abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:20:28 #76
5428 crew  miss_sly
pi_221119173
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daarom moeten we het gesprek ook eerlijk voeren.

Op zichzelf ben ik het er best mee eens dat vrouwen op bepaalde gebieden nog altijd achtergesteld worden. Maar het gekke is dat ze wat dat betreft meer last hebben van de progressieven dan van de conservatieven (mijn mening).

Daar waar er verbetering mogelijk is: absoluut voor.

Maar gezeik zoals dit artikel waar op vaderdag nota bene even vaders van onderuit de zak krijgen... Echt, wat een misselijke streek is dat zeg.
OK, een poging. Ik wil het graag niet polariserend doen, en ik wil ook niet disrespectvol posten. En datzelfde verwacht ik ook van anderen.

Ik vind dat het op vaderdag uitkomt nogal een flauw iets. Het was handiger geweest om het op een andere dag te doen, maar het maakt feitelijk niet uit.
Vaderdag heeft namelijk niets te maken met je huishoudelijke kwaliteiten of de verdeling tussen jou en je partner, maar alles met de vader die je bent. En ook als er binnen de echtelijke relatie een en ander zou wringen, kun je nog steeds een fantastische vader zijn.

Wat betreft de ongelijkheid, het zit hem echt in een heleboel dingen. Soms zijn ze maar klein, soms gaat het om grotere dingen. Ik vind het erg jammer dat je uit het best lange artikel alleen wat cherrypicking doet over dingen waarover je je boos kunt maken over vrouwen, Lisa Loeb en wellicht niet helemaal correcte cijfers, maar helemaal niet ingaat op zaken die kloppen.

Er is geen zorgend gen dat vastzit aan het X-chromosoom. Zorgen, voor jezelf, de kinderen, het huishouden, kun je allemaal leren. Dat moet je als man en vrouw inderdaad samen regeen. De vrouw moet uit handen kunnen geven, en de man moet op kunnen pakken. Niet onder het mom "vertel me maar hoe ik kan helpen" maar gewoon door vanzelfsprekend zijn deel te doen.
Mooi voorbeeld wat wordt aangehaald is over het verschonen van de luiers: kennelijk is dat in de ogen van nog steeds veel mensen een geweldige daad van een vader, maar heel gewoon voor een moeder. Dat hoort natuurlijk niet zo te zijn.

Voorbeeld uit de eigen praktijk, en iets wat ik bij nog veel meer vrouwen heb gehoord: worden gebeld als je kind ziek is of er iets anders is van school. Ik heb twee vriendinnen die verloskundigen zijn. Als zij aan het werk zijn, is de kans groot dat ze aan het bed van een bevallende vrouw staan. Zij hadden beide bij de school van hun kinderen aangegeven dat ze hen niet moesten bellen als er iets is, maar dat ze de vader moeten bellen. Heb je enig idee hoeveel jaar (en frustratie) het heeft geduurd voor dat eindelijk doorgevoerd is? De jongste van de drie kinderen bij beiden zitten in groe 8 en groep 6.

Dit zijn geen incidenten, dit is nog steeds de standaard. Ik heb het zelf ook een aantal keren meegemaakt en ik hoor het van bijna al mijn vriendinnen. Bij een vriendin is er een schoolapp voor communicatie, en daarbij is het maar mogelijk om één e-mailadres op te geven. De school had als standaard van alle moeders het e-mailadres ingevoerd. Geen enkele vader.

Wat betreft de loonkloof is inderdaad uit onderzoek gebleken dat vrouwen minder snel een hoger salaris krijgen door onderhandelen. Daar waar van mannen wordt gevonden dat ze goed en stevig onderhandelen, wordt een vrouw gezien als een bazige kenau, wat een negatief oordeel is. Tevens zijn er nog steeds plekken waar men vindt dat de man een beter salaris moet krijgen omdat hij (vast wel) de kostwinner is.

Natuurlijk ligt een deel ook aan de mensen zelf. Er zijn nog steeds veel vrouwen die alles in huis naar zich toetrekken vanuit een misplaatst idee dat ze het zelf veel beter kan. Of de eis dat iets op een bepaalde manier, haar manier, moet gebeuren. Maar er zijn ook teveel mannen die zich dat met liefde aan laten leunen. Beide moeten daarin stappen zetten, maar ook worden geholpen door veranderingen in het maatschappelijke discours.

Vrouwen zijn niet heilig of zielig. Mannen net zo min. In Nederland hebben we het veel beter dan in heel veel andere landen, zoals met veel meer dingen. Maar we zijn er echt nog niet, er is best nog wat werk aan de winkel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 juni 2026 @ 17:22:48 #77
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221119187
Wat is het probleem van een beetje vergeldingsfeminisme of laten zien dat er nog ongelijkheid is? Of fopfeminisme? Moet je mannen dan bij voorbaat aardig vinden? En bij minieme inspanning, aanpassing of inpassing ze maar een bos bloemen cadeau geven? De herverdeling van tijd, beloningen en inspanningen is nu eenmaal in volle gang.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221119192
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:17 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Hoe zitten jouw eigen dochters hierin?
De oudste zit nu op de middelbare en die krijgt een extreme stroom aan ultraprogressieve standpunten mee. Dus daar heb ik geregeld gesprekken mee om haar te laten zien dat veel zaken net wat anders liggen dan ze denkt.

(zo gaf ze b.v. recentelijk aan dat ze niet meer naar de VS durft omdat ze bi is en haar is vertelt dat met Trump het daar ineens heel gevaarlijk is voor haar)

Ze luistert zelf momenteel meer naar Guns N Roses (afgelopen week nog samen naartoe gegaan), AC/DC, enz. Dus het komt via andere kanalen. Maar wel verontrustend hoeveel extreemlinkse shit zij binnen krijgt.
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:24:15 #79
5428 crew  miss_sly
pi_221119196
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, maar het is niet onschuldig. Als je tienermeisjes gaat vertellen dat de vervelende mannen de vrouwen onderdrukken, dan nestelt zich zo'n gedachte nogal makkelijk in hun tienerbreintje.

Dat leidt vervolgens ertoe dat ze zich minder gewaardeerd voelen (waar ze zelf het meeste last van hebben), dat ze een hekel kunnen krijgen aan mannen, dat ze geen verantwoordelijkheid gaan nemen als ze minder succesvol zijn, enz.

Tate (die net zo goed onzin verkondigt) heeft een veel kleinere groep volgelingen, zijn volgelingen nemen zijn onzin over vrouwen zelden serieus, hij wordt veel tegengesproken en nog wordt Tate steeds opgevoerd als een groot probleem. Maar Taylor, zeker in combinatie met het continu versterken van die boodschap door het merendeel van de MSM, is potentieel gevaarlijker voor de maatschappij, maar je zal er geen wanklank over horen.
Weet je dat er scholen zijn (VWO onder andere) waar men de derde- of vierdeklassers schoolbreed bij elkaar heeft geroepen om met de jongens te spreken over de manosphere die er heerst? Dat dit zo echt niet kan. Dat ze respectvol met anderen, ook meisjes, om moeten gaan. Het conservatieve en neerbuigende gedachtengoed over meisjes en vrouwen is helaas echt erger aan het worden.

Overigens ben ik er groot voorstander van dat alle jongens en meisjes eerst een tijdje (semi) op zichzelf gaan wonen voor ze gaan samenwonen, zodat ze meer zicht krijgen op wat er moet gebeuren om in ieder geval voor je zelf en je eigen (kleine) omgeving te zorgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 17:25:27 #80
5428 crew  miss_sly
pi_221119212
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De oudste zit nu op de middelbare en die krijgt een extreme stroom aan ultraprogressieve standpunten mee. Dus daar heb ik geregeld gesprekken mee om haar te laten zien dat veel zaken net wat anders liggen dan ze denkt.

(zo gaf ze b.v. recentelijk aan dat ze niet meer naar de VS durft omdat ze bi is en haar is vertelt dat met Trump het daar ineens heel gevaarlijk is voor haar)

Ze luistert zelf momenteel meer naar Guns N Roses (afgelopen week nog samen naartoe gegaan), AC/DC, enz. Dus het komt via andere kanalen. Maar wel verontrustend hoeveel extreemlinkse shit zij binnen krijgt.
Dat over Trump is niet extreemlinks :') Het is overdreven, maar niet extreemlinks.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221119266
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:31 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat is wel een hele lange schooldag.. :+
BSO, maar die zit in het schoolgebouw, dus in principe nog steeds van school opgehaald, ook al was het om 16:30. O-)
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_221119318
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
OK, een poging. Ik wil het graag niet polariserend doen, en ik wil ook niet disrespectvol posten. En datzelfde verwacht ik ook van anderen.

Ik vind dat het op vaderdag uitkomt nogal een flauw iets. Het was handiger geweest om het op een andere dag te doen, maar het maakt feitelijk niet uit.
Vaderdag heeft namelijk niets te maken met je huishoudelijke kwaliteiten of de verdeling tussen jou en je partner, maar alles met de vader die je bent. En ook als er binnen de echtelijke relatie een en ander zou wringen, kun je nog steeds een fantastische vader zijn.

Wat betreft de ongelijkheid, het zit hem echt in een heleboel dingen. Soms zijn ze maar klein, soms gaat het om grotere dingen. Ik vind het erg jammer dat je uit het best lange artikel alleen wat cherrypicking doet over dingen waarover je je boos kunt maken over vrouwen, Lisa Loeb en wellicht niet helemaal correcte cijfers, maar helemaal niet ingaat op zaken die kloppen.

Er is geen zorgend gen dat vastzit aan het X-chromosoom. Zorgen, voor jezelf, de kinderen, het huishouden, kun je allemaal leren. Dat moet je als man en vrouw inderdaad samen regeen. De vrouw moet uit handen kunnen geven, en de man moet op kunnen pakken. Niet onder het mom "vertel me maar hoe ik kan helpen" maar gewoon door vanzelfsprekend zijn deel te doen.
Mooi voorbeeld wat wordt aangehaald is over het verschonen van de luiers: kennelijk is dat in de ogen van nog steeds veel mensen een geweldige daad van een vader, maar heel gewoon voor een moeder. Dat hoort natuurlijk niet zo te zijn.

Voorbeeld uit de eigen praktijk, en iets wat ik bij nog veel meer vrouwen heb gehoord: worden gebeld als je kind ziek is of er iets anders is van school. Ik heb twee vriendinnen die verloskundigen zijn. Als zij aan het werk zijn, is de kans groot dat ze aan het bed van een bevallende vrouw staan. Zij hadden beide bij de school van hun kinderen aangegeven dat ze hen niet moesten bellen als er iets is, maar dat ze de vader moeten bellen. Heb je enig idee hoeveel jaar (en frustratie) het heeft geduurd voor dat eindelijk doorgevoerd is? De jongste van de drie kinderen bij beiden zitten in groe 8 en groep 6.

Dit zijn geen incidenten, dit is nog steeds de standaard. Ik heb het zelf ook een aantal keren meegemaakt en ik hoor het van bijna al mijn vriendinnen. Bij een vriendin is er een schoolapp voor communicatie, en daarbij is het maar mogelijk om één e-mailadres op te geven. De school had als standaard van alle moeders het e-mailadres ingevoerd. Geen enkele vader.

Wat betreft de loonkloof is inderdaad uit onderzoek gebleken dat vrouwen minder snel een hoger salaris krijgen door onderhandelen. Daar waar van mannen wordt gevonden dat ze goed en stevig onderhandelen, wordt een vrouw gezien als een bazige kenau, wat een negatief oordeel is. Tevens zijn er nog steeds plekken waar men vindt dat de man een beter salaris moet krijgen omdat hij (vast wel) de kostwinner is.

Natuurlijk ligt een deel ook aan de mensen zelf. Er zijn nog steeds veel vrouwen die alles in huis naar zich toetrekken vanuit een misplaatst idee dat ze het zelf veel beter kan. Of de eis dat iets op een bepaalde manier, haar manier, moet gebeuren. Maar er zijn ook teveel mannen die zich dat met liefde aan laten leunen. Beide moeten daarin stappen zetten, maar ook worden geholpen door veranderingen in het maatschappelijke discours.

Vrouwen zijn niet heilig of zielig. Mannen net zo min. In Nederland hebben we het veel beter dan in heel veel andere landen, zoals met veel meer dingen. Maar we zijn er echt nog niet, er is best nog wat werk aan de winkel.
Voor de goede orde: ik sla hier ook vooral op aan omdat ik het stuk bizar polariserend vind. Dus nee, laten we hier vooral niet gaan polariseren.

Dat er geen zorgend gen is, is duidelijk. Wel is het zo dat vrouwen gemiddeld gezien wat meer trekken naar mensen en mannen wat meer naar dingen. Van daaruit is het op zich niet gek dat vrouwen vaker voor verzorgende beroepen kiezen en dan is het volgens mij ook niet zo raar dat vrouwen vaker kiezen voor meer aandacht thuis en mannen meer voor carrière. Al zal dat best ook voor een deel komen vanwege verwachtingen.

Maar natuurlijk: iedereen kan luiers verschonen. Ik heb dat ook vaker gedaan dan mijn ex vrouw en eerlijk gezegd: het stelt ook geen reet voor, alleen is de geur niet altijd even prettig... Ps, ik heb het mijn ex vrouw ook moeten leren, want bij de eerste krijg je het als man geleerd terwijl jouw vrouw even aan het bijkomen is van de bevalling. En pas na x dagen gaat zij dan ook de eerste luier vervangen (mijn n=1).

Onze school belt gelukkig eerst mij. Zo afgesproken. Scholen die dat anders doen mogen wat mij betreft daarvoor aan de oren getrokken worden. Bij onze scholen is het ook normaal dat alle communicatie naar beiden gaat. In de groepsapp zitten dan ook mannen en vrouwen. Ook het schoolplein is redelijk 50/50. Nou ja 60/40 misschien... Hangt een beetje van de dag af.

Misschien leef ik in een meer progressieve omgeving?

Wat betreft de loonkloof sta ik open voor goed onderzoek. Ik geloof er persoonlijk niet zo in, vooral omdat het heel lastig is vast te stellen. Want hoe ga je homogene datasets krijgen. En waarom, als dit zo'n rol speelt is Amerika dan ons zo voorbij nu daar vrouwen gemiddeld meer verdienen dan mannen (jongste generatie die afgestudeerd is)?

Amerika, waarvan je in Nederland leest dat het zo'n verschrikkelijk oerconservatief land is waar bijna niet te leven valt (praktijk is totaal anders uiteraard).

Voor wat betreft mannen die zich het aan laten leunen... Toevallig was mijn vrouw vandaag pissig over hoe de koelkast is ingeruimd. Moest op haar manier. Geweldig hoor, maar verwacht niet dat ik iets anders doe dan het mij aan laten leunen, want waarom er tegenin gaan als dat de sfeer niet ten goede komt?

Maar zo wil ik de vaatwasser op een bepaalde manier ingeruimd hebben en dat mag ik dan weer iedere keer herstellen.

Uiteindelijk is het denk ik vooral de twee (of meer, kan ook) personen samen die de relatie vorm geven.

Dus ik snap absoluut jouw opmerking over de scholen. Dat zou niet moeten kunnen. De omgeving hoort neutraal te staan hierin.

Maar binnen de relatie moet je toch echt zelf kiezen wat voor jullie werkt.

En ik heb hetzelfde als @Marsenal: ik ken vooral stellen waarbij het behoorlijk goed is geregeld.
pi_221119319
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:33 schreef knoopie het volgende:

[..]
BSO, maar die zit in het schoolgebouw, dus in principe nog steeds van school opgehaald, ook al was het om 16:30. O-)
Vooruit dan maar, heb je ze wel anderhalf uur even ergens ondergebracht dan.. O-)
pi_221119333
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:22 schreef Koekoekmakto het volgende:
Wat is het probleem van een beetje vergeldingsfeminisme of laten zien dat er nog ongelijkheid is? Of fopfeminisme? Moet je mannen dan bij voorbaat aardig vinden? En bij minieme inspanning, aanpassing of inpassing ze maar een bos bloemen cadeau geven? De herverdeling van tijd, beloningen en inspanningen is nu eenmaal in volle gang.
Wat is er mis met de discussie voeren op basis van daadwerkelijke cijfers en zonder elkaar de grond in te trappen?
pi_221119348
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het grote probleem hierbij is en blijft dat het verkrijgen van goede data zo goed als onmogelijk is. Ook als het gaat om de loonkloof zie je dat er vooral een klein stukje onverklaard is. Niet dat het duidelijk is dat dus vrouwen in vergelijkbare situaties minder verdienen.
Statistisch zijn er heel lastig een causaal verbanden te leggen met geslacht, omdat je geslachten niet gerandomiseerd aan deelnemers in de studie toe kunt kennen, wat wel nodig is om statisch gezien echt causale conclusies te kunnen trekken.
  maandag 22 juni 2026 @ 17:43:56 #86
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221119369
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat is er mis met de discussie voeren op basis van daadwerkelijke cijfers en zonder elkaar de grond in te trappen?
Eens hoor, Maar wie trap ik de grond in? Een aangesprokene is toch geen direct geadresseerde? Misschien is dat wel een onderdeel van het probleem. 💡
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221119390
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De oudste zit nu op de middelbare en die krijgt een extreme stroom aan ultraprogressieve standpunten mee. Dus daar heb ik geregeld gesprekken mee om haar te laten zien dat veel zaken net wat anders liggen dan ze denkt.

(zo gaf ze b.v. recentelijk aan dat ze niet meer naar de VS durft omdat ze bi is en haar is vertelt dat met Trump het daar ineens heel gevaarlijk is voor haar)

Ze luistert zelf momenteel meer naar Guns N Roses (afgelopen week nog samen naartoe gegaan), AC/DC, enz. Dus het komt via andere kanalen. Maar wel verontrustend hoeveel extreemlinkse shit zij binnen krijgt.
Hier moest ik even om lachen, als je net zo overtuigd bent van je eigen mening/gelijk zoals je hier vaak schrijft, wens ik je veel succes in de discussies met je dochter. :D
pi_221119393
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Weet je dat er scholen zijn (VWO onder andere) waar men de derde- of vierdeklassers schoolbreed bij elkaar heeft geroepen om met de jongens te spreken over de manosphere die er heerst? Dat dit zo echt niet kan. Dat ze respectvol met anderen, ook meisjes, om moeten gaan. Het conservatieve en neerbuigende gedachtengoed over meisjes en vrouwen is helaas echt erger aan het worden.

Overigens ben ik er groot voorstander van dat alle jongens en meisjes eerst een tijdje (semi) op zichzelf gaan wonen voor ze gaan samenwonen, zodat ze meer zicht krijgen op wat er moet gebeuren om in ieder geval voor je zelf en je eigen (kleine) omgeving te zorgen.
Mij inderdaad niet bekend. Maar goed, waarom eenzijdig over de manosphere en niet breder trekkend? Zelfs als je denkt dat mannen ten onrechte denken dat vrouwen neerbuigend over hen spreken, dan nog is dat een discussie waard denk ik. Begrip kweken is doorgaans wederkerig.
pi_221119415
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat over Trump is niet extreemlinks :') Het is overdreven, maar niet extreemlinks.
Het zijn absoluut leugens die uit het extreemlinkse kamp komen. Je bent daar volstrekt veilig als je homoseksueel bent of biseksueel. Iets wat je b.v. van Palestina niet kan zeggen.

Maar Amerika is zogenaamd gevaarlijk en Palestijnen zijn een lief onderdrukt volkje. Kom op, dat is niet een beetje overdreven, het zijn leugens.

En sowieso: jonge kinderen bangmaken om naar de VS te gaan. Zonde. Prachtig land, leuke mensen. Met weeffoutjes, maar die hebben we hier ook voldoende.
pi_221119426
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het zijn absoluut leugens die uit het extreemlinkse kamp komen. Je bent daar volstrekt veilig als je homoseksueel bent of biseksueel. Iets wat je b.v. van Palestina niet kan zeggen.

Maar Amerika is zogenaamd gevaarlijk en Palestijnen zijn een lief onderdrukt volkje. Kom op, dat is niet een beetje overdreven, het zijn leugens.

En sowieso: jonge kinderen bangmaken om naar de VS te gaan. Zonde. Prachtig land, leuke mensen. Met weeffoutjes, maar die hebben we hier ook voldoende.
Jonge kinderen bang maken voor islamisering en 'alle moslims zijn eng' is minstens zo zonde.
pi_221119431
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:43 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Eens hoor, Maar wie trap ik de grond in? Een aangesprokene is toch geen direct geadresseerde? Misschien is dat wel een onderdeel van het probleem. 💡
Ik heb niet gezegd dat jij dit doet.

Maar ik vind het wel kwalijk om dit artikel te plaatsen als het over vaderdag gaat. Niet dat ik vaderdag heel serieus neem (het is hier iedere dag vaderdag als je begrijpt wat ik bedoel), maar dat een redactie denkt: laten we voor vaderdag even een lekker kritisch stukje schrijven over de vaders van Nederland en daar ook vooral activistische onzin in verwerken... dat is toch heel bijzonder.

Nou ja, niet bij DPG natuurlijk.
pi_221119436
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb niet gezegd dat jij dit doet.

Maar ik vind het wel kwalijk om dit artikel te plaatsen als het over vaderdag gaat. Niet dat ik vaderdag heel serieus neem (het is hier iedere dag vaderdag als je begrijpt wat ik bedoel), maar dat een redactie denkt: laten we voor vaderdag even een lekker kritisch stukje schrijven over de vaders van Nederland en daar ook vooral activistische onzin in verwerken... dat is toch heel bijzonder.

Nou ja, niet bij DPG natuurlijk.
Nou, daar ben ik het wel mee eens, vind het artikel eigenlijk gewoon oersaai.
pi_221119453
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hier moest ik even om lachen, als je net zo overtuigd bent van je eigen mening/gelijk zoals je hier vaak schrijft, wens ik je veel succes in de discussies met je dochter. :D
Ik dring geen mening op bij mijn dochter. Ik geef haar de feiten en praat er dan met haar open over.

Zo heb ik haar bijvoorbeeld verteld dat het niet waar is dat tegenwoordig abortus niet meer is toegestaan in de VS en dat het al helemaal niet door Trump komt, maar een uitspraak is van de Supreme Court die juridisch zuiver is (wat dat betreft is na Roe vs Wade er een enorme kans laten liggen op federaal niveau). En dat bovendien (ja, u leest het hier waarschijnlijk voor het eerst) na Dobbs vs Jackson het aantal abortussen in de VS toegenomen is omdat nu de abortuspil aan populariteit heeft gewonnen.

Voor de goede orde: ik vind het ook uiteraard aan de vrouw om hierover te beslissen, ook al snap ik het standpunt van de pro lifers...
pi_221119467
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik dring geen mening op bij mijn dochter. Ik geef haar de feiten en praat er dan met haar open over.

Zo heb ik haar bijvoorbeeld verteld dat het niet waar is dat tegenwoordig abortus niet meer is toegestaan in de VS en dat het al helemaal niet door Trump komt, maar een uitspraak is van de Supreme Court die juridisch zuiver is (wat dat betreft is na Roe vs Wade er een enorme kans laten liggen op federaal niveau). En dat bovendien (ja, u leest het hier waarschijnlijk voor het eerst) na Dobbs vs Jackson het aantal abortussen in de VS toegenomen is omdat nu de abortuspil aan populariteit heeft gewonnen.

Voor de goede orde: ik vind het ook uiteraard aan de vrouw om hierover te beslissen, ook al snap ik het standpunt van de pro lifers...
Ik vind dat dan ook juist een discussieonderwerp die je nu niet als vader met je dochter over moet hebben, dat moet je aan de moeder overlaten.
pi_221119470
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Weet je dat er scholen zijn (VWO onder andere) waar men de derde- of vierdeklassers schoolbreed bij elkaar heeft geroepen om met de jongens te spreken over de manosphere die er heerst? Dat dit zo echt niet kan. Dat ze respectvol met anderen, ook meisjes, om moeten gaan. Het conservatieve en neerbuigende gedachtengoed over meisjes en vrouwen is helaas echt erger aan het worden.

Overigens ben ik er groot voorstander van dat alle jongens en meisjes eerst een tijdje (semi) op zichzelf gaan wonen voor ze gaan samenwonen, zodat ze meer zicht krijgen op wat er moet gebeuren om in ieder geval voor je zelf en je eigen (kleine) omgeving te zorgen.
Want jij werkt op een school toch.

De haat jegens (voornamelijk blanke) mannen neemt ook alleen maar toe in deze maatschappij. Institutioneel zelfs, via het onderwijs en op werkplekken, bij universiteiten, in de mainstream media. Daar schrijf je nooit over. Ben je mischien bevooroordeeld?
pi_221119473
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jonge kinderen bang maken voor islamisering en 'alle moslims zijn eng' is minstens zo zonde.
Alleen hoor ik haar daar nooit over. Dus wat bedoel je daarmee?
pi_221119475
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:01 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik vind dat dan ook juist een discussieonderwerp die je nu niet als vader met je dochter over moet hebben, dat moet je aan de moeder overlaten.
Waarom?
pi_221119485
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom?
Omdat het een ingreep is die bij vrouwen wordt gedaan. Baasineigenbuik enso.
pi_221119496
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jonge kinderen bang maken voor islamisering en 'alle moslims zijn eng' is minstens zo zonde.
Je hoeft Opsporing verzocht maar aan te zetten of de nieuwsberichten over criminaliteit te volgen. Dan weet je weer waar die angst voor Islam precies vandaan komt.
pi_221119501
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:06 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Je hoeft Opsporing verzocht maar aan te zetten of de nieuwsberichten over criminaliteit te volgen. Dan weet je weer waar die angst voor Islam precies vandaan komt.
Nee, die berichten over gekleurde misdadigers waren er een halve eeuw geleden ook al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')