Depay en Weghorst hadden nooit bij de selectie moeten zitten.quote:Op maandag 15 juni 2026 00:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die maakt het verschil ook niet.
Je hebt nu geen spelers als Sneijder en Robben. En voor de rest ook teveel spelers die verzaken in plaats van doen wat ze moeten doen (wat onder van Marwijk en van Gaal niet heel geweldige spelers toen wel deden).
En dan nog die gare wissels. Straks weer op de proppen komen met Depay en Weghorst….
Elia was epic voor de laatste vijftien minuten als z'n directe tegenstander al verrot was, en dan vol eroverheen, dat kon ie heel goed.quote:Op maandag 15 juni 2026 00:47 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Een speler zoals Elia toen kan je in een elftal als deze er goed bij hebben
Ze gaan hem ook verpatsen.quote:Op maandag 15 juni 2026 00:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geloof me nou maar, ik heb zo'n beetje iedere wedstrijd van Liverpool gezien de afelopen jaren.
Men mist karakter in het team 😃quote:Op maandag 15 juni 2026 00:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die maakt het verschil ook niet.
Je hebt nu geen spelers als Sneijder en Robben. En voor de rest ook teveel spelers die verzaken in plaats van doen wat ze moeten doen (wat onder van Marwijk en van Gaal niet heel geweldige spelers toen wel deden).
En dan nog die gare wissels. Straks weer op de proppen komen met Depay en Weghorst….
zegt ook meer over de rest van de voorhoede en middenvelder.quote:Op maandag 15 juni 2026 00:54 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Nou, bij het NL elftal was hij wel de meest effectieve speler tijdens de afgelopen eindtoernooien.
Vorig seizoen was natuurlijk k*t met peren.
Nu Slot weg is zeker. Op zich is het geen slechte speler maar komt tekort voor een ploeg als Liverpool en heeft geen overschot aan technische vaardigheid om zijn gebrek aan intensiteit of explosiviteit te compenseren.quote:
Ja, maar weet niet of Veerman dan de oplossing is. Die staat er ook vrijwel nooit buiten de eredivisie.quote:
quote:Op maandag 15 juni 2026 01:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, maar weet niet of Veerman dan de oplossing is. Die staat er ook vrijwel nooit buiten de eredivisie.
Yep. Stap omlaag in Engeland of anders naar een ploeg die in de eigen competitie vrijwel altijd de veel betere ploeg is.quote:Op maandag 15 juni 2026 01:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu Slot weg is zeker. Op zich is het geen slechte speler maar komt tekort voor een ploeg als Liverpool en heeft geen overschot aan technische vaardigheid om zijn gebrek aan intensiteit of explosiviteit te compenseren.
Klopt, maar het moet goed genoeg zijn om ver te komen. De wissels waren kut en koste ons de wedstrijd en Malen in de spits weet ik nog van zijn tijd bij PSV miste ook veel te veel kansen.quote:Op maandag 15 juni 2026 01:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, maar weet niet of Veerman dan de oplossing is. Die staat er ook vrijwel nooit buiten de eredivisie.
Heel veel alternatieven zijn er ook niet. Er lopen geen Sneijders en Robbens rond.
Inter Milan schijnt interesse te hebben. Maar dat ie het buiten de eredivisie nauwelijks laat zien is onzin, papegaai gepraatquote:Op maandag 15 juni 2026 01:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
En daarom zijn clubs als Fenerbahçe voor hem in de markt…
Spanje. Ik geloof echt dat hij bij Villarreal de belangrijkste man in die ploeg zou kunnen worden.Juventus zou ook prima voor 'm zijn.quote:Op maandag 15 juni 2026 01:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep. Stap omlaag in Engeland of anders naar een ploeg die in de eigen competitie vrijwel altijd de veel betere ploeg is.
Ver komen hangt er helemaal af tegen wie je komt te staan. Wat dat betreft wel ongunstig geloot. Je had beter kunnen staan tegen een ploeg uit de groepen van de gastlanden.quote:Op maandag 15 juni 2026 01:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Klopt, maar het moet goed genoeg zijn om ver te komen. De wissels waren kut en koste ons de wedstrijd en Malen in de spits weet ik nog van zijn tijd bij PSV miste ook veel te veel kansen.
Afwachten. Maar teams zoals Brazilie geven ontzettend veel ruimtes weg. Een team als Nederland zie ik daar meer kansen tegen hebben. Teams zoals Australie waar je van denkt dat is een makkie valt dan juist vaak tegen. Dat beton voetbal is vreselijk. En als je daar dan van zou verliezen erger ik mij al helemaal. Zo is ooit Griekenland met vreselijk beton voetbal EU kampioen geworden. Bus parkeren en een uitbraak en je was geziwn. Niet door heen te komen.quote:Op maandag 15 juni 2026 01:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ver komen hangt er helemaal af tegen wie je komt te staan. Wat dat betreft wel ongunstig geloot. Je had beter kunnen staan tegen een ploeg uit de groepen van de gastlanden.
Maar zonder die gare wissels had je deze wedstrijd waarschijnlijk wel gewonnen, ja.
Van Dijk liet dat indirect ook wel blijken.quote:Op maandag 15 juni 2026 01:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
Koeman wordt internationaal (terecht) afgefakkeld om zn wisselbeleid
Internationaal = bij de Belg?quote:Op maandag 15 juni 2026 01:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
Koeman wordt internationaal (terecht) afgefakkeld om zn wisselbeleid
Dat maakt niet zoveel uit, het idee is Spanje en Frankrijk te ontwijken.quote:
quote:Op maandag 15 juni 2026 00:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nederland gaat er in Bolivia op hoogte ook gewoon af.
Yep.quote:Op maandag 15 juni 2026 04:29 schreef TAmaru het volgende:
Ik vond Nederland verrassend solide spelen. Niet sterk, maar wel solide genoeg om met wat mazzel de kwartfinales te halen. De wissels waren gewoon weer een faalactie van Koeman. Waarom allemaal nieuwe aanvallers erin brengen als je 2-1 voor staat? Nederland speelde bij 2-1 voorsprong ook alsof ze 3-1, 4-1 voor stonden. En de wissels leken ook bedacht met het idee om bij een gewonnen stond een aantal mannen nog wat speeltijd te geven. Summerville was de gevaarlijkste man, die had hij er sowieso nooit af moeten halen.
Sowieso denk ik dat hij beter een extra verdediger kan inbrengen bij die stand en de boel dicht kan gooien met inderdaad een eventuele counter met Summerville. Die gast is echt gigantisch snel. Memphis voor Malen brengen had nog wel gekund op zich.quote:Op maandag 15 juni 2026 06:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Yep.
Japan moet komen bij 2-1, en dan gaat Koeman het countergevaar uit zijn eigen team halen.
Summerville is natuurlijk geen Robben, maar het is weer dezelfde lafheid als destijds bij Advocaat, EK 2004.
En dan krijg je het loon van de angst.
'De Hollandse school'... das war einmal.
Het commentaar van Koeman na afloop laat sowieso zien dat er te weinig vertrouwen is in de eigen aanval en in de eigen counterkwaliteiten. Je kunt Aké voor 1 van de aanvallers inbrengen, dat snap ik inderdaad wel, maar als in je team bijna niemand meer voorwaarts denkt, dan vraag je om problemen. Dat geseur over "veel verdedigers erin want we moesten de overwinning over de streep trekken", dat geloof ik verder wel. Het is en blijft niet het sterkste punt van het Nederlandse voetbal. Van Gaal wilde 4 jaar terug de gelijke stand 'over de streep trekken' en liet zijn team inzakken voor pienanties en hij werd ook gestraft. Argentinië begon doodsbenauwd aan de verlenging maar kon een half uur lang weer lekker zelfvertrouwen tanken.quote:Op maandag 15 juni 2026 06:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Sowieso denk ik dat hij beter een extra verdediger kan inbrengen bij die stand en de boel dicht kan gooien met inderdaad een eventuele counter met Summerville. Die gast is echt gigantisch snel. Memphis voor Malen brengen had nog wel gekund op zich.
Je weet toch helemaal niet wie je tegenkomt op weg naar de kwartfinale?quote:Op maandag 15 juni 2026 04:29 schreef TAmaru het volgende:
Ik vond Nederland verrassend solide spelen. Niet sterk, maar wel solide genoeg om met wat mazzel de kwartfinales te halen.
Daarom zeg ik: met wat mazzelquote:Op maandag 15 juni 2026 08:20 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je weet toch helemaal niet wie je tegenkomt op weg naar de kwartfinale?
Ga je nog naar een shooting range?quote:Op maandag 15 juni 2026 02:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Overigens heb ik voor jullie allemaal gezwaaid naar mijn goede vriend Ayase.
Hij zwaaide niet terug overigens.
quote:‘De beste WK-wedstrijd tot nu toe’, vindt The Athletic.
quote:‘In de beste wedstrijd van het WK tot nu toe is een gelijkspel een beloning voor de ambitie van zowel Nederland als Japan’, aldus het Portugese A Bola.
Volgens mij hebben we met zijn allen ergens wat gemist.quote:‘Nederland en Japan speelden de beste wedstrijd van het WK tot nu toe, met als resultaat een gelijkspel dat in de laatste minuten werd beslist’, concludeert het Argentijnse Clarín.
Nee hoor, het was ook gewoon een goede wedstrijd. De dagjesmensen zijn gewoon erg zuurquote:Op maandag 15 juni 2026 10:29 schreef Zorro het volgende:
Premium dus ik zal het artikel waarin het staat niet quoten maar een paar buitenlandse reacties:
[..]
[..]
[..]
Volgens mij hebben we met zijn allen ergens wat gemist.
We zijn denk ik gewoon betere tijden van het NL elftal gewend.quote:Op maandag 15 juni 2026 10:29 schreef Zorro het volgende:
Premium dus ik zal het artikel waarin het staat niet quoten maar een paar buitenlandse reacties:
[..]
[..]
[..]
quote:Op maandag 15 juni 2026 00:55 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Elia was epic voor de laatste vijftien minuten als z'n directe tegenstander al verrot was, en dan vol eroverheen, dat kon ie heel goed.
Als basisspeler had je er geen kut aan.
Kan me wel voorstellen dat de 2de helft leuk was om te kijken. Ging wel heen en weer.quote:Op maandag 15 juni 2026 10:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat zal inderdaad de voornaamste reden zijn waarom de internationale pers zo 'gelukkig' is met dit duel.quote:Op maandag 15 juni 2026 11:19 schreef Perrin het volgende:
Na Brazilië - Marokko ook pas de tweede pot waar twee landen die allebei een beetje kunnen voetballen het onderling uitvechten.
Als je zelf blijft spelen op balbezit en nog wat kansjes weet te creeren of weet te counteren dan valt de 3-1 misschien wel omdat Japan eindelijk ruimtes laat vallen. Maar we gingen zo passief spelen dat Japan ongestraft kon gaan drukken voor de gelijkmaker. En die kwam dan ook.quote:Op maandag 15 juni 2026 11:27 schreef TheVulture het volgende:
Live niet gezien want ik stond op Best Kept Secret. Voelt een beetje alsof je die 2-2 over je af roept door de verdedigende wissels. Aan de andere kant, als die 2-2 valt terwijl je gewoon met je aanvallende intenties blijft voetballen zal iedereen daar over klagen.
Japanse goals waren ook een tikkie gelukkig. Van der Ven stapt niet mee bij de rest waardoor Nakamura bij het van richting veranderen niet buitenspel staat. Die kopbal bij 2-2 werd ook nog aangeraakt, het is vooral matig dat ie uit een corner moet vallen, dat mag Nederland met dit lengteverschil niet gebeuren.
Ja ik ben het er ook wel mee eens dat je dit over jezelf hebt afgeroepen, had dan op zijn minst nog wat snelheid of creativiteit voorin gehouden. Ik ben geen hele grote Noa Lang-fan maar je had op de flanken gewoon vers creatief bloed moeten brengenquote:Op maandag 15 juni 2026 11:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je zelf blijft spelen op balbezit en nog wat kansjes weet te creeren of weet te counteren dan valt de 3-1 misschien wel omdat Japan eindelijk ruimtes laat vallen. Maar we gingen zo passief spelen dat Japan ongestraft kon gaan drukken voor de gelijkmaker. En die kwam dan ook.
Gewoon Kluivert en domme Brubs. Maar Memvis moet blijkbaar altijd spelenquote:Op maandag 15 juni 2026 11:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ik ben het er ook wel mee eens dat je dit over jezelf hebt afgeroepen, had dan op zijn minst nog wat snelheid of creativiteit voorin gehouden. Ik ben geen hele grote Noa Lang-fan maar je had op de flanken gewoon vers creatief bloed moeten brengen
Tunesie is gebaseerd op de laatste paar potten echt totaal de weg kwijt, en als je de overige recente wedstrijden van Zweden ziet dan was dit ook niet heel representatief. De spitsen zijn natuurlijk levensgevaarlijk, maar je moet het wel in perspectief zien.quote:Op maandag 15 juni 2026 11:34 schreef Viesdik het volgende:
Als je zweden ziet spelen, denk ik serieus dat we het niet gaan halen
Op basis van resultaten zie ik Zweden niet als hele grote bedreiging. Ze zijn laatste geëindigd in hun poule en het was tegen Tunesië.quote:Op maandag 15 juni 2026 11:34 schreef Viesdik het volgende:
Als je zweden ziet spelen, denk ik serieus dat we het niet gaan halen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |