"Veel kinderen leven nog in armoede. Daar wil ik een punt van maken het komend jaar."quote:Locoburgemeester Lahlah installeert kinderburgemeester
Wethouder Esmah Lahlah heeft vandaag in haar rol als locoburgemeester een nieuwe kinderraad met een kinderburgemeester geïnstalleerd. De kinderen mogen het stadsbestuur adviseren.
De 8-jarige Ava is benoemd tot nieuwe kinderburgemeester. Zij mag daardoor soms mee op pad met burgemeester Halsema of een van de negen wethouders. Ook de rest van de kinderraad mag soms mee. Het gaat dan bijvoorbeeld om de dodenherdenking, de Kinderherdenking Slavernijverleden of Keti Koti.
Ava laat weten dat ze er zin in heeft om 'aan de slag te gaan'. "Veel kinderen leven nog in armoede. Daar wil ik een punt van maken het komend jaar."
Volgens Lahlah moet het stadsbestuur niet over kinderen praten, maar met hen. "Vaak bedenken zij de oplossingen waar volwassenen nog nooit over hebben nagedacht. Juist om kinderen meer kansen te geven moeten we naar hen luisteren en willen leren van hun ervaringen. Ik heb er veel zin in om met de kinderraad te gaan samenwerken."
Halsema doet het best goed. Weinig steden waar de burgemeester zo leuk wordt ontvangen als in Amsterdam. Ik zie andere burgemeesters niet snel op vrijdagavond met de menigte een biertje doen midden in de stad.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:26 schreef Richestorags het volgende:
Ik denk wel dat een 8-jarige een verbetering is t.o.v. Halsema. Go Ava.
Dat is erg leuk voor de beeldvorming en de simpele zielen die er in trappen maar met een menigte een biertje doen hoort natuurlijk niet bij de taken van een burgemeester en draagt zeker niet bij aan het oordeel over de vraag of die burgemeester goed functioneert.quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Halsema doet het best goed. Weinig steden waar de burgemeester zo leuk wordt ontvangen als in Amsterdam. Ik zie andere burgemeesters niet snel op vrijdagavond met de menigte een biertje doen midden in de stad.
Nah, meer dit:quote:
Wat op zich een goed idee is.quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:16 schreef Hexagon het volgende:
Een kinderburgemeester is daar ook niet voor. Die is vooral om kinderen een beetje spelenderwijs met de gemeentepolitiek kennis te laten maken.
Natuurlijk is dat wel 1 van de kerntaken. Een burgemeester zonder verbinding met de burgers is geen goede burgemeester.quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is erg leuk voor de beeldvorming en de simpele zielen die er in trappen maar met een menigte een biertje doen hoort natuurlijk niet bij de taken van een burgemeester en draagt zeker niet bij aan het oordeel over de vraag of die burgemeester goed functioneert.
Dat was de kinderzwembadmeesterquote:Op woensdag 17 juni 2026 15:08 schreef Tengano het volgende:
Kinderburgemeester, ik moest toch even aan Benno L denken![]()
Die hoofddoek heeft een belangrijke functie, die maakt duidelijk dat de vrouwelijke persoon links op de foto de legitieme prooi is.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nah, meer dit:
[..]
Wat op zich een goed idee is.
Dat ze echter die dwaas er voor gebruiken getuigt wel van misplaatste positieve discriminatie. Ze zit er net een week, heeft nog niets positiefs bijgedragen en staat weer vol met een mediadingetje in the picture.
Maarja, doet het lekker he met de policorpunten. Vrouw, hoofddoekje, moslima. Bonuspunten!
Dat het toch nog maar even benoemd wordt he?quote:, de Kinderherdenking Slavernijverleden of Keti Koti.
Een burgemeester gaat over openbare orde en veiligheid. Niet over bier drinken voor de beeldvorming.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel 1 van de kerntaken. Een burgemeester zonder verbinding met de burgers is geen goede burgemeester.
Jongeren kunnen altijd bij d'r aankloppen. Grote beleidskeuzes daadwerkelijk door de burgers gestuurd. Ze weet dondersgoed wat het sentiment is van de burgers in haar stad en past het beleid erop aan zover in haar kracht.
Ook een loco-burgemeester heeft een ambtsketen voor dit soort gelegenheden.quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:11 schreef CarbonC het volgende:
Wat heeft die wethouder voor ketting om?
Kettinginflatie.quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ook een loco-burgemeester heeft een ambtsketen voor dit soort gelegenheden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |