abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 juni 2026 @ 21:47:20 #26
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_221044335
quote:
Instapfuncties
De vacaturesite wijst vooral op het verdwijnen van instapfuncties. Door juist deze functies te schrappen, riskeren bedrijven op termijn een tekort aan ervaren leidinggevenden. Andrew Hunter van Adzuna: „Als je geen jonge mensen meer opleidt, waar haal je over enkele jaren je middenmanagement vandaan?” Vooralsnog lijken bedrijven daar geen eenduidig antwoord op te hebben.

Goed punt. Als AI de instapfuncties gaat vervangen, waar moeten de ervaren werknemers dan uiteindelijk vandaan komen?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_221046880
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
voorlopig nog alleen op de kantoren

glazenwassers, marktkooplui , aardbeiplukken, taxichauffeurs , vuilophaler , pakjesbezorger en monteur werk dat blijft nog wel

https://www.telegraaf.nl/(...)itmes/157182625.html
[..]

Lekker toch. Robots die het werk doen, terwijl de mens het er van kan nemen.
Lekker luieren, lezen, muziek luisteren, films kijken, eten en drinken.
En alles wordt voor jou gedaan. De boodschappen. Schoonmaken en koken.
Heerlijk toch.

TOCH... :r
  zondag 14 juni 2026 @ 23:37:40 #28
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221046973
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 23:33 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Heerlijk toch.

dacht het wel
boek lezen , wandelen, kom je thuis heeft de robo het huis aan kant en het gras gemaaid , dan kun jij naar het zwembad en de sportschool en op de terugweg geef je robo opdracht een pizza in de MAGN te schuiven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221048390
quote:

[..]
Heerlijk toch.

Iemand zal toch moeten zorgen dat de stroom niet uitvalt?
  maandag 15 juni 2026 @ 09:18:58 #30
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221048639
Algoritmes hahahhahahahahahha
pi_221048765
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 09:18 schreef xzaz het volgende:
Algoritmes hahahhahahahahahha
Geschreven door een algoritme met humor? :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_221048835
Ik lees de laatste tijd wel vaak over AI hallucinaties, oftewel AI dat allemaal dingen zelf verzint en bronnen en citaten maakt die niet echt bestaan.

Hier een voorbeeld
https://www.rtl.nl/nieuws(...)elf-ai-hallucinaties

Ik verwacht daar nog wel een flinke toename als iedereen blind gaat vertrouwen op AI resultaten. Want dat gebeurt nu wel, het wordt blind gecopy/paste als de waarheid.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 15 juni 2026 @ 11:13:52 #33
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221048849
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 21:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
AI algoritmes aansturen. Want klanten en consumenten zijn als snel zo verwend dat ze toch weer meer willen dan ze kunnen krijgen.
Als AI kan programmeren dan kan AI ook wel een programma updaten voor nieuwe behoeften

volgens MUSK kan Optimus in de nabij toekomst in Zimbabwe in zijn eentje mensen opereren in lokale ziekenhuizen aldaar
beter dan de beste Chirurg nu hier kan

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 15-06-2026 11:21:26 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 15 juni 2026 @ 11:21:26 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221048898
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als AI kan programmeren dan kan AI ook wel een programma updaten voor nieuwe behoeften

Dat kan, alleen weten klanten zonder niet wat ze nu eigenlijk willen laat staan dat ze dat zonder technische kennis onder woorden kunnen brengen. Daar heb je dan weer een hoop werk aan.
  maandag 15 juni 2026 @ 11:22:27 #35
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221048910
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 21:47 schreef monkyyy het volgende:
Als AI de instapfuncties gaat vervangen, waar moeten de ervaren werknemers dan uiteindelijk vandaan komen?
Die zijn niet meer nodig omdat ze te zijner tijd ook vervangen worden door AI.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221048923
Ik denk dat er ook een mentaliteitsverandering nodig is bij de werknemer. Bijvoorbeeld; niet voor die luxe auto gaan maar dat geld beter stoppen in aandelen. Zo kun je in ieder geval meeprofiteren van de ai ontwikkelingen.
  maandag 15 juni 2026 @ 11:26:04 #37
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221048963
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:23 schreef Joppiez het volgende:
Ik denk dat er ook een mentaliteitsverandering nodig is bij de werknemer. Bijvoorbeeld; niet voor die luxe auto gaan maar dat geld beter stoppen in aandelen. Zo kun je in ieder geval meeprofiteren van de ai ontwikkelingen.
we hebben geen idee wat er op ons af gaat komen

dat er golf werkloosheid aankomt en een probleem met het herverdelen van koopkracht is mogelijk
pi_221049176
quote:

[..]
Heerlijk toch.

En waar betaal je al die vrijheid van. Vrije tijd kost meer dan werken 😃
pi_221049582
Gevraagd aan AI (Google):
Als AI en robots al het werk gaan doen, wat moeten de mensen dan nog doen?

Wanneer AI en robots al het fysieke en routinematige werk overnemen, verschuift de menselijke focus naar zaken waarin technologie tekortschiet: creativiteit, emotionele intelligentie, complexe strategie en persoonlijk contact.

Mij lijkt dat de eerste 3 door AI nu al kunnen worden gedaan.
Persoonlijk contact in levende lijve is per definitie niet mogelijk, maar via communicatie (spraak, geschrift, digitaal) is het nu al ononderscheidbaar (Turing Test)

Ik denk dat de AI dystopische opliossingen zoals massale sterfte van mensen "bewust" niet noemt (c.q. de beheerders van de AI deze voor de hand liggende optie blokkeren)
Exaudi orationem meam
  maandag 15 juni 2026 @ 12:56:43 #40
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221050123
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:40 schreef Cherni het volgende:

[..]
En waar betaal je al die vrijheid van. Vrije tijd kost meer dan werken 😃
iemand die altijd vrij is geeft heel weinig uit aan vrije tijd
pi_221050246
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
iemand die altijd vrij is geeft heel weinig uit aan vrije tijd

Dan schijn ik dan een uitzondering te zijn.
pi_221050508
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 23:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dacht het wel
boek lezen , wandelen, kom je thuis heeft de robo het huis aan kant en het gras gemaaid , dan kun jij naar het zwembad en de sportschool en op de terugweg geef je robo opdracht een pizza in de MAGN te schuiven
Pizza uit de magnetron? Ben je wel helemaal lekker?

Bovendien kost onze best redelijk betaalde schoonmaakster maar 60 euro per week, dus ongeveer E3000 per jaar. Dan moet zo een optimus robot ten minste 10 jaar zonder extra kosten kunnen werken voordat het goedkoper is dan onze fijne schoonmaker in dienst houden die eigenlijk prima haar werk doet.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  maandag 15 juni 2026 @ 13:32:59 #43
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221050598
Dat verandert wel weer op het moment dat AI-bedrijven winstgevend moeten worden van hun investeerders en ze hun tarieven verhogen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_221051407
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:22 schreef knoopie het volgende:

[..]

Bovendien kost onze best redelijk betaalde schoonmaakster maar 60 euro per week, dus ongeveer E3000 per jaar. Dan moet zo een optimus robot ten minste 10 jaar zonder extra kosten kunnen werken voordat het goedkoper is dan onze fijne schoonmaker in dienst houden die eigenlijk prima haar werk doet.
Je kunt de robot natuurlijk ook huren, voordeel is dat je dan ook regelmatig updates krijgt en als er ies kapot is een vervanger. En de robot kan natuurlijk meer dan alleen schoonmaken.
Het werkelijke probleem is dat door de massa werkeloosheid weinig mensen een robot kunnen aanschaffen of huren, bovendien als je werkloos bent kun je zelf schoonmaken en andere klussn in huis doen, tijd genoeg :{
Exaudi orationem meam
pi_221051536
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 15:24 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Je kunt de robot natuurlijk ook huren, voordeel is dat je dan ook regelmatig updates krijgt en als er ies kapot is een vervanger. En de robot kan natuurlijk meer dan alleen schoonmaken.
Het werkelijke probleem is dat door de massa werkeloosheid weinig mensen een robot kunnen aanschaffen of huren, bovendien als je werkloos bent kun je zelf schoonmaken en andere klussn in huis doen, tijd genoeg :{
Welke humanoid robot kan dan al schoonmaken, bijvoorbeeld bij mij in huis? Volgens mij is er zelfs nog geen een te koop voor gewone consumenten, dus lijkt me een beetje voorbarig te stellen dat ze al schoon kunnen maken, en zelfs meer dan dat.
  maandag 15 juni 2026 @ 19:24:42 #46
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221053367
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:22 schreef knoopie het volgende:

[..]

Bovendien kost onze best redelijk betaalde schoonmaakster maar 60 euro per week, dus ongeveer E3000 per jaar.
Dan moet zo een optimus robot ten minste 10 jaar zonder extra kosten kunnen werken voordat het goedkoper is dan onze fijne schoonmaker in dienst houden die eigenlijk prima haar werk doet.
misschien kan een humanoid ook bewaken en die resultaten beter analyseren dan jij

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 15:58 schreef knoopie het volgende:

[..]
Welke humanoid robot kan dan al schoonmaken, bijvoorbeeld bij mij in huis? Volgens mij is er zelfs nog geen een te koop voor gewone consumenten, dus lijkt me een beetje voorbarig te stellen dat ze al schoon kunnen maken, en zelfs meer dan dat.
jij doet me aan letterman denken

what about this internet thing , what is that

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 15-06-2026 21:36:24 ]
pi_221057339
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 19:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
misschien kan een humanoid ook bewaken en die resultaten beter analyseren dan jij
[..]
jij doet me aan letterman denken

what about this internet thing , what is that
Het grote verschil is, Letterman werkte niet in de technische sector maar was een entertainer. Ik ben een groot voorstander van technologische ontwikkeling en innovatie en ik verdien er mijn geld mee, maar door mijn ervaring in de praktijk zie ik wel nog een heleboel beren op de weg voordat het goedkoper gaat worden dan de huidige mensen die nu het werk doen. Veel dingen in productielijnen zijn eigenlijk al sinds decennia met veel goedkopere robots dan een humanoid te automatiseren, maar ook daar zijn in de praktijk mensen meestal nog goedkoper, sneller en flexibeler. En uiteindelijk gaat het gewoon daar om, hoeveel geld het kost.

Er zijn zeker plekken waar een robot meerwaarde heeft en goedkoper en/of sneller is dan een mens. Maar meestal is dat helemaal geen robot in mensenvorm, omdat die vorm voor de meeste toepassingen helemaal niet efficient is. Zelfs Tesla zelf gebruikt zijn Optimus niet in de Tesla fabrieken, behalve voor het dom heen en weer brengen van kleine hoeveelheden materiaal (want ze kunnen niet zo zwaar tillen). De belangrijkste reden waarom die grote ego's humanoids willen bouwen is pure ijdelheid.
En het gaat nog heel wat jaren extra duren voordat dat in een normaal huishouden de moeite waard gaat zijn.

Want laten we wel zijn, zelfs bij zelfrijdende auto's, die een veel beperkter en eenvoudigere omgeving hebben dan een robot in een huishouden, lukt het na jaren nog nauwelijks om die zelfstandig rond te laten rijden. Er moet altijd nog een centrale met remote operators klaar zitten om in te grijpen en die doen dat ook regelmatig, het gaat ooit wel goedkoper worden dan een normale taxi, maar dat is het nog lang niet. Eerst moeten nog de investeringen terugverdiend worden, die ondertussen al oplopen naar geschat minstens 40 mljard bij Waymo en Tesla...
Bedenk nu dat een humanoid in 3d moet opereren en 28 DOF heeft, terwijl een zelfrijdende auto in 2d werkt en maar 2 DOF heeft. Tel daarbij op de verschijdenheid in huishoudens, en vermenigvuldig die 40 miljard investering maar met die getallen.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 01:48:53 #48
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221057971
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 23:08 schreef knoopie het volgende:
. Zelfs Tesla zelf gebruikt zijn Optimus niet in de Tesla fabrieken, behalve voor het dom heen en weer brengen van kleine hoeveelheden materiaal (want ze kunnen niet zo zwaar tillen).
De belangrijkste reden waarom die grote ego's humanoids willen bouwen is pure ijdelheid.
En het gaat nog heel wat jaren extra duren voordat dat in een normaal huishouden de moeite waard gaat zijn.
mensen kunnen / mogen ook niet zwaar tillen

In een huishouden niet nee , voor de zorg misschien wel
goede toepassingen zijn mogelijk pas over 5 jaar te zien

computers en internet waren in 1995 ook niet wat ze nu zijn
pi_221058168
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:10 schreef Ronald het volgende:
Ik lees de laatste tijd wel vaak over AI hallucinaties, oftewel AI dat allemaal dingen zelf verzint en bronnen en citaten maakt die niet echt bestaan.

Hier een voorbeeld
https://www.rtl.nl/nieuws(...)elf-ai-hallucinaties

Ik verwacht daar nog wel een flinke toename als iedereen blind gaat vertrouwen op AI resultaten. Want dat gebeurt nu wel, het wordt blind gecopy/paste als de waarheid.
Als je goed met AI wilt werken zul je eerst goed moeten begrijpen hoe AI werkt, behalve basiskennis over hoe een model technich werkt en getrained word, maar ook door correct prompts te gebruiken, een goede system prompt is daarvoor handig (dit is een soort default instructie die je mee kunt geven), een voorbeeld: Bij een vraag naar een feit beantwoord nooit zonder een goede bronvermelding.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 16 juni 2026 @ 07:40:52 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221058249
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 07:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je goed met AI wilt werken zul je eerst goed moeten begrijpen hoe AI werkt, behalve basiskennis over hoe een model technich werkt en getrained word, maar ook door correct prompts te gebruiken, een goede system prompt is daarvoor handig (dit is een soort default instructie die je mee kunt geven), een voorbeeld: Bij een vraag naar een feit beantwoord nooit zonder een goede bronvermelding.
Los daarvan je zal ook verstand moeten hebben van wat je aan AI vraagt om voor je te doen. Veel mensen denken dat ie het zelf wel verzint ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')