Ja klopt.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat tegenwoordig bij het merendeel nog steeds zo is
Dit is wat excessief ja, verzonnem verhaal voor de clicks maar als je moeder op je kinderen past en er leuke dingetjes mee doet zouhet haar imo geen geld moeten kostenquote:Op zondag 14 juni 2026 11:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat je de oppas betaalt voor de uren dat die op de kinderen past is heel normaal.
De meeste oma's zullen dat wellicht niet doen, maar dat terzijde.
Waar het hier om gaat is dat oma de kleinkinderen buitensporig wil verwennen.
Los van dat dat veel geld kost denk ik ook dat dat vootde ontwikkeling van de kinderen niet goed is.
Die zien steeds minder de waarde van geld als alles zonder meer kan, en de pinpas van pa en ma alle poorten opent.
Dart hangt er van af vind ik. Als het doen van leuke dingen geheel op eigen initiatief van oma is, dan vind ik niet dat de ouders daarvoor moeten opdraaien. Als oma of de kinderen aan de ouders een bepaald uitje voorstellen en die gaan daarmee akkoord, dan wordt het een ander verhaal.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit is wat excessief ja, verzonnem verhaal voor de clicks maar als je moeder op je kinderen past en er leuke dingetjes mee doet zouhet haar imo geen geld moeten kosten
Nouikvindvanwelja!quote:Op zondag 14 juni 2026 12:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dart hangt er van af vind ik. Als het doen van leuke dingen geheel op eigen initiatief van oma is, dan vind ik niet dat de ouders daarvoor moeten opdraaien. Als oma of de kinderen aan de ouders een bepaald uitje voorstellen en die gaan daarmee akkoord, dan wordt het een ander verhaal.
Dat laatste ben ik met je eens, maar elke week op jouw kosten?quote:Op zondag 14 juni 2026 15:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Wij zorgen ervoor dat er bij mijn ouders en schoonmoeder altijd een pak luiers, bordje, beker, bestekje etc in huis is voor de kleine. Ik vind het niet meer dan logisch dat ze voor dat soort dingen niet hoeven te betalen (al hebben ze ook veel dingen zelf gekocht omdat ze dat gewoon leuk vinden). Als we zouden proberen te betalen voor de tijd zouden we hoogstwaarschijnlijk keihard uitgelachen worden, lekker tijd doorbrengen met hun kleinkind is al beloning genoeg.
Dat de kinderen het te normaal gaan vinden vind ik dan weer een minder goed argument, grootouders zijn er juist voor om kinderen te bestoken met uitjes en eten enzo dat ze thuis nooit krijgen.
Totdat hun dochters die tweedehands spullen niet meer willen dragenquote:Op zondag 14 juni 2026 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
Hier ook zo'n verhaal waarvan je denkt: jájá
https://www.jmouders.nl/g(...)oenen-voor-kinderen/
Kilometervergoeding! Dat miste ik al in de OPquote:Op zondag 14 juni 2026 19:58 schreef cinderloom het volgende:
Mijn schoonmoeder is ook zo'n type.
Ze gaat met de kinderen niet iedere week op uitstapje, maar ze dient sinds kort wel een kilometervergoeding in omdat de benzine zo duur is geworden. Ja, ik vind daar iets van en het heeft me al menig discussie met de vrouw opgeleverd.
Wel kunnen roken als een malle (niet in het bij zijn van de kinderen, daar heb ik haar al eens op aangesproken) en met haar zus wekelijks naar Ikea.quote:Op zondag 14 juni 2026 20:00 schreef maily het volgende:
[..]
Kilometervergoeding! Dat miste ik al in de OP![]()
skere omaquote:Op zondag 14 juni 2026 09:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik kreeg vroeger altijd 100 gulden van mijn oma als ik daar kwam.
Daar moest ik het mee doen, niks geen uitjes want daar had ze ook totaal de energie niet voor en geen zin in. En terecht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |