Dat laatste heb je zeker gelijk in. Ik snap ook niet waarom vrouwen dat pikken.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:37 schreef Marsenal het volgende:
Organisatorisch zijn vrouwen over het algemeen sterker dan mannen, onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen een effectievere manager zijn dan mannen.
Maar zodra de vrouw de agenda thuis beheert is het ongelijkheid.
Ik til thuis alles wat zwaarder is dan 5 kilo en zodra er gereedschap bij komt kijken doet mijn vrouw niks. Jank ik ook niet over. We proberen toch gewoon allemaal te doen wat we kunnen?
Al mijn vrienden met kinderen hebben thuis net zo veel zorgtaken als hun vrouw. Dat is in moderne gezinnen gewoon de norm. Alleen in niet-westerse immigrant-huishoudens kan ik me voorstellen dat dit heel anders is. Verder is er weer een hoop uit de lucht gegrepen.
Gejank over de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen zie ik veel over in dit soort artikelen. Maar ik ken oprecht geen enkele vrouw die het zo ervaart als in de OP wordt omschreven. Alsof ze onderzoek hebben gedaan in 1988. De gelijkheid tussen mannen en vrouwen in gezinnen is nog nooit zo goed geweest.
Als je man thuis niet genoeg doet is het niet omdat het een man is, dan is dat omdat het een eikel is en je jezelf laat piepelen in je relatie. Vrouwen zouden eens wat meer verantwoordelijkheid moeten nemen.
Grotendeels ook gewoon clickbait/ragebait. Alweer.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:37 schreef Marsenal het volgende:
Organisatorisch zijn vrouwen over het algemeen sterker dan mannen, onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen een effectievere manager zijn dan mannen.
Maar zodra de vrouw de agenda thuis beheert is het ongelijkheid.
Ik til thuis alles wat zwaarder is dan 5 kilo en zodra er gereedschap bij komt kijken doet mijn vrouw niks. Jank ik ook niet over. We proberen toch gewoon allemaal te doen wat we kunnen?
Al mijn vrienden met kinderen hebben thuis net zo veel zorgtaken als hun vrouw. Dat is in moderne gezinnen gewoon de norm. Alleen in niet-westerse immigrant-huishoudens kan ik me voorstellen dat dit heel anders is. Verder is er weer een hoop uit de lucht gegrepen.
Gejank over de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen zie ik veel over in dit soort artikelen. Maar ik ken oprecht geen enkele vrouw die het zo ervaart als in de OP wordt omschreven. Alsof ze onderzoek hebben gedaan in 1988. De gelijkheid tussen mannen en vrouwen in gezinnen is nog nooit zo goed geweest.
Als je man thuis niet genoeg doet is het niet omdat het een man is, dan is dat omdat het een eikel is en je jezelf laat piepelen in je relatie. Vrouwen zouden eens wat meer verantwoordelijkheid moeten nemen.
Ja, ook zoiets! Boehoe, we verdienen te weinig. Gaan de lonen omhoog, gaan ze een dag minder werken. Dat slaat toch nergens op! Is het dan wel genoeg?quote:Op maandag 22 juni 2026 13:51 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, onderwijs is interessant. Daar zijn de lonen gestegen, om werken in het onderwijs aantrekkelijker te maken.
Gevolg: onderwijzers gaan een dag minder werken omdat ze met 4 dagen ook genoeg verdienen. Mannen en vrouwen.
https://www.rijksoverheid(...)n-het-basisonderwijs
Ja en nee.quote:
Het grote probleem hierbij is en blijft dat het verkrijgen van goede data zo goed als onmogelijk is. Ook als het gaat om de loonkloof zie je dat er vooral een klein stukje onverklaard is. Niet dat het duidelijk is dat dus vrouwen in vergelijkbare situaties minder verdienen.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja en nee.
In oudere onderzoeken klopt dat, volgens nieuwere onderzoeken klopt het niet. Cherrypicking, denk ik.
https://womeninc.nl/artikel/32534/
Dit is niet de 'gotcha!' die je denkt dat het is.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:09 schreef Ann-Lynn het volgende:
Vrouwen moeten gewoon, zoals ik, een maandje in het zkh belanden. Dan wordt het ineens zeer duidelijk aan de man des huizes hoeveel er geregeld en gedaan moet worden. Overigens niet aan te raden met kleine kinderen in huis, die kunnen verhongeren, verdwalen in bergen ongedane was etc.....
Met zelfstandige kids, die ook nog eens de instructie krijgen om paps de volwassene te laten zijn, zeker een leerzame ervaring!
Joh dan bestellen wij de albert heijn gewoon een keer en kunnen we meteen die geile hellofresh opzeggen met al die matige receptenquote:Op maandag 22 juni 2026 14:09 schreef Ann-Lynn het volgende:
Vrouwen moeten gewoon, zoals ik, een maandje in het zkh belanden. Dan wordt het ineens zeer duidelijk aan de man des huizes hoeveel er geregeld en gedaan moet worden. Overigens niet aan te raden met kleine kinderen in huis, die kunnen verhongeren, verdwalen in bergen ongedane was etc.....
Met zelfstandige kids, die ook nog eens de instructie krijgen om paps de volwassene te laten zijn, zeker een leerzame ervaring!
quote:Op maandag 22 juni 2026 14:09 schreef Ann-Lynn het volgende:
Vrouwen moeten gewoon, zoals ik, een maandje in het zkh belanden. Dan wordt het ineens zeer duidelijk aan de man des huizes hoeveel er geregeld en gedaan moet worden. Overigens niet aan te raden met kleine kinderen in huis, die kunnen verhongeren, verdwalen in bergen ongedane was etc.....
Met zelfstandige kids, die ook nog eens de instructie krijgen om paps de volwassene te laten zijn, zeker een leerzame ervaring!
Er verandert letterlijk niks als ik in mijn 1je het hele huishouden draaiende moet houden, mits het 2e salaris behouden wordt. Ik ben dan ook een hele instructie gaan schrijven nadat ik uit het zkh kwam, werkelijk een heel boekwerk wat waar ligt, hoe dingen werken etc. Want mocht ik de volgende keer het ziekenhuis niet meer uitkomen, dan kan hij tenminste iets en is ie niet compleet de kluts kwijt.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:25 schreef probeer het volgende:
Toen mijn moeder in de ziektewet belandde, moest mijn vader opeens nieuwe dingen doen en leren. Dito toen mijn vader overleed en mijn moeder opeens verantwoordelijk was voor al zijn taken in hun huishouden.
Ligt ook aan de opvoeding van de ouders van je echtgenoot, heb je zelf zonen?quote:Op maandag 22 juni 2026 14:33 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Er verandert letterlijk niks als ik in mijn 1je het hele huishouden draaiende moet houden, mits het 2e salaris behouden wordt. Ik ben dan ook een hele instructie gaan schrijven nadat ik uit het zkh kwam, werkelijk een heel boekwerk wat waar ligt, hoe dingen werken etc. Want mocht ik de volgende keer het ziekenhuis niet meer uitkomen, dan kan hij tenminste iets en is ie niet compleet de kluts kwijt.
Zeker!! We komen allebei uit een tijd en land waar de mentaliteit was "jongens huilen niet, meisjes laten geen scheten". En het huishouden, alles wat kinderen aanging, alle afspraken etc dat was een vrouwenstaak. Naast een volledige werkweek uiteraard.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ligt ook aan de opvoeding van de ouders van je echtgenoot, heb je zelf zonen?
Die is al duidelijk.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:53 schreef RotatoR het volgende:
Ik ben benieuwd naar de pittige mening van Debby Gerritsen over dit onderwerp.
Ja, mannen zijn het probleem, dat jij een voetveeg bent die alles maar laat gebeuren staat er los van.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:47 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Zeker!! We komen allebei uit een tijd en land waar de mentaliteit was "jongens huilen niet, meisjes laten geen scheten". En het huishouden, alles wat kinderen aanging, alle afspraken etc dat was een vrouwenstaak. Naast een volledige werkweek uiteraard.
Mijn zoon wordt ook nog altijd voorgetrokken door oma's tov mijn dochter. En dat is echt een gevecht soms, om hen dat in te laten zien! Hij kan prima zijn eigen was doen, hij kan OOK eten maken en de plee schoonmaken. Ze wennen er maar mondjesmaat aan. Mijn broer z'n vrouw doet thuis echt alles, maar hij is chronisch ziek, dus heel zijn leven lang wordt ie verzorgd en geholpen. En in het geval van mijn broer heb ik er begrip voor, ik heb altijd de zorgende taak gehad, ook al is hij ouder. Maar bij andere mannen is het gewoon luiheid en gemak.
Want mannen kunnen niet wassen en laten kinderen verhongeren?quote:Op maandag 22 juni 2026 14:09 schreef Ann-Lynn het volgende:
Vrouwen moeten gewoon, zoals ik, een maandje in het zkh belanden. Dan wordt het ineens zeer duidelijk aan de man des huizes hoeveel er geregeld en gedaan moet worden. Overigens niet aan te raden met kleine kinderen in huis, die kunnen verhongeren, verdwalen in bergen ongedane was etc.....
Met zelfstandige kids, die ook nog eens de instructie krijgen om paps de volwassene te laten zijn, zeker een leerzame ervaring!
N=1 genotquote:Op maandag 22 juni 2026 14:57 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja, mannen zijn het probleem, dat jij een voetveeg bent die alles maar laat gebeuren staat er los van.
Nee, de mentaliteit is het probleem. En Nederland is niet eens heel lang geleden af gaan wijken van het patroon "vrouw doet alles thuis en de man werkt". En een mentaliteitsverandering kost tijd en ook vooral moeite. Zeker bij mensen die niets anders kennen vanuit hun eigen omgeving.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:57 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja, mannen zijn het probleem, dat jij een voetveeg bent die alles maar laat gebeuren staat er los van.
Eh ja. Op een paar westerse mannen na die onder het juk van hun Oost-Europese vrouw leven, ken ik iig in mijn omgeving geen mannen die na een dag of 2 alleen met de koters niet de hulp van hun moeder / tante / zus, desnoods buurvrouw inroepen. Geitenwollensokkencollega's tellen niet mee. En gezinnen met niet-werkende vrouwen tellen ook niet mee. Daar, waar zowel de vrouw als de man fulltime werken, komt het gros van het huishouden nog altijd op de vrouw terecht. En daar kiest ze uiteindelijk ook wel voor, want de andere optie is scheiden en scheiden is ook lijden (al worden wss 80% van gescheiden vrouwen een stuk gelukkiger zodra ze alleen zijn).quote:Op maandag 22 juni 2026 14:58 schreef VEM2012 het volgende:
Want mannen kunnen niet wassen en laten kinderen verhongeren?
Even zonder geintjes, maar ik herken dit niet. Ik heb 5 goede mannelijke vrienden en die zijn allemaal getrouwd met kinderen, en ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat ze thuis een evenwichtige verdeling hebben, en dat is m.i. ook wel echt de norm verder.quote:Op maandag 22 juni 2026 15:10 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Eh ja. Op een paar westerse mannen na die onder het juk van hun Oost-Europese vrouw leven, ken ik iig in mijn omgeving geen mannen die na een dag of 2 alleen met de koters niet de hulp van hun moeder / tante / zus, desnoods buurvrouw inroepen. Geitenwollensokkencollega's tellen niet mee. En gezinnen met niet-werkende vrouwen tellen ook niet mee. Daar, waar zowel de vrouw als de man fulltime werken, komt het gros van het huishouden nog altijd op de vrouw terecht. En daar kiest ze uiteindelijk ook wel voor, want de andere optie is scheiden en scheiden is ook lijden (al worden wss 80% van gescheiden vrouwen een stuk gelukkiger zodra ze alleen zijn).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |