Desalniettemin. Als mensen liever hebben, dat ik een bepaald woord niet meer gebruik, dan wil ik daar best wel rekening mee houden. En dat zou andersom eigenlijk ook moeten gelden.quote:Op maandag 15 juni 2026 09:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Het blijft ook bijzonder dat zoveel niet denkende mensen op tilt slaan bij het woord 'neger', i.p.v. 'persoon van kleur'.
'Neger' is geen scheldwoord, itt tot 'nikker'. Niks mis met 'neger'.
We zijn gewoon allemaal bruin, van heeeeel licht beige tot heeeeel donkerbruin. Maar niet wit en ook niet zwart.quote:
Behalve als je blank bent, dan heb je het gewoon maar te slikken.quote:Op maandag 15 juni 2026 11:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Desalniettemin. Als mensen liever hebben, dat ik een bepaald woord niet meer gebruik, dan wil ik daar best wel rekening mee houden. En dat zou andersom eigenlijk ook moeten gelden.
Nou kijk jij slaat zeg maar op tilt als iemand je wit noemt en dan is het grappig dat je meteen daarna mensen de maat neemt die op tilt slaan bij beschrijvingen van hun huidskleur die zij niet leuk vinden. Als je punt witte hypocrisie was, dan is hij goed gemaakt!quote:Op maandag 15 juni 2026 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Beetje domme reactie die precies mijn punt verduidelijkt. Niet denkend.
FOK dat.quote:Op maandag 15 juni 2026 12:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Behalve als je blank bent, dan heb je het gewoon maar te slikken.
...toch?
Gekleurde immigranten worden uit hun huis gejaagd door rellende meutes > red ziet geen racisme.quote:Op maandag 15 juni 2026 12:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Behalve als je blank bent, dan heb je het gewoon maar te slikken.
...toch?
Wit is geen scheldwoord en heeft geen negatieve connotatie. Waarom worden mensen toch emotioneel als het woord wit gebruikt wordt én moet neger wél kunnen??quote:Op maandag 15 juni 2026 09:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Het blijft ook bijzonder dat zoveel niet denkende mensen op tilt slaan bij het woord 'neger', i.p.v. 'persoon van kleur'.
'Neger' is geen scheldwoord, itt tot 'nikker'. Niks mis met 'neger'.
Ik word niet emotioneel, maar voel me niet aangesproken, omdat ik niet wit ben. Denk dat alleen albino's en misschien IJslanders zich aangesproken zouden kunnen voelen, aangezien die redelijk licht zijn qua huid.quote:Op maandag 15 juni 2026 12:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wit is geen scheldwoord en heeft geen negatieve connotatie. Waarom worden mensen toch emotioneel als het woord wit gebruikt wordt én moet neger wél kunnen??
Het is niet helemaal duidelijk waar het woord neger precies vandaan komt. Er wordt gedacht aan het Franse negre en Portugese/Spaanse negro. Nigger komt van het Engelse neger (.) en negru. Al die woorden hebben als stam het Latijnse niger. Daar betekent het woord zwart. Ondanks de herkomst hebben de worden niet dezelfde betekenis en worden ze ook niet hetzelfde gebruikt. In het Nederlands werd neger voor het eerst gebruikt in de slavernij en kwam het woord voor op de geleidebrieven die de scheepslading omschreven. Het werd inderdaad niet alleen bij (vrije) slaven gebruikt, toch kennen wij het woord wel daarvan. Zo was een inwoner van Ghana niet een Ghanees maar een Ghanese neger. Een teken van ongelijkheid.quote:Op maandag 15 juni 2026 12:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik word niet emotioneel, maar voel me niet aangesproken, omdat ik niet wit ben. Denk dat alleen albino's en misschien IJslanders zich aangesproken zouden kunnen voelen, aangezien die redelijk licht zijn qua huid.
En er IS niets mis met het woord 'neger'. Punt. Is geen scheldwoord. 'Nigger en nikker' wel.
'Neger' is het nederlandse woord voor 'negro'. Wat ook geen scheldwoord is. Ook niet als zij zelf vinden van wel.
Beleid.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:25 schreef nixxx het volgende:
Ik denk dat de usual suspects weer helemaal in hun nopjes zijn dat dit topic ontspoord is naar een semantische discussie ipv het feit dat een Soedanees in noord-Ierland op brute wijze iemand heeft geprobeerd te vermoorden en dat de lokale bevolking daar iets van vindt
De lokale bevolking vindt daar wat van en stuk tuig neemt wraak met bepaalde motieven die niet genoemd mogen worden.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:25 schreef nixxx het volgende:
Ik denk dat de usual suspects weer helemaal in hun nopjes zijn dat dit topic ontspoord is naar een semantische discussie ipv het feit dat een Soedanees in noord-Ierland op brute wijze iemand heeft geprobeerd te vermoorden en dat de lokale bevolking daar iets van vindt
Je mag onthoofden wel benoemen, het was niet zomaar een poging tot moord.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:25 schreef nixxx het volgende:
De reden van de onvrede en het geweld dat jij racistisch noemt is volgens mij niet racistisch (ook al komt de uitwerking er mogelijk wel op neer). Het is niet dat de protesterende mensen (en relschoppers) een hekel hebben aan mensen om hun huidskleur, ze hebben een hekel aan indringers die op overheidskosten worden opgevangen en verwend en die zich crimineel en verachtelijk gedragen.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je mag onthoofden wel benoemen, het was niet zomaar een poging tot moord.
Bijzonder dat je de racistische rellen daarna omschrijft met 'er iets van vindt'. Probeer je nu zelf een 'usual suspect' te zijn?
Het is nooit racisme volgens Howard. Wel altijd antisemitisme. Dat dan weer wel.quote:Op zondag 14 juni 2026 20:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Je probeert er onterecht omheen te praten. Het gaat wel degelijk om een bevolkingsgroep namelijk migranten. Het is maar goed dat jij geen rechter bent, maar laat maar. Jij bent toch niet meer te helpen.
"iets van vinden" is een mooi eufemisme voor "de huizen van migranten afbranden" /squote:Op maandag 15 juni 2026 13:25 schreef nixxx het volgende:
Waarom steken ze dan een buitenlandse winkel in de fik? Die familie werkt net wel....quote:Op maandag 15 juni 2026 14:02 schreef nixxx het volgende:
[..]
De reden van de onvrede en het geweld dat jij racistisch noemt is volgens mij niet racistisch (ook al komt de uitwerking er mogelijk wel op neer). Het is niet dat de protesterende mensen (en relschoppers) een hekel hebben aan mensen om hun huidskleur, ze hebben een hekel aan indringers die op overheidskosten worden opgevangen en verwend en die zich crimineel en verachtelijk gedragen.
De WIC had al met negers te maken voordat ze aan de slavernij gingen meedoen.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is niet helemaal duidelijk waar het woord neger precies vandaan komt. Er wordt gedacht aan het Franse negre en Portugese/Spaanse negro. Nigger komt van het Engelse neger (.) en negru. Al die woorden hebben als stam het Latijnse niger. Daar betekent het woord zwart. Ondanks de herkomst hebben de worden niet dezelfde betekenis en worden ze ook niet hetzelfde gebruikt. In het Nederlands werd neger voor het eerst gebruikt in de slavernij en kwam het woord voor op de geleidebrieven die de scheepslading omschreven. Het werd inderdaad niet alleen bij (vrije) slaven gebruikt, toch kennen wij het woord wel daarvan. Zo was een inwoner van Ghana niet een Ghanees maar een Ghanese neger. Een teken van ongelijkheid.
Het kan wel zo zijn dat als jij het woord neger gebruikt je dit totaal niet neerbuigend of kwetsend bedoeld, je vindt het misschien allemaal overdreven. Het woord is in het verleden wel op een bepaalde manier gebruikt en het is besmet. Daarom ervaart een groep mensen het als een woord met lading . Met je kutpunt
Migrant is geen ras. Je kunt natuurlijk geen massa's schooiers, verkrachters en onthoofders uit achterlijke culturen binnenhalen zonder dat dat afstraalt op de donkere huidskleur in het algemeen. Zo werkt het gewoon niet, wat dat voor onze Nederlanders van kleur betekent had je je eerder moeten bedenken.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Het is nooit racisme volgens Howard. Wel altijd antisemitisme. Dat dan weer wel.
Mooie verdediging van discriminatie op basis van huidskleur hoor, door onze huis-FvD-er.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De WIC had al met negers te maken voordat ze aan de slavernij gingen meedoen.
[..]
Migrant is geen ras. Je kunt natuurlijk geen massa's schooiers, verkrachters en onthoofders uit achterlijke culturen binnenhalen zonder dat dat afstraalt op de donkere huidskleur in het algemeen. Zo werkt het gewoon niet, wat dat voor onze Nederlanders van kleur betekent had je je eerder moeten bedenken.
quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
We gaan toch niet serieus veinzen dat er niet op huidskleur geselecteerd wordt in dit geval?
Niet zo naïef doen zeg. Natuurlijk komt het ranzig radicaal rechtse deel van FoK! dat hier wel veinzen. Wat had je dan gedacht?quote:Op maandag 15 juni 2026 14:48 schreef Caland het volgende:
Men is huizen langsgegaan, hebben auto’s staande gehouden, mensen op straat aangevallen.
Of kort gezegd:
[..]
Ik snap ook nooit zo goed waarom mensen hier moeilijk over doen. "Ja maar ik bedoel er toch niks mee?" alsof dat belangrijker is dan hoe de benoemde partij het kan opvatten. Het gaat over hen, dus het lijkt me een kleine moeite om daar in mee te gaan. Wordt niemand anders of minder van.quote:Op maandag 15 juni 2026 11:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Desalniettemin. Als mensen liever hebben, dat ik een bepaald woord niet meer gebruik, dan wil ik daar best wel rekening mee houden. En dat zou andersom eigenlijk ook moeten gelden.
Je hebt hier wel een punt dat aan enorme willekeur onderhevig is he. Als de ontvanger het op gaat vatten zoals diegene wil en het daar allemaal vanaf moet hangen, kan de zender niets meer zenden.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:57 schreef Qarrad het volgende:
alsof dat belangrijker is dan hoe de benoemde partij het kan opvatten.
Desalniettemin daarentegen. Prachtwoord.quote:Op maandag 15 juni 2026 11:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nee hoor, het is een aanval op de veronachtzaming van Europeanen van kleur.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Mooie verdediging van discriminatie op basis van huidskleur hoor, door onze huis-FvD-er.
Jawel hoor. I ga in het donker op straat niet achter meisjes aan fietsen, hoeveel tegenwind er ook is.quote:Maar niet bij mannelijke verkrachters en hoe dat wellicht afstraalt op mannen in het algemeen. Dan weer niet natuurlijk.
Daar moet je ook weer mee oppassen, niemand wil voor xenofoob worden uitgemaakt, heerst ook een taboe op hiero.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Als het woord racisme nou allemaal zo moeilijk is noem ik het voortaan vreemdelingenhaat, helemaal best want ìk ben niet zo moeilijk.
Dit topic gaat derhalve over rellen op basis van vreemdelingenhaat, maar het is weer mooi gekaapt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |