abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 20:26:19 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221130379
Na 2 wedstrijden waar de winnaar van de groep nog bekend moest worden, is daar nu een keer geen spanning. Om 3 uur in de nacht mag Mexico nog een keer gaan bevestigen waarom ze die groepswinst hebben verdiend. Of je kunt kijken naar de Zuid-derby. Zuid-Afrika en Zuid-Korea tegen elkaar, de NEC-NAC onder de interlands.

Mexico overtuigde niet echt, maar won van de twee Zuid-landen vrij gemakkelijk. Zuid-Afrika kreeg vrijwel geen kansen, Mexico won simpel met 2-0, moest alleen aan het eind een domme rode prent slikken. Tegen Zuid-Korea was het nog wat fletser, maar uiteindelijk een 1-0 na een Koreaanse keeperblunder. Het waren geen enerverende wedstrijden. Tsjechië viel al helemaal tegen. Tegen Zuid-Korea een terechte nederlaag. De 0-1 voorsprong was tegen de verhouding in, maar uiteindelijk verloren ze alsnog met 2-1. Tegen Zuid-Afrika waren ze wel beter, maar weigerden ze het te beslissen. Een domme pingel weggeven en je hebt 1-1. Een nutteloos punt.

Voor Tsjechië en Zuid-Afrika is de opdracht simpel: Winnen. Dan heb je 4 punten en een goede kans om door te gaan als nummer 3. Of zelfs als nummer 2 als het allemaal goed valt. Zuid-Korea is tweede met een punt en dan dus sowieso door, met een nederlaag kan het slechts hopen dat Mexico de sportieve plicht doet. Dat gaat hier wel een ding zijn: Tsjechië heeft de mazzel tegen een al geplaatst Mexico te mogen. Zelfs al groepswinnaar, die gaan dus echt wel spelers rust gunnen. Misschien dat ze dan wel kunnen winnen. Het zou geen toevoeging zijn, uit deze matige groep mogen er echt wel 2 uit. Er zijn nummers 3 die een stuk meer gunfactor hebben dan de Tsjechen en de Afrikanen. Zo werkt het alleen niet helaas.

Ik vrees een overwinning voor Tsjechië. Gebeurde ook in de enige oefeninterland in 2000. Maar ja, dat was een ander Tsjechië. Het land dat in 1996 en 2004 zo sterk was op het EK. Ook het land dat nog nooit een KO-fase behaalde, dus de vraag is of dat nu wel gebeurt. Zuid-Afrika - Zuid-Korea is maar weer eens een primeur. Allebei spelen ze weer in Mexico. Het thuisland in de hoofdstad, de andere twee in Monterrey. Mexico zal daar ook de zestiende finale spelen.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')