abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 juni 2026 @ 10:23:57 #101
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221036640
Gisteren hebben we alleen maar gewinkeld :{ Eerst een rondje lokale boodschappen, dat was prima. Maar daarna wilde J winkelen voor zijn kleren. We zijn goed geslaagd, dat wel. En alles niet Amerikaans dus dat is ook fijn.

Gelukkig is zijn plan om vandaag naar Ikea te gaan uitgesteld naar donderdag.

Wel op de planning vandaag: nieuwe kleren wassen, nieuwe grasmaaier ingebruiknemen, broden bakken, dingen in de tuin, gootsteen ontstoppen, spareribs maken, algemeen huishouden en de krabpaal repareren.
Spoilers!
  zondag 14 juni 2026 @ 10:24:32 #102
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221036643
En och Teuntje toch, wat een onzekerheid van dat arme beestje ;(
Spoilers!
  zondag 14 juni 2026 @ 10:27:11 #103
63722 z80
I fink you freaky
pi_221036655
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 10:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Canon 100-400 heeft stabilisatie in de Lens
Ja en?
Ik heb glas waar dit niet in zit. En de door jou voorgestelde lens is een F4.5. OS gaat er niet meer licht in laten. Alleen langzamere sluitertijd toelaten bij de zelfde hoeveelheid licht.
Ik heb oud glas. En niet de L lijn. Wel F2.8.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_221036680
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gisteren hebben we alleen maar gewinkeld :{ Eerst een rondje lokale boodschappen, dat was prima. Maar daarna wilde J winkelen. We zijn goed geslaagd, dat wel.

Wel op de planning vandaag: nieuwe kleren wassen, nieuwe grasmaaier ingebruiknemen, broden bakken, dingen in de tuin, gootsteen ontstoppen, spareribs maken, algemeen huishouden en de krabpaal repareren.
Goeie plannen! Ik ga nog 'hard'lopen en quiche maken, en verder niks op de planning (en zeker geen whataboutismes toelichten).
  zondag 14 juni 2026 @ 10:34:25 #105
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221036715
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 10:29 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Goeie plannen! Ik ga nog 'hard'lopen en quiche maken, en verder niks op de planning (en zeker geen whataboutismes toelichten).
^O^
Spoilers!
pi_221036773
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 09:55 schreef z80 het volgende:

[..]
Lenzen blijven een persoonlijk iets. Aangezien ik nog een oude camera heb en geen stabilisatie is voor mij persoonlijk een zo laag mogelijk F getal een must.
Iso 1600 hoef ik niet te proberen met de 50D. Veel te veel ruis. Om deze body te vervangen voor een nieuwe vind ik ook weer zonde van het geld. Ik maak te weinig foto's hiermee.

ps
voor bewegende objecten fotograferen op afstand is een niet al te snelle sluitertijd met een lagere iso ook fijn. Heb je wat meer scherpte diepte. En niet een focuspunt op een plek waar je dit eigenlijk niet zou willen.
Maar een niet al te snelle sluitertijd zorgt er toch juist voor dat het dan snel onscherp wordt? Juist in de actiemomenten is er vaak best wat beweging namelijk (ik zit er max een meter of 50 vandaan). Of begrijp ik het dan niet goed?

Ik zit inderdaad qua scherptediepte liever niet op een f2.8 omdat je dan veel meer kans hebt dat het net niet scherp is waar je dat wel wil. Daarom twijfel ik ook of het zin heeft de 2.8 mee te nemen als ik in principe toch op f4 of hoger wil zitten om genoeg scherptediepte te krijgen. Mn 80-200 2.8 is overigens niet gestabiliseerd, de 100-400 wel (mn body dan weer niet). Qua iso: mn z50ii kan dat echt wel duidelijk beter aan dan mn d7100 merk ik. Tot iso 10.000 is het best wel heel acceptabel. Dat is wel echt fijn!

Ik denk dat ik de 80-200 idd maar thuis laat. Scheelt toch 1.8kg in mn tas, en dan kan ik mooi oefenen met mn 100-400. En als ik nul mooie foto's maak, is het ook geen ramp.
pi_221036800
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 10:11 schreef derLudolf het volgende:
Naast lichtsterkte is snelle autofocus wel handig bij sport. Ik zit eigenlijk te weinig in modern glas en sowieso in Nikon om te weten of de 100-400 dat heeft. Een 80-200 2.8 sowieso wel.

Heb je een APS-C of volformaat sensor? Hockeyveld is iets kleiner als een voetbalveld toch? Met een 70-200 op APS-C heb ik wel es wat voetbalfoto's kunnen maken.
50-250 klinkt iets teveel als kitlens, die zou ik thuislaten.
APS-C inderdaad. De 2.8 heeft redelijk snelle autofocus, de 100-400 (sigma) ook van wat ik in de reviews lees. 50-250 is inderdaad de kitlens, maar de z-kitlens vind ik wel van beduidend beter niveau dan de kitlenzen op de spiegelreflexen van Nikon. Ik neem die vooral mee voor als ik lamme arm krijg van de 100-400, want de 50-250 is echt enorm handzaam dingetje. Dus dat is ook het gewicht/ruimte in de tas niet.
Hockeyveld is inderdaad kleiner dan voetbal. 90x55m uit mn hoofd.
  zondag 14 juni 2026 @ 11:13:35 #108
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221036918
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 10:27 schreef z80 het volgende:

[..]
Ja en?
Ik heb glas waar dit niet in zit. En de door jou voorgestelde lens is een F4.5. OS gaat er niet meer licht in laten. Alleen langzamere sluitertijd toelaten bij de zelfde hoeveelheid licht.
Ik heb oud glas. En niet de L lijn. Wel F2.8.
Ah, okay, ik dacht dat je op zoek was.
  zondag 14 juni 2026 @ 11:16:21 #109
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221036929
Net op een car boot sale geweest in Dieppe. Tussen alle kinderkleding en speelgoed een paar mooie dingetjes gevonden voor weinig. Vlooienmarkten en kringloopwinkels in de Franse provincie hebben vaak prachtige dingen, soms duur, soms spotgoedkoop.
  zondag 14 juni 2026 @ 11:25:35 #110
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221036998
Grappig
Vroeg mij vanmorgen toen we langs de klippen liepen af, waarom de Franse luchtmacht zo actief was, en zag marine schepen aan de kim.
Britten met de Fransen die een Schaduwvloot olietanker te pakken namen,.
https://www.theguardian.c(...)ssel-english-channel
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 11:35:45 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221037064
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 11:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Grappig
Vroeg mij vanmorgen toen we langs de klippen liepen af, waarom de Franse luchtmacht zo actief was, en zag marine schepen aan de kim.
Hoe waren de schapen er onder, al die straaljagers?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221037077
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 08:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Onrustig nachtje, ik was niet lekker en Teuntje is nogal demanding. Ze heeft een paar uur op het voeteneind geslapen en toen ik op mijn zij lag vond ze het holletje ook erg fijn en ze geeft stevige kopjes en draait zich bijna in je als een schroefboor. Snoepjes wil ze nier aandacht des te meer
Haar innerlijke rust heeft nog veel tijd nodig denk ik. Beterschap jij!
pi_221037101
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gisteren hebben we alleen maar gewinkeld :{ Eerst een rondje lokale boodschappen, dat was prima. Maar daarna wilde J winkelen voor zijn kleren. We zijn goed geslaagd, dat wel. En alles niet Amerikaans dus dat is ook fijn.

Druk Druk Druk :D
:%
pi_221037108
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 09:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Beterschap @:Kaatje1! Hou je de bijtplekken ook in de gaten? Hopelijk leert Teuntje snel dat ze zoveel knuffels kan krijgen als ze wil bij jou en dat het dus niet nodig is om ze te eisen midden in de nacht!

Klinkt als een goede dag @:borisz!

Ik ben aan het bedenken welke lenzen ik mee neem naar de hockey straks. Heb bedacht dat ik wat foto's wil proberen te maken ter afleiding. Merkte gisteravond dat ik er toch wel beetje sip over was ;( . Het is elke zondag kut dat ik niet mee kan doen, maar als dan ook nog iedereens ouders komen kijken én het is laatste wedstrijd van een aantal teamgenoten die stoppen en waar ik juist heel lekker mee kon samen spelen en die ik graag mag enzo, dan is het toch even extra confronterend dat ik nog steeds langs de lijn sta. Ik neem in elk geval mn nieuwe 100-400 en mn standaard 50-250z lens mee, twijfel vooral of ik de 80-200 2.8 ook meeneem. Indien niet heb ik een stuk kleinere tas nodig :+ en ik heb net even buiten getest met 1/1000 sluiter en f6.3 en iso blijft dan rond 1600 dus dat is behoorlijk acceptabel, dus ik denk dat ik hem thuis laat. Tenzij @:derLudolf of @:z80 zeer aanraadt m toch mee te nemen ;)
Tis idd sippend k*t dat je niet mee kan spelen -O- (hoe doet de enkel het nu?) maar wel weer heel tof om zo leuk mogelijke foto's te maken en je ziet iedereen *G*
pi_221037112
d' Oude tafel wordt vandaag opgehaald, net goed schoongemaakt en samen uit elkaar gehaald. Mensen komen later vanmiddag. Ze wonen in mijn ex :P werkstad!

Ik stap over een klein uurtje op de fiets richting Hlem centrum voor de VR-kunstfilm ervaring. (Sfeer en beleving :P ) Ben heel benieuwd!
pi_221037120
5 :s) :s) :s) :s) :s)
  zondag 14 juni 2026 @ 11:47:05 #117
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221037126
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 11:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hoe waren de schapen er onder, al die straaljagers?
Kliffing ging geweldig
pi_221037209
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 11:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Grappig
Je was erbij!! Als razende reporter ;) Zag er wel indrukwekkend uit zeker?
Volg je de schaduwvloot podcast?
pi_221037260
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 10:29 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik moest hierdoor denken aan een podcast die ik afgelopen week luisterde en die ik hier ga tippen. "Kroegpraat" waarin Liesbeth Rakser verschillende mensen te gast heeft. Ze heeft een hele informatieve podcast over fascisme gemaakt, maar deze was met Irwan Droog over zijn boek Duif. Het was bij vlagen enorm schattig en kneuterig maar ook kritisch op de manier waarop we met dieren omgaan. Voor wie zich verveelt :s)

Ik heb buiten gesport, gedoucht en nu is tijd om te mealpreppen. Drie keer avondeten en twee keer lunch :%
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 14 juni 2026 @ 13:06:13 #120
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221037567
quote:
80s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 23:08 schreef flipsen het volgende:

[..]
Wie :? Ik hou me niet zo bezig met youtube travellers/influencers eerlijk gezegd. Zal straks eens zoeken, maar geloof niet dat ik mezelf zal tegenkomen, ik weet in ieder geval van niets :D

Edit: Oef, veel te veel video?s, ga ik echt niet allemaal bekijken. Zag iets over het duurste all-inclusive hotel van Zuid Amerika (Awasi in Mendoza), maar dat is niet het duurste weet ik al. Torres del Paine gaat daar nog makkelijk overheen.
Standaard staat de laatste eerst ;) Ze wekken de indruk dat dit wel de meest exclusieve is, maar ik doelde vooral op al hun uitstapjes, of je daar mogelijk bij betrokken zou kunnen zijn geweest.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 14 juni 2026 @ 13:15:42 #121
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221037627
Pffff 24 uur van LeMans is een secondendingetje aan het worden vanwege 1 gele vlag...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221037787
@Goitske de cake ingevroren ìn de verpakking is prima!
Dit is de bitterkoekjes variant.

Gejinxt o|O Van de week merkte ik op, dat er geen vliegen waren.
Dus…

Veel plezier iedereen de verdere zondag. w/
pi_221037822
Quiche met shiitake met gerookte paprika en sojasaus, gekarameliseerde uien en een mengsel van soja/kokoskwark met wat rijstmeel erin staat in de oven en ruikt al heerlijk :9.
pi_221037996
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 13:51 schreef Tuindier het volgende:
Quiche met shiitake met gerookte paprika en sojasaus, gekarameliseerde uien en een mengsel van soja/kokoskwark met wat rijstmeel erin staat in de oven en ruikt al heerlijk :9.
:Y)
pi_221038139
@vlindertje89 het is ook hartstikke balen. Ik hoop dat je alsnog een fijne fandag hebt en dat je teamgenoten je laten merken dat je ook met een kapotte enkel er hartstikke bij hoort ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')