Ik chargeer. Natuurlijk is de causaliteit tussen jij die een grap maakt over domme blondjes en Lisa die van haar fiets wordt getrokken in Duivendrecht vergezocht. Toch blijf ik erbij: als je als fatsoenlijke man geweld tegen vrouwen wil bestrijden moet je juist gaan letten op de dingen die onschuldig lijken of onbewust gebeuren. De kans dat je een zedendelinquent op heterdaad betrapt en kunt stoppen is immers klein. Ik heb het zelf één keer meegemaakt. Gelukkig was ik toen met een grote groep vrienden, in mijn eentje had ik weinig kunnen uitrichten tegen vier potige kerels.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:29 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Indirect medeverantwoorlijk voor het gedrag van anderen?
Je kunt beter beginnen met de direct verantwoordelijken, daarna de directe medeverantwoordelijken, daarna de indirecte verantwoordelijken en tot slot de indirecte medeverantwoordelijken. Prioriteiten stellen is belangrijk. En je ook afvragen welke verantwoordelijkheid iedereen nu echt heeft.
Als het vergezocht is moet je het misschien ook daar niet zoeken? Een grap is een grap en een foute opmerking een foute opmerking. Natuurlijk bestaat er dubbelzinnigheid en meerdere interpretaties, maar je loopt wel het risico om een Pietje Bell tot Hannibal te verklaren met een al te vlotte exageratie. Ik denk ook dat die voedingsbodemtheorie welwillende mannen kan afschrikken ivm fragilitiet en aangesproken voelen. Raak je dan niet verder van huis? Dat zijn misschien de makkelijkste bondgenoten om binnen te halen. Ik vraag mij ook af of die theorie echt klopt. Als mensen gecorrigeerd worden op opmerkingen, zal dat dan echt gaan leiden tot minder misbruik? Of tot enkel een schisma, waarbij je nette mannen en lompe mannen beter kunt onderscheiden.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:02 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik chargeer. Natuurlijk is de causaliteit tussen jij die een grap maakt over domme blondjes en Lisa die van haar fiets wordt getrokken in Duivendrecht vergezocht. Toch blijf ik erbij: als je als fatsoenlijke man geweld tegen vrouwen wil bestrijden moet je juist gaan letten op de dingen die onschuldig lijken of onbewust gebeuren. De kans dat je een zedendelinquent op heterdaad betrapt en kunt stoppen is immers klein. Ik heb het zelf één keer meegemaakt. Gelukkig was ik toen met een grote groep vrienden, in mijn eentje had ik weinig kunnen uitrichten tegen vier potige kerels.
De aantallen bevreemden mij wel. Maar het moet gezegd worden: we hebben ook veel meer fotomomenten sinds de smartphone en veel meer plekken om die dan te delen. De technologie faciliteert het gedrag wat altijd al aanwezig was?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Best een verknipt idee van een relatie heb je dan.
Vooral als je dat bij je vrouw doet. Even erg als bij je/een vriendin natuurlijk, maar je zou verwachten dat het ja-woord tenminste nog iets betekend.
Definieer normaal? Wij mannen zijn van nature biologische monsters door de hoeveelheid testosteron. Daar hoef je gelukkig niet naar te handelen maar de meeste mannen zijn van nature pervers en extreem seksistisch aangelegd. Jezelf opdringen aan vrouwen en toenadering zoeken met als doel ons zaad in haar te mogen stoppen zijn we letterlijk voor geprogrammeerd.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:05 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Nee, de overgrote meerderheid van de mannen doet NIET normaal en is daarmee indirect medeverantwoordelijk voor wat een paar gekken doen. Want wat ogenschijnlijk onschuldig gedrag is, vormt in werkelijkheid een voedingsbodem voor een vrouwonvriendelijke cultuur waarin de ergste uitwassen, zoals zedendelicten en levensdelicten, kunnen gedijen. Als je dat als man nog steeds niet inziet, ben je onderdeel van het probleem.
[ afbeelding ]
Mijn man knipt bijna nooit foto's, ik ben de 'fotograaf' bij ons. En ik meen hem ook te kennen (ja dat dacht die vrouw wss ook) en weet dat hij zulke dingen niet doet. Ik weet precies wat hij doet als ik dat zou willen, we hebben geen wachtwoorden enzo op onze computer en onze telefoons zijn ook uitwisselbaar.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 12:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe weet je eigenlijk zeker dat jouw man dit niet doet?
Als ik in saunaclubs ben, zit het bomvol met getrouwde mannen die tegen hun vrouw hebben gezegd dat ze een werkafspraak hebben.
Er is hier maar 1 antwoord op mogelijk:quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:05 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Nee, de overgrote meerderheid van de mannen doet NIET normaal en is daarmee indirect medeverantwoordelijk voor wat een paar gekken doen. Want wat ogenschijnlijk onschuldig gedrag is, vormt in werkelijkheid een voedingsbodem voor een vrouwonvriendelijke cultuur waarin de ergste uitwassen, zoals zedendelicten en levensdelicten, kunnen gedijen. Als je dat als man nog steeds niet inziet, ben je onderdeel van het probleem.
[ afbeelding ]
En nog geliked ook he. Van eentje verwacht je dat soort dingen wel overigens.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:12 schreef PurifieR het volgende:
[..]![]()
Knettergek. En niet serieus te nemen verder
Wel de mensen van wie je het verwachtquote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En nog geliked ook he. Van eentje verwacht je dat soort dingen wel overigens.
Wel apart, als er een hoop asielzoekers zich schuldig maken aan structureel crimineel gedrag en parasiteren op de samenleving, dan sta je op de barricade om hard te schreeuwen dat we niet alle asielzoekers moeten veroordelen. Maar hier is het dan weer prima om mannen te veroordelen... right?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat apart.
Als er een Syriër een keer een chocolatje jat ben je de eerste die op de FOK! barricade staat om alle Syriërs te veroordelen.
Geboren in NL, 2 Ouders geboren in NL: 0.6%quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Van de verdachten is 80 tot 85% man
https://longreads.cbs.nl/(...)-2022/criminaliteit/
Ik denk het idee van "kijk ik heb een begeerde vrouw waar andere kerels bij rukken."quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:06 schreef DobbyDobby het volgende:
Waarom zal je dit doen? Snap niet wat de kick hiervan is.
Hmm... kan me niet echt voorstellen. Heb die kick dan ook niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk het idee van "kijk ik heb een begeerde vrouw waar andere kerels bij rukken."
Saunaclub.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:43 schreef oppiedoppie het volgende:
Vind het apart dat die mannen stiekem naar de sauna gaan want waarom zou hun vrouw dat niet mogen weten? Ik ga vaak ook alleen naar de sauna, mijn man vind sauna helemaal niks, die heeft weer hele andere dingen waar hij tot aangetrokken is. Vind het soms maar vreemd dat mensen zo stiekem zijn.......
Dat impliceert dat het allemaal alleen maar bloedmooie vrouwen zijn. Daar geloof ik niks van.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk het idee van "kijk ik heb een begeerde vrouw waar andere kerels bij rukken."
Ik neem wel aan dat je je eigen vrouw op zijn minst aantrekkelijk moet vinden als je dit doet.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat impliceert dat het allemaal alleen maar bloedmooie vrouwen zijn. Daar geloof ik niks van.
Dat je dat zelf vindt, betekent toch niet dat ze ook begeerd wordt door anderen?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik neem wel aan dat je je eigen vrouw op zijn minst aantrekkelijk moet vinden als je dit doet.
Waar zeg ik dat het prima is? Heb je een quote voor mij?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel apart, als er een hoop asielzoekers zich schuldig maken aan structureel crimineel gedrag en parasiteren op de samenleving, dan sta je op de barricade om hard te schreeuwen dat we niet alle asielzoekers moeten veroordelen. Maar hier is het dan weer prima om mannen te veroordelen... right?
Ja, het zijn vooral buutnlanders. En vooral mannen. De groep kijk je erop aan, de andere niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geboren in NL, 2 Ouders geboren in NL: 0.6%
Geboren in NL, 2 ouders niet: 2,9%
Totaal buitenland: 1,1%
Zegt ook wel weer genoeg.
Klinkt vermoeiend. Dat jullie nog wat nuttigs gedaan krijgen op een dag.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Definieer normaal? Wij mannen zijn van nature biologische monsters door de hoeveelheid testosteron. Daar hoef je gelukkig niet naar te handelen maar de meeste mannen zijn van nature pervers en extreem seksistisch aangelegd. Jezelf opdringen aan vrouwen en toenadering zoeken met als doel ons zaad in haar te mogen stoppen zijn we letterlijk voor geprogrammeerd.
Dat krijg je er niet zomaar 1.2 3 uit door bepaald gedrag als problematisch te bestempelen.
Dat hoeft natuurlijk niet maar daar zullen sommigen misschien op hopen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:35 schreef [url=]miss_sly[/url] het volgende:
[..]
Dat je dat zelf vindt, betekent toch niet dat ze ook begeerd wordt door anderen?
En ik denk eigenlijk dat dat niet eens per se een voorwaarde is. Ik denk dat de vrouw in kwestie de fetish niet is, maar het stiekeme en de verspreiding.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |