Hoe vaak sta je wel niet aan een sterfbed dat je dit soort extreem uitzonderlijke gevallen verscheidene malen hebt meegemaakt en ook daar bij de laatste woorden in het bijzijn van de echte familie mocht bijwonen?quote:Op maandag 15 juni 2026 11:32 schreef UitStraling het volgende:
Ik ken zelfs verscheidene inmiddels gestorven mensen wiens laatste gedachte op hun sterfbed hun haat jegens Trump was, niet het welzijn van hun kinderen of kleinkinderen, angst voor het wegrotten of de ovens, angst voor de dood en het onbekende, nee slechts haat tegen Trump en alles wat daarbij komt kijken.
Ik ----->_!
Tijdens een oorlog pakt niet iedere gevechtshandeling goed uit, niet iedere beslissing is de juiste en soms gebeuren er ook dingen die niet nodig zijn.quote:Op maandag 15 juni 2026 12:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe is het Iraanse volk precies geholpen bij de domme bombardementen van de laatste maanden?
ja heel gek. Wanneer ze een oorlog beginnen. Ons niet inlichten. Week er voor nog aan het dreigen was met een invasie van Europees grondgebied en meerdere malen zat te roepen dat ze ons niet nodig hebben.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:21 schreef Shreyas het volgende:
uropa, China en Japan weigerde één vinger uit te steken om Trump te helpen die straat te beschermen,
Dat.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ja heel gek. Wanneer ze een oorlog beginnen. Ons niet inlichten. Week er voor nog aan het dreigen was met een invasie van Europees grondgebied en meerdere malen zat te roepen dat ze ons niet nodig hebben.
Ik denk dat er ook in Israel een regime change nodig is, niet alleen in Iran om uberhaupt een kans op duurzame vrede te hebben.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tijdens een oorlog pakt niet iedere gevechtshandeling goed uit, niet iedere beslissing is de juiste en soms gebeuren er ook dingen die niet nodig zijn.
In de Tweede Wereldoorlog waren de geallieerden toch echt de bevrijders, maar ook Dresden is door Engeland platgelegd terwijl daar duizenden mensen leefden die fel tegen Hitler en de nazi's waren. Dat gebeurt in een oorlog, dat is slecht, soms onnodig, maar de intentie om te bevrijden was er.
Dat de intentie om het Iraanse regime omver te werpen en het land te bevrijden er is, dat is al heel wat. Maar de rest van de wereld is hier totaal niet mee bezig, want de Trump-haat (en Israël-haat) is momenteel te groot.
Bij een volgende poging zou de president van de VS er goed aan doen om in ieder geval eerst bij Europa voldoende goodwill te kweken, voor over te gaan tot een bevrijdingsactie.
Ja waarom het stuk grond opgeven van waaruit je Israëlische dorpjes met geringe vluchttijd met drones en raketten kunt bestoken.quote:
Maar Trump had bij zijn vorige aanval uraniumvoorraad toch al DESTROYED?quote:Op maandag 15 juni 2026 13:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee is te kort door de bocht.
Niets doen is altijd makkelijker.
Vergeet niet dat de zgn prima deal van Obama ook faalde en verrijkt uranium in vergevorderd stadium was. Dat tenminste is voor een heel deel vertraagd.
Dat hebben ze inderdaad niet goed gedaan. Daarom dat ik dus aangaf dat bij een volgende poging eerst bij Europa voldoende goodwill gekweekt moet worden, voordat ze beginnen met een bevrijdingsactie.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ja heel gek. Wanneer ze een oorlog beginnen. Ons niet inlichten. Week er voor nog aan het dreigen was met een invasie van Europees grondgebied en meerdere malen zat te roepen dat ze ons niet nodig hebben.
Er zullen genoeg mensen zijn die Trump niks vinden. Maar het lijkt me behoorlijk vergezocht om te denken dat we niets doen omdat het Trump is. We doen vooral niets omdat het onze zaak niet is. We moeten ons vooral niet een oorlog in laten slepen door twee megalomane gekken die beide een geheel ander agenda hebben dan het bevrijden van Iraanse volk van hun regime.quote:Op maandag 15 juni 2026 13:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is mislukt omdat de westerse wereld en Azië enorm afhankelijk zijn van de straat van Hormuz. Die straat kon niet goed genoeg worden beschermd door Trump.
Europa, China en Japan weigerde één vinger uit te steken om Trump te helpen die straat te beschermen, ondanks dat ze er zelf enorm veel last van hadden. De reden is niet zozeer omdat we trots zijn op het Iraanse regime, maar omdat de hele wereld niets anders wilt dan Trump zien afgaan, de aversie tegen Trump is groter dan tegen het Iraanse regime.
Met name dat laatste vind ik jammer. Ik ben geen Trump fan, het is een slechte president die allemaal domme dingen doet, maar het Iraanse regime is nog veel erger.
Dit is een vrij begrijpelijke reactie en ik denk dat veel mensen het met je eens zijn. Veel mensen denken: het is niet mijn zaak, niet mijn probleem en een far-from-my bed show.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zullen genoeg mensen zijn die Trump niks vinden. Maar het lijkt me behoorlijk vergezocht om te denken dat we niets doen omdat het Trump is. We doen vooral niets omdat het onze zaak niet is.
Geloof je zelf echt dat dit gaat om ‘iets doen aan misstanden in de wereld’ of probeer je het ons wijs te maken? Weet niet wat het ergste is..quote:Op maandag 15 juni 2026 14:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit is een vrij begrijpelijke reactie en ik denk dat veel mensen het met je eens zijn. Veel mensen denken: het is niet mijn zaak, niet mijn probleem en een far-from-my bed show.
Maar zo kun je ook verdedigen dat Oekraïne niet onze zaak is.
En de VS had in 1942 ook kunnen denken dat ze de Japanners pakken, maar dat Europa hun zaak verder niet is.
Toch hebben relatief veel Amerikanen hun leven gegeven (alleen al op Omaha beach) voor onze vrijheid, waar we nu dagelijks van genieten.
Het is een kleine groep mensen die echt iets wil doen aan de misstanden in de wereld, dat is altijd al zo geweest.
Oekraine-casus is compleet verschillend. We mengen ons toch ook niet met geweld in China om Oeigoeren te bevrijden of in Soedan om de rebellen uit elkaar te drijven of dergelijke.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit is een vrij begrijpelijke reactie en ik denk dat veel mensen het met je eens zijn. Veel mensen denken: het is niet mijn zaak, niet mijn probleem en een far-from-my bed show.
Maar zo kun je ook verdedigen dat Oekraïne niet onze zaak is.
En de VS had in 1942 ook kunnen denken dat ze de Japanners pakken, maar dat Europa hun zaak verder niet is.
Toch hebben relatief veel Amerikanen hun leven gegeven (alleen al op Omaha beach) voor onze vrijheid, waar we nu dagelijks van genieten.
Het is een kleine groep mensen die echt iets wil doen aan de misstanden in de wereld, dat is altijd al zo geweest.
Moraal en eigenbelang kan soms door elkaar heen lopen. Het een sluit het ander niet uit.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geloof je zelf echt dat dit gaat om ‘iets doen aan misstanden in de wereld’ of probeer je het ons wijs te maken? Weet niet wat het ergste is..
Dat doen we inderdaad niet, maar ik zou daar geen tegenstander van zijn. Alleen het is lastig om een kernmacht als China aan te pakken, als dat escaleert is er weinig meer van de wereld over om te redden.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Oekraine-casus is compleet verschillend. We mengen ons toch ook niet met geweld in China om Oeigoeren te bevrijden of in Soedan om de rebellen uit elkaar te drijven of dergelijke.
Want jij hebt een glazen bol? Jij denkt dat als Iran een kernwapen heeft, ze deze gewoon in de kast laten staan?quote:In Oekraine is het vooral de bedreiging die Rusland is voor de NAVO en onze landsgrenzen. Die dreiging is er niet vanuit Iraanse regime richting Europa.
Kernwapens heb je dan ook niet om te gebruiken. Die heb je als afschrikking zodat andere landen jou met rust laten.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat doen we inderdaad niet, maar ik zou daar geen tegenstander van zijn. Alleen het is lastig om een kernmacht als China aan te pakken, als dat escaleert is er weinig meer van de wereld over om te redden.
Maar het is sowieso een beetje een rare redenering, als je besluit om twee van de drie bevrijdingsoperaties niet uit te voeren, dan kun je beter die andere ook niet doen?
[..]
Want jij hebt een glazen bol? Jij denkt dat als Iran een kernwapen heeft, ze deze gewoon in de kast laten staan?
Ik probeer je niets wijs te maken. Ik geef alleen aan hoe ik erover denk. Ik zou het fantastisch vinden als het Iraanse regime omver is geworpen en de Iraanse bevolking weer in vrijheid kan genieten.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geloof je zelf echt dat dit gaat om ‘iets doen aan misstanden in de wereld’ of probeer je het ons wijs te maken? Weet niet wat het ergste is..
De landen die tot nu toe kernwapens hebben, hebben er zo over gedacht ja. Maar ik denk dat dat met Iran anders zal zijn, ik acht de kans aanwezig dat ze deze om een (in hun ogen) goede reden gaan gebruiken tegen Israël, die dan natuurlijk terugslaat met een kernaanval en dan is het hek van de dam.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kernwapens heb je dan ook niet om te gebruiken. Die heb je als afschrikking zodat andere landen jou met rust laten.
Want?quote:Op maandag 15 juni 2026 15:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De landen die tot nu toe kernwapens hebben, hebben er zo over gedacht ja. Maar ik denk dat dat met Iran anders zal zijn, ik acht de kans aanwezig dat ze deze om een (in hun ogen) goede reden gaan gebruiken tegen Israël, die dan natuurlijk terugslaat met een kernaanval en dan is het hek van de dam.
Dat wacht ik liever niet af, zelfs niet als de kans klein is dat het zover komt.
Iran is een radicaal extremistisch moslimland dat de vernietiging van Israël hoog op de agenda heeft staan als ze die kans krijgen.quote:
Alleen bestaat het Iraanse regime niet uit levensmoeie en emotionele zelfmoordenaars, maar zoals we de afgelopen maanden hebben kunnen zien, rationele en berekend volk. Die zijn echt niet zo dom om zichzelf op te laten blazen. Het mogen dan misschien wel extremistische moslims zijn, maar dom zijn ze zeker niet.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Iran is een radicaal extremistisch moslimland dat de vernietiging van Israël hoog op de agenda heeft staan als ze die kans krijgen.
Edit: voor de duidelijkheid, het gaat er niet om dat ze een moslimland zijn, want dat is Pakistan ook. Het gaat erom dat ze radicaal en extremistisch zijn.
Gelukkig hoeven wij niks bij te dragen aan het bevrijden van Iran, dat kunnen ze prima zelf.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat hebben ze inderdaad niet goed gedaan. Daarom dat ik dus aangaf dat bij een volgende poging eerst bij Europa voldoende goodwill gekweekt moet worden, voordat ze beginnen met een bevrijdingsactie.
Klopt maar wat we zien is niet wat hij ziet. Hij ziet enkel Amerikaanse propaganda blijkbaar.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alleen bestaat het Iraanse regime niet uit levensmoeie en emotionele zelfmoordenaars, maar zoals we de afgelopen maanden hebben kunnen zien, rationele en berekend volk. Die zijn echt niet zo dom om zichzelf op te laten blazen. Het mogen dan misschien wel extremistische moslims zijn, maar dom zijn ze zeker niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |