quote:
Op dinsdag 23 juni 2026 20:56 schreef Kaneelstokje het volgende:[..]
Ze zaten de vorige paar toernooien erg dicht bij kwalificatie. Dus het was een kwestie van tijd voor ze zich zouden plaatsen, ook met 32 deelnemers.
Helemaal nu ze een paar wat meer talentvolle jongens hebben rondlopen, ook in Europese competities.
Is ze gegund hoor, maar het niveauverschil tussen de subtop van Azië en de top van Europa is wel zeer groot.
Wat betreft dat laatste, en zover mijn beperkte kennis reikt, absoluut eens. Maar ja, je moet ergens beginnen. En ze zijn zeker begonnen, nu met hun eerste keer op het WK.
Ik reageerde alleen even op de implicatie dat we het ‘mindere’ Oezbekistan alleen in actie zien omdat er 48 landen zijn, maar dat is gewoon onterecht en het doet ook wat af aan hun prestatie van het kwalificeren tbh.