abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221068472
https://www.at5.nl/artike(...)t-kinderburgemeester

quote:
Locoburgemeester Lahlah installeert kinderburgemeester

Wethouder Esmah Lahlah heeft vandaag in haar rol als locoburgemeester een nieuwe kinderraad met een kinderburgemeester geïnstalleerd. De kinderen mogen het stadsbestuur adviseren.

De 8-jarige Ava is benoemd tot nieuwe kinderburgemeester. Zij mag daardoor soms mee op pad met burgemeester Halsema of een van de negen wethouders. Ook de rest van de kinderraad mag soms mee. Het gaat dan bijvoorbeeld om de dodenherdenking, de Kinderherdenking Slavernijverleden of Keti Koti.

Ava laat weten dat ze er zin in heeft om 'aan de slag te gaan'. "Veel kinderen leven nog in armoede. Daar wil ik een punt van maken het komend jaar."

Volgens Lahlah moet het stadsbestuur niet over kinderen praten, maar met hen. "Vaak bedenken zij de oplossingen waar volwassenen nog nooit over hebben nagedacht. Juist om kinderen meer kansen te geven moeten we naar hen luisteren en willen leren van hun ervaringen. Ik heb er veel zin in om met de kinderraad te gaan samenwerken."
"Veel kinderen leven nog in armoede. Daar wil ik een punt van maken het komend jaar." :')

Ze maken die kinderen wijs dat je als kinderburgemeester macht krijgt om dingen te veranderen _O- Heel veel succes aan Ava.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  woensdag 17 juni 2026 @ 11:58:56 #2
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221068634
Laat maar lekker lahlah.

Of is dat niet halhal genoeg?
Voorheen Bargehassus.
pi_221068734
Laat ze het huidige bestuur vervangen dan zit er een relatief goed aantal slimme personen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 17 juni 2026 @ 12:26:31 #4
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221068764
Ik denk wel dat een 8-jarige een verbetering is t.o.v. Halsema. Go Ava.
pi_221068861
Flinke upgrade voor het bestuur daar ^O^
pi_221069683
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 12:26 schreef Richestorags het volgende:
Ik denk wel dat een 8-jarige een verbetering is t.o.v. Halsema. Go Ava.
Halsema doet het best goed. Weinig steden waar de burgemeester zo leuk wordt ontvangen als in Amsterdam. Ik zie andere burgemeesters niet snel op vrijdagavond met de menigte een biertje doen midden in de stad.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  woensdag 17 juni 2026 @ 14:16:59 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221069774
Een kinderburgemeester is daar ook niet voor. Die is vooral om kinderen een beetje spelenderwijs met de gemeentepolitiek kennis te laten maken.
pi_221070158
quote:
88s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:08 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Halsema doet het best goed. Weinig steden waar de burgemeester zo leuk wordt ontvangen als in Amsterdam. Ik zie andere burgemeesters niet snel op vrijdagavond met de menigte een biertje doen midden in de stad.
Dat is erg leuk voor de beeldvorming en de simpele zielen die er in trappen maar met een menigte een biertje doen hoort natuurlijk niet bij de taken van een burgemeester en draagt zeker niet bij aan het oordeel over de vraag of die burgemeester goed functioneert.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221070290
De infantilisering gaat door.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 17 juni 2026 @ 15:07:03 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221070305
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:
De infantilisering gaat door.
Nah, meer dit:

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:16 schreef Hexagon het volgende:
Een kinderburgemeester is daar ook niet voor. Die is vooral om kinderen een beetje spelenderwijs met de gemeentepolitiek kennis te laten maken.
Wat op zich een goed idee is.

Dat ze echter die dwaas er voor gebruiken getuigt wel van misplaatste positieve discriminatie. Ze zit er net een week, heeft nog niets positiefs bijgedragen en staat weer vol met een mediadingetje in the picture.
Maarja, doet het lekker he met de policorpunten. Vrouw, hoofddoekje, moslima. Bonuspunten!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 17 juni 2026 @ 15:08:27 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221070310
Kinderburgemeester, ik moest toch even aan Benno L denken }:|
pi_221070355
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat is erg leuk voor de beeldvorming en de simpele zielen die er in trappen maar met een menigte een biertje doen hoort natuurlijk niet bij de taken van een burgemeester en draagt zeker niet bij aan het oordeel over de vraag of die burgemeester goed functioneert.
Natuurlijk is dat wel 1 van de kerntaken. Een burgemeester zonder verbinding met de burgers is geen goede burgemeester.

Jongeren kunnen altijd bij d'r aankloppen. Grote beleidskeuzes daadwerkelijk door de burgers gestuurd. Ze weet dondersgoed wat het sentiment is van de burgers in haar stad en past het beleid erop aan zover in haar kracht.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
  woensdag 17 juni 2026 @ 15:31:09 #13
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221070399
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 15:08 schreef Tengano het volgende:
Kinderburgemeester, ik moest toch even aan Benno L denken }:|
Dat was de kinderzwembadmeester

Iets anders. }:|
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221070462
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 15:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nah, meer dit:
[..]
Wat op zich een goed idee is.

Dat ze echter die dwaas er voor gebruiken getuigt wel van misplaatste positieve discriminatie. Ze zit er net een week, heeft nog niets positiefs bijgedragen en staat weer vol met een mediadingetje in the picture.
Maarja, doet het lekker he met de policorpunten. Vrouw, hoofddoekje, moslima. Bonuspunten!
Die hoofddoek heeft een belangrijke functie, die maakt duidelijk dat de vrouwelijke persoon links op de foto de legitieme prooi is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221070534
quote:
, de Kinderherdenking Slavernijverleden of Keti Koti.
Dat het toch nog maar even benoemd wordt he?

:')
pi_221070645
quote:
88s.gif Op woensdag 17 juni 2026 15:16 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat wel 1 van de kerntaken. Een burgemeester zonder verbinding met de burgers is geen goede burgemeester.

Jongeren kunnen altijd bij d'r aankloppen. Grote beleidskeuzes daadwerkelijk door de burgers gestuurd. Ze weet dondersgoed wat het sentiment is van de burgers in haar stad en past het beleid erop aan zover in haar kracht.
Een burgemeester gaat over openbare orde en veiligheid. Niet over bier drinken voor de beeldvorming.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221070746
Wat heeft die wethouder voor ketting om?
  woensdag 17 juni 2026 @ 16:15:14 #18
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221070765
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:11 schreef CarbonC het volgende:
Wat heeft die wethouder voor ketting om?
Ook een loco-burgemeester heeft een ambtsketen voor dit soort gelegenheden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221070773
quote:
18s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ook een loco-burgemeester heeft een ambtsketen voor dit soort gelegenheden.
Kettinginflatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')