abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221118275
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:10 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Eh ja. Op een paar westerse mannen na die onder het juk van hun Oost-Europese vrouw leven, ken ik iig in mijn omgeving geen mannen die na een dag of 2 alleen met de koters niet de hulp van hun moeder / tante / zus, desnoods buurvrouw inroepen. Geitenwollensokkencollega's tellen niet mee. En gezinnen met niet-werkende vrouwen tellen ook niet mee. Daar, waar zowel de vrouw als de man fulltime werken, komt het gros van het huishouden nog altijd op de vrouw terecht. En daar kiest ze uiteindelijk ook wel voor, want de andere optie is scheiden en scheiden is ook lijden (al worden wss 80% van gescheiden vrouwen een stuk gelukkiger zodra ze alleen zijn).
Even zonder geintjes, maar ik herken dit niet. Ik heb 5 goede mannelijke vrienden en die zijn allemaal getrouwd met kinderen, en ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat ze thuis een evenwichtige verdeling hebben, en dat is m.i. ook wel echt de norm verder.

(Verder laat ik 80% van het huishouden door een huishoudster doen :+ :7 )
-nee-
pi_221118307
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:14 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb 5 goede mannelijke vrienden en die zijn allemaal getrouwd met kinderen, en ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat ze thuis een evenwichtige verdeling hebben, en dat is m.i. ook wel echt de norm verder.
Wellicht ben je van een jongere generatie en uiteraard ook wss een andere opvoeding genoten (hier komt die mentaliteit weer boven). Als ik kijk naar 5 goede mannelijke vrienden die in NL, Duitsland, Canada en de VS wonen en allemaal 50+ zijn, dan zijn 4 daarvan gescheiden, omdat ze echt geen donder thuis deden behalve af en toe de bbq aansteken. Als ik ze nu vraag of ze destijds wisten hoe de tandarts van hun kinderen heette, dan zeggen alle 4 "nee". De enige man die niet gescheiden is, is eigenlijk heel recent getrouwd. En heeft hiervoor altijd alleen gewoond en dus ook alles zelf gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ann-Lynn op 22-06-2026 15:27:30 (4 ipv 5) ]
pi_221118354
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:14 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Even zonder geintjes, maar ik herken dit niet. Ik heb 5 goede mannelijke vrienden en die zijn allemaal getrouwd met kinderen, en ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat ze thuis een evenwichtige verdeling hebben, en dat is m.i. ook wel echt de norm verder.

(Verder laat ik 80% van het huishouden door een huishoudster doen :+ :7 )
Het probleem van die zogenaamde evenwichtige verdeling is dat (zoals het artikel ook stelt) vooral mannen dat als zodanig ervaren en uitleggen en dat de praktijk vaak compleet anders is :+ .

Neemt niet weg dat vrouwen daar niet over moeten zeiken want dat is uiteindelijk ook gewoon een stukje biologie en verschil is natuur. Helemaal met kleine kinderen dan raken ze volledig geobsedeerd door zorg en huidhouden en dat krijg je er met alle goede wil van de wereld en fysiek en mentaal bijspringen niet uit.
Zit voor mannen ook een keerzijde aan vaak zo'n situatie, maar als je daarover begint moet je je niet zo aanstellen :P .
blablablabla
pi_221118452
Wat heeft dat met feminisme te maken? Helemaal niets belet vrouwen om het zelf zo met hun man te regelen als zij dat goed vinden. De grootste ongelijkheid is dat mannen het zelf voor zichzelf moeten regelen en vrouwen het maatschappelijk middenveld en de overheid mobiliseren om hun zin te krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221118518
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Het probleem van die zogenaamde evenwichtige verdeling is dat (zoals het artikel ook stelt) vooral mannen dat als zodanig ervaren en uitleggen en dat de praktijk vaak compleet anders is :+ .

.
Oh ja, whoops :+
-nee-
pi_221118519
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:09 schreef Ann-Lynn het volgende:
Vrouwen moeten gewoon, zoals ik, een maandje in het zkh belanden. Dan wordt het ineens zeer duidelijk aan de man des huizes hoeveel er geregeld en gedaan moet worden. Overigens niet aan te raden met kleine kinderen in huis, die kunnen verhongeren, verdwalen in bergen ongedane was etc.....
Met zelfstandige kids, die ook nog eens de instructie krijgen om paps de volwassene te laten zijn, zeker een leerzame ervaring!
Dat ziekenhuis wens ik niemand toe, maar als de vrouwen gewoon eens de boel de boel laten, achterover gaan leunen en kijken wat er gebeurt zou wel een mooi experiment worden.

En dan wel volhouden hè. Een man heeft ook handjes dus laat ze maar wapperen.
pi_221118529
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is dat echt goed onderzocht?
Het verklaart wel een verschil in salaris dat niks te maken heeft met deeltijdwerk of beroep.
pi_221118559
quote:
9s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ze weten het vaderschap wel aan te prijzen he, klinkt echt aanlokkelijk dit.
Echt een nobrainer inderdaad. Altijd voor de Riese & Müller gaan. Daar hoef je niet over te dubben.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_221118562
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:10 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Eh ja. Op een paar westerse mannen na die onder het juk van hun Oost-Europese vrouw leven, ken ik iig in mijn omgeving geen mannen die na een dag of 2 alleen met de koters niet de hulp van hun moeder / tante / zus, desnoods buurvrouw inroepen. Geitenwollensokkencollega's tellen niet mee. En gezinnen met niet-werkende vrouwen tellen ook niet mee. Daar, waar zowel de vrouw als de man fulltime werken, komt het gros van het huishouden nog altijd op de vrouw terecht. En daar kiest ze uiteindelijk ook wel voor, want de andere optie is scheiden en scheiden is ook lijden (al worden wss 80% van gescheiden vrouwen een stuk gelukkiger zodra ze alleen zijn).
Je presenteert nu een mening (of misschien wel beter: een vooroordeel) als feiten...
pi_221118564
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dat ziekenhuis wens ik niemand toe, maar als de vrouwen gewoon eens de boel de boel laten, achterover gaan leunen en kijken wat er gebeurt zou wel een mooi experiment worden.

En dan wel volhouden hè. Een man heeft ook handjes dus laat ze maar wapperen.
Maar vrouwen kunnen of willen ook vaak niet loslaten kan dat misschien aan de hand zijn?
Niet om slecht over haar te praten maar bij mijn ex kreeg ik niet eens de kans. Die liep dan al stampvoetend en zuchtend boos door het huis. Misschien was ik een manchild of een autist maar bepaalde dingen zag ik niet of zij maaide me het gras voor de voeten weg. En wat ik wel deed voldeed niet aan haar standaarden. Of ze had op alles commentaar wat extreem demotiverend werkt.

Toen zij echter bijna 2 maanden in het ziekenhuis kwam te liggen draaide ik het gezin in mijn eentje (11-jarige, 5-jarige en een peuter) het was oprecht een stuk gezelliger en relaxter thuis. Zelfs de kinderen waren meer ontspannen, al was het wel vaker een zooitje. Nou en dacht ik dan?
pi_221118580
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:33 schreef Elan het volgende:

Het probleem van die zogenaamde evenwichtige verdeling is dat (zoals het artikel ook stelt) vooral mannen dat als zodanig ervaren en uitleggen en dat de praktijk vaak compleet anders is :+ .

Evenwichtig is niet hetzelfde als precies gelijk.

Als de vrouw 9 uren per week meer betaalde arbeid verricht en de man 9 uren per week meer zorgt, dan is dat een evenwichtige verdeling.
pi_221118592
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:10 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Eh ja. Op een paar westerse mannen na die onder het juk van hun Oost-Europese vrouw leven, ken ik iig in mijn omgeving geen mannen die na een dag of 2 alleen met de koters niet de hulp van hun moeder / tante / zus, desnoods buurvrouw inroepen. Geitenwollensokkencollega's tellen niet mee. En gezinnen met niet-werkende vrouwen tellen ook niet mee. Daar, waar zowel de vrouw als de man fulltime werken, komt het gros van het huishouden nog altijd op de vrouw terecht. En daar kiest ze uiteindelijk ook wel voor, want de andere optie is scheiden en scheiden is ook lijden (al worden wss 80% van gescheiden vrouwen een stuk gelukkiger zodra ze alleen zijn).
Dat ligt dan aan jouw vriendenkring.

Sorry, geen tijd voor een langer antwoord, want ik moet nu weg de kinderen van school halen, eten voor ze maken en daarna naar muziekles brengen. Mijn vrouw is bij iets van haar werk vanavond.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_221118600
Ah ja de leugen van het feminisme.. Dat je beter af bent 40+ jaar naar een baas op kantoor te luisteren dan naar je man thuis met wie je getrouwd bent die feitelijk alle financiële zorgen wegneemt en je de volledige vrijheid hebt om thuis met je kinderen te zijn en ze op te voeden naar goed inzicht.

En ondertussen zo’n haat naar de man aangeluld krijgen dat we met 58% vrijgezellen zitten qua jongeren en niemand die nog kinderen krijgt, ja behalve de “aanwas” ja.
pi_221118643
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:24 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat ligt dan aan jouw vriendenkring.

Sorry, geen tijd voor een langer antwoord, want ik moet nu weg de kinderen van school halen, eten voor ze maken en daarna naar muziekles brengen. Mijn vrouw is bij iets van haar werk vanavond.
Dat is wel een hele lange schooldag.. :+
pi_221118663
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:09 schreef Ann-Lynn het volgende:
Vrouwen moeten gewoon, zoals ik, een maandje in het zkh belanden. Dan wordt het ineens zeer duidelijk aan de man des huizes hoeveel er geregeld en gedaan moet worden. Overigens niet aan te raden met kleine kinderen in huis, die kunnen verhongeren, verdwalen in bergen ongedane was etc.....
Met zelfstandige kids, die ook nog eens de instructie krijgen om paps de volwassene te laten zijn, zeker een leerzame ervaring!
Waardeloos opgevoede vent dus. Heeft hij niks van pap en mam meegekregen? Of is het gewoon zo'n luie flikker..? :')
pi_221118701
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Evenwichtig is niet hetzelfde als precies gelijk.

Als de vrouw 9 uren per week meer betaalde arbeid verricht en de man 9 uren per week meer zorgt, dan is dat een evenwichtige verdeling.
Maar andersom is nu juist het probleem. Dat mannen vrijwel altijd fulltime werken en vrouwen parttime weegt niet mee in de rekensommetjes van deze stemmingmakers over een eerlijke verdeling.
blablablabla
pi_221118740
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:14 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Het verklaart wel een verschil in salaris dat niks te maken heeft met deeltijdwerk of beroep.
Maar daarvoor moet je eerst weten of er ook echt harde data ter zake is, toch?

Dat er op microniveau anders betaald wordt voor hetzelfde werk ten aanzien van mannen/vrouwen is uiteraard waar. Maar dat is iets anders dan dat het over de gehele linie zo is.

Wat dat betreft vind ik het bijvoorbeeld wel grappig dat ene Taylor Swift een liedje heeft over dat ze als ze een man was geweest veel succesvoller zou zijn. Wat best knap is, aangezien ze gewoon de meest succesvolle artiest is.
pi_221118744
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:20 schreef knoopie het volgende:

[..]
Echt een nobrainer inderdaad. Altijd voor de Riese & Müller gaan. Daar hoef je niet over te dubben.
Nou heb ik toevallig een Riese & Müller. Komt wel dichtbij zo...
pi_221118763
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat dat betreft vind ik het bijvoorbeeld wel grappig dat ene Taylor Swift een liedje heeft over dat ze als ze een man was geweest veel succesvoller zou zijn. Wat best knap is, aangezien ze gewoon de meest succesvolle artiest is.
Doet het goed bij de doelgroep dus dan krijg je dat. Een beetje zoals politici die zich een "van het volk"-imago willen aanmeten en dan veinzen dat ze van een bescheiden of zelfs armoedige afkomst zijn. Vaak is de werkelijkheid dan toch een tikje anders.
pi_221118914
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar andersom is nu juist het probleem. Dat mannen vrijwel altijd fulltime werken en vrouwen parttime weegt niet mee in de rekensommetjes van deze stemmingmakers over een eerlijke verdeling.
Daarom moeten we het gesprek ook eerlijk voeren.

Op zichzelf ben ik het er best mee eens dat vrouwen op bepaalde gebieden nog altijd achtergesteld worden. Maar het gekke is dat ze wat dat betreft meer last hebben van de progressieven dan van de conservatieven (mijn mening).

Daar waar er verbetering mogelijk is: absoluut voor.

Maar gezeik zoals dit artikel waar op vaderdag nota bene even vaders van onderuit de zak krijgen... Echt, wat een misselijke streek is dat zeg.
pi_221119048
Je serieus druk gaan maken over propaganda.
pi_221119130
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Doet het goed bij de doelgroep dus dan krijg je dat. Een beetje zoals politici die zich een "van het volk"-imago willen aanmeten en dan veinzen dat ze van een bescheiden of zelfs armoedige afkomst zijn. Vaak is de werkelijkheid dan toch een tikje anders.
Ja, maar het is niet onschuldig. Als je tienermeisjes gaat vertellen dat de vervelende mannen de vrouwen onderdrukken, dan nestelt zich zo'n gedachte nogal makkelijk in hun tienerbreintje.

Dat leidt vervolgens ertoe dat ze zich minder gewaardeerd voelen (waar ze zelf het meeste last van hebben), dat ze een hekel kunnen krijgen aan mannen, dat ze geen verantwoordelijkheid gaan nemen als ze minder succesvol zijn, enz.

Tate (die net zo goed onzin verkondigt) heeft een veel kleinere groep volgelingen, zijn volgelingen nemen zijn onzin over vrouwen zelden serieus, hij wordt veel tegengesproken en nog wordt Tate steeds opgevoerd als een groot probleem. Maar Taylor, zeker in combinatie met het continu versterken van die boodschap door het merendeel van de MSM, is potentieel gevaarlijker voor de maatschappij, maar je zal er geen wanklank over horen.
pi_221119131
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daarom moeten we het gesprek ook eerlijk voeren.

Op zichzelf ben ik het er best mee eens dat vrouwen op bepaalde gebieden nog altijd achtergesteld worden. Maar het gekke is dat ze wat dat betreft meer last hebben van de progressieven dan van de conservatieven (mijn mening).

Daar waar er verbetering mogelijk is: absoluut voor.

Maar gezeik zoals dit artikel waar op vaderdag nota bene even vaders van onderuit de zak krijgen... Echt, wat een misselijke streek is dat zeg.
Je helpt de makers alleen maar door het hier te crossposten en wellicht weer enkele tientallen extra kliks te genereren :P
blablablabla
pi_221119152
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, maar het is niet onschuldig. Als je tienermeisjes gaat vertellen dat de vervelende mannen de vrouwen onderdrukken, dan nestelt zich zo'n gedachte nogal makkelijk in hun tienerbreintje.

Dat leidt vervolgens ertoe dat ze zich minder gewaardeerd voelen (waar ze zelf het meeste last van hebben), dat ze een hekel kunnen krijgen aan mannen, dat ze geen verantwoordelijkheid gaan nemen als ze minder succesvol zijn, enz.

Tate (die net zo goed onzin verkondigt) heeft een veel kleinere groep volgelingen, zijn volgelingen nemen zijn onzin over vrouwen zelden serieus, hij wordt veel tegengesproken en nog wordt Tate steeds opgevoerd als een groot probleem. Maar Taylor, zeker in combinatie met het continu versterken van die boodschap door het merendeel van de MSM, is potentieel gevaarlijker voor de maatschappij, maar je zal er geen wanklank over horen.
Hoe zitten jouw eigen dochters hierin?
pi_221119156
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Je helpt de makers alleen maar door het hier te crossposten en wellicht weer enkele tientallen extra kliks te genereren :P
Die invloed lijkt mij verwaarloosbaar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')