abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2026 @ 12:00:03 #126
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221049430
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je kan zo 5 familieleden van de Ayatollah opnoemen die er niet meer zijn, en er is wel degelijk militaire en nucleaire structuur vernietigd dan wel beschadigd.
Het is nog niet zoals het moet zijn maar de goede weg is ingezet. Dat geeft hoop voor de Iraniërs.
Een hoop die veel mensen de Iraniërs schijnbaar niet gunnen en wouden dan d ook VS thuis bleef.
Denk je niet dat dit averechts heeft gewerkt? De IRGC heeft nu meer macht dan voorheen. Ze zitten veel steviger in het zadel.

De president heeft dit ook zelf gezegd. En Israel meldt dit ook.

Dus ik ben benieuwd waar je uit kan concluderen dat ze nu zwakker zijn?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221049437
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:58 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Klopt, als je dus denkt aan je eigen onzuinige BMW die je wekelijks van brandstof moet voorzien, of als je denkt aan dat goedkope vliegticket naar Dubai. dan wil je natuurlijk dat Donnie en Bennie wegblijven uit het Midden-Oosten zich niet met Iran bemoeien.

Maar ik denk ook aan het Iraanse volk, aan de onderdrukkingen, mishandelingen, martelingen, moorden en al het onrecht dat hen daar dagelijks wordt aangedaan, enkel omdat ze niet de islamvariant willen belijden die de Ayatollah ze opdraagt.
Amen.
graag verwijderen
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 12:02:11 #128
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221049461
quote:

[..]
Klopt, als je dus denkt aan je eigen onzuinige BMW die je wekelijks van brandstof moet voorzien, of als je denkt aan dat goedkope vliegticket naar Dubai. dan wil je natuurlijk dat Donnie en Bennie wegblijven uit het Midden-Oosten zich niet met Iran bemoeien.

Maar ik denk ook aan het Iraanse volk, aan de onderdrukkingen, mishandelingen, martelingen, moorden en al het onrecht dat hen daar dagelijks wordt aangedaan, enkel omdat ze niet de islamvariant willen belijden die de Ayatollah ze opdraagt.
Hoe is het Iraanse volk precies geholpen bij de domme bombardementen van de laatste maanden?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 15 juni 2026 @ 12:02:32 #129
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_221049467
quote:

[..]

En hoe is het Iraanse volk, die ik ook heel graag bevrijd zie van hun idiote regime, precies geholpen met hele shitzooi vanaf aanval van Trump/Netanyahu tot nu?

Je moet ook gewoon kunnen en durven zeggen dat het een totaal mislukte interventie is. En niet alleen gezien Iraanse volk maar ook gezien de atoomdeal, gezien de sancties die nu teruggedraaid worden.

Er is géén enkel positief punt die ik zie.
pi_221049534
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:00 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Amen.
Kijk eens... een religekkie!
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 15 juni 2026 @ 12:11:36 #131
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221049551
quote:

[..]

30 miljoen mensen direct de bittere armoede in dankzij Donnie's domme prestigeproject.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 15 juni 2026 @ 12:15:06 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221049568
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:09 schreef Shreyas het volgende:
Totaal geen Trump-fan maar dit is tactisch heel knap gedaan van hem en de straat van Hormuz gaat weer open. En toch maar mooi die Ayatollah, die er al ruim 35 jaar zat, van de kaart geveegd.

Het is nu zaak om zo snel mogelijk totaal onafhankelijk te zijn van de straat van Hormuz, dat geldt ook voor Europa en Azië. Als Iran dat niet meer als chantagemiddel kan gebruiken, is het land uitgespeeld en kunnen we opnieuw een poging gaan wagen om het land te bevrijden en eindelijk keihard af te rekenen met het radicale moslimextremisme.

De aversie tegen Trump is natuurlijk groot, dus men ziet hem graag afgaan. Maar vergeet niet dat in Iran door het Iraanse regime al 50.000 demonstranten zijn vermoord, anders geaarden worden gemarteld, vernederd en onderdrukt, vrouwen nog altijd derderangs burgers zijn en als slavinnen worden behandeld.
Niemand interesseert die bevolking en die vrouwen nog minder. Trap er niet in dat dit was om de bevolking te bevrijden. Het is gewoon stap 5 in het plan van Israël om ieder land in de regio volkomen te ontwrichten en bij voorkeur in een burgeroorlog te storten.
The End Times are wild
pi_221049575
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Niemand interesseert die bevolking en die vrouwen nog minder. Trap er niet in dat dit was om de bevolking te bevrijden. Het is gewoon stap 5 in het plan van Israël om ieder land in de regio volkomen te ontwrichten en bij voorkeur in een burgeroorlog te storten.
Dit is slechts je eigen antisemitische fantasie maar dat weet je zelf ook wel.
graag verwijderen
pi_221049589
quote:

[..]
Dat is natuurlijk wel goedkoop scoren. Of verbouw je ook al je eigen eten, koop je al je producten lokaal en ben je volledig zelfvoorzienend? Je kunt mooi wijzen naar mensen "met een onzuinige BMW" maar de gevolgen van dit conflict gaan veel verder dan alleen benzine.

quote:
Grappig dat je dat zegt. Trump heeft meerdere malen opgeroepen tot "total obliteration" en aangegeven dat ook waterzuiveringsinstallaties valide doelwitten zijn. Dat soort dingen laat niet echt zien dat het ze gaat om het Iraanse volk, vind je ook niet?
pi_221049592
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:32 schreef UitStraling het volgende:
Ik ken zelfs verscheidene inmiddels gestorven mensen wiens laatste gedachte op hun sterfbed hun haat jegens Trump was, niet het welzijn van hun kinderen of kleinkinderen, angst voor het wegrotten of de ovens, angst voor de dood en het onbekende, nee slechts haat tegen Trump en alles wat daarbij komt kijken.

Ik -----> :') _!
Hier spring je toch wel een beetje over de haai hoor.
pi_221049594
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je kan zo 5 familieleden van de Ayatollah opnoemen die er niet meer zijn, en er is wel degelijk militaire en nucleaire structuur vernietigd dan wel beschadigd.
Het is nog niet zoals het moet zijn maar de goede weg is ingezet. Dat geeft hoop voor de Iraniërs.
Een hoop die veel mensen de Iraniërs schijnbaar niet gunnen en wouden dan d ook VS thuis bleef.
Dat de familieleden van de Ayatollah zijn gestorven zegt weinig, immers heeft het regime van Iran geen erfopvolging in de zin dat het een automatisme is dat een opvolger ook een familielid is. Ze kiezen een nieuwe leider uit hun religieuze rangen. Ayatollah is vooral in het westen de titel de synoniem staat met de leider van Iran maar in Iran is een ayatollah simpelweg de hoogste rang in hun religieuze stroming. Op het moment zijn er 81 levende ayatollahs in Iran (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ayatollahs) waarvan er 1 de leiding heeft over Iran.

Met andere woorden, leg je de huidige nieuwe ayatollah om dan staan er nog 80 vervangers klaar waaruit ze kunnen kiezen. Wil je het regime in Iran veranderen dan moet je de religieuze greep op Iran doorbreken en er bestaat momenteel geen enkele indicatie dat deze oorlog daar ook maar enigszins invloed op heeft gehad.
pi_221049609
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:19 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Dat de familieleden van de Ayatollah zijn gestorven zegt weinig, immers heeft het regime van Iran geen erfopvolging in de zin dat het een automatisme is dat een opvolger ook een familielid is. Ze kiezen een nieuwe leider uit hun religieuze rangen. Ayatollah is vooral in het westen de titel de synoniem staat met de leider van Iran maar in Iran is een ayatollah simpelweg de hoogste rang in hun religieuze stroming. Op het moment zijn er 81 levende ayatollahs in Iran (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ayatollahs) waarvan er 1 de leiding heeft over Iran.

Met andere woorden, leg je de huidige nieuwe ayatollah om dan staan er nog 80 vervangers klaar waaruit ze kunnen kiezen. Wil je het regime in Iran veranderen dan moet je de religieuze greep op Iran doorbreken en er bestaat momenteel geen enkele indicatie dat deze oorlog daar ook maar enigszins invloed op heeft gehad.
De huidige Ayatollah is van de herenliefde, wellicht een kleine winst dat er wat minder boys aan de hijskraan komen te hangen de komende tijd.
graag verwijderen
pi_221049611
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
En hoe is het Iraanse volk, die ik ook heel graag bevrijd zie van hun idiote regime, precies geholpen met hele shitzooi vanaf aanval van Trump/Netanyahu tot nu?

