Het is Oranje avond, want na ONS Oranje nu het andere Oranje. Nee, niet FC Volendam of RBC Roosendaal. Nee, we gaan kijken naar de olifanten van Ivoorkust, ook altijd in prachtig oranje. En zeg nou zelf, wie wil er niet dat de oranje kleur Duitsland verschalkt. Het is misschien niet zo lekker als een échte Nederland - Duitsland, maar een prima alternatief.
Duitsland is bovendien een tegenstander die je niet wil tegenkomen op dit moment. Waar veel toplanden toch wat tegenvielen, liet Duitsland er geen gras over groeien. De defensie van Obispo en Bazoer werd simpel weggetikt, 7 goals. Ook lekker voor het land is dat invaller Undav er twee maakte, bovendien kwamen de overige goals van 5 verschillende spelers. Als ik Duitsland was zou ik Sane niet meer opstellen en Undav in de basis zetten, maar dat ben ik. Sane droeg weer niets bij behalve een domme draver zijn. Voor die kruisbandblessure zo goed, jammer dat het zo is gelopen. Er is dus nog wel wat om kritiek op te hebben. Wat te denken van de fase in de eerste helft waar Curacao een tijdlang niet echt veel minder leek. Nadat de Duitsers na 10 minuten al voor stonden en aan een simpele avond dachten, werden ze even in slaap gesust. 1-1 voor de waterpauze en daarna tot vlak voor de 2-1 serieus moeilijk. Maar daarna ging het van hard tot harder. Duitsland staat er in ieder geval.
Ivoorkust zal ook tevreden terugkijken op wedstrijd 1. Zakelijke 1-0, goede kansen op het overleven van de groepsfase. Heel lang leek het 0-0 te gaan worden, maar invaller Diallo scoorde de beslissende vlak voor tijd. In de eerste helft had Ivoorkust het moeilijk, de tweede helft waren ze eigenlijk wel weer de gevaarlijkste. Het zag er in ieder geval oerdegelijk uit tegen een prima elftal uit Ecuador, dat is bij Ivoorkust ook wel eens anders geweest. Voor het eerst de KO-fase bereiken lijkt mogelijk, al dachten we dat ook ooit nadat Ivoorkust in de eerste wedstrijd Japan versloeg.
Beide landen kunnen een goede stap zetten met een gelijkspel. Desalniettemin zal Duitsland gewoon willen winnen, want anders kan het misschien nog mis tegen Ecuador. Ivoorkust heeft hierna nog een kans tegen Curacao, maar elk punt is meegenomen. En misschien kunnen de Ivorianen wel verrassen en de groepswinst pakken. In de enige ontmoeting tussen Ivoorkust en Duitsland werd het 2-2. Vriendschappelijk, maar ook wel weer tekenend. Duitsland voorkwam een nederlaag in de 90e minuut, je verwacht het ook niet zeg. Verwachten we dat ook in het kleinste stadion van het toernooi, het BMO Field te Toronto? De vorige wedstrijd werd er ook al een gelijkspel. Vele signalen leiden die kant op, maar het valt of staat bij wat Duitsland wil. Nog een geinig feitje om mee af te sluiten: Als we deze wedstrijd vandaag niet hadden gespeeld, dan was ie afgelopen maart al geweest. Maar je mag niet oefenen tegen een groepsfasetegenstander in hetzelfde jaar, dus daar ging een streep door. Nu dus alsnog dit feest.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>