abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221243975
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 15:35 schreef TLC het volgende:
Nu pas de uitvaart, wat hebben ze de hele tijd met die lichamen gedaan dan :o :?
Zullen wel ingevroren zijn rond de -20 graden. Dan kan je een lichaam een aantal jaren 'bewaren' '
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 15:38 schreef Vallon het volgende:
Een los van alles, snap ik niet goed waarom Khamenei niet eerder is begraven ?

Ik verbaas mij een beetje dat Iran, los van redenen of oorzaak, er zo lang over doet of wil doen.
In de islam is bmw het rituele principe zsm - bvk 24 uur - onder de aarde, er dan zeg ca 3 dagen wordt gerouwd en een weduwe daarvoor ruim 4 maanden heeft (of krijgt opgelegd).
Who cares. Die 'regel' wordt tegenwoordig niet echt meer strikt opgevolgd.
  zondag 5 juli 2026 @ 16:09:42 #152
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221244094
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 15:53 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Hij is een prominente religieuze leider voor wie honderdduizenden tot miljoenen mensen afscheid willen nemen en dat wordt natuurlijk moeilijk wanneer het land zwaar gebombardeerd wordt. Ik denk zelf dat hij allang begraven is en dat dit nu alleen de ceremonie is. De kist die je ziet is dan waarschijnlijk een symbolische kist.
Plausibel en ik mij weer afvraag waarom er met met kisten - laat staan die van familieleden - als show worden rondgezeuld. Wanneer er niemand in ligt/zit waarom dan zo moeilijk doen ?

Ik snap dat allerhande mensen zich intrinsiek geroepen cq verbonden (willen) voelen met niet in de laatste plaats, de opzet daartoe van overheden die zo het heilig "vuurtje" warm willen houden. Ik kan (wil) mij ook niet ontrekken aan de gedachte dat eea wel heel toevallig goed uitkomt in het ver-trumpt-e licht van 04jul@usa.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221244290
Israël is wel heel stil terug in z'n hok nu.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221244918
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 16:22 schreef Discombobulate het volgende:
Dan weten de Nazi's en de Islamieten dat ze goed achter zich dienen te kijken.
graag verwijderen
pi_221245527
quote:
Exclusive: Trump says Netanyahu "knows who the boss is"

https://www.axios.com/202(...)m_source=copilot.com

Bibi toch lichtelijk in paniek vanwege Trump's trip to Turkey next week (NATO summit).
pi_221245742
quote:
Uiteindelijk is Israël slechts een vazalstaat van de Verenigde Staten. Hoe ver het gaat met massamoord en genocide hangt af van hoever de Amerikaanse 'sugardaddies' het toestaan. Zoals we hebben gezien tijdens de genocide in Gaza, de verwoesting en annexatie van Zuid-Libanon en het bombardement op een Iraanse school waarbij 160 jonge kinderen omkwamen, blijkt dat er bijzonder veel wordt getolereerd, inclusief massamoord en genocide: de ernstigste misdaad die volgens het 'internationaal' recht bestaat.
pi_221245836
Door sommige users en reacties weet je in ieder geval dat de islam hier nooit kan blijven bestaan.
graag verwijderen
pi_221246168
'One shot and we can take them all out': Trump on Iranian leadership at Ali Khamenei's funeral _O-

https://economictimes.ind(...)2191787.cms?from=mdr
pi_221246186
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 17:50 schreef UitStraling het volgende:
Door sommige users en reacties weet je in ieder geval dat de islam hier nooit kan blijven bestaan.
Jawel, hoor, alleen in de marge.
pi_221248709
Blijft opmerkelijk hoe rood de lijn is voor Iran aangaande Libanon.

Je vraagt je af wat ze daar nog meer verbergen dan een lanceer-locatie voor de genocide.
graag verwijderen
  zondag 5 juli 2026 @ 22:45:05 #161
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221248948
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 17:43 schreef Peppert het volgende:

[..]
Uiteindelijk is Israël slechts een vazalstaat van de Verenigde Staten. Hoe ver het gaat met massamoord en genocide hangt af van hoever de Amerikaanse 'sugardaddies' het toestaan. Zoals we hebben gezien tijdens de genocide in Gaza, de verwoesting en annexatie van Zuid-Libanon en het bombardement op een Iraanse school waarbij 160 jonge kinderen omkwamen, blijkt dat er bijzonder veel wordt getolereerd, inclusief massamoord en genocide: de ernstigste misdaad die volgens het 'internationaal' recht bestaat.

Genocide is helemaal niet bewezen. Dat ze homocide plegen staat buiten kijf. Door zo eenvoudig te strooien met zulke termen laat je erg goed zien geen enkel benul te hebben van wat genocide daadwerkelijk inhoudt.

Tenenkrommend altijd als het op Israël aankomt.

Vooralsnog loopt er een zaak.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221249067
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 22:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Genocide is helemaal niet bewezen. Dat ze homocide plegen staat buiten kijf. Door zo eenvoudig te strooien met zulke termen laat je erg goed zien geen enkel benul te hebben van wat genocide daadwerkelijk inhoudt.

Het genocideroepen is toch wel een van de lafste dingen ooit.
graag verwijderen
pi_221250750
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 22:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/(...)to_the_Gaza_genocide

Numerous scholars and legal experts have made assessments of the conduct of Israel in the Gaza genocide.

Door genocide te ontkennen waar er overduidelijk een plaats vindt laat je vooral zien dat je mening niet serieus genomen hoeft te worden. Door te doen alsof er pas een reactie op een genocide mag komen op het moment dat een rechter er hooft geoordeeld zeg je dus dat genocideplegers decennialang hun gang kunnen gaan.
pi_221253754
Bekijk deze YouTube-video

' 9 million+ attenders at the funeral '.

Ik dacht dat het regime zo gehaat is, althans dat krijgen we hier voorgeschoteld door onze media.

Ik zat te kijken of ik Uitstraling misschien nog in het publiek zag.
  maandag 6 juli 2026 @ 13:16:54 #165
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_221253950
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 13:06 schreef AFA2022 het volgende:

Ik dacht dat het regime zo gehaat is, althans dat krijgen we hier voorgeschoteld door onze media.

Alle 9 miljoen met een pistool op hun slaap ernaartoe gesleept.......
enkelband
  maandag 6 juli 2026 @ 13:30:58 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221254135
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 13:16 schreef recidivist het volgende:

[..]
Alle 9 miljoen met een pistool op hun slaap ernaartoe gesleept.......
Door welke 9 miljoen politie-agenten dan?

Blijkbaar is het voor mensen moeilijk te geloven dat het regime in Iran gewoon draagvlak heeft. Anders kan het ook niet blijven bestaan, zeker niet onder de huidige omstandigheden..
The End Times are wild
  maandag 6 juli 2026 @ 13:36:19 #167
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221254187
quote:
https:\/www.youtube.com/shorts/JM8r5aX2O0s

Hmmm... gebezigde aantallen zeggen hoegenaamd niets over de verderfelijkheid van een regime die andersdenkenden onderdrukt zodat zij haar macht kan blijven uitoefenen.
Wat mij blijft verbazen is hoe volk en burgers, een geprivilegieerd mens willen aanbidden. Iets dat je btw ook terug ziet in USA en mijn part Rusland; leiders moeten (of willen) worden verheerlijkt.

Het is vooral een uiterst gehaaide PR show die alle symbolische registers bespeelt om (gelovige) mensen te overtuigen dat de door hun aanbeden zienswijze de enige waarheid vertegenwoordigt en andersdenkenden ter meerdere glorie mogen worden onderdrukt (en zelfs vernietigd). Het draagvlak bestaat vooral uit onderdrukking en maar weinigen het risico zullen willen nemen om zich anders te uiten dan de (religieus geleide) staat heeft verordonneerd.

De spindokters van Iran hadden wat tijd nodig om alle activiteiten op -en in deze periode te laten (ver)vallen. Deels als statement. De symboliek en associatie die het regime wil afstralen is verder magistraal van aard. Op de laatste dag zal Khamenei (of zijn 'zoon') wel uit de vergetelheid oprijzen.
Ook hier wint Iran (vooral dan de Sjiieten die zo als stroming hun greep op de macht verstevigen).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221254551
quote:

Tja het lijkt me een beetje als Trump roepen dat het superdruk is.

Ik was als jonge basp bij de kernwapen demonstratie in Den Haag met toendertijd 500.000 bezoekers en heel den Haag stond toen echt mega vol met mensen bij 9 miljoen zouden het er 18 maal zoveel zijn ..
pi_221254677
quote:

9 miljoen is al net zo'n onzin als het misbruik van de term genocide.
graag verwijderen
pi_221266696
Dikke vrienden met Erdogan _O-

https://www.youtube.com/shorts/Eq-nR9gM7ew
pi_221267702
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 13:30 schreef LXIV het volgende:

[..]
Door welke 9 miljoen politie-agenten dan?

Blijkbaar is het voor mensen moeilijk te geloven dat het regime in Iran gewoon draagvlak heeft. Anders kan het ook niet blijven bestaan, zeker niet onder de huidige omstandigheden..
Een liberale mythe over mensen die wachten op de kruisridders te paard, in de hedendaagse context gevechtsvliegtuigen, die hen komen 'bevrijden'. Het lijkt op een soort liberaal messianistisch complex. Het zou kunnen dat de liberale ideologie na de ontkerkelijking gedeeltelijk de leegte heeft opgevuld die religie heeft achtergelaten. Dit is slechts een suggestie. Het is aan historici, politicologen, sociologen en andere onderzoekers om dit grondig te bestuderen en verder uit te werken.
pi_221268335
Ondertussen zo onder de neuzen van de Amerikaanse vliegtuigen.
pi_221268686
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:40 schreef Doler12 het volgende:
Ondertussen zo onder de neuzen van de Amerikaanse vliegtuigen.
[ afbeelding ]
Raar dat de VS er nog niet op heeft gereageerd. Misschien volgen vannacht de liefedevolle 'Love Taps' van Trump.

[ Bericht 0% gewijzigd door AFA2022 op 07-07-2026 21:44:56 ]
pi_221268900
Geen verrassing maar de olieprijzen gaan weer flink omhoog
pi_221270230
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:11 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Raar dat de VS er nog niet op heeft gereageerd. Misschien volgen vannacht de liefedevolle 'Love Taps' van Trump.
Explosions reported in Iran
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221270294
Nou, ze gaan weer los.
pi_221270578
twitter
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221270818
Het is straf voor het schieten op de tankers, begrijp ik. Gewoon het 'begrafenisfeestje' even verstoren.
pi_221270953
quote:
Iran’s Foreign Ministry has accused the US of breaching Article 10 of the MoU by cancelling a temporary waiver on sanctions targeting Iranian oil sales.

In a statement, the ministry condemned the US Treasury’s move, calling it a “clear violation” of the memorandum signed on June 18.

It said the decision, taken less than 20 days after the signing of the memorandum, showed “bad faith” and proved that the US administration could not be trusted.

The ministry also accused Washington of repeatedly violating parts of the memorandum, both directly and indirectly through what it described as Israeli actions against Lebanon.
https://www.aljazeera.com(...)nance?update=4747143

Zo kun je nog wel maanden, jaren doorgaan. Wat een enorm kinderachtig gezeik is dit toch van die ouwe piskerels.
pi_221271064
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 23:52 schreef Firuze60 het volgende:
Het is straf voor het schieten op de tankers, begrijp ik. Gewoon het 'begrafenisfeestje' even verstoren.
US heeft nog zat clustermunitie.
pi_221271098
Wel apart dat Trump nu bij Erdogan te gast is en de vice premier Yilmaz van Turkije in Iran op de begrafenis.
  woensdag 8 juli 2026 @ 00:21:18 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221271157
Ik snap Iran wel. Ze willen het zo lang traineren en zoveel schade aanrichten dat men zich de volgende keer wel bedenkt voor dat men een aanval op Iran gaat uitvoeren. Dat is volstrekt rationeel. Het kost ze zelf ook schade, het is loose-loose, maar deze schade moeten ze slikken om in de toekomst gevrijwaard te zijn.
The End Times are wild
pi_221271170
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 00:21 schreef LXIV het volgende:
Ik snap Iran wel. Ze willen het zo lang traineren en zoveel schade aanrichten dat men zich de volgende keer wel bedenkt voor dat men een aanval op Iran gaat uitvoeren. Dat is volstrekt rationeel. Het kost ze zelf ook schade, het is loose-loose, maar deze schade moeten ze slikken om in de toekomst gevrijwaard te zijn.
Datzelfde telt natuurlijk ook voor Israel.
  woensdag 8 juli 2026 @ 00:23:01 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221271172
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 00:22 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Datzelfde telt natuurlijk ook voor Israel.
Hoe bedoel je?
The End Times are wild
pi_221271181
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 00:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?
Die hadden ook geen baat bij een halfslachtige overeenkomst tussen Iran en de VS.
  woensdag 8 juli 2026 @ 00:24:43 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221271187
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 00:23 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Die hadden ook geen baat bij een halfslachtige overeenkomst tussen Iran en de VS.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 00:23 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, die wilden ook escaleren en het liefst een burgeroorlog daar, net als in Irak, Syrie, Libie etc. Zodat een land compleet ontwricht en jarenlang buiten spel staat.
The End Times are wild
pi_221271264
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 00:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
[..]
Nee, die wilden ook escaleren en het liefst een burgeroorlog daar, net als in Irak, Syrie, Libie etc. Zodat een land compleet ontwricht en jarenlang buiten spel staat.
In ieder geval de oliemarkt op zijn kop zetten. Vind Mike op Youtube wel wat achter lopen, hij begint nu pas over het bericht wat al uren op Al Jazeera staat.
pi_221271354
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 00:21 schreef LXIV het volgende:
Zijn inderdaad grote militaire strategen. Het kost je wel een paar lagen aan leiderschap, maar dan heb je ook wat.
pi_221271365
https://www.aljazeera.com(...)lips-6400466045112:0

Zit ie weer te jammeren over de NAVO in Turkije, haha.
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 00:48:20 #190
8781 crew  Frutsel
pi_221271508
twitter
pi_221271616
quote:
Iran has neither denied nor confirmed accusations that it carried out recent attacks near the Strait of Hormuz.

Instead, Tehran is putting the emphasis on its control and authority over the waterway. Its Foreign Ministry spokesperson called the accusations questionable and said that, under the memorandum of understanding, Iran has the right to manage the Strait of Hormuz.

He also called on regional countries to refrain from any action that goes against the provisions of the memorandum.

Iran has stressed the need for coordination with Tehran by ships and vessels transiting through routes predefined by the Iranian side.

That is something the IRGC has said since it announced measures over the Strait of Hormuz, saying any passage should be coordinated with Iran.
https://www.aljazeera.com(...)nance?update=4747304

Eigenlijk claimt Iran gewoon die Hormuz en mag er alleen een schip door als zij dat goed vinden en dat staat zogenaamd dus ook in de overeenkomst met de VS van twee weken geleden.
pi_221271629
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 00:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
https://www.aljazeera.com(...)nance?update=4747304

Eigenlijk claimt Iran gewoon die Hormuz en mag er alleen een schip door als zij dat goed vinden en dat staat zogenaamd dus ook in de overeenkomst met de VS van twee weken geleden.
En maar huilen om de palestijnse "burgers" maar wanneer Iran civiele schepen aanvalt dan is alles ineens gerechtvaardigd.
pi_221271637
quote:
19s.gif Op woensdag 8 juli 2026 00:57 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
En maar huilen om de palestijnse "burgers" maar wanneer Iran civiele schepen aanvalt dan is alles ineens gerechtvaardigd.
Ja, zo hypocriet als de nete, maar goed, dat telt net zo goed voor de andere kant.
pi_221271653
quote:
Bahrain has joined the chorus of condemnations in the region, slamming what it said were Iranian attacks on Saudi and Qatari oil tankers transiting the Strait of Hormuz.

Manama called the incidents a “grave violation of international law” and a threat to maritime security and global energy supplies.

The Bahraini Foreign Ministry expressed solidarity with Saudi Arabia and Qatar, and urged the international community to take action to protect freedom of navigation and prevent further incidents in the strategic waterway.
Al Jazeera

Die beginnen ook al te mekkeren over schending van het internationaal recht. Nou de VN is inmiddels al weggezet als een tandeloos iets, dus dit is ook gejank om niks.
  woensdag 8 juli 2026 @ 02:53:31 #195
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_221271768

If you resist
you will conquer the highest peaks

Elk volk dat onderdrukt wordt door de VS en Israël, door het meedogenloze wrede inhumane sadistische zionisme of door de VS en haar handlangers, zou een voorbeeld moeten nemen aan het strijdbare en moedige Iraanse volk. Allah zij geprezen voor deze werkelijke volgelingen van Allah, het Iraanse volk. :7 _O_

Venezuela, Cuba, Libie, Irak, Rusland, om maar wat te noemen, allen worden belaagd door de VS en haar handlangers. Maar de facto ook ons land, Nederland, is een puppet-staat van Israel en de VS en ook wij worden geknecht en kapot gemaakt.

Buig nooit voor de Epstein-klasse. Buig nooit voor de onderdrukker. Liever dood dan slaaf.

woensdag 8 juli 2026 @ 07:36:47 #196
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221272032
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221272071
Dit is wel triest ja _O-
twitter
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221272223
De afspraak in de MOU was dat Iran, in samenspraak met Oman, de Straat zou beheren zonder dat schepen tol hoeven te betalen gedurende 60 dagen. Het enige wat je dus hoeft te doen, is je melden bij de IRGC en hun instructies opvolgen, zoals veel schepen al zonder problemen hebben gedaan.

Blijkbaar kan de VS er nog steeds niet mee leven dat Iran de Straat gaat controleren en laat het schepen stiekem met hun GPS uit via de wateren van Oman varen. Deze schepen worden vervolgens door Iran aangevallen. So who is violating the MOU?

Waarom zou de VS dit doen? Gaat het om schepen die door Iran sowieso zouden worden tegengehouden? Wie zal het zeggen…
pi_221272536
Wachten op Reaper drone Kilcam 33. :9
pi_221272931
Waar is die Ayatollah van Schrödinger gebleven?
I carried the fire before I knew its name.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')