Je moet ook gewoon kunnen en durven zeggen dat het een totaal mislukte interventie is. En niet alleen gezien Iraanse volk maar ook gezien de atoomdeal, gezien de sancties die nu teruggedraaid worden.

Hoe bedoel je, je geeft toch zelf al aan dat er sancties teruggedraaid gaan worden dat is toch positief. Dat Iran nu veel meer macht heeft is ook positief. Israel wordt op deze manier toch gedwongen zich in te houden in Libanon.
Wat dat betreft zie je dat zelfs Amerikanen de bloedlust van Israel vervelend beginnen te vinden.
Israel wil koste wat kost in oorlog blijven met Libanon en doorgaan met hun genocide in Gaza.
pi_221049624
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe bedoel je, je geeft toch zelf al aan dat er sancties teruggedraaid gaan worden dat is toch positief. Dat Iran nu veel meer macht heeft is ook positief. Israel wordt op deze manier toch gedwongen zich in te houden in Libanon.
Wat dat betreft zie je dat zelfs Amerikanen de bloedlust van Israel vervelend beginnen te vinden.
Israel wil koste wat kost in oorlog blijven met Libanon en doorgaan met hun genocide in Gaza.
Zodra het IDF stopt in Libanon gaan de Palestijnen in Libanon massaal biodanza dansscholen oprichten en bloemen kweken, grote kans op inderdaad.
graag verwijderen
  maandag 15 juni 2026 @ 12:25:49 #140
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_221049628
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Laten we het even vanuit Amerikaans perspectief beschouwen. Dat is althans denk ik de perspectief van UitStraling/Shreyas.

Over de misdaden van Israel in Gaza en hun strategie heb ik ook een pittige mening en die heb ik vaak genoeg geschreven.
pi_221049660
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Laten we het even vanuit Amerikaans perspectief beschouwen. Dat is althans denk ik de perspectief van UitStraling/Shreyas.

Over de misdaden van Israel in Gaza en hun strategie heb ik ook een pittige mening en die heb ik vaak genoeg geschreven.
Vanuit Amerikaans perspectief lijkt me ook dat als de relatie tussen Amerika en Israel minder stevig kan worden dat flinke winst is. Volgens mij is men van links tot rechts Israel zat in Amerika. Toch worden ze nog gesupport omdat AIPAC genoeg donaties heeft gedaan over de jaren.
  maandag 15 juni 2026 @ 12:33:12 #142
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_221049720
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Vanuit Amerikaans perspectief lijkt me ook dat als de relatie tussen Amerika en Israel minder stevig kan worden dat flinke winst is. Volgens mij is men van links tot rechts Israel zat in Amerika. Toch worden ze nog gesupport omdat AIPAC genoeg donaties heeft gedaan over de jaren.
Zoals in Nederland zie je dat politiek op dat vlak maatschappelijke sentiment niet volgt. De lobbygroepen hebben een flinke vinger in de pap daar. Net zoals de Israelische lobby dat heeft in Nederland bij onder andere Christenunie (Voordewind, Ceder; zie Left Laser berichtgeving) en ongetwijfeld bij SGP.

Dus ja, aangezien we hier geen referendum hebben kunnen we niet veel meer dan demonstreren of afstraffen bij volgende verkiezingen. Helaas zal tegen de tijd van volgende verkiezingen het weer over asielzoekers gaan of over arme ondernemers die flink worden gepest door links (hallo Yesilgoz).

Deze wereld is doodziek.
pi_221049882
quote:

[..]

Jij denkt helemaal niet aan de Iraanse bevolking, dat interesseert jou geen reet. Ik mis 1 land in jou betoog die toch wel een grote rol speelt in de ellende daar, geen schande als je die ook zou benoemen.

De Israelische defensieminister Israel Katz zei dat Israel zich niet zal terug trekken uit Zuid Libanon en wilt zelfs meer land ontdoen van zijn oorspronkelijke bewoners. In Zuid Libanon is het leger al begonnen met het slopen op grote schaal van huizen van burgers onder de zogeheten gele lijn.

Wat Israel onder Bibi laat zien, is dat het masker keihard valt en hun gewelddadige aard daarbij zonder schromen wordt tentoongespreid.
pi_221049887
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zoals in Nederland zie je dat politiek op dat vlak maatschappelijke sentiment niet volgt. De lobbygroepen hebben een flinke vinger in de pap daar. Net zoals de Israelische lobby dat heeft in Nederland bij onder andere Christenunie (Voordewind, Ceder; zie Left Laser berichtgeving) en ongetwijfeld bij SGP.

Dus ja, aangezien we hier geen referendum hebben kunnen we niet veel meer dan demonstreren of afstraffen bij volgende verkiezingen. Helaas zal tegen de tijd van volgende verkiezingen het weer over asielzoekers gaan of over arme ondernemers die flink worden gepest door links (hallo Yesilgoz).

Deze wereld is doodziek.
In Nederland is dat nog kanslozer. Volgens mij doen die CU gekkies het steunen van Israel om genocide te plegen en mensen ook christenen te verdrijven uit de west-bank uit principe :')
Die Ceder is natuurlijk een leugenachtige schandvlek. Wat dat betreft kun je aan die lui ook wel zien dat Islam of christendom allemaal lood om oud ijzer is. Bij elk geloof heb je radicalen die letterlijk over lijken gaan om hun waanbeeld van een heilig boekje uit te laten komen.
pi_221049925
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
In Nederland is dat nog kanslozer. Volgens mij doen die CU gekkies het steunen van Israel om genocide te plegen en mensen ook christenen te verdrijven uit de west-bank uit principe :')
Die Ceder is natuurlijk een leugenachtige schandvlek. Wat dat betreft kun je aan die lui ook wel zien dat Islam of christendom allemaal lood om oud ijzer is. Bij elk geloof heb je radicalen die letterlijk over lijken gaan om hun waanbeeld van een heilig boekje uit te laten komen.
Je raakt met de dag een beetje gevaarlijker en gekker.
graag verwijderen
pi_221050315
Heeft Donnie al gezegd dat hij de oorlog beëindigd heeft en ervoor gezorgd heeft dat de olieprijs weer gaat zakken?
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 13:13:32 #147
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221050377
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:08 schreef Fietsenrek het volgende:
Heeft Donnie al gezegd dat hij de oorlog beëindigd heeft en ervoor gezorgd heeft dat de olieprijs weer gaat zakken?
Dat roept hij toch al een paar maanden?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221050390
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Denk je niet dat dit averechts heeft gewerkt? De IRGC heeft nu meer macht dan voorheen. Ze zitten veel steviger in het zadel.

De president heeft dit ook zelf gezegd. En Israel meldt dit ook.

Dus ik ben benieuwd waar je uit kan concluderen dat ze nu zwakker zijn?
Nee is te kort door de bocht.
Niets doen is altijd makkelijker.
Vergeet niet dat de zgn prima deal van Obama ook faalde en verrijkt uranium in vergevorderd stadium was. Dat tenminste is voor een heel deel vertraagd.
Vakman pur sang
pi_221050490
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het is mislukt omdat de westerse wereld en Azië enorm afhankelijk zijn van de straat van Hormuz. Die straat kon niet goed genoeg worden beschermd door Trump.

Europa, China en Japan weigerde één vinger uit te steken om Trump te helpen die straat te beschermen, ondanks dat ze er zelf enorm veel last van hadden. De reden is niet zozeer omdat we trots zijn op het Iraanse regime, maar omdat de hele wereld niets anders wilt dan Trump zien afgaan, de aversie tegen Trump is groter dan tegen het Iraanse regime.

Met name dat laatste vind ik jammer. Ik ben geen Trump fan, het is een slechte president die allemaal domme dingen doet, maar het Iraanse regime is nog veel erger.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_221050556
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:41 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Jij denkt helemaal niet aan de Iraanse bevolking, dat interesseert jou geen reet. Ik mis 1 land in jou betoog die toch wel een grote rol speelt in de ellende daar, geen schande als je die ook zou benoemen.
Als je zo begint zijn we snel uitgepraat Ik kan prima voor mezelf denken en jij hoeft niet te zeggen wat me wel of niet interesseert. Op dit forum, waar ik toch al een tijdje lid van ben, zeg ik geen dingen om populair te zijn, maar ik zeg wat ik denk. Als jouw reactie vervolgens is: "Dat denk jij helemaal niet" dan heeft een verder discussie weinig zin.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')