ProRail schrijft dat het inderdaad om blikseminslag gaat: https://www.prorail.nl/ni(...)roningen-en-zuidhornquote:Op maandag 29 juni 2026 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
Die stroomstoring tussen Groningen en Zuidhorn kan trouwens bijna niet anders dan blikseminslag zijn geweest. Het ging hier 2 dagen geleden echt als een malle tekeer.
Probleem is dat je dan mogelijk best veel apparatuur en kabels moet vervangen
quote:Afgelopen nacht heeft de aannemer verschillende relais (schakelaars) vervangen. Ook is de voeding (de energievoorziening) vervangen. Helaas zijn daarna zijn nog meer doorgebrande relais als gevolg van de blikseminslag aangetroffen. Daardoor doen zich nog steeds sein- en wisselstoringen voor.
En ook morgen rijden er zeker een groot deel van de dag geen treinen. Ze komen nog steeds defecte onderdelen tegen die vervangen moeten worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
ProRail schrijft dat het inderdaad om blikseminslag gaat: https://www.prorail.nl/ni(...)roningen-en-zuidhorn
[..]
Ja, 1 + 1 + 21 = 24,quote:
Ftfyquote:Op woensdag 1 juli 2026 15:21 schreef Dr_Flash het volgende:
1 + 1 + 21 != 1+1+51.090.942.171.709.440.000= 51.090.942.171.709.440.002
Gelderse Tramwegen?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
Komt er nou een trein aan of toch iets anders?
[ afbeelding ]
Bordje staat bij de overgang Weg naar Voorst, nabij Zutphen
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
En is dat weer 42?quote:
Wat ik niet snap is dat er een halte gebouwd wordt, speciaal bij een evenementenlocatie, en dat er dan een PROEF gehouden moet worden om te kijken "of het zinvol is om daar vaker te gaan halteren bij evenementen". Als dat niet door een hersendode ééncellige bedacht is weet ik het ook niet meer.quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:20 schreef b2py het volgende:
https://www.treinreiziger(...)tijdens-evenementen/
Ik snap dit niet he, volgens mij heeft er geen enkele extra trein gereden, en er is geen NS personeel op het station dus welke kosten ze dan maken is mij een raadsel. Iemand vanuit de dienstregelingplanning die een regel moet toevoegen?
en ze hebben alternerend de stops in Steenwijk en Wolvega geschrapt omdat het anders niet in de dienstregeling paste. Je zou zeggen dat er wel meer mogelijk zou moeten zijnquote:Op woensdag 1 juli 2026 20:55 schreef b2py het volgende:
Meest domme vond ik nog wel dat alleen de sprinter er stopte, alsof er alleen Friezen naar Heerenveen IJsstadion gaan
Was de energievoorziening daar niet zwak destijds? In Heerenveen is relatief recent een onderstation bijgebouwd.quote:Op woensdag 1 juli 2026 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en ze hebben alternerend de stops in Steenwijk en Wolvega geschrapt omdat het anders niet in de dienstregeling paste. Je zou zeggen dat er wel meer mogelijk zou moeten zijn
Snapte ik ook niet, er zit ontzettend veel rijtijd in dat stuk.quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:55 schreef b2py het volgende:
Meest domme vond ik nog wel dat alleen de sprinter er stopte, alsof er alleen Friezen naar Heerenveen IJsstadion gaan
Die 10 euro is een lachertje want je gaat bijna nooit alleen, pp is het te overzien.quote:Op woensdag 1 juli 2026 21:18 schreef Remco het volgende:
[..]
Snapte ik ook niet, er zit ontzettend veel rijtijd in dat stuk.
Als schaatsliefhebbers is het ideaal. Parkeren rondom Thialf is echt een drama en sowieso 10 euro per auto.
Destijds wel ja. Ik weet dat je zo goed als om en om onderstations en schakelstations had. De meeste, zo niet alle, schakelstations zijn omgebouwd tot onderstations en een aantal onderstations zijn uitgebreid.quote:Op woensdag 1 juli 2026 21:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Was de energievoorziening daar niet zwak destijds? In Heerenveen is relatief recent een onderstation bijgebouwd.
enige puntje is dat je vanwege mogelijke brugopeningen op tijd in Leeuwarden moet zijnquote:Op woensdag 1 juli 2026 21:18 schreef Remco het volgende:
[..]
Snapte ik ook niet, er zit ontzettend veel rijtijd in dat stuk.
Als schaatsliefhebbers is het ideaal. Parkeren rondom Thialf is echt een drama en sowieso 10 euro per auto.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |