OK, een poging. Ik wil het graag niet polariserend doen, en ik wil ook niet disrespectvol posten. En datzelfde verwacht ik ook van anderen.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daarom moeten we het gesprek ook eerlijk voeren.
Op zichzelf ben ik het er best mee eens dat vrouwen op bepaalde gebieden nog altijd achtergesteld worden. Maar het gekke is dat ze wat dat betreft meer last hebben van de progressieven dan van de conservatieven (mijn mening).
Daar waar er verbetering mogelijk is: absoluut voor.
Maar gezeik zoals dit artikel waar op vaderdag nota bene even vaders van onderuit de zak krijgen... Echt, wat een misselijke streek is dat zeg.
De oudste zit nu op de middelbare en die krijgt een extreme stroom aan ultraprogressieve standpunten mee. Dus daar heb ik geregeld gesprekken mee om haar te laten zien dat veel zaken net wat anders liggen dan ze denkt.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:17 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Hoe zitten jouw eigen dochters hierin?
Weet je dat er scholen zijn (VWO onder andere) waar men de derde- of vierdeklassers schoolbreed bij elkaar heeft geroepen om met de jongens te spreken over de manosphere die er heerst? Dat dit zo echt niet kan. Dat ze respectvol met anderen, ook meisjes, om moeten gaan. Het conservatieve en neerbuigende gedachtengoed over meisjes en vrouwen is helaas echt erger aan het worden.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar het is niet onschuldig. Als je tienermeisjes gaat vertellen dat de vervelende mannen de vrouwen onderdrukken, dan nestelt zich zo'n gedachte nogal makkelijk in hun tienerbreintje.
Dat leidt vervolgens ertoe dat ze zich minder gewaardeerd voelen (waar ze zelf het meeste last van hebben), dat ze een hekel kunnen krijgen aan mannen, dat ze geen verantwoordelijkheid gaan nemen als ze minder succesvol zijn, enz.
Tate (die net zo goed onzin verkondigt) heeft een veel kleinere groep volgelingen, zijn volgelingen nemen zijn onzin over vrouwen zelden serieus, hij wordt veel tegengesproken en nog wordt Tate steeds opgevoerd als een groot probleem. Maar Taylor, zeker in combinatie met het continu versterken van die boodschap door het merendeel van de MSM, is potentieel gevaarlijker voor de maatschappij, maar je zal er geen wanklank over horen.
Dat over Trump is niet extreemlinksquote:Op maandag 22 juni 2026 17:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De oudste zit nu op de middelbare en die krijgt een extreme stroom aan ultraprogressieve standpunten mee. Dus daar heb ik geregeld gesprekken mee om haar te laten zien dat veel zaken net wat anders liggen dan ze denkt.
(zo gaf ze b.v. recentelijk aan dat ze niet meer naar de VS durft omdat ze bi is en haar is vertelt dat met Trump het daar ineens heel gevaarlijk is voor haar)
Ze luistert zelf momenteel meer naar Guns N Roses (afgelopen week nog samen naartoe gegaan), AC/DC, enz. Dus het komt via andere kanalen. Maar wel verontrustend hoeveel extreemlinkse shit zij binnen krijgt.
BSO, maar die zit in het schoolgebouw, dus in principe nog steeds van school opgehaald, ook al was het om 16:30.quote:Op maandag 22 juni 2026 16:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is wel een hele lange schooldag..
Voor de goede orde: ik sla hier ook vooral op aan omdat ik het stuk bizar polariserend vind. Dus nee, laten we hier vooral niet gaan polariseren.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, een poging. Ik wil het graag niet polariserend doen, en ik wil ook niet disrespectvol posten. En datzelfde verwacht ik ook van anderen.
Ik vind dat het op vaderdag uitkomt nogal een flauw iets. Het was handiger geweest om het op een andere dag te doen, maar het maakt feitelijk niet uit.
Vaderdag heeft namelijk niets te maken met je huishoudelijke kwaliteiten of de verdeling tussen jou en je partner, maar alles met de vader die je bent. En ook als er binnen de echtelijke relatie een en ander zou wringen, kun je nog steeds een fantastische vader zijn.
Wat betreft de ongelijkheid, het zit hem echt in een heleboel dingen. Soms zijn ze maar klein, soms gaat het om grotere dingen. Ik vind het erg jammer dat je uit het best lange artikel alleen wat cherrypicking doet over dingen waarover je je boos kunt maken over vrouwen, Lisa Loeb en wellicht niet helemaal correcte cijfers, maar helemaal niet ingaat op zaken die kloppen.
Er is geen zorgend gen dat vastzit aan het X-chromosoom. Zorgen, voor jezelf, de kinderen, het huishouden, kun je allemaal leren. Dat moet je als man en vrouw inderdaad samen regeen. De vrouw moet uit handen kunnen geven, en de man moet op kunnen pakken. Niet onder het mom "vertel me maar hoe ik kan helpen" maar gewoon door vanzelfsprekend zijn deel te doen.
Mooi voorbeeld wat wordt aangehaald is over het verschonen van de luiers: kennelijk is dat in de ogen van nog steeds veel mensen een geweldige daad van een vader, maar heel gewoon voor een moeder. Dat hoort natuurlijk niet zo te zijn.
Voorbeeld uit de eigen praktijk, en iets wat ik bij nog veel meer vrouwen heb gehoord: worden gebeld als je kind ziek is of er iets anders is van school. Ik heb twee vriendinnen die verloskundigen zijn. Als zij aan het werk zijn, is de kans groot dat ze aan het bed van een bevallende vrouw staan. Zij hadden beide bij de school van hun kinderen aangegeven dat ze hen niet moesten bellen als er iets is, maar dat ze de vader moeten bellen. Heb je enig idee hoeveel jaar (en frustratie) het heeft geduurd voor dat eindelijk doorgevoerd is? De jongste van de drie kinderen bij beiden zitten in groe 8 en groep 6.
Dit zijn geen incidenten, dit is nog steeds de standaard. Ik heb het zelf ook een aantal keren meegemaakt en ik hoor het van bijna al mijn vriendinnen. Bij een vriendin is er een schoolapp voor communicatie, en daarbij is het maar mogelijk om één e-mailadres op te geven. De school had als standaard van alle moeders het e-mailadres ingevoerd. Geen enkele vader.
Wat betreft de loonkloof is inderdaad uit onderzoek gebleken dat vrouwen minder snel een hoger salaris krijgen door onderhandelen. Daar waar van mannen wordt gevonden dat ze goed en stevig onderhandelen, wordt een vrouw gezien als een bazige kenau, wat een negatief oordeel is. Tevens zijn er nog steeds plekken waar men vindt dat de man een beter salaris moet krijgen omdat hij (vast wel) de kostwinner is.
Natuurlijk ligt een deel ook aan de mensen zelf. Er zijn nog steeds veel vrouwen die alles in huis naar zich toetrekken vanuit een misplaatst idee dat ze het zelf veel beter kan. Of de eis dat iets op een bepaalde manier, haar manier, moet gebeuren. Maar er zijn ook teveel mannen die zich dat met liefde aan laten leunen. Beide moeten daarin stappen zetten, maar ook worden geholpen door veranderingen in het maatschappelijke discours.
Vrouwen zijn niet heilig of zielig. Mannen net zo min. In Nederland hebben we het veel beter dan in heel veel andere landen, zoals met veel meer dingen. Maar we zijn er echt nog niet, er is best nog wat werk aan de winkel.
Vooruit dan maar, heb je ze wel anderhalf uur even ergens ondergebracht dan..quote:Op maandag 22 juni 2026 17:33 schreef knoopie het volgende:
[..]
BSO, maar die zit in het schoolgebouw, dus in principe nog steeds van school opgehaald, ook al was het om 16:30.
Wat is er mis met de discussie voeren op basis van daadwerkelijke cijfers en zonder elkaar de grond in te trappen?quote:Op maandag 22 juni 2026 17:22 schreef Koekoekmakto het volgende:
Wat is het probleem van een beetje vergeldingsfeminisme of laten zien dat er nog ongelijkheid is? Of fopfeminisme? Moet je mannen dan bij voorbaat aardig vinden? En bij minieme inspanning, aanpassing of inpassing ze maar een bos bloemen cadeau geven? De herverdeling van tijd, beloningen en inspanningen is nu eenmaal in volle gang.
Statistisch zijn er heel lastig een causaal verbanden te leggen met geslacht, omdat je geslachten niet gerandomiseerd aan deelnemers in de studie toe kunt kennen, wat wel nodig is om statisch gezien echt causale conclusies te kunnen trekken.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het grote probleem hierbij is en blijft dat het verkrijgen van goede data zo goed als onmogelijk is. Ook als het gaat om de loonkloof zie je dat er vooral een klein stukje onverklaard is. Niet dat het duidelijk is dat dus vrouwen in vergelijkbare situaties minder verdienen.
Eens hoor, Maar wie trap ik de grond in? Een aangesprokene is toch geen direct geadresseerde? Misschien is dat wel een onderdeel van het probleem. 💡quote:Op maandag 22 juni 2026 17:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is er mis met de discussie voeren op basis van daadwerkelijke cijfers en zonder elkaar de grond in te trappen?
Hier moest ik even om lachen, als je net zo overtuigd bent van je eigen mening/gelijk zoals je hier vaak schrijft, wens ik je veel succes in de discussies met je dochter.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De oudste zit nu op de middelbare en die krijgt een extreme stroom aan ultraprogressieve standpunten mee. Dus daar heb ik geregeld gesprekken mee om haar te laten zien dat veel zaken net wat anders liggen dan ze denkt.
(zo gaf ze b.v. recentelijk aan dat ze niet meer naar de VS durft omdat ze bi is en haar is vertelt dat met Trump het daar ineens heel gevaarlijk is voor haar)
Ze luistert zelf momenteel meer naar Guns N Roses (afgelopen week nog samen naartoe gegaan), AC/DC, enz. Dus het komt via andere kanalen. Maar wel verontrustend hoeveel extreemlinkse shit zij binnen krijgt.
Mij inderdaad niet bekend. Maar goed, waarom eenzijdig over de manosphere en niet breder trekkend? Zelfs als je denkt dat mannen ten onrechte denken dat vrouwen neerbuigend over hen spreken, dan nog is dat een discussie waard denk ik. Begrip kweken is doorgaans wederkerig.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je dat er scholen zijn (VWO onder andere) waar men de derde- of vierdeklassers schoolbreed bij elkaar heeft geroepen om met de jongens te spreken over de manosphere die er heerst? Dat dit zo echt niet kan. Dat ze respectvol met anderen, ook meisjes, om moeten gaan. Het conservatieve en neerbuigende gedachtengoed over meisjes en vrouwen is helaas echt erger aan het worden.
Overigens ben ik er groot voorstander van dat alle jongens en meisjes eerst een tijdje (semi) op zichzelf gaan wonen voor ze gaan samenwonen, zodat ze meer zicht krijgen op wat er moet gebeuren om in ieder geval voor je zelf en je eigen (kleine) omgeving te zorgen.
Het zijn absoluut leugens die uit het extreemlinkse kamp komen. Je bent daar volstrekt veilig als je homoseksueel bent of biseksueel. Iets wat je b.v. van Palestina niet kan zeggen.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat over Trump is niet extreemlinksHet is overdreven, maar niet extreemlinks.
Jonge kinderen bang maken voor islamisering en 'alle moslims zijn eng' is minstens zo zonde.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zijn absoluut leugens die uit het extreemlinkse kamp komen. Je bent daar volstrekt veilig als je homoseksueel bent of biseksueel. Iets wat je b.v. van Palestina niet kan zeggen.
Maar Amerika is zogenaamd gevaarlijk en Palestijnen zijn een lief onderdrukt volkje. Kom op, dat is niet een beetje overdreven, het zijn leugens.
En sowieso: jonge kinderen bangmaken om naar de VS te gaan. Zonde. Prachtig land, leuke mensen. Met weeffoutjes, maar die hebben we hier ook voldoende.
Ik heb niet gezegd dat jij dit doet.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:43 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Eens hoor, Maar wie trap ik de grond in? Een aangesprokene is toch geen direct geadresseerde? Misschien is dat wel een onderdeel van het probleem. 💡
Nou, daar ben ik het wel mee eens, vind het artikel eigenlijk gewoon oersaai.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat jij dit doet.
Maar ik vind het wel kwalijk om dit artikel te plaatsen als het over vaderdag gaat. Niet dat ik vaderdag heel serieus neem (het is hier iedere dag vaderdag als je begrijpt wat ik bedoel), maar dat een redactie denkt: laten we voor vaderdag even een lekker kritisch stukje schrijven over de vaders van Nederland en daar ook vooral activistische onzin in verwerken... dat is toch heel bijzonder.
Nou ja, niet bij DPG natuurlijk.
Ik dring geen mening op bij mijn dochter. Ik geef haar de feiten en praat er dan met haar open over.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hier moest ik even om lachen, als je net zo overtuigd bent van je eigen mening/gelijk zoals je hier vaak schrijft, wens ik je veel succes in de discussies met je dochter.
Ik vind dat dan ook juist een discussieonderwerp die je nu niet als vader met je dochter over moet hebben, dat moet je aan de moeder overlaten.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik dring geen mening op bij mijn dochter. Ik geef haar de feiten en praat er dan met haar open over.
Zo heb ik haar bijvoorbeeld verteld dat het niet waar is dat tegenwoordig abortus niet meer is toegestaan in de VS en dat het al helemaal niet door Trump komt, maar een uitspraak is van de Supreme Court die juridisch zuiver is (wat dat betreft is na Roe vs Wade er een enorme kans laten liggen op federaal niveau). En dat bovendien (ja, u leest het hier waarschijnlijk voor het eerst) na Dobbs vs Jackson het aantal abortussen in de VS toegenomen is omdat nu de abortuspil aan populariteit heeft gewonnen.
Voor de goede orde: ik vind het ook uiteraard aan de vrouw om hierover te beslissen, ook al snap ik het standpunt van de pro lifers...
Want jij werkt op een school toch.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je dat er scholen zijn (VWO onder andere) waar men de derde- of vierdeklassers schoolbreed bij elkaar heeft geroepen om met de jongens te spreken over de manosphere die er heerst? Dat dit zo echt niet kan. Dat ze respectvol met anderen, ook meisjes, om moeten gaan. Het conservatieve en neerbuigende gedachtengoed over meisjes en vrouwen is helaas echt erger aan het worden.
Overigens ben ik er groot voorstander van dat alle jongens en meisjes eerst een tijdje (semi) op zichzelf gaan wonen voor ze gaan samenwonen, zodat ze meer zicht krijgen op wat er moet gebeuren om in ieder geval voor je zelf en je eigen (kleine) omgeving te zorgen.
Alleen hoor ik haar daar nooit over. Dus wat bedoel je daarmee?quote:Op maandag 22 juni 2026 17:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jonge kinderen bang maken voor islamisering en 'alle moslims zijn eng' is minstens zo zonde.
Waarom?quote:Op maandag 22 juni 2026 18:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik vind dat dan ook juist een discussieonderwerp die je nu niet als vader met je dochter over moet hebben, dat moet je aan de moeder overlaten.
Je hoeft Opsporing verzocht maar aan te zetten of de nieuwsberichten over criminaliteit te volgen. Dan weet je weer waar die angst voor Islam precies vandaan komt.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jonge kinderen bang maken voor islamisering en 'alle moslims zijn eng' is minstens zo zonde.
Nee, die berichten over gekleurde misdadigers waren er een halve eeuw geleden ook al.quote:Op maandag 22 juni 2026 18:06 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Je hoeft Opsporing verzocht maar aan te zetten of de nieuwsberichten over criminaliteit te volgen. Dan weet je weer waar die angst voor Islam precies vandaan komt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |