abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 15 juni 2026 @ 17:09:46 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221051986
Het tweede weekend van het WK is begonnen, dus we kunnen weer lekker WK-wedstrijden diep in de nacht kijken. En in deze nacht volgen ze elkaar ook nog eens lekker op, er zit slechts 2.5 uur tussen de WK-potjes. We trappen de nacht af met Schotland - Marokko. Als je dit affiche 10 jaar geleden had geroepen had je wellicht een open wedstrijd verwacht, maar op dit moment zou ik daar niet vanuit gaan.

Al is het maar wanneer je naar de eerste wedstijd kijkt. Schotland imponeerde daar echt totaal niet als je het mij vraagt. Haïti is niet een land waarbij ik denk aan legendarische voetbalprestaties, maar toch kregen de Schotten niet veel kansen op een tweede goal. Na een eerste goal die ietwat gelukkig tot stand kwam. Een doelpuntloos gelijkspel had ook gekund, maar goed, punten zijn punten. Al denk ik dat Schotland graag iets ruimer had gewonnen. Nu kan doelsaldo een rol spelen, want de volgende twee tegenstanders zijn pittig.

Als eerste Marokko, dat Brazilië op 1-1 hield. De eerste 30 minuten waren flitsend. Verzorgd aanvalsspel, goede goal van de man van 55 miljoen, Saibari. Daarna schoot Vini J uit zijn slof en vervolgens kwam Marokko niet meer zo scherp voor de dag. Uitgeblust, maar toch vasthoudend aan de 1-1 zonder zelf nog veel goede kansen te krijgen. Ik verwacht ook vooral degelijkheid tegen Schotland. Voor de voorspellingen raad ik een 1-0 of 2-0 voor Marokko aan. Ook omdat Schotland ook niet zoveel weggaf tegen Haïti.

Schotland zal zeer blij zijn met een punt, dan is ronde 2 wel binnen. Voor Marokko moet het nog niet in deze wedstrijd, maar een overwinning zou wel fijn zijn. Toch een stukje zekerheid, wie weet wordt er ineens gefaald tegen Haïti. Één keer eerder ontmoetten Schotland en Marokko elkaar. Dat was voor Schotland op het meest recente WK, 1998. Beide landen hadden een punt tegen Noorwegen en een nederlaag tegen Brazilië, bijna dezelfde poule als nu dus. Winst kon dus wel eens genoeg zijn. Dat deed Marokko overtuigend: 3-0. Maar Noorwegen won in de laatste minuut van Brazilië en zo konden beide landen naar huis. Dat zal nu niet gebeuren, de vraag is of Schotland of Marokko zich officieus verzekert van de volgende ronde.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221052504
0-2
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 23:43:39 #3
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_221057606
gereekst
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')