Dan hangen er een paar weken wat vlaggetjes en oranje dingen aan en om de huizen om je heen. Als dat dan je grootste probleem is...quote:Op zondag 14 juni 2026 08:59 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Je zal er maar tussen wonen en niet van oranje of voetbal houden
Is de obligatoire bank in de voortuin, pal aan de stoep/straat, dan ook versierd met oranje prullaria?quote:Op zondag 14 juni 2026 09:10 schreef Pisces29 het volgende:
Een volksbuurt heeft bij voorbaat de tuin en schutting al volhangen met LIVE LAUGH LOVE bordjes, plastic vlinders en wat voor troep nog meer.
En een plastic zwembad natuurlijk.
Een tuin zo vol mogelijk en liefst maar 2 planten in pot.
Daar staan 3 tuinkabouters en oplaadbare lampen. Van de EKSJUN.quote:Op zondag 14 juni 2026 09:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is de obligatoire bank in de voortuin, pal aan de stoep/straat, dan ook versierd met oranje prullaria?
Ik heb niks met volksbuurten, maar ik vind het wel leuk als ik door mijn niet-volksbuurtwijk woon en toch best de nodige oranje versiersels zie hangen. Het is het WK, het mág ook best een beetje leven.quote:Op zondag 14 juni 2026 09:16 schreef Pisces29 het volgende:
En die vlaggetjes zijn natuurlijk gewoon subtiel en leuk.
Hier ook.quote:Op zondag 14 juni 2026 09:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bij mij in de buurt werkt dit principe ook precies zo. Best grappig om te zien.
Betrokkenheid/emotionaliteit is vaak wel wat hoger bij arme mensen. Afstandelijkheid/rationaliteit zie je vaker bij rijke mensen. Of dat zich vertaalt in smaakvol en/of intens feesten weet ik niet.quote:Op zondag 14 juni 2026 08:59 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Zit emotioneel rijk zijn zit niet in de portemonnee, maar in de meterslange oranje plastic lijntjes die de hele buurt met elkaar verbinden?
Je zal er maar tussen wonen en niet van oranje of voetbal houden
Hoe weet je dat de salarissen daar lager liggen? Dat is een aanname.quote:Op zondag 14 juni 2026 08:59 schreef Cor_Minderhout het volgende:
hoe kleiner de huizen hoe uitbundiger de straten oranje kleuren. Waar de salarissen wat lager liggen
quote:Op zondag 14 juni 2026 18:11 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hoe weet je dat de salarissen daar lager liggen? Dat is een aanname.
Veel mensen kiezen ervoor om klein te wonen, ook als ze makkelijk een groter huis kunnen kopen.
Oh gaat het nu ineens om achterstandswijken, dat stond er niet bij he!!quote:Op zondag 14 juni 2026 18:58 schreef Cor_Minderhout het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
niemand met een beetje geld woont voor zijn lol in een achterstandswijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |