abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2026 @ 11:20:38 #101
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221048889
Je hebt mensen die de oorlog niet wouden, je hebt mensen die de oorlog wel wouden.
Maar de meest nare mensen zijn diegenen die de oorlog wel wouden en dan ineens gaan zeggen: "Ja...hé, ik moest 4 euro meer betalen aan de pomp, laat die oorlog nu maar eens af zijn zeg!"
pi_221048969
Dat heeft Trump toch maar mooi een net approval rating van -25 opgeleverd. Zelfs voor zijn doen een prestatie om zo hard uitgekotst te worden door het Amerikaanse electoraat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221048996
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:26 schreef Monolith het volgende:
Dat heeft Trump toch maar mooi een net approval rating van -25 opgeleverd. Zelfs voor zijn doen een prestatie om zo hard uitgekotst te worden door het Amerikaanse electoraat.
Trumperitus.
graag verwijderen
pi_221049009
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:09 schreef Shreyas het volgende:
Totaal geen Trump-fan maar dit is tactisch heel knap gedaan van hem en de straat van Hormuz gaat weer open. En toch maar mooi die Ayatollah, die er al ruim 35 jaar zat, van de kaart geveegd.

Het is nu zaak om zo snel mogelijk totaal onafhankelijk te zijn van de straat van Hormuz, dat geldt ook voor Europa en Azië. Als Iran dat niet meer als chantagemiddel kan gebruiken, is het land uitgespeeld en kunnen we opnieuw een poging gaan wagen om het land te bevrijden en eindelijk keihard af te rekenen met het radicale moslimextremisme.

De aversie tegen Trump is natuurlijk groot, dus men ziet hem graag afgaan. Maar vergeet niet dat in Iran door het Iraanse regime al 50.000 demonstranten zijn vermoord, anders geaarden worden gemarteld, vernederd en onderdrukt, vrouwen nog altijd derderangs burgers zijn en als slavinnen worden behandeld.
Dit wordt weinig gezien/gezegd maar het is wel een voorzichtige conclusie dat Trump hier een succesvolle operatie heeft uitgevoerd. Dit geeft de VS met name ook veel gekost.
Maar wat je zegt klopt en wordt te weinig aandacht aan gegeven, er zijn wel degelijk grote successen gehaald en er is flink terrein gewonnen van Islamitische staat en de Ayatollahs.
Nu kan dit worden voortgezet in een nieuw Iran is er geen plaats voor extremisme en kan Iran intern veranderen en een meer westers bestuur gaan vormen.
Vakman pur sang
pi_221049051
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit wordt weinig gezien/gezegd maar het is wel een voorzichtige conclusie dat Trump hier een succesvolle operatie heeft uitgevoerd. Dit geeft de VS met name ook veel gekost.
Maar wat je zegt klopt en wordt te weinig aandacht aan gegeven, er zijn wel degelijk grote successen gehaald en er is flink terrein gewonnen van Islamitische staat en de Ayatollahs.
Nu kan dit worden voortgezet in een nieuw Iran is er geen plaats voor extremisme en kan Iran intern veranderen en een meer westers bestuur gaan vormen.
Er is geen enkele indicatie dat er intern ook maar iets is veranderd binnen Iran. Het regime zit daar nog strak in de zadel.
  maandag 15 juni 2026 @ 11:32:12 #106
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221049055
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:09 schreef Shreyas het volgende:
Totaal geen Trump-fan maar dit is tactisch heel knap gedaan van hem en de straat van Hormuz gaat weer open. En toch maar mooi die Ayatollah, die er al ruim 35 jaar zat, van de kaart geveegd.

Het is nu zaak om zo snel mogelijk totaal onafhankelijk te zijn van de straat van Hormuz, dat geldt ook voor Europa en Azië. Als Iran dat niet meer als chantagemiddel kan gebruiken, is het land uitgespeeld en kunnen we opnieuw een poging gaan wagen om het land te bevrijden en eindelijk keihard af te rekenen met het radicale moslimextremisme.

De aversie tegen Trump is natuurlijk groot, dus men ziet hem graag afgaan. Maar vergeet niet dat in Iran door het Iraanse regime al 50.000 demonstranten zijn vermoord, anders geaarden worden gemarteld, vernederd en onderdrukt, vrouwen nog altijd derderangs burgers zijn en als slavinnen worden behandeld.
Die Straat was gewoon open, en tolvrij, voordat Donnie en Bennie zonodig oorlogje wilden spelen.

Khomeini senior was stokoud, paar maanden wachten en hij was ook gestorven.
Nu is Khomeini junior aan de macht, en het feit dat pa, zijn zoon, en talloze familieleden gedood zijn zal niet bepaald hele warme gevoelens hebben losgemaakt.

Well played hoor :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221049061
Ik ken zelfs verscheidene inmiddels gestorven mensen wiens laatste gedachte op hun sterfbed hun haat jegens Trump was, niet het welzijn van hun kinderen of kleinkinderen, angst voor het wegrotten of de ovens, angst voor de dood en het onbekende, nee slechts haat tegen Trump en alles wat daarbij komt kijken.

Ik -----> :') _!
graag verwijderen
  FOK!Fotograaf maandag 15 juni 2026 @ 11:32:56 #108
364681 over_hedge
pi_221049064
quote:

[..]
dit is van de speld of zo?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221049072
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:32 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Er is geen enkele indicatie dat er intern ook maar iets is veranderd binnen Iran. Het regime zit daar nog strak in de zadel.
Noem de namen eens op van vijf mensen die daar strak in het zadel zitten, uit je hoofd?
graag verwijderen
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 11:35:32 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221049106
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:32 schreef UitStraling het volgende:
Ik ken zelfs verscheidene inmiddels gestorven mensen wiens laatste gedachte op hun sterfbed hun haat jegens Trump was, niet het welzijn van hun kinderen of kleinkinderen, angst voor het wegrotten of de ovens, angst voor de dood en het onbekende, nee slechts haat tegen Trump en alles wat daarbij komt kijken.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:32 schreef over_hedge het volgende:

[..]
dit is van de speld of zo?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221049134
quote:

[..]
Er zal intern niets veranderen. Het regime geeft niets om de bevolking en de problemen, vernietiging van Israël zal prioriteit blijven hebben, nastreven van een kernwapen en de tentakels ver buiten het Midden-Oosten zullen uitgebreid en verstevigd worden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 15 juni 2026 @ 11:37:50 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221049144
quote:
Dit wordt weinig gezien/gezegd maar het is wel een voorzichtige conclusie dat Trump hier een succesvolle operatie heeft uitgevoerd
_O-

Als je dat meent te zien dan wordt het hoog tijd om eens een bezoekje aan een opticien te brengen.

Of een psychiater.
Huilen dan.
  maandag 15 juni 2026 @ 11:39:10 #113
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221049159
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:33 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Noem de namen eens op van vijf mensen die daar strak in het zadel zitten, uit je hoofd?
Ali, Djaylano, Achmed, Willem, Mohammed
pi_221049163
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:33 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Noem jij eens uit je hoofd 5 namen op van mensen die door de aanvallen zijn omgekomen :')

Ga nou niet doen alsof we hier op firstname basis zitten met de figuren die het regime vormen in Iran.
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 11:40:10 #115
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221049180
quote:

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221049205
quote:

Mooi bullshit verhaal voor r/thathappened
  maandag 15 juni 2026 @ 11:47:58 #117
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221049276
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:20 schreef Zoddie het volgende:
Je hebt mensen die de oorlog niet wouden, je hebt mensen die de oorlog wel wouden.
Maar de meest nare mensen zijn diegenen die de oorlog wel wouden en dan ineens gaan zeggen: "Ja...hé, ik moest 4 euro meer betalen aan de pomp, laat die oorlog nu maar eens af zijn zeg!"
Het is niet gek dat de meerderheid van de Nederlanders zo denkt.
Het is een ver van onze bed show.

We kennen daar niemand en zijn verder niet betrokken.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 15 juni 2026 @ 11:48:56 #118
438527 MissButterflyy
pi_221049291
quote:

Yeah right.
  maandag 15 juni 2026 @ 11:51:07 #119
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221049311
quote:

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 15 juni 2026 @ 11:53:12 #120
438527 MissButterflyy
pi_221049325
Hij zat naast hun bed, en kon hun gedachtes lezen. :')

Uitstraling, ben je vrijwilliger bij de terminale thuiszorg ofzo? :')
pi_221049335
quote:

[..]
Ik ben bang dat je gelijk hebt, daarom denk ik dat militair ingrijpen opnieuw nodig zal zijn, maar laten we nu eerst volledig onafhankelijk worden van de straat van Hormuz. Als Iran die troef kwijt is, dan is het regime kansloos en zullen militaire operaties een grotere kans van slagen hebben. Daarna kan er eindelijk intern wel iets veranderen in Iran.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_221049349
De meeste mensen hebben niet eens door dat ze aan de compleet verkeerde kant van de geschiedenis zijn komen te staan door hun blinde haat voor Trump, eigenlijk best interessant, daarin verborgen liggen namelijk de zaadjes van het extreemlinkse fascisme zachtjes te sluimeren tot ze kunnen ontkiemen.

Vraag het Gavrilo Princip.
graag verwijderen
pi_221049378
quote:

[..]
Je kan zo 5 familieleden van de Ayatollah opnoemen die er niet meer zijn, en er is wel degelijk militaire en nucleaire structuur vernietigd dan wel beschadigd.
Het is nog niet zoals het moet zijn maar de goede weg is ingezet. Dat geeft hoop voor de Iraniërs.
Een hoop die veel mensen de Iraniërs schijnbaar niet gunnen en wouden dan d ook VS thuis bleef.
Vakman pur sang
pi_221049390
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die Straat was gewoon open, en tolvrij, voordat Donnie en Bennie zonodig oorlogje wilden spelen.
Klopt, als je dus denkt aan je eigen onzuinige BMW die je wekelijks van brandstof moet voorzien, of als je denkt aan dat goedkope vliegticket naar Dubai. dan wil je natuurlijk dat Donnie en Bennie wegblijven uit het Midden-Oosten zich niet met Iran bemoeien.

Maar ik denk ook aan het Iraanse volk, aan de onderdrukkingen, mishandelingen, martelingen, moorden en al het onrecht dat hen daar dagelijks wordt aangedaan, enkel omdat ze niet de islamvariant willen belijden die de Ayatollah ze opdraagt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_221049400
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:39 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Noem jij eens uit je hoofd 5 namen op van mensen die door de aanvallen zijn omgekomen :')

Ga nou niet doen alsof we hier op firstname basis zitten met de figuren die het regime vormen in Iran.
Die anonieme gasten zitten waarschijnlijk steviger in het zadel dan hun anonieme voorgangers op 28 februari.
De namen van Trumps en Netanyahu's toppers verschijnen dagelijks in het nieuws. Met veel poeha en klaroengeschal.
Maar de realiteit is veel weerbarstiger. De anoniemen slagen er aardig in om van Hormuz een bende te maken. Met kwalijke gevolgen, ook voor de verhoudingen tussen de VS en andere Arabische landen.

W.b. het mogelijke vredesakkoord: uit berichten blijkt dat Israël zich niet gebonden voelt aan voor hen slechte afspraken die Amerika maakt met Iran, en Libanon schijnt niet te weten wat überhaupt de inhoud van het akkoord is. Dat klinkt toch (weer) als een soloactie van Trump - die volgens mij zwaar baalt dat hij hier aan begonnen is - en dus ook weer als een zoveelste onderneming die met de weerbarstige werkelijkheid veel te weinig rekening houdt.
Israël is niet, in samenspraak met Trump, aan deze klus begonnen om de klus door diezelfde Trump ook weer voortijdig te laten stopzetten. En Iran zal zich tot nader order blijven committeren aan Hezbollah, al was het maar om ieder akkoord te kunnen blijven traineren.

Ik moet nog zien wat er van die fraaie vredesverhalen in de praktijk kan worden gebracht.
Ik denk dat eind februari de vooruitzichten op acceptabele akkoorden veel groter waren. En dat zonder zinloos bloedvergieten en zonder wereldwijde economische gevolgen. Maar Netanyahu heeft goed op Trump ingepraat, ongetwijfeld met backup van diens geliefde schoonzoon Kushner. Trump dacht dat het een 2e Venezuela kon worden. Dat doen we effe.

Overigens is er in Venezuela ook bar weinig ten goede van de bevolking veranderd. Dezelfde communisten zijn nog steeds de baas, maar ze doen nu gemene zaakjes met de VS. Dat is voor Trump voldoende. En in Zuid-Amerika vind je geen land als Israël dat zich tegen dat soort gemene zaakjes verzet. Lekker makkelijk voor de VS.

Het Midden-Oosten is een eeuwige brandhaard en Trump heeft zijn klauwen er goed aan verbrand. Misschien dat die vlekken daardoor zijn veroorzaakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toby56 op 15-06-2026 12:04:44 ]
Ik doe het ff rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')