team.
Denk de binneknant van mijn ogen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 02:47 schreef superniger het volgende:
Welke wedstrijden kijken jullie op je eerste scherm?
Beidenquote:Op donderdag 25 juni 2026 02:47 schreef superniger het volgende:
Welke wedstrijden kijken jullie op je eerste scherm?
quote:Op donderdag 25 juni 2026 02:49 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Denk de binneknant van mijn ogen.
Dat is wel een pretwedstrijd.quote:Op donderdag 25 juni 2026 05:01 schreef TAmaru het volgende:
Dus als we de poule winnen en Marokko verslaan, spelen we daarna tegen de winnaar van Zuid-Afrika - Canada.
Canada kan op zich nog wel verrassen als gastland. Maar normaal gesproken zitten we dan gewoon in de kwartfinale.quote:
Die 1/8e finale is zaterdag 4 juli om 19.00.quote:Op donderdag 25 juni 2026 05:01 schreef TAmaru het volgende:
Dus als we de poule winnen en Marokko verslaan, spelen we daarna tegen de winnaar van Zuid-Afrika - Canada.
#dikkenekkenquote:Op donderdag 25 juni 2026 07:34 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Canada kan op zich nog wel verrassen als gastland. Maar normaal gesproken zitten we dan gewoon in de kwartfinale.
Ik zie Nederland er nog steeds uitvliegen tegen een tot op de tanden gemotiveerd Marokkoquote:Op donderdag 25 juni 2026 05:01 schreef TAmaru het volgende:
dat kan heel goedquote:Op donderdag 25 juni 2026 08:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zie Nederland er nog steeds uitvliegen tegen een tot op de tanden gemotiveerd Marokko
Zou zo maar kunnen. Want die motivatie is er idd.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zie Nederland er nog steeds uitvliegen tegen een tot op de tanden gemotiveerd Marokko
In ieder geval niet gevoetbald.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:39 schreef Pisces29 het volgende:
Wat heeft Zuid-Korea precies gedaan vannacht?
Echt een aanfluiting voor Korea.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:25 schreef TheVulture het volgende:
Jeetje, Z-Afrika als 2e door en Z-Korea waarschijnlijk naar huis stond niet op mijn bingokaart
Heel Azië is niks behalve Japan.quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:17 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Echt een aanfluiting voor Korea.
Klopt. Buiten Japan ook niet een team dat de top 2 gaat halen. Australie zie ik niet als Azie. Weg met al die troep op het vogende WK. Zelfs Panama laat meer zien.quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heel Azië is niks behalve Japan.
Gaat die Duitser die Nederland als wereldkampioen voorspelde nog gelijk krijgen ookquote:Op donderdag 25 juni 2026 05:01 schreef TAmaru het volgende:
Wel een keeper van absolute wereldtop. Dat scheelt een hoopquote:Op donderdag 25 juni 2026 12:38 schreef PzKpfw het volgende:
Zuid-Afrika heeft toch wel behoorlijk gestunt met die winst op Zuid-Korea.
https://sporza.be/nl/2026(...)broos~1782383139974/quote:Historie in het Zuid-Afrikaanse voetbal. Na een knappe zege tegen Zuid-Korea heeft het team van bondscoach Hugo Broos zich afgelopen nacht geplaatst voor de 1/16e finales. In de kleedkamers barstte een waar volksfeest los, inclusief een emotionele speech van de Belgische bondscoach, die op zijn beurt lovende woorden ontving van doelman Ronwen Williams. "Hij verdient een standbeeld."
De sfeerbeelden uit de Zuid-Afrikaanse kleedkamer spreken boekdelen.
Hoe kan het ook anders?
Na de eerdere tik tegen Mexico en het gelijkspel tegen Tsjechië geloofde bijna niemand nog in de kansen van Bafana Bafana.
Behalve één man dan toch: bondscoach Hugo Broos.
"Het is geweldig, het is prachtig, het is historisch", sprak een zichtbaar geëmotioneerde Broos zijn manschappen toe in de kleedkamer na de match.
"Hoe je het ook wil noemen: wat jullie vandaag hebben gedaan, is iets wat nog niemand in de geschiedenis van het Zuid-Afrikaanse voetbal heeft gepresteerd."
Met de overwinning tegen Zuid-Korea (1-0), kwalificeerde Zuid-Afrika zich voor de 1/16e finales. En dat was nog nooit eerder gelukt.
Standbeeld
Dat het net Hugo Broos is die deze stunt neerzet, zorgde voor een extra dimensie.
De Belg kreeg de voorbije week bakken kritiek over zich heen.
Alleen bleef hij zelf wél altijd geloven in zijn spelersgroep, iets wat aanvoerder en doelman Ronwen Williams na de match ook aangaf voor de microfoon.
"Soms geloofden we zelf niet in onszelf, maar telkens bleef hij ons moed inpraten.
"Elke dag wanneer we kritiek kregen, was hij daar. Hij steunde ons in de goede en slechte momenten. Daarom is deze overwinning voor hem, voor wat hij allemaal heeft gedaan voor ons en voor dit land."
En net die kritiek zorgde de afgelopen dagen voor brandstof in de ploeg.
"We zagen al de voorspellingen online van teams die het niet zouden halen. Wij stonden daar ook bij."
Hij verdient een standbeeld en de hoogste erkenning die er maar mogelijk is.
Ronwen Williams (aanvoerder en doelman Zuid-Afrika)
"We voelden dat iedereen tegen ons was, maar dat hebben we als motivatie en energie gebruikt om er vandaag voor te vechten."
Volgens Williams zat het tactische plan van Broos simpelweg perfect in elkaar.
"We wisten dat we hen pijn konden doen met onze snelle aanvallers. Ik voelde dat het ons in de tweede helft zou lukken, want we creëerden zoveel kansen", vertelde de doelman, die afsloot met nóg meer lovende woorden voor zijn Belgische coach.
"We houden van hem", was Williams dan ook vol lof. "Ik heb er geen woorden voor. Hij verdient een standbeeld en de hoogste erkenning die er maar mogelijk is."
Wie weet wat er nu nog mogelijk is in de volgende ronde.
Daarin neemt Bafana Bafana het op tegen gastland Canada.
Op naar een nieuwe stunt?
Verreweg de slechtste groep.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:34 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Groep A-round-up:
Zuid-Koreaanse bondscoach exit na een uitbrander van de president, en wordt bedreigd.
Tsjechische bondscoach exit en klaagt over een mediacampagne
Nummer 2 Zuid-Afrika gaat in de slechtste wedstrijd van het WK meteen exit in de k/o.
Fantastisch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |