abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 juni 2026 @ 01:05:08 #151
22592 crew  Ole
pi_221141957
Ik luister....
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 juni 2026 @ 01:25:03 #152
22592 crew  Ole
pi_221141984
Nog niet indruk dat hij het snapt..
  Manager PR/Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 06:46:12 #153
269689 crew  Viv
pi_221142370
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 01:25 schreef Ole het volgende:
Nog niet indruk dat hij het snapt..
Ik sliep, heb je een samenvatting van het interview? O-)
pi_221142473
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 06:46 schreef Viv het volgende:

[..]
Hier staat wel eea:

https://www.nu.nl/media/6(...)heeft-aangepakt.html

quote:
Toch leek er tijdens de zittingen nog geen sprake van enig inzicht. In de voorstelling confronteert zijn beste vriend Yorick Zwart hem met de indruk die hij tijdens de rechtszaak maakte. Hij omschrijft hem als "afstandelijk" en "empathieloos". Zelf zegt Römer dat hij destijds "'op slot' zat". "Alle goede bedoelingen waren er, maar er kwam niets van terecht. Ik kon niet meer bij mijn gevoel", zegt de acteur over de rechtszaak.
Echt, wat een slapjanus :')

Feit blijft dat hij een ontzettende smeerlap is die als veertiger 15-jarige meisjes verleidde tot het sturen van naaktfoto’s etc. en hij manoeuvreert zichzelf nu in een soort slachtofferrol.

Ik snap niet dat deze gast een podium krijgt. Laat hem maar de rest van z’n leven op de blaren zitten.
pi_221142584
Geen premium zo te zien.

Thijs Römer over kritiek op zijn theatershow: ‘Dacht dat ik die handreiking niet weer moest doen’

https://www.ad.nl/show/th(...)moest-doen~adfeb193/
  donderdag 25 juni 2026 @ 07:55:43 #156
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221142625
Samenvatting: ik heb, ik begrijp, ik reflecteer, ik toon mijn versie, ik voelde mij eenzaam, ik had moeite, ik wilde verwerken, ik,ik,ik,ik,ik,ik,ik,ik enzovoort.

Hij is van een onbewuste narcist hooguit naar een bewuste narcist gegaan met heel veel psychoblabla. Eng ventje. Komt nooit meer goed. Iedere therapie maakt hem enkel een nog grotere löl. Deze balk voor de ogen is niet meer te breken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 25-06-2026 08:06:26 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  donderdag 25 juni 2026 @ 08:33:14 #157
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_221142756
TBS patiënt dus
  donderdag 25 juni 2026 @ 08:38:48 #158
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_221142799
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 06:46 schreef Viv het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)maakt/157770151.html

Hij kon niet zonder theater dus daarom deze actie :r

Paardenlul 1e klas dit
  donderdag 25 juni 2026 @ 09:06:28 #159
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221142956
Ja daarom blijf ik dit een gouden filmpje vinden: dit is hoe Thijs is :P
https://www.instagram.com/reel/DZprUcBoijx/
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 juni 2026 @ 10:31:25 #160
22592 crew  Ole
pi_221143585
En Mischa vroeg ook niet door.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 10:45:16 #161
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_221143638
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 07:55 schreef Koekoekmakto het volgende:
Samenvatting: ik heb, ik begrijp, ik reflecteer, ik toon mijn versie, ik voelde mij eenzaam, ik had moeite, ik wilde verwerken, ik,ik,ik,ik,ik,ik,ik,ik enzovoort.

Hij is van een onbewuste narcist hooguit naar een bewuste narcist gegaan met heel veel psychoblabla. Eng ventje. Komt nooit meer goed. Iedere therapie maakt hem enkel een nog grotere löl. Deze balk voor de ogen is niet meer te breken.
Het is ook een interview over hem, dus dan is het logisch dat hij vanuit de ik-vorm vertelt. Maar dat gebruik je nu ineens tegen hem.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 25 juni 2026 @ 11:03:28 #162
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221143792
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:45 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Het is ook een interview over hem, dus dan is het logisch dat hij vanuit de ik-vorm vertelt. Maar dat gebruik je nu ineens tegen hem.
Ik gebruik het idd tegen hem. En niet ineens, maar doelbewust. In het interview las ik amper iets van besef mbt de slachtoffers. Het geeft vooral aan dat hij met Thijs bezig is en blijft.

Wat hij vooral geleerd heeft is om nog beter te navelstaren. Niet meer te redden, dit prinsje.

En een interview met hem is nog geen interview over hem.
  donderdag 25 juni 2026 @ 11:18:16 #163
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_221144087
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 10:31 schreef Ole het volgende:
En Mischa vroeg ook niet door.
Daarom heeft hij haar uitgekozen ;)
En s,nachts
Dan durft hij wel over straat naar huis :r

Stuk stront 1e klas :(
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:04:49 #164
149527 ChipsZak.
That's hot.
pi_221144789
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juni 2026 08:38 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)maakt/157770151.html

Hij kon niet zonder theater dus daarom deze actie :r

Paardenlul 1e klas dit
quote:
Volgens de acteur kon hij in het theater eindelijk zeggen wat hem tijdens de rechtszaak niet lukte. „Ik kan spreken vanuit mijn hart en mijn eigen woorden gebruiken. En dat krijg ik ook terug van mensen. Sommigen zeggen na afloop: ’Het heeft mijn beeld gekanteld.’ Dat is voor mij heel belangrijk”.
Aha!
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:34:15 #165
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221144972
Die ijdeltuit verkracht, en passant, ook nog even Shakespeare. 'Ik heb aan al mijn verplichtingen voldaan en wat rest is stilte". Het smaakvol proberen te verkopen van een 'moetje'. Wat een decadente narcist.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 15:50:16 #166
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_221145860
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:03 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik gebruik het idd tegen hem. En niet ineens, maar doelbewust. In het interview las ik amper iets van besef mbt de slachtoffers. Het geeft vooral aan dat hij met Thijs bezig is en blijft.

Wat hij vooral geleerd heeft is om nog beter te navelstaren. Niet meer te redden, dit prinsje.

En een interview met hem is nog geen interview over hem.
Misschien was dat niet eens de insteek van het interview. Dan zou iemand hem dat meer op de man af moeten vragen.

En je zegt wel hij zegt vaak "ik", maar dat is ook het enige waar die over kan praten. Hij kan moeilijk vanuit een slachtoffer gaan spreken. Want hij kan nooit spreken voor een slachtoffer.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 25 juni 2026 @ 15:58:18 #167
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221145911
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 15:50 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Misschien was dat niet eens de insteek van het interview. Dan zou iemand hem dat meer op de man af moeten vragen.

En je zegt wel hij zegt vaak "ik", maar dat is ook het enige waar die over kan praten. Hij kan moeilijk vanuit een slachtoffer gaan spreken. Want hij kan nooit spreken voor een slachtoffer.
Hij kan idd niet spreken namens een slachtoffer, maar ik geef beknopt aan waar het pijnpunt zit. Hij kijkt enkel naar zijn eigen rol, zijn gevoelens, zijn gedachten enzovoort. En je kunt wel degelijk spreken over de ervaring en beleving van slachtoffers. Dan toon je inlevingsvermogen. En dat mist hij.
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 juni 2026 @ 16:00:56 #168
22592 crew  Ole
pi_221145932
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 juni 2026 @ 16:05:15 #169
22592 crew  Ole
pi_221145965
Maar hij is geen pedo hoor!

quote:
[
Thijs Römer twijfelt of hij theatervoorstelling anders had moeten aanpakken

Thijs Römer twijfelt of hij er goed aan heeft gedaan de slachtoffers van zijn online zedenmisbruik niet vooraf te informeren over het toneelstuk dat hij schreef. De afgelopen week stond de acteur met de voorstelling in het theater, wat leidde tot flinke kritiek

Römer schreef Een vorm van eenzaamheid over de tijd na zijn veroordeling. De acteur werd in 2023 voor online zedenmisbruik veroordeeld tot een celstraf van drie maanden, waarvan twee voorwaardelijk, een werkstraf van 240 uur, het betalen van een schadevergoeding van zo'n 13.600 euro aan de drie slachtoffers en verplichte therapie.

De afgelopen jaren hield Römer zich op de achtergrond, maar nu zijn voorstelling voorlopig ten einde is, gaf hij een interview in het programma van Mischa Blok op NPO Radio 1.

Er kwam veel kritiek op Een vorm van eenzaamheid, want waarom zou hij een voorstelling maken over zijn eigen verhaal? En waarom zijn de drie slachtoffers, met wie Römer online zedendelicten pleegde toen zij minderjarig waren, niet vooraf geīnformeerd? Römer begrijpt die vragen. Vooral de tweede vraag houdt hem bezig.

"Ik heb vanaf het moment dat dit begon meerdere keren geprobeerd om contact op te nemen", zegt Römer over het proces. Dat gebeurde volgens hem via de advocaat van de slachtoffers, het Openbaar Ministerie en uiteindelijk via de rechter. Een gesprek kwam er nooit. De advocaat in kwestie, Maartje Schaap, liet eerder aan NU.nl weten dat er slechts één poging werd gedaan tot mediation, nadat de acteur was gedagvaard.

Voorstelling voelt als 'een trap na'
Toen de zaak juridisch was afgerond, besloot Römer de voorstelling te maken zonder opnieuw contact te zoeken. De afgelopen dagen is hij gaan twijfelen. "Met terugwerkende kracht weet ik niet of ik de juiste keuze heb gemaakt."

Blok houdt hem voor dat de vrouwen via hun advocaat hebben laten weten dat ze de voorstelling ervaren als "een trap na". "Het was een kleine moeite geweest een berichtje te sturen", aldus de presentatrice.

"Dat kan ik me heel goed voorstellen", erkent Römer. "Maar stuur je een mededeling? Vraag je permissie? Vraag je wat zij ervan vinden? Daar ben ik eigenlijk niet uit."

'Voelde goed nu af te sluiten met toch een interview'
"Wat rest is stilte", is een zin uit Een vorm van eenzaamheid, die Römer woensdagavond voor de zesde en voorlopig laatste keer opvoerde. Het citaat komt oorspronkelijk uit Hamlet, het toneelstuk van William Shakespeare. "Ik heb dat altijd een indrukwekkende tekst gevonden. Het is ook de stilte geweest van de afgelopen tijd", zegt de acteur.

Die stilte doorbreekt hij nu bewust. Waarom precies, weet hij zelf niet helemaal. "Ik heb natuurlijk heel lang helemaal geen interview gedaan en dat voelde ook goed", zegt hij. "Alles wat ik te zeggen heb, zeg ik op het toneel. Maar nu voelde het toch goed om dat af te sluiten met een persoonlijk interview. Ook voor de mensen die de voorstelling niet gezien hebben."

Het idee voor de voorstelling kwam van zijn oom, producent en voormalig Talpa-directeur Paul Römer. "Hij zei uit het niets: waarom doe je het niet op toneel? Toen dacht ik: ja. Dan kan het genuanceerd. Ik kan er de tijd voor nemen."

Thijs Römer over afgelopen periode: 'Hartverscheurend dat mijn dochter afstand nam'1:46
Thijs Römer over afgelopen periode: 'Hartverscheurend dat mijn dochter afstand nam'
'Wilde niet alsnog proberen te vechten voor mijn gelijk'
Over de voorstelling zelf zegt de acteur dat hij bewust dicht bij zijn eigen ervaringen is gebleven. Niet om opnieuw de juridische discussie te voeren, maar juist om die achter zich te laten. "Ik wilde niet alsnog proberen te vechten voor mijn gelijk. Dat proces is afgerond."

De verplichte therapiesessies, waarin werd gereflecteerd op de gebeurtenissen, noemt de acteur "heel verhelderend". "Ik ging uit van mijn eigen grenzen en de dingen die ik leuk vond. Er ging een bepaalde naīviteit van uit. Misschien ook wel dommigheid."

Volgens de acteur veranderde zijn blik toen hij werd geconfronteerd met de impact van zijn handelen op anderen. "Als je hoort dat wat voor jou iets anders betekende voor een ander, en zeker op een negatieve manier, dan kan je niet anders dan naar jezelf kijken."

'Tijdens rechtszaak kwam niets terecht van goede bedoelingen'
Toch leek er tijdens de zittingen nog geen sprake van enige zelfreflectie bij Römer. In de voorstelling confronteert zijn beste vriend Yorick Zwart hem met de indruk die hij tijdens de rechtszaak maakte. Hij omschrijft hem als "afstandelijk" en "empathieloos". Zelf zegt Römer dat hij destijds "op slot zat". "Alle goede bedoelingen waren er, maar er kwam niets van terecht. Ik kon niet meer bij mijn gevoel", zegt de acteur over de rechtszaak.

"Ik wilde daar heel graag open en transparant zijn en ook naar de drie vrouwen toe op een goede, waardige manier mijn verantwoordelijkheid nemen en sorry zeggen. Dat is helemaal niet goed gegaan."

Juist daarom wilde hij deze voorstelling maken, om alsnog te zeggen wat hij toen niet kon zeggen. "Om meer vanuit empathie spreken. Om op een goede manier mijn excuses aanbieden." Volgens de acteur is de voorstelling erin geslaagd de boodschap over te brengen die hij tijdens de rechtszaak niet wist te verwoorden.

Waar zijn terugkeer uiteindelijk toe leidt, is voor Römer niet duidelijk. "De volgende stap? Ik weet het echt niet."
  donderdag 25 juni 2026 @ 17:23:38 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221146602
Heel handig weer, die meisjes (minderjarig immers) "die drie vrouwen" noemen, alsof het om volwassenen gaat.

Hij heeft goed opgelet bij de terminologie die in de VS ook vaak gebruikt wordt, waar bij misbruik van meisjes vaak gesproken wordt over "underage women"... daarentegen noemt men meerderjarige mannen die de fout in gaan met het grootste gemak nog "boys" of "kids" terwijl ze al tegen of in de 30 zijn :X
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 17:26:41 #171
236264 crew  capricia
pi_221146614
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:23 schreef Leandra het volgende:
Heel handig weer, die meisjes (minderjarig immers) "die 3 vrouwen" noemen, alsof het om volwassenen gaat.

Hij heeft goed opgelet bij de terminologie die in de VS ook vaak gebruikt wordt, waar bij misbruik van meisjes vaak gesproken wordt over "underage women"... daarentegen noemt men meerderjarige mannen die de fout in gaan met het grootste gemak nog "boys" of "kids" terwijl ze al tegen of in de 30 zijn :X
Juist.
Het zijn gewoon kinderen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 juni 2026 @ 17:39:58 #172
22592 crew  Ole
pi_221146693
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Het zijn gewoon kinderen.
Ook niet randje minderjarig. 13! Bah bah bah
  Moderator / Miss SHO donderdag 25 juni 2026 @ 17:42:00 #173
22592 crew  Ole
pi_221146714
En dan zelf een dochter hebben die net 16 is. Destijds jaartje of 10.
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 18:12:31 #174
236264 crew  capricia
pi_221146920
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 17:39 schreef Ole het volgende:

[..]
Ook niet randje minderjarig. 13! Bah bah bah
Een vrouw van 13, zegt Thijs dus eigenlijk.
Denk dat ie in het verkeerde land zit. :+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 25 juni 2026 @ 19:23:43 #175
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_221147485
Hij noemt de minderjarige vrouwen consequent ‘de vrouwen’ en zijn zaak een ‘me too’-affaire.

Het hele minderjarige aspect speelt helemaal niet in zijn beleving (of hij moffelt dat bewust publiekelijk zoveel mogelijk weg).
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')