Nvm, verkeerd gelezenquote:Op maandag 15 juni 2026 11:13 schreef MisterFox het volgende:
Ook wel het bewijs dat je geen strenge Chinese dictatuur nodig hebt om je mensen in lijn te houden...
Niet allemaal natuurlijk. Ik neem in ieder geval nog de moeite om met mijn huisvuil naar beneden te gaan om het in de container te deponeren, maar dat kun je lang niet van iedereen zeggen. Er zijn goorlappen bij de het gewoon uit het raam kieperen van 6 of 7 hoog.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:53 schreef Cockwhale het volgende:
Nederlanders zijn smeerlappen wat dat betreft. Ondankbare honden.
Zwarte wijk toevallig?quote:Op maandag 15 juni 2026 16:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet allemaal natuurlijk. Ik neem in ieder geval nog de moeite om met mijn huisvuil naar beneden te gaan om het in de container te deponeren, maar dat kun je lang niet van iedereen zeggen. Er zijn goorlappen bij de het gewoon uit het raam kieperen van 6 of 7 hoog.
Ben je een Japanner?quote:Op maandag 15 juni 2026 11:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat dit nieuws is. Toen ik als klein jochie met m'n pa voor het eerst naar het stadion ging namen we altijd al een vuilniszakje mee voor ons eigen afval en nu ik halverwege de 30 ben doe ik dat nog steeds. Ik heb in bijna 30 jaar en honderden wedstrijden aan stadionbezoeken nog nooit iets op de tribune achtergelaten en dat lijkt me de normaalste zaak van de wereld.
Was mijn eerste gedachte ookquote:Op maandag 15 juni 2026 16:23 schreef D. het volgende:
Waarom hebben er eerst zo’n rotzooi van gemaakt dan?
Wel kanp dat je zo bent geaccultureerd.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:43 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb wel 25 jaar aan judo gedaan en werk nu bij een Japans bedrijf.
Voor >$500 per ticket verwacht ik wel dat daar de opruimkosten bij zittenquote:Op maandag 15 juni 2026 14:53 schreef Cockwhale het volgende:
Nederlanders zijn smeerlappen wat dat betreft. Ondankbare honden.
En dat is een groter probleem?quote:Op maandag 15 juni 2026 11:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zeker niet nodig voor een normale samenleving. Normale samenlevingen zijn van alle tijden.
Ze hebben in Japan wel grotere problemen. Alle telefoons die er verkocht worden, hebben een verplicht sluitergeluid bij het maken van foto's vanwege vieze mannen.
Nee, natuurlijk niet. Weet je wel niet hoe ver een probleem moet komen voordat Japan met zulke beschermingswetten komt?quote:Op maandag 15 juni 2026 16:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dat is een groter probleem?
Ik vind dat net een prima oplossing
Overvecht, dus deels wel ja.quote:
Voor 500 dollar mag je niet eens pissen in MSG.quote:Op maandag 15 juni 2026 16:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Voor >$500 per ticket verwacht ik wel dat daar de opruimkosten bij zitten
Hoe komt het dan dat ik steeds maar weer lees dat Japan zo'n veilig land is en er bijna geen criminaliteit is? Heb laatst op youtube nog een Jonge Duitser gezien die vertrokken was uit Frankfurt omdat het daar zo'n puinhoop aan het worden is en hij vervolgens is gaan emigreren naar Japan. Volgens die gast is het daar een paradijs vergeleken met Europa. Zou hij dat allemaal uit zijn duim zitten zuigen dan?quote:Op maandag 15 juni 2026 16:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Weet je wel niet hoe ver een probleem moet komen voordat Japan met zulke beschermingswetten komt?
Japan heeft een gigantisch probleem met aanranding. 1 op de 10 vrouwen is daar in het openbaar in het OV aangerand. Een derde (!) van de vrouwen is op hun werk door een collega aangerand. 80% van de slachtoffers durft het niet te melden bij de politie.
Japan is een topland wanneer het gaat om publieke orde, maar ze hebben zelf ook hele grote problemen in dat land op veel grotere schaal dan elders.
Japan is relatief ontzettend veilig. Betekent niet dat ze niet hun eigen grote problemen hebben. Je zal daar minder snel vermoord worden ja, maar op het totaalplaatje ben je in een Finland of IJsland niet minder veilig hoor.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat ik steeds maar weer lees dat Japan zo'n veilig land is en er bijna geen criminaliteit is? Heb laatst op youtube nog een Jonge Duitser gezien die vertrokken was uit Frankfurt omdat het daar zo'n puinhoop aan het worden is en hij vervolgens is gaan emigreren naar Japan. Volgens die gast is het daar een paradijs vergeleken met Europa. Zou hij dat allemaal uit zijn duim zitten zuigen dan?
Hollanders, niet Nederlandersquote:Op maandag 15 juni 2026 17:31 schreef Joppiez het volgende:
Verbaast me niks. Nederlanders zijn in het algemeen echt een smerig volk. In het buitenland ben ik vaak verbaast hoe schoon het op straat is, hoe schoon de treinen zijn enz.
Dat is statistisch prima te staven, Europa doet eigenlijk altijd net alsof het hier veilig is maar op de relevante statistieken scoort Japan gewoon veel beter.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat ik steeds maar weer lees dat Japan zo'n veilig land is en er bijna geen criminaliteit is? Heb laatst op youtube nog een Jonge Duitser gezien die vertrokken was uit Frankfurt omdat het daar zo'n puinhoop aan het worden is en hij vervolgens is gaan emigreren naar Japan. Volgens die gast is het daar een paradijs vergeleken met Europa. Zou hij dat allemaal uit zijn duim zitten zuigen dan?
En ondanks dat heerst er een heuse verkrachtingscultuurquote:Op maandag 15 juni 2026 17:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is statistisch prima te staven, Europa doet eigenlijk altijd net alsof het hier veilig is maar op de relevante statistieken scoort Japan gewoon veel beter.
Dat komt voornamelijk door het bijzonder harde straffen in Japan waarbij een strafblad van een kantje niet voor kán komen. Voor winkeldiefstal kun je immers al lange straffen krijgen.
Bijvoorbeeld inbraak 35/100.000 vs 120/100.000 (NL).
Geregistreerde verkrachting per 100.000 inw:quote:Op maandag 15 juni 2026 17:51 schreef Caland het volgende:
[..]
En ondanks dat heerst er een heuse verkrachtingscultuur
Niet bang, die Jappen
Dat snap ik als je de eisen voor verkrachting tot voor kort (en eigenlijk nog steeds) zo schrikbarend hoog legt dat er sprake is van een extreem lage meldingsbereidheidquote:Op maandag 15 juni 2026 17:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Geregistreerde verkrachting per 100.000 inw:
10-15 NL
1.0-2.2 per jaar
Aangiftebereidheid 10-15% (NL), <5% (Japan)
Ooit slachtoffer van seksueel geweld:
Vrouwen: 22-24% (NL), 6,9-7,8% (Japan)
Mannen: 5-6% (NL), 1,0%-1,5% (Japan)
Welk buitenland? Duitsland was ooit een zeer schoon land, nu schrik je je letterlijk het lazarus. Delen van de binnenstad van Franfurt zie je over papier en plastic rotzooi op straat liggen, etensresten, portieken die een uur in de wind stinken naar urine, enz...quote:Op maandag 15 juni 2026 17:31 schreef Joppiez het volgende:
Verbaast me niks. Nederlanders zijn in het algemeen echt een smerig volk. In het buitenland ben ik vaak verbaast hoe schoon het op straat is, hoe schoon de treinen zijn enz.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |